Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 14 september 2009, 11:49 uur
Deze man kende ik niet, msh eens tijd om hem te beluisteren en te leren kennen...
Rip Jim Carrol
Rip Jim Carrol
0
geplaatst: 14 september 2009, 12:06 uur
Hij schreef trouwens ook, basketball diaries is een terechte cult klassieker waar ik hem van kende.
0
geplaatst: 14 september 2009, 20:25 uur
0
geplaatst: 14 september 2009, 22:49 uur
dix schreef:
Ja, ook dood...Maar daar mag je nu wel overheen zijn
(quote)

0
geplaatst: 15 september 2009, 11:48 uur
Patrick Swayze 1952-2009
Natuurlijk vooral een acteur, maar veel van 'zijn' films hadden toch wel een muzikaal karakter. Zowel Dirty Dancing, Ghost als Donnie Darko zorgde voor een nummer 1 hit en die laatste had een fijne new wave-soundtrack... Vond het altijd een sympathieke acteur/persoon.
R.I.P.
Natuurlijk vooral een acteur, maar veel van 'zijn' films hadden toch wel een muzikaal karakter. Zowel Dirty Dancing, Ghost als Donnie Darko zorgde voor een nummer 1 hit en die laatste had een fijne new wave-soundtrack... Vond het altijd een sympathieke acteur/persoon.
R.I.P.
0
geplaatst: 15 september 2009, 11:54 uur
Hij mag hier gewoon genoemd worden; scoorde een grote hit met She's Like The Wind.
Niet geheel onverwacht, R.I.P. Patrick Swayze .
Niet geheel onverwacht, R.I.P. Patrick Swayze .
0
geplaatst: 15 september 2009, 12:15 uur
Ik dacht eigenlijk dat het weer goed met hem ging, maar ja ik volg dat soort dingen nooit op de voet. Maar dit is toch een vrij recent bericht waarin staat dat het beter gaat.
Triest hoor.
R.I.P. Mr. Swayze.
Triest hoor.
R.I.P. Mr. Swayze.
0
geplaatst: 16 september 2009, 22:34 uur
UK'S KING OF DRUMS DIES AT 69
BOBBY Graham, hailed as one of the UK's greatest drummers, died yesterday after battling stomach cancer.
Graham, 69, played on more than 15,000 records including Downtown by Petula Clark and worked with stars including The Animals, Dusty Springfield and Tom Jones.
His best-known work is on hit song You Really Got Me, which he recorded while sitting in for The Kinks' drummer Mick Avory.
Graham drumde o.a. op:
* "You Really Got Me" by The Kinks
* "Downtown" by Petula Clark
* "Green Green Grass of Home" by Tom Jones
* "I Only Want to Be with You" by Dusty Springfield
BOBBY Graham, hailed as one of the UK's greatest drummers, died yesterday after battling stomach cancer.
Graham, 69, played on more than 15,000 records including Downtown by Petula Clark and worked with stars including The Animals, Dusty Springfield and Tom Jones.
His best-known work is on hit song You Really Got Me, which he recorded while sitting in for The Kinks' drummer Mick Avory.
Graham drumde o.a. op:
0
geplaatst: 16 september 2009, 22:47 uur
Moge hij rusten in vrede en de beats voortleven in de gedachten.
0
Antonio
geplaatst: 17 september 2009, 08:20 uur
De man met de zeis maakt overuren, want ook Mary Travers van het folk-trio Peter, Paul & Mary is overleden...
0
geplaatst: 17 september 2009, 14:16 uur
herman schreef:
Graham drumde o.a. op:
Graham drumde o.a. op:
Kende hem vaag van naam, maar net als bij iemand als Larry Knechtel (zie enkele weken geleden) kom je er bij dit soort studiomuzikanten pas bij hun dood achter wat ze allemaal hebben gedaan. Opnieuw iemand die een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan tal van klassieke popplaten.
R.I.P. Bobby
0
geplaatst: 17 september 2009, 16:03 uur
Nog niet gememoreerd, een Grote Nederlander is van ons heengegaan. Opvallende componist, arrangeur, jazzpionier, leverancier van funky werkjes, scores bij Duitse cult-films en producent van onder meer Quincy Jones, Marlene Dietrich en Michel Legrand.

Jerry van Rooyen 1929-2009
Luister naar een van zijn bekendste stukken.
R.I.P.

Jerry van Rooyen 1929-2009
Luister naar een van zijn bekendste stukken.
R.I.P.
0
geplaatst: 18 september 2009, 17:44 uur
dix schreef:
(quote)
Ik ben inderdaad een beetje laat. Maar ik wou het toch nog even kwijt

0
geplaatst: 18 september 2009, 17:49 uur
Ok, een andere die wat later is overleden:
Les Paul (13 augustus 2009)
Ook een vrij groot verlies, toch?

0
geplaatst: 18 september 2009, 22:09 uur
zeker, maar hij heeft een respectabele leeftijd behaald...
0
Sheplays
geplaatst: 19 september 2009, 22:21 uur
Hendrix4live schreef:

Alle respect voor Les Paul maar wat is eigenlijk je bedoeling? Freddze heeft dit op 13 augustus gemeld. Dit hoeft toch niet iedere maand tot een in memoriam te leiden?
0
geplaatst: 19 september 2009, 23:40 uur
Vreemd inderdaad, en dat plaats dan iemand met een bepaalde naam van een muzikant in zijn gebruikersnaam, precies op de sterfdag van bedoelde muzikant....
had wellicht toch meer voor de hand gelegen die sterfdag onder de aandacht te brengen, maar ja volgend jaar zal het wel "drukker" worden wanneer dat feit veertig jaar geleden is.
had wellicht toch meer voor de hand gelegen die sterfdag onder de aandacht te brengen, maar ja volgend jaar zal het wel "drukker" worden wanneer dat feit veertig jaar geleden is.
0
geplaatst: 20 september 2009, 02:18 uur
Wow, Oldfart, heb jij de sterfkalender van Rock's Greatest gememoreerd?
0
geplaatst: 20 september 2009, 20:52 uur
Anthony Williams, DJ Roc Raida (The X-ecutioners) is gisteren (19 september) overleden door complicaties na 2 ruggengraat operaties.
1972-2009 (37 jaar)
R.I.P.
bron: R.I.P. Roc Raida UGSMAG
1972-2009 (37 jaar)
R.I.P.
bron: R.I.P. Roc Raida UGSMAG
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.