MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Berichten verplaatst naar Captain Beefheart

barrett schreef:
...en dat hij verder in rust moge leven...
Daar zit hem juist het probleem bij doden, over het algemeen gezien dan.

RIP Les Paul en bedankt voor de vele uren luister- en speelplezier die je me hebt bezorgd en nog zal gaan bezorgen met die mooie uitvindingen.

FatBottomedGirl
De drummer van Lit is overleden. Allen Shellenberger is 39 jaar geworden en is overleden aan een hersentumor.

Ik ken niet zo veel van Lit maar Lit herinner ik me als het allereerste bandje dat ik op mijn allereerste festival heb gezien; Lowlands 1999.

RIP!

Nooit van gehoord, maar ik was toen ook op Lowlands. Wat jong weer... zucht.... RIP Allen

Hoe bizar snel gaan mensen die horen dat ze kanker of een tumor hebben. Ik krijg daar altijd zo'n triest gevoel van...

Lit had een hitje met My Own Worst Enemy, als ik me niet vergis. Triest nieuws.

Dat nummer ken ik niet, enkel 'Miserable'. In die video werden de bandleden opgegeten door een reuzen Pamela Anderson. Search for it!

Had ook wel een geinige tekst:
"You make me come.
You make me complete.
You make me completely miserable"

herman schreef:
Lit had een hitje met My Own Worst Enemy, als ik me niet vergis. Triest nieuws.

GEWELDIG nummer trouwens! RIP...

nog over Willy DeVille gesproken - voor de fans hier een album dat jullie misschien over de hoofd gezien hebben?

Cruising (1980)

Het is een naam die bij de meeste mensen geen bel zal doen rinkelen, maar hij hoort zeker in de eregalerij van grote musici: Larry Knechtel is donderdag overleden op 69-jarige leeftijd.

Ik kende hem hoofdzakelijk als keyboard-speler en bassist van de uitstekende soft-rockband Bread, bekende van seventies-hits als The guitar man (waarop hij ook de kenmerkende gitaarsolo's speelde), Everything I own en Baby I'm a-want you. Maar als studio-muzikant heeft hij met de allergrootste namen uit de popgeschiedenis gewerkt.

Award-winning musician Larry Knechtel has died at the age of 69. He died Thursday at Yakima Valley Memorial Hospital. Memorial services are pending.

Born in Bell, Calif., Knechtel has been performing live and in the studio with top-selling artists for nearly half a century. Most recently, he played keyboard on the multi Grammy award-winning Dixie Chicks' album "Taking the Long Way."

He has been a key member of the Los Angeles-based 'Wrecking Crew', a member of the group 'Bread', a Grammy-winning arranger, a producer, a solo artist. Few musicians can equal the breadth, depth, and quality of his musical experience.

Larry Knechtel has performed and recorded with a broad range of artists: The Beach Boys, Ray Charles, Duane Eddy, Fats Domino, Elvis Costello, Billy Joel, Simon and Garfunkel, The 5th Dimension, Dolly Parton, Steppenwolf, The Doors, The Byrds, The Mamas & The Papas, Elvis Presley, Hank Williams Jr., David Gates, Neil Diamond, Dave Mason, Harry Nilsson, Poco, Johnny Rivers, Tim Weisberg and Randy Newman.

Indrukwekkend lijstje. Soms kom je er pas bij iemands overlijden achter wat-ie allemaal gedaan heeft.

Voor wie meer wil weten: de biografie van zijn eigen website (die zijn overlijden overigens nog niet vermeld heeft):

http://www.larryknechtel.com/LarryKnechtel/biography.htm

Vooral deze alinea springt eruit:
He appeared with 4 different artists at the Monterey Pop Festival, played bass for Elvis Presley's 'Comeback' TV special, played Hammond B-3 organ on the Beach Boys' landmark Pet Sounds album, played bass on debut albums for The Byrds and The Doors, and arranged and performed Simon and Garfunkel's Bridge over Troubled Water, for which he earned a Grammy award.

Substantiële bijdragen aan legendarische popplaten, als je het mij vraagt. Een absolute grootheid is heengegaan.

R.I.P. Larry

beaster1256
jawadde , de naam kon ik niet maar die gitaarsolo op the guitar man van bread vind ik nog altijd één van de mooiste single's ever , heb wel even moeten slikken toen ik las waar hij allemaal bijbetrokken was ,

R.I.P. Larry

en dank je gaucho

Die naam staat op een flink aantal albums die hier in de kast staan. Een zeer gewaardeerde sessie-muzikant.
Rust zacht Larry...

en het is al 2 weken terug maar

RIP Rashied Ali

dix
Ik hoor de hele dag op de radio mensen praten over Dead Kennedy ... dat Obama hem bewonderde enzo. Zie ik nu in de NRC dat het over Ted gaat.

R.I.P. Ellie Greenwich, schrijfster van enkele schitterende sixtiesklassiekers zoals 'Be My Baby' van The Ronettes.

dix schreef:
Ik hoor de hele dag op de radio mensen praten over Dead Kennedy ... dat Obama hem bewonderde enzo. Zie ik nu in de NRC dat het over Ted gaat.

Galgenhumor!

Hehe eigenlijk best grappig zo'n misverstanden;

zinulzki schreef:
R.I.P. Ellie Greenwich, schrijfster van enkele schitterende sixtiesklassiekers zoals 'Be My Baby' van The Ronettes.

(embed)

En Da doo ron ron, Baby I love you, Christmas (Baby please come home), Do wah diddy diddy, The Leader of the Pack, I can hear music en River deep, mountain high.

Rust zacht.

Ja deze dame heeft toch heel wat Hits op haar conto staan, als je het zo eens van dicht bekijkft. Veel respect en rust in vrede.

beaster1256
ja een hoop mooie nummers , rust zacht !

Wauw wat een stem had die dame, ik ontdek ze nu pas... Eigenlijk redelijk synisch dat je moet wachten tot ze overleden is om ze te ontdekken...

RIP Chris Conner...

beaster1256
God M.J. wordt vannacht eindelijk begraven , wat was die vertoning dan 1 maand geleden ?

Zouden ze zijn hersenen ook begraven en hebben ze zijn neus gevonden ?

Jake Brockman, de oud keyboard speler van Echo & The Bunnyman is omgekomen door een motor ongeluk, meldt de BBC. Zijn motor kwam dinsdag met een ambulance in botsing op het britse eiland Isle of Man. Brockman is dezelfde dag nog overleden aan zijn verwondingen in het ziekenhuis.

Opvallend is dat de eerste drummer van de band, Pete De Freitas, in 1989 door een zelfde soort botsing omkwam. Jake Brockman, full-time lid sinds 1989, werd ook wel het vijfde lid van Echo & The Bunnyman genoemd.

beaster1256
RIP dear Jake , ik heb de man niet zo goed gekend , kende echo & bunnymen beter in de volledig eerste bezetting , met ian , pete en die 2 anderen die ik me nu niet herinner , vond ze maar subliem vanaf crocodiles tot en met de vierde van hen , toen was de magie er een beetje uit , maar zijn ze nu al niet 3 mensen kwijt , ik herinner me nog dat motorongeluk van de freitas , maar ik dacht dat er nog een origineel iemand dood was van de groep ????

Vorig jaar november is Michael Lee (Michael Gary Pearson) overleden, o.a. gedrumd bij Echo & The Bunnymen, The Cult en Thin Lizzy.

beaster1256
ik ken de bunnymen alleen van de eerste 4 met o.a. ian , will , les en pete ,

naar het schijnt speelden ze voor hun eerste langspeelplaat ' crocodiles als 3 tal met een drummachine die echo genoemd werd ???

Voor zover ik weet klopt dat. Maar of die drummachine is overleden weet ik niet.

dix
hopelijk hebben ze 'm bewaard.

Jim Carrol de Amerikaanse punkpoet is overleden op 60 jarige leeftijd aan een hartaanval.

Misschien nu mooi de tijd om eens wat meer van te luisteren....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.