MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Deze man kende ik niet, msh eens tijd om hem te beluisteren en te leren kennen...

Rip Jim Carrol

Hij schreef trouwens ook, basketball diaries is een terechte cult klassieker waar ik hem van kende.

Isaac Hayes

dix

Ja, ook dood...Maar daar mag je nu wel overheen zijn

dix schreef:
(quote)

Patrick Swayze 1952-2009

Natuurlijk vooral een acteur, maar veel van 'zijn' films hadden toch wel een muzikaal karakter. Zowel Dirty Dancing, Ghost als Donnie Darko zorgde voor een nummer 1 hit en die laatste had een fijne new wave-soundtrack... Vond het altijd een sympathieke acteur/persoon.

R.I.P.

Hij mag hier gewoon genoemd worden; scoorde een grote hit met She's Like The Wind.

Niet geheel onverwacht, R.I.P. Patrick Swayze .

Ik dacht eigenlijk dat het weer goed met hem ging, maar ja ik volg dat soort dingen nooit op de voet. Maar dit is toch een vrij recent bericht waarin staat dat het beter gaat.
Triest hoor. R.I.P. Mr. Swayze.

R.I.P.

Ghost!

Patric Swayze

R.I.P.

UK'S KING OF DRUMS DIES AT 69

BOBBY Graham, hailed as one of the UK's greatest drummers, died yesterday after battling stomach cancer.

Graham, 69, played on more than 15,000 records including Downtown by Petula Clark and worked with stars including The Animals, Dusty ­Springfield and Tom Jones.

His best-known work is on hit song You Really Got Me, which he recorded while sitting in for The Kinks' drummer Mick Avory.

Graham drumde o.a. op:
* "You Really Got Me" by The Kinks
* "Downtown" by Petula Clark
* "Green Green Grass of Home" by Tom Jones
* "I Only Want to Be with You" by Dusty Springfield

Moge hij rusten in vrede en de beats voortleven in de gedachten.

Antonio
De man met de zeis maakt overuren, want ook Mary Travers van het folk-trio Peter, Paul & Mary is overleden...

Zijn er nog mensen die NIET aan kanker overlijden?

Michael Jackson?

herman schreef:
UK'S KING OF DRUMS DIES AT 69

BOBBY Graham, hailed as one of the UK's greatest drummers, died yesterday after battling stomach cancer.

Graham, 69, played on more than 15,000 records including Downtown by Petula Clark and worked with stars including The Animals, Dusty ­Springfield and Tom Jones.

His best-known work is on hit song You Really Got Me, which he recorded while sitting in for The Kinks' drummer Mick Avory.

Graham drumde o.a. op:
* "You Really Got Me" by The Kinks
* "Downtown" by Petula Clark
* "Green Green Grass of Home" by Tom Jones
* "I Only Want to Be with You" by Dusty Springfield

Kende hem vaag van naam, maar net als bij iemand als Larry Knechtel (zie enkele weken geleden) kom je er bij dit soort studiomuzikanten pas bij hun dood achter wat ze allemaal hebben gedaan. Opnieuw iemand die een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan tal van klassieke popplaten.

R.I.P. Bobby

Nog niet gememoreerd, een Grote Nederlander is van ons heengegaan. Opvallende componist, arrangeur, jazzpionier, leverancier van funky werkjes, scores bij Duitse cult-films en producent van onder meer Quincy Jones, Marlene Dietrich en Michel Legrand.

(afbeelding)

Jerry van Rooyen 1929-2009

Luister naar een van zijn bekendste stukken.

R.I.P.

dix schreef:
(quote)

Ik ben inderdaad een beetje laat. Maar ik wou het toch nog even kwijt

Ok, een andere die wat later is overleden:

Les Paul (13 augustus 2009)

Ook een vrij groot verlies, toch?

zeker, maar hij heeft een respectabele leeftijd behaald...

Sheplays
Hendrix4live schreef:
Ok, een andere die wat later is overleden:

Les Paul (13 augustus 2009)

Ook een vrij groot verlies, toch?

Alle respect voor Les Paul maar wat is eigenlijk je bedoeling? Freddze heeft dit op 13 augustus gemeld. Dit hoeft toch niet iedere maand tot een in memoriam te leiden?

Vreemd inderdaad, en dat plaats dan iemand met een bepaalde naam van een muzikant in zijn gebruikersnaam, precies op de sterfdag van bedoelde muzikant....

had wellicht toch meer voor de hand gelegen die sterfdag onder de aandacht te brengen, maar ja volgend jaar zal het wel "drukker" worden wanneer dat feit veertig jaar geleden is.

Wow, Oldfart, heb jij de sterfkalender van Rock's Greatest gememoreerd?

Nee, alleen die ene.

Anthony Williams, DJ Roc Raida (The X-ecutioners) is gisteren (19 september) overleden door complicaties na 2 ruggengraat operaties.

1972-2009 (37 jaar)

R.I.P.

bron: R.I.P. Roc Raida UGSMAG

RedLightCityBoy
shit. r.i.p.

Tjee wat een vreselijk nieuws.

Rust in vrede.

Een belangrijke DJ dood. Rest In Peace

Rust in vrede, erg jong.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:11 uur

geplaatst: vandaag om 10:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.