Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2017, 13:25 uur
R.I.P Magic Alex
Toch wel een legendarisch figuur in het verhaal van The Beatles.
Toch wel een legendarisch figuur in het verhaal van The Beatles.
0
geplaatst: 16 januari 2017, 12:59 uur
Singer-songwriter Greg Trooper dead at 61
Trad regelmatig op in Nederland. 2 dagen na zijn 61e verjaardag overleden aan alvleesklier kanker..
R.I.P Greg
Trad regelmatig op in Nederland. 2 dagen na zijn 61e verjaardag overleden aan alvleesklier kanker..
R.I.P Greg
0
geplaatst: 18 januari 2017, 11:53 uur
R.I.P. William Onyeabor
William Onyeabor, enigmatic Nigerian synth-funk pioneer, dies aged 70 - factmag.com
William Onyeabor, enigmatic Nigerian synth-funk pioneer, dies aged 70 - factmag.com
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 18 januari 2017, 12:26 uur
Hij maakte al lang geen muziek meer, wilde er niet over praten ook (zie deze docu), maar zijn bijdrage aan de ontwikkeling van elektronische muziek in Afrika kan niet genoeg worden benadrukt.
RIP William Onyeabor
RIP William Onyeabor
0
geplaatst: 18 januari 2017, 12:51 uur
Marco dB schreef:
R.I.P. William Onyeabor
R.I.P. William Onyeabor
Oeh
Zeker een pionier, was zijn tijd toch al gauw 10 jaar vooruit. De docu blijft een van de intrigerende muziekdocu's die ik de laatste jaren gezien heb.
0
geplaatst: 18 januari 2017, 18:16 uur
panjoe schreef:
maar zijn bijdrage aan de ontwikkeling van elektronische muziek in Afrika kan niet genoeg worden benadrukt.
Hier sluit ik me graag bij aan. Een groot muzikant en pionier. maar zijn bijdrage aan de ontwikkeling van elektronische muziek in Afrika kan niet genoeg worden benadrukt.
William Onyeabor

0
geplaatst: 18 januari 2017, 18:35 uur
R.I.P. William Onyeabor
Een van de meest intrigerende artiesten ooit en een grote naam in de Afrikaanse muziek. Gelukkig heeft hij voor zijn dood nog iets van de waardering gekregen die hij verdiende, maar zelf al lang niet meer wilde.
Een van de meest intrigerende artiesten ooit en een grote naam in de Afrikaanse muziek. Gelukkig heeft hij voor zijn dood nog iets van de waardering gekregen die hij verdiende, maar zelf al lang niet meer wilde.
0
geplaatst: 18 januari 2017, 23:36 uur
RIP William Onyeabor 
Briljante muziek gemaakt die man, heerlijke grooves!

Briljante muziek gemaakt die man, heerlijke grooves!
0
geplaatst: 19 januari 2017, 16:04 uur
RIP Loalwa Braz (63)
De Braziliaanse zangeres die bekend werd via Kaoma - Lambada (1989)
0
Misterfool
geplaatst: 19 januari 2017, 16:10 uur
Damn, dat is toch eigenlijk wel een nostalgisch nummer voor me.
R.I.P Loalwa Braz
R.I.P Loalwa Braz
0
geplaatst: 19 januari 2017, 16:21 uur
Misterfool schreef:
R.I.P Loalwa Braz
R.I.P Loalwa Braz
Altijd al geweten dat wij mensen eigenlijk nostalgic suckers zijn (a.k.a. postmodern/neoromantisch) maar in het onderhavige geval, een song uit '89 blijkt het dus een prenataal gegeven te zijn

Desalniettemin: een monument van een song!
0
Misterfool
geplaatst: 19 januari 2017, 16:25 uur
Mjuman schreef:
in het onderhavige geval, een song uit '89 blijkt het dus een prenataal gegeven te zijn
!
in het onderhavige geval, een song uit '89 blijkt het dus een prenataal gegeven te zijn
! Ik heb het nummer waarschijnlijk vaak gehoord tijdens feestjes op de basisschool/middelbare school.
Het helpt ook wel dat het nummer een van de bekendere mondegreens bevat. ("Waar is toch dat zebrahondje voor")
1
geplaatst: 19 januari 2017, 16:30 uur
Misterfool schreef:
Ik heb het nummer waarschijnlijk vaak gehoord tijdens feestjes op de basisschool/middelbare school.
Het helpt ook wel dat het nummer een van de bekendere mondegreens bevat. ("Waar is toch dat zebrahondje voor")
(quote)
Ik heb het nummer waarschijnlijk vaak gehoord tijdens feestjes op de basisschool/middelbare school.
Mama Appelsap indeed, net als "theezakje" van Bob Marley. Ik moest meteen denken aan een avondje doorhalen in een strand-disco in Corfu City, waar dit een van de weinige non-dance ('house') songs was

0
geplaatst: 19 januari 2017, 16:35 uur
E-Clect-Eddy schreef:
RIP Loalwa Braz (63)
RIP Loalwa Braz (63)
Zo, maar die is niet zo lekker om het leven gekomen.. gevonden in een uitgebrande auto, verbrand lichaam...... Niet echt een fijne dood.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 januari 2017, 16:39 uur
Damn! Ook voor mij is Kaoma's Lambada een flink stuk jeugdcement. 

0
geplaatst: 19 januari 2017, 16:41 uur
Heftig einde zeg 
Voor mij ook wel jeugdsentiment, maar op een gegeven moment kon ik het nummer echt niet meer horen. Stond echt heel lang genoteerd in de hitlijsten voor de normen van toen. Eigenlijk hoor ik liever de latere hits van Kaoma terug.

Voor mij ook wel jeugdsentiment, maar op een gegeven moment kon ik het nummer echt niet meer horen. Stond echt heel lang genoteerd in de hitlijsten voor de normen van toen. Eigenlijk hoor ik liever de latere hits van Kaoma terug.
0
geplaatst: 19 januari 2017, 16:53 uur
Kaoma. Vakantie in Frankrijk, zo een vrolijk nummer en wat een trieste dood voor de zangeres!
0
geplaatst: 19 januari 2017, 17:05 uur
Misterfool schreef:
(quote)
Ik dacht vroeger altijd dat ze over hondenvoer zong.
Een bekentenis van mijn kant: ik was destijds 10/11 jaar en stiekem verliefd op dat meisje in de clip ?
0
geplaatst: 19 januari 2017, 17:53 uur
lennon schreef:
Zo, maar die is niet zo lekker om het leven gekomen.. gevonden in een uitgebrande auto, verbrand lichaam...... Niet echt een fijne dood.
Toen het nieuws net uit was, stond dat er nog niet bij... vreselijk.
0
geplaatst: 19 januari 2017, 18:20 uur
Wat afgedanst op dat nummer! Verschrikkelijk nieuws! RIP Loalwa Braz!
1
geplaatst: 19 januari 2017, 18:36 uur
Is ze met een CD-single in haar mond gevonden? Dan kan er namelijk sprake zijn van een motief.
0
geplaatst: 19 januari 2017, 20:28 uur
R.I.P. De Lambada moet zo wat de eerste muziek uit mijn leven zijn. Ik was toen slechts drie jaar.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 januari 2017, 20:42 uur
Ik iets ouder. Er staat me nog vaaglijk iets bij van ophef die ook het Jeugdjournaal haalde, of het nou een seksdans was of niet.
R.I.P. de mevrouw van de Lambada
R.I.P. de mevrouw van de Lambada
0
geplaatst: 19 januari 2017, 23:08 uur
Triest einde: ze is waarschijnlijk vermoord door een voormalig werknemer.
Man opgepakt voor moord op Lambada-zangeres|Prive| Telegraaf.nl
Man opgepakt voor moord op Lambada-zangeres|Prive| Telegraaf.nl
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.