Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 februari 2017, 17:47 uur
Van vader moest ik verplicht meeluisteren naar Henk Elsink op de radio zondagavond. Heette dat programma niet Vrij Entree ? Ik vond de sketches en de liedjes een beetje flauw, maar goed, het was toch wel aardig.
R.I.P. Henk Elsink
R.I.P. Henk Elsink
0
geplaatst: 25 februari 2017, 18:05 uur
Wij hadden een paar van zijn shows op dubbelalbums thuis. Mijn vader was een grote fan. Toen vond ik het ook erg leuk, maar naarmate ik ouder werd vond ik het steeds oubolliger en flauwer worden.
Om de leuke herinneringen, RIP Henk Elsink.
Om de leuke herinneringen, RIP Henk Elsink.
0
geplaatst: 25 februari 2017, 18:08 uur
0
geplaatst: 25 februari 2017, 18:30 uur
1
geplaatst: 27 februari 2017, 13:37 uur
Italiaanse dj geëuthanaseerd in Zwitserland | NOS
Toentertijd wel gelezen van dat ongeluk, daarna niks meer van gehoord en nu lees ik dit, erg triest verhaal. Gelukkig was het in Zwitserland wel mogelijk om te sterven.
Rust in vrede DJ Fabo
Toentertijd wel gelezen van dat ongeluk, daarna niks meer van gehoord en nu lees ik dit, erg triest verhaal. Gelukkig was het in Zwitserland wel mogelijk om te sterven.
Rust in vrede DJ Fabo
0
geplaatst: 28 februari 2017, 12:39 uur
Jeugdsentimentacteur met als meest memorabele rol de spikehaired punkleader in de eerste Terminator film al heb ik hem nooit als zodanig muziek zien of horen maken. R.I.P. Bill Paxton.
0
geplaatst: 3 maart 2017, 23:35 uur
RIP Legendarische Nederlandse jazzpianist Misha Mengelberg.
Linkje
'[...] he has a formidable ability in mixing high art and fairly low comedy, a rotund presence at the piano who might drift away into chamber music, a Monk tune, or a heartbreaking lament.'
- Richard Cook's Jazz Encyclopedia
Linkje
'[...] he has a formidable ability in mixing high art and fairly low comedy, a rotund presence at the piano who might drift away into chamber music, a Monk tune, or a heartbreaking lament.'
- Richard Cook's Jazz Encyclopedia
0
geplaatst: 4 maart 2017, 00:09 uur

Was een ontzettend sterke componist binnen de free-jazz (vrije geluiden om het maar zo te noemen) bewegingen. Het ICP orkest is daar een goed voorbeeld van. Ook erg sterk in de Company collectieven van Derek Bailey waarbinnen hij echt met de grootsten van de wereld meespeelde. Niet bepaald in een onopvallende rol moet daarbij gezegd worden. Rip Misha Mengelberg
0
geplaatst: 5 maart 2017, 08:58 uur
R.I.P. Valerie Carter (64)
Achtergondzangeres op veel platen (o.a. Jackson Browne) en zeer verdienstelijke soloplaten.
Achtergondzangeres op veel platen (o.a. Jackson Browne) en zeer verdienstelijke soloplaten.
0
geplaatst: 5 maart 2017, 12:23 uur
Heb bij Wikipedia gecheckt ;
de lijst wat backing vocals betreft is langer dan ik dacht
R.I.P Valeria Carter
de lijst wat backing vocals betreft is langer dan ik dacht
R.I.P Valeria Carter
0
geplaatst: 5 maart 2017, 18:51 uur
Vervelend om er op deze manier achter te komen, maar dit is een erg prettig nummer (ook al is het een cover) en ze heeft een fijne stem. Ga er meteen meer van beluisteren.
R.I.P. Valerie
R.I.P. Valerie
0
geplaatst: 7 maart 2017, 15:58 uur
Veel geruchten paar maanden terug over de doodsoorzaak van George Michael (allerhande roddels over mogelijke drugsoverdosis), maar blijkt toch een natuurlijke dood te zijn geweest:
George Michael cause of death revealed by coroner - Mirror Online - mirror.co.uk
Normaliter niet de meest betrouwbare bron, The Mirror, maar in dit geval misschien juist wel omdat die ongetwijfeld liever iets smeuiigers hadden gemeld.
George Michael cause of death revealed by coroner - Mirror Online - mirror.co.uk
Normaliter niet de meest betrouwbare bron, The Mirror, maar in dit geval misschien juist wel omdat die ongetwijfeld liever iets smeuiigers hadden gemeld.
0
geplaatst: 7 maart 2017, 17:41 uur
GrafGantz schreef:
Veel geruchten paar maanden terug over de doodsoorzaak van George Michael (allerhande roddels over mogelijke drugsoverdosis), maar blijkt toch een natuurlijke dood te zijn geweest.
Veel geruchten paar maanden terug over de doodsoorzaak van George Michael (allerhande roddels over mogelijke drugsoverdosis), maar blijkt toch een natuurlijke dood te zijn geweest.
Kunnen ze 'm nu dan eindelijk begraven? Want dat schijnt nog steeds niet gebeurd te zijn.
1
geplaatst: 11 maart 2017, 13:19 uur
Nou, als niemand er in deze rubriek over begint, zal ik 'm maar noemen:
http://www.bndestem.nl/show/thijs-fabeltjeskrant-chanowski-86-overleden~ad7bdf41/
Want de tune van de Fabeltjeskrant kunnen we allemaal nog woordelijk meezingen, toch? Tenminste, de generaties die ermee opgroeiden. De tune heeft zelfs nog in de Top-40 gestaan
Bovendien begon hij zijn carriere als jazzbassist. En als kind vond ik de afsluitende mededeling dat de Fabeltjeskrant gemaakt was door 'Chanowski productions' een heel intrigerend zinnetje. Nooit geweten dat er een Duitser achter zat.
R.I.P. Thijs Chanowski
http://www.bndestem.nl/show/thijs-fabeltjeskrant-chanowski-86-overleden~ad7bdf41/
Want de tune van de Fabeltjeskrant kunnen we allemaal nog woordelijk meezingen, toch? Tenminste, de generaties die ermee opgroeiden. De tune heeft zelfs nog in de Top-40 gestaan

Bovendien begon hij zijn carriere als jazzbassist. En als kind vond ik de afsluitende mededeling dat de Fabeltjeskrant gemaakt was door 'Chanowski productions' een heel intrigerend zinnetje. Nooit geweten dat er een Duitser achter zat.
R.I.P. Thijs Chanowski
0
geplaatst: 11 maart 2017, 15:10 uur
Inderdaad pure jeugdsentiment, toen ik vijf jaar werd kreeg ik deze plaat voor mijn verjaardag.
https://img.discogs.com/JTZGQtiMbJAWPFb2g9G4etIoUhM=/fit-in/573x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-5946665-1407071181-4194.jpeg.jpg
Rust in vrede Thijs Chanowski.
https://img.discogs.com/JTZGQtiMbJAWPFb2g9G4etIoUhM=/fit-in/573x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-5946665-1407071181-4194.jpeg.jpg
Rust in vrede Thijs Chanowski.
0
geplaatst: 12 maart 2017, 11:51 uur
Volgens mij deed Joni de lead-vocal op het nummer Lost in Music...!?
R.I.P. Joni Sledge
R.I.P. Joni Sledge
2
geplaatst: 12 maart 2017, 14:29 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Klopt, ja. Jongste zus Kathy zong de leadvocalen op de meeste andere hits van de zusjes. Ze waren natuurlijk vooral een vehikel voor de songs en producties van het Chic-duo Nile Rodgers en Bernard Edwards (en later van Narada Michael Walden, die het Chic-geluid kopieerde op All american Girls), maar ik mocht ze altijd graag horen. Vrolijke en goed gemaakte nummers, altijd goed voor een glimlach.
R.I.P. Joni Sledge
0
geplaatst: 12 maart 2017, 15:43 uur
Ik ben op zoek gegaan naar een muzikale link omdat dat als een soort verplichting voelt. Voor diegenen die daar waarde aan hechten: hier. Eigenlijk vind ik echter dat zo'n grote mevrouw in de podiumkunsten hier sowieso geëerd mag worden, ook zonder muzikale carrière. Gisteren is Kitty Courbois, film-, theater- en televisieactrice, op 79-jarige leeftijd overleden in haar woonplaats Amsterdam.
0
geplaatst: 12 maart 2017, 23:19 uur
Ach Joni Sledge...jeugdsentiment. 
Kitty Courbois, geweldige actrice, echt een vakvrouw.
Joni en Kitty R.I.P.

Kitty Courbois, geweldige actrice, echt een vakvrouw.
Joni en Kitty R.I.P.
0
geplaatst: 12 maart 2017, 23:38 uur
Rust zacht, Kitty. R.I.P. Joni. Fijne muziek Soul Sister Sledge!
0
geplaatst: 12 maart 2017, 23:50 uur
RIP, Joey Alves... buiten Meniketti geen enkele originele Y&T meer over... 
Original Y&T Rhythm Guitarist Joey Alves Dead At 63 - Blabbermouth.net

Original Y&T Rhythm Guitarist Joey Alves Dead At 63 - Blabbermouth.net
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.