MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Drummer Buffalo Sprinfield overleden.

Naar nu bekend is geworden, is op 31 januari Dewey Martin, de drummer van de legendarische groep BUFFALO SPRINGFIELD overleden. Martin was 68 jaar oud.

Bron: Oor.

beaster1256
bassist van buena vista dood , het stopt niet mensen !!!!

dix
beaster1256 schreef:
bassist van buena vista dood , het stopt niet mensen !!!!

Bij Buena Vista zal het toch onderhand wel stoppen ?

dix schreef:
(quote)

Bij Buena Vista zal het toch onderhand wel stoppen ?

Pardon.

Lamont Coleman alias Big L
May 30, 1974 - February 15, 1999

(afbeelding)
Big L is vandaag exact 10 jaar dood, vandaar deze tribute.

(afbeelding)

Dit is Big L's debuut dat werd released in '95. Dit was dan ook het enige album dat hij in z'n leven releasde. Het meest tragische is dat Big L werd vermoord op dezelfde straat waar hij hier op de cover staat. Een jaar later wordt z'n broer op zoek tocht naar de Big L's moordernaar zelf ook vermoord.

Een paar dagen geleden alweer, maar het mag hier niet onvermeld blijven:

(afbeelding)

Ronettes-zangerers Bennett overleden

Gepubliceerd: 13 februari 2009 14:22 | Gewijzigd: 13 februari 2009 14:22

New York, 13 febr. Zangeres Estelle Bennett, lid van het trio The Ronettes, is in haar woonplaats Englewood, New Jersey overleden. Ze werd 67 jaar.

The Ronettes werden vooral beroemd met de hit Be My Baby uit 1963, waarmee producer Phil Spector zijn beroemde ‘wall of sound’ introduceerde. In plaats van dat een band op de plaat probeerde het live-geluid zo dicht mogelijk te benaderen, werd een in de studio geproduceerd, massief geluid bepalend.

The Ronettes, bestaande uit Bennett, zus Veronica (Ronnie Spector) en hun nichtje Nedra Talley, worden gezien als voorloper van de ‘meidengroep’. Bewonderaars waren onder meer The Beatles en de Rolling Stones. The Ronettes scoorden ook hits met Walkin’ in the Rain en Baby I Love You.

Bron: nrc.nl - Kunst & Film - Ronettes-zangerers Bennett overleden

dix
jammer - dat was de leukste

Moge zij rusten in vrede. Bedankt voor de leuke liedjes.

titan (crew)
Kelly Groucutt, van 1975 tot en met 1983 de bassist van Electronic Light Orchestra is op slechts 63-jarige leeftijd overleden door een hartaanval.

titan schreef:
Kelly Groucutt, van 1975 tot en met 1983 de bassist van Electronic Light Orchestra is op slechts 63-jarige leeftijd overleden door een hartaanval.

Ik lees het ook net op BBC News - totaal onverwacht. Natuurlijk was Jeff Lynne de architect van het ELO-geluid, maar Groucutt speelde er ook altijd een belangrijke rol in, met name door zijn tweede stem. Volgens mij zong hij ook lead in een aantal oudere nummers.

Kill_illuminati schreef:

Dit is Big L's debuut dat werd released in '95. Dit was dan ook het enige album dat hij in z'n leven releasde. Het meest tragische is dat Big L werd vermoord op dezelfde straat waar hij hier op de cover staat. Een jaar later wordt z'n broer op zoek tocht naar de Big L's moordernaar zelf ook vermoord.

Waarom zijn er bij rapmoorden toch altijd van die rare dingen?

lauradance schreef:
Waarom zijn er bij rapmoorden toch altijd van die rare dingen?

Ik vind rapmoorden op zich al niet overdreven gewoon.

laat staan moorden in het algemeen

Oke, maar dat was mijn punt niet.

jurado schreef:
Marcel Brand (Club Diana) heeft op 25 Januari op 43 jarige leeftijd zichzelf van het leven beroofd ...hij laat een vrouw en 3 kinderen achter.

info @ 3voor12

Ik las dit ook een week geleden ongeveer (pas). Ik schrok me dood. Niet dat ik 'm echt kende, maar ik ben jaren geleden weleens een keer op zijn minifestivalletje bij zijn huis compleet met barbecue geweest. Dat was erg leuk. En het was een ontzettend aardige kerel en hij zat een erg leuk bandje. Verdrietig.

Alweer een week geleden gebeurd maar pas zojuist vernomen:

Pylon guitarist Randy Bewle...

Blueszanger Willie King overleden

(afbeelding)

Blueszanger en -gitarist Willie King uit Alabama is zondag op 65-jarige leeftijd overleden. Hij overleed op weg naar het ziekenhuis, nadat hij een hartaanval had gehad.

King werd niet alleen in de Verenigde Staten gewaardeerd, hij werd ook vaak uitgenodigd voor optredens in Europa. In 2007 maakten de Nederlandse documentairemakers Saskia Rietmeijer en Bart Drolenga de film 'Down in the woods', over King, zijn muziek en zijn dagelijks leven.

In 2004 werd King door het blad Living Blues Magazine uitgeroepen tot bluesartiest van het jaar. Over twee maanden zou hij de Folk Heritage Award van de staat Alabama uitgereikt krijgen. Die wordt hem nu postuum toegekend.

Kings laatste optreden was zaterdagavond, in Columbus, Missisippi.

Father McKenzie
Ze had met muziek niets te maken, denk ik, maar de Vlaamse topactrice Jenny Tanghe is op 82-jarige leeftijd overleden; Ik zal haar zeker missen, ik zag haar heel graag spelen.

Inderdaad spijtig. De moeder van DDT.

Father McKenzie
Maurice Jarre, componist van filmmuziek, en erg bekend voor Doctor Zhivago, is net overleden.

Hij was ook de vader van Jean-Michel Jarre.

Moge hij rusten in vrede, en wij dankbaar zijn voor die muziek die hij schreef voor talloze soundtracks.

Misterfool
spijtig ten eerste door de muziek en ten tweede voor het doorgeven van zijn nobele krachten aan zijn zoon\

RIP

raffael77
RIP - Tony D

Father McKenzie schreef:
Maurice Jarre, componist van filmmuziek, en erg bekend voor Doctor Zhivago, is net overleden.

Hij was ook de vader van Jean-Michel Jarre.

erg jammer dat Maurice Jarre er niet meer is. wist trouwens helemaal niet dat hij de vader was van Jean-Michel Jarre!

voor mij een van de beste soundtracks (en ook de film) ooit gemaakt was Maurice Jarre`s score voor lawrence of arabia

Casartelli (moderator)
Hij had, op een adoratie voor Bob Dylan na, weinig met muziek te maken, maar van Martin Bril ben ik toch ook wel even stil geworden...

Yep, veel bij de De Wereld draait door geweest. Zelfs een paar weekjes geleden nog, triest inderdaad. Laat een vrouw en 2 dochters na.

Casartelli schreef:
Hij had, op een adoratie voor Bob Dylan na, weinig met muziek te maken, maar van Martin Bril ben ik toch ook wel even stil geworden...

NRC schreef:
...Hij schreef op het snijvlak van journalistiek en literatuur, in een dwingende stijl, terwijl ze vaak over niets leken te gaan. Freejazz, noemde Hans Goedkoop het ooit in deze krant.

Maar inderdaad, echt heel erg triest. Geweldige vent en natuurlijk veel te jong heengegaan.

Antonio
Casartelli schreef:

Nog niet zo lang geleden bij DWDD waar hij een prachtige monoloog hield over zijn nieuwe boekje met dierenverhalen, zijn hond en de keer dat hij meedeed met Nationale Vogelspotdag.
Zo ongeveer de enige keer dat druktemaker Matthijs het fatsoen had een gast niet 10 keer in de rede te vallen en Martin helemaal liet uitpraten.

Wist wel dat hij ziek was, maar meende eigenlijk dat het weer wat beter ging...erg sneu

Echt veel te vroeg overleden. Mocht graag naar zijn verhalen en uitspraken luisteren. Hij was daarmee een mooie baken binnen de mediawereld. Martin Bril bedankt en sterkte aan zijn kenniskring met dit verlies.

Ja iedereen is er van onder de indruk. Die man had nog minstens 40 jaar moeten schrijven. R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:39 uur

geplaatst: vandaag om 03:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.