Muziek / Nieuws / Info over aankomende releases
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2012, 04:39 uur
Waar ik toch naar uitkijk:
28/5 Sigur Ros - Valtari
12/6 Rush - Clockwork Angels
18/6 The Flower Kings - Banks of Eden
19/6 echolyn - echolyn
?/6 Anglagard - Viljans Öga
28/8 Archive - With Us Until You're Dead
3/9 Big Big Train - English Electric Vol. 1
11/9 Neal Morse - Momentum
?/9 The Pineapple Thief - ??
?/9 Marillion - Songs That Can't Be Made
Verder in 2012
Spock's Beard
Riverside
Amplifier
Blackfield
2013
Steven Wilson - derde soloalbum
28/5 Sigur Ros - Valtari
12/6 Rush - Clockwork Angels
18/6 The Flower Kings - Banks of Eden
19/6 echolyn - echolyn
?/6 Anglagard - Viljans Öga
28/8 Archive - With Us Until You're Dead
3/9 Big Big Train - English Electric Vol. 1
11/9 Neal Morse - Momentum
?/9 The Pineapple Thief - ??
?/9 Marillion - Songs That Can't Be Made
Verder in 2012
Spock's Beard
Riverside
Amplifier
Blackfield
2013
Steven Wilson - derde soloalbum
0
geplaatst: 22 mei 2012, 10:31 uur
ARROW PERSMEDEDELING
De eerste single van het langverwachte tweede album genaamd "NUDE" van THE IRREPRESSIBLES zal gereleased worden onder de naam "ARROW" - dat meteen ook de toon zal zetten voor hun nieuwe stijl die donkere electro combineert met een organisch orkest, in een poging om de complexiteit van het leven te vatten.
Hier vertelt McDermott het verhaal van een klungelige jongen die zich anders voelt - verward door zijn adolescentie - en zijn transformatie in een volwassene dankzij zijn liefde voor een andere jongen. Het is een diep poëtisch stuk over de schoonheid van de menselijke geest en hoe teder en fragiel ze is. De muziek vormt een combinatie van McDermott's betekenisvolle teksten en hemelshoge stem en een dramatisch orkest in de stijl van Fassbinder/Kenneth Anger met donkere Europese electro om een lied vol drijvende emancipatie te creeëren.
Op 28 mei zal de videoclip van "ARROW" (geregisseerd door McDermott) verschijnen op de website en het youtube-kanaal van The Irrepressibles. Op diezelfde dag zal ook een download internationaal beschikbaar worden gesteld op iTunes. The Irrepressibles zullen verder via hun website de release datum van "NUDE" bekend maken en pre-orders voor dit album zullen opengesteld worden.
www.facebook.com/theirrepressibles | www.theirrepressibles.com
De eerste single van het langverwachte tweede album genaamd "NUDE" van THE IRREPRESSIBLES zal gereleased worden onder de naam "ARROW" - dat meteen ook de toon zal zetten voor hun nieuwe stijl die donkere electro combineert met een organisch orkest, in een poging om de complexiteit van het leven te vatten.
Hier vertelt McDermott het verhaal van een klungelige jongen die zich anders voelt - verward door zijn adolescentie - en zijn transformatie in een volwassene dankzij zijn liefde voor een andere jongen. Het is een diep poëtisch stuk over de schoonheid van de menselijke geest en hoe teder en fragiel ze is. De muziek vormt een combinatie van McDermott's betekenisvolle teksten en hemelshoge stem en een dramatisch orkest in de stijl van Fassbinder/Kenneth Anger met donkere Europese electro om een lied vol drijvende emancipatie te creeëren.
Op 28 mei zal de videoclip van "ARROW" (geregisseerd door McDermott) verschijnen op de website en het youtube-kanaal van The Irrepressibles. Op diezelfde dag zal ook een download internationaal beschikbaar worden gesteld op iTunes. The Irrepressibles zullen verder via hun website de release datum van "NUDE" bekend maken en pre-orders voor dit album zullen opengesteld worden.
www.facebook.com/theirrepressibles | www.theirrepressibles.com
0
geplaatst: 1 juni 2012, 14:18 uur
"ARROW" van THE IRREPRESSIBLES
Gereleased (28.05.12)
De eerste single van THE IRREPRESSIBLES' tweede album “NUDE”, dat zal worden uitgebracht op 01.10.12
"ARROW" is hier te downloaden:
iTunes - Music - Arrow - Single by The Irrepressibles - itunes.apple.com
BEKIJK de video hier:
"ARROW" - The Irrepressibles - YouTube
Gereleased (28.05.12)
De eerste single van THE IRREPRESSIBLES' tweede album “NUDE”, dat zal worden uitgebracht op 01.10.12
"ARROW" is hier te downloaden:
iTunes - Music - Arrow - Single by The Irrepressibles - itunes.apple.com
BEKIJK de video hier:
"ARROW" - The Irrepressibles - YouTube
0
geplaatst: 1 juni 2012, 14:43 uur
Straks komt IrrepressiblesNL en dan denken ze: shit, zij waren me voor. Alweer. Mooi nummer, dat wel, maar dat wisten we al van aERo.
0
geplaatst: 22 augustus 2012, 11:26 uur
Ik zit te wachten op
Balthazar - Rats (15 oktober, eindelijk de opvolger van Applause)
The Milk - Tales From The Thames Delta (3 september, debuut)
Case Mayfield - 10 (10 oktober, snelle opvolger The Many Colored Beast)
The xx - Coexist (10 september, opvolger van xx)
Verder nieuwsgierig naar
No Doubt - Push and Shove (25 september, comeback album)
Muse - The 2nd Law (1 oktober)
En tot die tijd ontdek ik vast weer veel nieuws waar ik nu nog nooit van gehoord heb
Balthazar - Rats (15 oktober, eindelijk de opvolger van Applause)
The Milk - Tales From The Thames Delta (3 september, debuut)
Case Mayfield - 10 (10 oktober, snelle opvolger The Many Colored Beast)
The xx - Coexist (10 september, opvolger van xx)
Verder nieuwsgierig naar
No Doubt - Push and Shove (25 september, comeback album)
Muse - The 2nd Law (1 oktober)
En tot die tijd ontdek ik vast weer veel nieuws waar ik nu nog nooit van gehoord heb

0
geplaatst: 2 oktober 2012, 10:22 uur
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 14:27 uur
In Muziek > Nieuws > Rage against the machine nieuw album???:
Geruchten over nieuw album Rage Against the Machine | Rockblog
Geruchten over nieuw album Rage Against the Machine | Rockblog
0
Sietse
geplaatst: 6 oktober 2012, 18:57 uur
In november wordt een van mijn nieuwe releases onder de naam Orphax verwacht.
Het album zal de naam "Un cœur, deux cœurs, un cœur, sans cœur" dragen.
Op het album staan twee nummer van ongeveer 20 minuten.
Het album zal bij het Schotse label broke20 uit komen en naar alle waarschijnlijkheid op DVD met video materiaal van nog 2 nader bekend te maken videokunstenaars als toevoeging. Ook zal hij dan als digitale release te verkrijgen zijn in de bekende kanalen (en op de label website).
Hopelijk snel meer informatie (en ook nieuws over een andere aankomende release op het Nederlandse Moving Furniture Records)
Het album zal de naam "Un cœur, deux cœurs, un cœur, sans cœur" dragen.
Op het album staan twee nummer van ongeveer 20 minuten.
Het album zal bij het Schotse label broke20 uit komen en naar alle waarschijnlijkheid op DVD met video materiaal van nog 2 nader bekend te maken videokunstenaars als toevoeging. Ook zal hij dan als digitale release te verkrijgen zijn in de bekende kanalen (en op de label website).
Hopelijk snel meer informatie (en ook nieuws over een andere aankomende release op het Nederlandse Moving Furniture Records)
0
BobbieMarley
geplaatst: 7 oktober 2012, 09:29 uur
9 oktober verschijnt de zeer interessante release, Leelanau van Dana Falconberry. Zeer aparte stem, maar de muziek is nog aparter en ademt een bijzondere sfeer uit. De muziek ligt overigens goed in het gehoor en vraagt dus weinig gewenning. Ik heb trouwens geen enkel referentiekader voor deze cd. Luisteren zou ik zeggen.
0
geplaatst: 12 oktober 2012, 00:23 uur
Ergens in 2013 een nieuw Ayreon album: YouTube - Arjen Lucassen announces a new AYREON for 2013
0
Lau
geplaatst: 14 oktober 2012, 16:18 uur
Net uit: Polar Twins - Wee Small Hours at Swansneck. Dirk Polak (Mecano) en Mark Ritsema (o.a. Spasmodique, Raskolnikov, Cobraz) hebben samen misschien wel de mooiste Nederlandse plaat van dit jaar gemaakt. Snel opnemen in MusicMeter, zodat meer mensen kunnen gaan genieten/op de hoogte zijn van deze topper, waarop invloeden uit New Wave, Balkan-Polka, Franse Chansons etc. versmelten tot een prachtig geheel.
0
geplaatst: 26 december 2012, 15:04 uur
Héél misschien (of de gemiddelde MuMe'er het ook zou willen horen, weet ik dan weer niet)...
Zanger Rinus wil album voor fans | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Zanger Rinus wil album voor fans | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 26 december 2012, 15:15 uur
Laat hem toch lekker een album maken. 
Hij heeft wel een concept voor ogen met de videoclips, een drieluik maar liefst!

Hij heeft wel een concept voor ogen met de videoclips, een drieluik maar liefst!

0
geplaatst: 8 januari 2013, 18:53 uur
Een nieuwe plaat van David Bowie, die vandaag 66 jaar is geworden, komt op 11 maart uit 
The Next Day

The Next Day
01. The Next Day 3:51
02. Dirty Boys 2:58
03. The Stars (Are Out Tonight) 3:56
04. Love Is Lost 3:57
05. Where Are We Now? 4:08
06. Valentine's Day 3:01
07. If You Can See Me 3:16
08. I'd Rather Be High 3:53
09. Boss Of Me 4:09
10. Dancing Out In Space 3:24
11. How Does The Grass Grow 4:33
12. (You Will) Set The World On Fire 3:30
13. You Feel So Lonely You Could Die 4:41
14. Heat 4:25
Total (Approximately) 53:14
02. Dirty Boys 2:58
03. The Stars (Are Out Tonight) 3:56
04. Love Is Lost 3:57
05. Where Are We Now? 4:08
06. Valentine's Day 3:01
07. If You Can See Me 3:16
08. I'd Rather Be High 3:53
09. Boss Of Me 4:09
10. Dancing Out In Space 3:24
11. How Does The Grass Grow 4:33
12. (You Will) Set The World On Fire 3:30
13. You Feel So Lonely You Could Die 4:41
14. Heat 4:25
Total (Approximately) 53:14
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 januari 2013, 20:47 uur
Het is geen vrijdag, maar toch... DANSEN DANSEN DANSEN 

0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:01 uur
4e album van The Veils komt er aan, april 2013
http://www.theveils.com/NEWS
tracklist:
1. Through the Deep, Dark Wood
2. Train with No Name
3. Candy Apple Red
4. Dancing with the Tornado
5. The Pearl
6. Sign of Your Love
7. Turn From the Rain
8. Birds
9. Another Night on Earth
10. Out From the Valley & Into the Stars
tracklist:
2. Train with No Name
3. Candy Apple Red
5. The Pearl
6. Sign of Your Love
7. Turn From the Rain
8. Birds
0
geplaatst: 27 januari 2013, 14:13 uur
1 april komt de nieuwe Bonobo:
The North Borders / Bonobo / Releases / Ninja Tune - ninjatune.net
En hier alvast de eerste single:
YouTube - Bonobo - Cirrus

The North Borders / Bonobo / Releases / Ninja Tune - ninjatune.net
En hier alvast de eerste single:
YouTube - Bonobo - Cirrus

0
geplaatst: 1 februari 2013, 12:51 uur
Nieuwe The Strokes - Comedown Machine. Gratis eerste track "One Way Trigger" vanaf hun website te downloaden.
Releasedatum 26 maart 2013
Releasedatum 26 maart 2013
0
geplaatst: 1 februari 2013, 13:14 uur
En ook Iron & Wine brengt alweer zijn opvolger genaamd Ghost On Ghost uit op 16 April.
Het eerste nummer is al te beluisteren:
Lover's Revolution
Het eerste nummer is al te beluisteren:
Lover's Revolution
0
geplaatst: 1 februari 2013, 15:20 uur
In maart de single van het album 'Wonderful' van Ruben Heerenveen. Ben erg benieuwd! En dan in november natuurlijk het album! 

0
geplaatst: 6 februari 2013, 13:57 uur
Ik heb net een Hollandse band ontdekt die meer dan de moeite waard is....ik lees (folk)rock, een stem die vergeleken wordt met een jonge Nick Cave, een zwartgallige sfeer en meer....
Ik denk dat hier wel een publiek voor te vinden is, zeker hier op de site ook, dus neem eens een kijkje op hun site, waar ook diverse nummers te beluisteren zijn. Ik denk dat de term on-Hollands goed hier wel op losgelaten mag worden. Deze cd ga ik zeker halen!
The information. Over 2 dagen komt hun cd uit, Sounds of the backwoods.
http://www.theinformation.nl/
En nee, dit is geen schaamteloze reclame van een bekende van de band......ze komen uit Zwolle geloof ik en dat is voor mij bijna het buitenland.
Ik denk dat hier wel een publiek voor te vinden is, zeker hier op de site ook, dus neem eens een kijkje op hun site, waar ook diverse nummers te beluisteren zijn. Ik denk dat de term on-Hollands goed hier wel op losgelaten mag worden. Deze cd ga ik zeker halen!
The information. Over 2 dagen komt hun cd uit, Sounds of the backwoods.
http://www.theinformation.nl/
En nee, dit is geen schaamteloze reclame van een bekende van de band......ze komen uit Zwolle geloof ik en dat is voor mij bijna het buitenland.

0
geplaatst: 10 februari 2013, 18:49 uur
Matthijs72 schreef:
tracklist:
2. Train with No Name
3. Candy Apple Red
5. The Pearl
6. Sign of Your Love
7. Turn From the Rain
8. Birds
tracklist:
2. Train with No Name
3. Candy Apple Red
5. The Pearl
6. Sign of Your Love
7. Turn From the Rain
8. Birds
Track 1 is gelekt: google en vind... (128kbps mp3 op mediafire, maar toch: klinkt goed!)
Site van Konkurrent vermeldt CD en LP/CD releases. Op The Veils.com en Veils Facebook pagina wordt ook een CD/DVD genoemd.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 13:29 uur
thefook schreef:
Track 1 is gelekt: google en vind... (128kbps mp3 op mediafire, maar toch: klinkt goed!)
Site van Konkurrent vermeldt CD en LP/CD releases. Op The Veils.com en Veils Facebook pagina wordt ook een CD/DVD genoemd.
Konkurrent.nl vermeldt nu 2CD en LP/CD met afbeelding van de hoes...
0
geplaatst: 22 februari 2013, 14:57 uur
Te leesjen op dragcity:

We've got an EP from Bonnie 'Prince' Billy & The Marquis de Tren for the first time since 1999's "Get On Jolly." Man! It's a good thing they're allowed to moonlight outside of their royal union, that's a long time to wait for a new record.
Kuel. 
* denotes required fields.