Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2009, 09:44 uur
Wat een kutdag gisteren.
Eerst verneem ik dat lokale Haagse muzikant en goede bekende van me Mark van Dijk is overleden.
En dan Ron Asheton...
R.I.P. Mark
en Ron.
Eerst verneem ik dat lokale Haagse muzikant en goede bekende van me Mark van Dijk is overleden.
En dan Ron Asheton...
R.I.P. Mark
en Ron.
0
geplaatst: 7 januari 2009, 10:16 uur
.....onverwacht zeg. Maakt hem de eerste gestorven artiest die ik live heb gezien.

R.i.P Ron
Funhouse blijft toch een van mijn favorietse platen ooit. Nu zijn er nog twee orgineele stooges over.

R.i.P Ron
Funhouse blijft toch een van mijn favorietse platen ooit. Nu zijn er nog twee orgineele stooges over.
0
geplaatst: 8 januari 2009, 01:23 uur
itchy schreef:
Wat een kutdag gisteren.
En dan Ron Asheton...
R.I.P. Mark
en Ron.
Wat een kutdag gisteren.
En dan Ron Asheton...
R.I.P. Mark
en Ron.26 jaar oud.

Da's wel heel erg triest...
0
geplaatst: 9 januari 2009, 22:13 uur
0
Sheplays
geplaatst: 9 januari 2009, 22:20 uur
Ongeveer vijftien jaar geleden trad de band eens op in De Meervaart (Amsterdam, Osdorp) maar dat was toen zonder Dave Dee of Mick of Tich of Beaky. Dozy was er wel, zei men. Het was wel leuk om die oude hits te horen zoals Bend It, Zabadak, Don Juan en Last Night in Soho.
R.I.P. Dave Dee
R.I.P. Dave Dee
0
geplaatst: 9 januari 2009, 22:25 uur
Wat een nieuws. Een nummer als The Legend Of Xanadu was juist door de zweep van Dave Dee een bijzonderheid. Moge hij rusten in vrede en wij dankbaar zijn voor wat hij voor de muziek heeft betekend.
0
geplaatst: 12 januari 2009, 22:57 uur
Andrew Martinez (bijnaam: Andy DeMize) drummer van Nekromantix is afgelopen zondagmorgen overleden na een autoongeluk in Fullerton California.
De band kwam met het volgende bericht:
My thoughts and Condolences go out to his Family and Everybody that knew Andrew. There is no words to describe the shock...... Andrew was probably the most loveable guy I ever met and truely the only person I've met in my life that was loved and liked by everybody met. It's just typical Andrew to pull off this "rockstar death" way too early. I have no idea how Newcastle Beer will be able to continue to stay in business and I encourage everybody that knew Andrew, was a fan of his work with his bands, to drink one, two or many Newcastles in his honor.
Geweldige band, zooooo zonde dat dit moet gebeuren..
De band kwam met het volgende bericht:
My thoughts and Condolences go out to his Family and Everybody that knew Andrew. There is no words to describe the shock...... Andrew was probably the most loveable guy I ever met and truely the only person I've met in my life that was loved and liked by everybody met. It's just typical Andrew to pull off this "rockstar death" way too early. I have no idea how Newcastle Beer will be able to continue to stay in business and I encourage everybody that knew Andrew, was a fan of his work with his bands, to drink one, two or many Newcastles in his honor.
Geweldige band, zooooo zonde dat dit moet gebeuren..
0
geplaatst: 27 januari 2009, 23:02 uur
Van de Telefon Tel Aviv myspazz pagina:

Bron en complete bericht
En nog een link.
/edit: ik zie net dat iemand het al eerder bij het laatste album van ze gepost heeft maar aangezien dat ongetwijfeld niet door iedereen opgemerkt wordt...
Hello, Everyone.
It breaks my heart to inform you all that Charlie Cooper, my better half in Telefon Tel Aviv, passed away on January 22nd. (....)
It breaks my heart to inform you all that Charlie Cooper, my better half in Telefon Tel Aviv, passed away on January 22nd. (....)

Bron en complete bericht
En nog een link.
/edit: ik zie net dat iemand het al eerder bij het laatste album van ze gepost heeft maar aangezien dat ongetwijfeld niet door iedereen opgemerkt wordt...
0
geplaatst: 28 januari 2009, 21:11 uur
GrafGantz schreef:

Bron en complete bericht
En nog een link.
(quote)

Bron en complete bericht
En nog een link.
hier word ik droevig van, rust in vrede Charlie.
0
ElMeroMero
geplaatst: 29 januari 2009, 18:05 uur
Tragisch, maar hij hoeft in zich in zijn kist niet om te draaien in schaamte met sublieme albums als Solid Air op zijn conto.
0
geplaatst: 29 januari 2009, 19:21 uur
Ik schrok ervan. Herenigd met z'n vriend Nick Drake. Bless the Weather behoort tot m'n favoriete albums.
0
geplaatst: 29 januari 2009, 22:30 uur
RIP John Martyn.
Was niet erg verwonderlijk overigens, hij was moddervet en kampte al jaren met een drank- en drugsprobleem.
Was niet erg verwonderlijk overigens, hij was moddervet en kampte al jaren met een drank- en drugsprobleem.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 01:29 uur
Hij heeft 't nog lang volgehouden :
" He suffered a broken neck when a heifer smashed through his car windscreen, broke his toe stumbling drunk on stage, split his head swimming underwater and, finally, lost his right leg in 2003 when a cyst burst and septicaemia ravaged his body"
" He suffered a broken neck when a heifer smashed through his car windscreen, broke his toe stumbling drunk on stage, split his head swimming underwater and, finally, lost his right leg in 2003 when a cyst burst and septicaemia ravaged his body"
0
beaster1256
geplaatst: 30 januari 2009, 06:30 uur
In Muziek > Algemeen > John Martyn:
May you never ......., een prachtsong van de gisteren overleden John Martyn , vreemde Schot , mistroostige muziek met een jazzy tint , soms meer grommend , neuzelend dan zingend , maar altijd die toch wel warme sfeer in zijn songs en soundscapes ,
R.I.P. John .
May you never ......., een prachtsong van de gisteren overleden John Martyn , vreemde Schot , mistroostige muziek met een jazzy tint , soms meer grommend , neuzelend dan zingend , maar altijd die toch wel warme sfeer in zijn songs en soundscapes ,
R.I.P. John .
0
geplaatst: 30 januari 2009, 09:15 uur
Er staat al een mededeling bij de R.I.P.-rubriek, en ook al wat reacties. Misschien dat een moderator de topics in elkaar kan schuiven. Maar misschien ook niet - het overlijden van John Martyn verdient wel wat meer aandacht.
Ik moet zeggen dat ik niet zoveel muziek van 'm ken. Ik heb alleen Solid air en Grace and danger. Op die laatste plaat werkte hij samen met Phil Collins, in een tijd dat ze allebei een scheiding doormaakten. En dat hoor je af aan de muziek. Ik heb dit album wel eens horen bestempelen als 'de ultieme plaat voor het verwerken van het verdriet van een scheiding'.
De omschrijving van beaster is uitstekend van toepassing op zijn muziek. Mooier kan ik het zelf niet zeggen - abosluut een artiest met een unieke stijl: folky, jazzy, funky en soms zelfs met reggae-invloeden. Van zijn stem moet je houden, maar hij maakte zeker bijzonder muziek.
Hij werd helaas niet ouder dan zestig. Het ziet ernaar uit dat zijn levensstijl hem fataal is geworden.
Wat citaten van de website van BBC News:
"Martyn, who passed away in hospital in Ireland, has been cited as an influence by artists as varied as U2, Portishead and Eric Clapton. He was the first white act to be signed to Chris Blackwell's Island Records, and recorded his debut album, London Conversation, for £158 in 1968. Many of his albums - especially Solid Air, released in 1973 - are regarded as classics.
He collaborated with many musicians throughout his life, including Phil Collins, and his song May You Never was covered by many artists - including Clapton. "
Phil Collins paid tribute to his "infuriating" friend. He said: "John's passing is terribly, terribly sad. I had worked with and known him since the late 1970s and he was a great friend. He was uncompromising, which made him infuriating to some people, but he was unique and we'll never see the likes of him again."
In 2003, he had to have his right leg amputated below the knee after a cyst burst, and in his latter years he performed from a wheelchair.
He regularly performed in Scotland - a place he considered home - and appeared in concert at last year's Celtic Connections festival.
R.I.P. John.
Ik moet zeggen dat ik niet zoveel muziek van 'm ken. Ik heb alleen Solid air en Grace and danger. Op die laatste plaat werkte hij samen met Phil Collins, in een tijd dat ze allebei een scheiding doormaakten. En dat hoor je af aan de muziek. Ik heb dit album wel eens horen bestempelen als 'de ultieme plaat voor het verwerken van het verdriet van een scheiding'.
De omschrijving van beaster is uitstekend van toepassing op zijn muziek. Mooier kan ik het zelf niet zeggen - abosluut een artiest met een unieke stijl: folky, jazzy, funky en soms zelfs met reggae-invloeden. Van zijn stem moet je houden, maar hij maakte zeker bijzonder muziek.
Hij werd helaas niet ouder dan zestig. Het ziet ernaar uit dat zijn levensstijl hem fataal is geworden.
Wat citaten van de website van BBC News:
"Martyn, who passed away in hospital in Ireland, has been cited as an influence by artists as varied as U2, Portishead and Eric Clapton. He was the first white act to be signed to Chris Blackwell's Island Records, and recorded his debut album, London Conversation, for £158 in 1968. Many of his albums - especially Solid Air, released in 1973 - are regarded as classics.
He collaborated with many musicians throughout his life, including Phil Collins, and his song May You Never was covered by many artists - including Clapton. "
Phil Collins paid tribute to his "infuriating" friend. He said: "John's passing is terribly, terribly sad. I had worked with and known him since the late 1970s and he was a great friend. He was uncompromising, which made him infuriating to some people, but he was unique and we'll never see the likes of him again."
In 2003, he had to have his right leg amputated below the knee after a cyst burst, and in his latter years he performed from a wheelchair.
He regularly performed in Scotland - a place he considered home - and appeared in concert at last year's Celtic Connections festival.
R.I.P. John.
0
geplaatst: 1 februari 2009, 23:56 uur
Ooit een keer in Tivoli gezien voor 100 man. Prachtige muziek.
R.I.P. John Martyn
R.I.P. John Martyn
0
geplaatst: 2 februari 2009, 22:03 uur
Marcel Brand (Club Diana) heeft op 25 Januari op 43 jarige leeftijd zichzelf van het leven beroofd ...hij laat een vrouw en 3 kinderen achter.
info @ 3voor12
info @ 3voor12
0
geplaatst: 5 februari 2009, 08:29 uur
0
geplaatst: 5 februari 2009, 17:46 uur

Heb nog een spetterend concert gezien van The Cramps in Paradiso eind jaren tachtig, waar Lux zich, gehuld in jurk en op naaldhakken, met ware doodsverachting een paar keer van het balkon liet storten. Geweldig concert, geweldige artiest.
R.I.P.
0
LocoHermano
geplaatst: 5 februari 2009, 17:56 uur
Hij speelt nu op de eeuwige jachtvelden met de 'bikini girls with machine girls' het spelletje 'can your pussy do the dog'. Het is hem gegund. Aloha from Hell, Lux 

0
beaster1256
geplaatst: 5 februari 2009, 18:42 uur
In Muziek > Algemeen > lux interior:
lux interior is op 62 jarige leeftijd gestorven heden , de stichter van het ' even ' fantastische groepje garagepunkrockabilly ' the cramps '
a date with elvis is een klassieker
can your pussy do the dog ???
r.i.p. lux
lux interior is op 62 jarige leeftijd gestorven heden , de stichter van het ' even ' fantastische groepje garagepunkrockabilly ' the cramps '
a date with elvis is een klassieker
can your pussy do the dog ???
r.i.p. lux
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.