MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Het gesplitte band topic

zoeken in:
Mojo Pin
O jee daar heb je de criticasters weer hoor met hun superieure muzieksmaak

Ze zijn in ieder geval op hun hoogtepunt gestopt.

aidoo
Een reunie van RatM zou wel tof zijn

Ik heb de URL in mijn vorige post aangepast. RatM staat op Coachella.

Comrade schreef:
RatM staat op Coachella.

Geweldig nieuws dat ze weer bij elkaar zijn. En nu maar hopen dat ze ook naar europa komen.

Jamiroquai is uit elkaar. Jay heeft zijn contract met Sony uitgediend en heeft geen zin meer. Hij gaat een vrouw zoeken en kindertjes maken.

*Laura*
starbright boy schreef:
Jamiroquai is uit elkaar. Jay heeft zijn contract met Sony uitgediend en heeft geen zin meer. Hij gaat een vrouw zoeken en kindertjes maken.

Was dat niet maar een gerucht? Ik had iets gelijkaardigs gehoord enkele dagen terug, maar gisteren klonk het alweer helemaal anders.

Je hebt gelijk. Hij gaat er alleen een tijd tussenuit. Altijd goed om de officiele site te checken:

And now, time for the truth | 01.03.2007

OK, so there is a story in the Mirror newspaper (UK) implying Jay is quitting the music business: Needless to say they’ve got it completely wrong! You see, in a quick chat with one of the paper’s journalists following his record breaking Gig in the Sky yesterday, Jay mentioned he was taking time out to update his home studio and take some time off before the band go back in to start writing a new album later in the year. He also talked about working on new arrangements of songs so next time they go out on tour they have fresh take on the tracks they play live perhaps incorporating strings or horns. Perhaps they should listen next time! When they gonna learn? On seeing the way his chat was reported today in the Mirror Jay said “As usual they got it wrong for a cheap headline! All I said was that we’re taking a bit of time out to get the studio refurbished and we’ll be back making music in a few months time. There’s no way I’m quitting the music business - now I am out of my long contract with SonyBMG we have so many options open to us we’re just going to take our time and get it right - its just getting interesting!”

raffael77
Jurassic 5 is uit elkaar en gaan allemaal solo verder

titan (crew)
Naar het schijnt is New order uit elkaar (staat op de site van 3fm).

Dit staat op de New Order site:

"NEW ORDER SPLIT UP - THIS TIME FOR GOOD?
New Order have split up, according to bassist Peter Hook.

As previously reported the band denied they were splitting earlier this year despite drummer Stephen Morris being quoted as saying: "We should stop for a while."

Speaking about his involvement in Perry Farrell's Satellite Party, Peter Hook told Xfm that the band have broken up.

He said: "I spoke to Perry, and he asked me to play bass, as he'd heard about New Order splitting up. Well yeah, me and Bernard (Sumner) aren't working together."

When asked if the split was permanent, he added: "Bernard went off for a break with Electronic, but that was different. But it's like the boy who cried wolf this time."

Het hele interview is hier te beluisteren.

Ik kan er niet echt rouwig om zijn. Het is misschien een van mijn favoriete bands allertijden, maar ze gaan al zo lang mee en ze hebben al genoeg moois uitgebracht. Laat ze maar lekker bezig zijn met kindjes opvoeden en bands waar ze nu meer mee hebben.

Aereogramme zal na de huidige tournee splitten...
(bron: http://www.aereogramme.co.uk/)

En Ministry dit najaar...
(bron: http://www.suburbanshop.nl/suburblog/archives/2007/05/ministry_good_t_1.php)

Zojuist op CDVriend gelezen. Het is definitief

New Order gestopt

Begin mei kondigde Peter Hook al het einde aan van New Order. De rest ontkende en de band verscheen zelfs nog gezamenlijk op het filmfestival in Cannes. Maar nu is het dan toch officieel: New Order is niet meer. De oorzaak ligt in de persoonlijke sfeer.

Geen bron zo betrouwbaar als CDVriend.
Dit is jammer.

CDvriend:

De beste "moeilijke tweede" is? (ronde 2)

Interpol - Our Love to Admire 0%

Ben je de bezoekers aan het testen?

Klumpie schreef:
CDvriend:

De beste "moeilijke tweede" is? (ronde 2)

Interpol - Our Love to Admire 0%

Ben je de bezoekers aan het testen?
Heb zelf op Editors gestemd in ieder geval;-)

Naar nieuws. Had ze nog een keer live willen zien. Vond ze ook nog niet uitontwikkeld.

Jornaquin
VanDeGriend schreef:
(quote)
Heb zelf op Editors gestemd in ieder geval;-)

Hij bedoelde waarschijnlijk dat het de 3e van Interpol is.

titan (crew)
Caesar gaat uit elkaar, dit bericht komt van ad.nl

Het IJslandse bandje Jakobínarína is uit elkaar. De meesten zal de naam niks zeggen, maar een paar maanden geleden stonden ze nog in het voorprogramma van de Kaiser Chiefs in Amsterdam.

Hmm, zijn ze bang voor succes ofzo?

De band Toto kapt ermee.

Toto stopt na 31 jaar
Uitgegeven: 6 augustus 2008 06:23

LOS ANGELES - De band Toto houdt er na 31 jaar officieel mee op. Dat staat woensdag op de website van de groep te lezen.

De Amerikaanse band, bekend van nummers als Africa, Hold the Line en Rosanna, was al een paar maanden niet meer actief.

Voorman Steve Lukather kondigde begin juni al aan Toto te verlaten om na drie decennia aan zijn solocarrière te gaan werken.

Toto kende zijn meeste successen in de jaren tachtig: de grootste hit was de nummer 1-hit Africa uit 1982. De band verkocht wereldwijd meer dan 30 miljoen platen en maakte tien wereldtournees.

De invloedrijke formatie werkte in de loop der jaren samen met grote artiesten als Miles David, Paul McCartney, Elton John, Eric Clapton en Michael Jackson.

In 2006 kwam de laatste cd van Toto uit, Falling in Between. In 2007 en 2008 volgde nog een korte tournee. Toto's laatste concert was begin april in de Zuid-Koreaanse stad Seoul.

(c) ANP

* Het wordt dus hoog tijd voor een best of album *

He goed nieuws man!

Amicus schreef:
grote artiesten als Miles David

In sommige kringen is Miles David heel groot, zeg maar in de Toto kringen

De reactie zal wel zijn omdat hij Miles Davis heet ipv Miles David.

Ik vond Afrika altijd wel een mooi nummer, maar vervolgens hebben ze op mij weinig indruk gemaakt; heeft waarschijnlijk ook wel te maken met dat ze regelmatig van bandsamenstelling wisselden.
Het zijn erg goede muzikanten, alleen klinkte het vaak niet echt spannend.

P.S. Rosanna is ook de moeite waard.

Dat was mij ook duidelijk, ik heb trouwens die text (met Davis fout dus ) volledig van www.nu.nl gehaald, zie ANP bron.

Wolfmother zijn blijkbaar ook uit elkaar.

Dan ben ik blij dat ik ze nog eens live heb mogen aanschouwen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.