Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
LocoHermano
geplaatst: 12 november 2008, 21:56 uur
RIP Mitch Mitchell, drummer Hendrix
http://www.kgw.com/news-local/stories/kgw_111208_news_mitchell_drummer_hendrix_dies.1a6f9664d.html
http://www.kgw.com/news-local/stories/kgw_111208_news_mitchell_drummer_hendrix_dies.1a6f9664d.html
0
geplaatst: 13 november 2008, 19:48 uur
0
geplaatst: 15 november 2008, 23:33 uur
'Hey Joe' was 1 van de eerste singletjes die ik kocht,
en nu, een kleine 42 jaar (mijn hele " bewuste" muziekleven) later, zijn alle drie de muzikanten er niet meer......
http://www.jimihendrix.com/
en nu, een kleine 42 jaar (mijn hele " bewuste" muziekleven) later, zijn alle drie de muzikanten er niet meer......

http://www.jimihendrix.com/
0
geplaatst: 17 november 2008, 11:14 uur
Fantastische drummer natuurlijk maar wat kon het een rommelaar zijn die Mitch.
0
geplaatst: 24 november 2008, 18:33 uur
Oh nee, shit! Is hij aan zijn nieraandoening gestorven???
Dat is zwaar kut!
Hoe weet je dit, link please!
Dat is zwaar kut!
Hoe weet je dit, link please!
0
geplaatst: 25 november 2008, 19:03 uur
Richey Edwards. Nu officeel, of hij zit zwerft ergens rond. Maar nog een maar een kleine kans op het laaste...
R.I.P
R.I.P
0
geplaatst: 25 november 2008, 19:53 uur
Ja, dat las ik gisteren ook al. Die is al 14 jaar van de aardbodem verdwenen. Zou Joran hem verkocht hebben?
0
Empyrium
geplaatst: 25 november 2008, 22:10 uur
Drummer Michael Lee (39) is plotseling overleden vandaag. Hij was oa drummer van Page & Plant, Thin Lizzy, Little Angels en Robert Plant.
RIP
RIP
0
geplaatst: 26 november 2008, 10:58 uur
rayman schreef:
Ja, dat las ik gisteren ook al. Die is al 14 jaar van de aardbodem verdwenen. Zou Joran hem verkocht hebben?

0
Empyrium
geplaatst: 30 november 2008, 19:48 uur
Drummer Munetaka Higuchi (49) is overleden aan de gevolgen van leverkanker. Munetaka was een bandlid van het eerste uur van Loudness.
0
geplaatst: 1 december 2008, 10:04 uur
0
geplaatst: 3 december 2008, 23:11 uur
Odetta (31 december 1930 - 2 december 2008)
Odetta Holmes known as Odetta, was an African-American singer, actress, guitarist, songwriter, and a human rights activist, often referred to as "The Voice of the Civil Rights Movement." Her musical repertoire consists largely of American folk music, blues, jazz, and spirituals. An important figure in the American folk music revival of the 1950s and '60s, she was a formative influence on dozens of artists, including Bob Dylan, Joan Baez, and Janis Joplin.
In November 2008, Odetta's health began to decline and she began receiving treatment at Lenox Hill Hospital in New York. She was slated to perform at Barack Obama's inauguration on January 20, 2009.
On December 2, 2008, Odetta died from heart disease in New York City.
YouTube
0
geplaatst: 8 december 2008, 20:44 uur
Vandaag helaas alweer vier jaar geleden dat voormalig Damageplan en Pantera gitarist Dimebag Darrel is vermoord.
R.I.P. Dime!
R.I.P. Dime!

0
geplaatst: 11 december 2008, 15:12 uur
Pierre van Dormael overleden
Gisteren overleed, ten gevolge van kanker, de Belgische gitarist/componist Pierre van Dormael. Donderdag 10 juli jongstleden speelde Van Dormael nog op het Gent Jazz Festival, met gitarist Hervé Samb, bassist Lara Rosseel en drummer David Broeders.
Vorig jaar won hij de Django d'Or prijs. Terwijl hij terminaal ziek was voltooide hij nog met succes drie projecten die voor hem belangrijk waren: de soundtrack voor zijn broer Jaco's laatste film, 'Mr Nobody', zijn boek 'Four Principles To Understand Music' en de opname van een solo- en duo-album met zijn Senegalese oud-leerling Hervé Samb.
Eerder schreef hij ook muziek voor twee films van zijn broer die internationale erkenning kregen: 'Toto Le Héros' en 'Le Huitième Jour'. Van Dormael was invloedrijk en belangrijk voor de progressieve jazz in België. Zijn Nasa Na Band resulteerde in in de formatie Aka Moon. Hij speelde in duovorm met Philip Catherine, Kevin Mulligan, Marc Lelangue en anderen. In 2005 is hij een van de gitaristen van Philip Catherine's Guitar Orchestra. Hij heeft enige tijd les gegeven in Afrika (Senegal), waar hij experimenteerde met Afrikaanse musici en instrumenten.
In 1997 maakte hij een opname met koraspeler Soriba Kouate en bassist Otti van der Werf: 'Djigui'. Voor het Brussels Jazz Orchestra schreef hij de soundtrack voor de Franse film 'Essaye-Moi' en in 2006 nam hij een cd op met zijn muziek voor de groep Octurn.
Gisteren overleed, ten gevolge van kanker, de Belgische gitarist/componist Pierre van Dormael. Donderdag 10 juli jongstleden speelde Van Dormael nog op het Gent Jazz Festival, met gitarist Hervé Samb, bassist Lara Rosseel en drummer David Broeders.
Vorig jaar won hij de Django d'Or prijs. Terwijl hij terminaal ziek was voltooide hij nog met succes drie projecten die voor hem belangrijk waren: de soundtrack voor zijn broer Jaco's laatste film, 'Mr Nobody', zijn boek 'Four Principles To Understand Music' en de opname van een solo- en duo-album met zijn Senegalese oud-leerling Hervé Samb.
Eerder schreef hij ook muziek voor twee films van zijn broer die internationale erkenning kregen: 'Toto Le Héros' en 'Le Huitième Jour'. Van Dormael was invloedrijk en belangrijk voor de progressieve jazz in België. Zijn Nasa Na Band resulteerde in in de formatie Aka Moon. Hij speelde in duovorm met Philip Catherine, Kevin Mulligan, Marc Lelangue en anderen. In 2005 is hij een van de gitaristen van Philip Catherine's Guitar Orchestra. Hij heeft enige tijd les gegeven in Afrika (Senegal), waar hij experimenteerde met Afrikaanse musici en instrumenten.
In 1997 maakte hij een opname met koraspeler Soriba Kouate en bassist Otti van der Werf: 'Djigui'. Voor het Brussels Jazz Orchestra schreef hij de soundtrack voor de Franse film 'Essaye-Moi' en in 2006 nam hij een cd op met zijn muziek voor de groep Octurn.
0
Antonio
geplaatst: 12 december 2008, 23:45 uur
L_T_B schreef:
Berichten verwijderd.
Berichten verwijderd.
Heeft zeker betrekking op mijn Joran opmerking, althans dat vermoeden heb ik zeer sterk.
Als dat het geval is, dan is de stemming op MuMe wel erg bekrompen mijn inziens...
0
geplaatst: 15 december 2008, 18:23 uur
Inderdaad erg droevig dat Horst Tappert is overleden. Ben niet echt een tv-kijker maar een aflevering van Derrick mocht ik graag zien. Moge hij rusten in vrede.
0
geplaatst: 16 december 2008, 01:48 uur
Ik keek ook altijd naar Derrick. Vond Tatort altijd toch spannender, meer realistischer om de een of andere reden.
0
geplaatst: 16 december 2008, 15:55 uur
minder realistisch als derrick was haast niet mogelijk (zelden zo'n berg upper class junks voorbij zien komen als daar in münchen) maar ik heb er altijd met veel plezier gekregen.
moet op de een of andere manier, wie sage ich das jetzt, ook altijd aan jiskefet denken.
moet op de een of andere manier, wie sage ich das jetzt, ook altijd aan jiskefet denken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.