MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Lin
MALLORCA - Voormalig Boyzone-zanger Stephen Gately (33) is zaterdag plotseling overleden op Mallorca. Dat meldt de website van de band.

Een vriend van de zanger zou verklaard hebben dat Gately na het uitgaan in slaap was gevallen en niet meer wakker werd.

Gately was samen met Ronan Keating leadzanger bij de in de jaren negentig razend populaire jongensgroep Boyzone. De band scoorde zes nummer één hits in Groot-Brittanië.

In 1999 kwam Gately er voor uit dat hij homo is in een interview met dagblad The Sun. Hij werd hiertoe min of meer gedwongen toen een kennis dreigde zijn geheim naar buiten te brengen.

De zanger had destijds een relatie met de Nederlander Eloy de Jong van de jongensband Caught in the act.

Toen Boyzone in 2000 uit elkaar ging was Gately de eerste die een solocarrièrre begon. Hij bracht een album uit getiteld New Beginning. Later maakte hij furore als musicalster. Hij speelde onder meer in Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat en The Wizard of Oz.

In 2008 kwam Boyzone nog een keer samen in de oude bezetting voor een reünietour.

(afbeelding)

Ongelooflijk! Zo jong!

Verschrikkelijk nieuws.

Misterfool
hoewel voor mij geen groots artiest vind ik het zeer spijtig dat deze jongeman als zo spoedig moest sterven.

33 jaar pas. je zou er haast bang van worden

Erg natuurlijk...
Flink stappen... slapen... niet wakker worden... klinkt me wel in de oren als een soort OD.

Rhythm & Poetry schreef:
De nieuwe generatie kan/zal hem kennen van zijn rol als DJ voor Wildstyle Pirate Radio (GTA).

Overleden aan een hartaanval lees ik. Hoe oud is hij geworden?

Rust in vrede.

Mr. Magic is 53 geworden, zie ik nu.

Die Stephen Gately zeg.. Hoor het net en toch wel redelijk geschokt. Veel te jong.. RIP

Ik las het vanochtend vroeg al. Maar kreeg mijn computer niet zo snel aan de praat.
Maar wel effe schrikken, zo op de zondagmorgen.
Benieuwd ofe de doodsoorzaak snel bekend wordt.

dix
" ... gestikt in eigen braaksel ... "

Het lijkt iets te vroeg voor grappen, maar dit biedt plenty mogelijkheden dunkt me.

Antonio
dix schreef:
" ... gestikt in eigen braaksel ... "

Het lijkt iets te vroeg voor grappen, maar dit biedt plenty mogelijkheden dunkt me.

Dan heeft hij in elk geval 1 ding gemeen met Jimi Hendrix

Gallow
Dickie Peterson, Bassist and Singer for Blue Cheer, passed away this morning at 5am in Germany. Causes still have not been released to the public
(site van roadburn)

On October 12th, 2009, Peterson died[8] at 5 a.m. in Germany on the age of 61. The cause is yet to be determined.
(wikipedia)

Rip Dickie

RIP Frank Vandenbroucke, het is msh geen muzikant maar op de fiets was hij wel een kunstenaar....

Wielrenner Frank Vandenbroucke is op 34-jarige leeftijd overleden. De renner werd dood aangetroffen in een hotel in Senegal, waar hij op vakantie was. Hij is bezweken aan de gevolgen van een longembolie.

Slaap zacht VDB. Een rockster op een fiets en een persoonlijke held.

R.I.P. Frank Vandenbroucke

Bij Blue Cheer - Vincebus Eruptum (1968):

Dickie Peterson, the bassist/vocalist and founding member of BLUE CHEER, passed away this morning (Monday, October 12) at 5 a.m. in Germany. He was 61 years old. Peterson had reportedly been battling prostate and liver cancer, and according to BLUE CHEER's message board, had developed a fatal infection following a surgical procedure to help alleviate his fight.

Al Martino is dinsdag op 82-jarige leeftijd overleden...

Spanish Eyes en Volare waren zijn grootste hits.

May he rest in piece..

Stijn_Slayer
Jupilerman schreef:
Bij Blue Cheer - Vincebus Eruptum (1968):

Dickie Peterson, the bassist/vocalist and founding member of BLUE CHEER, passed away this morning (Monday, October 12) at 5 a.m. in Germany. He was 61 years old. Peterson had reportedly been battling prostate and liver cancer, and according to BLUE CHEER's message board, had developed a fatal infection following a surgical procedure to help alleviate his fight.

Spijtig, Blue Cheer's debuut is een geweldige plaat.

R.I.P.

Gallow

Waarom sterven mensen eigenlijk niet meer aan ouderdom. Het is precies allemaal kanker wat de klok slaat...

RIP Dickie

Bueno Notte Al Martino. Kende hem vooral als Johnny Fontana uit de Godfatherfilms

Ik kende hem alleen van dit mooie nummer:

Bueno notte, Alfred.

De grootste hit voor Al Martino was Here in My Heart uit 1952.
Toen bestonden er natuurlijk nog geen wekelijkse hitparades
in de lage landen. In Amerika was dit zijn grootste topper.

YouTube - Al Martino - Here In My Heart

Al had hij uiteraard meerdere hits op zijn naam staan,
zoals reeds werd gesuggereerd in de vorige posts.

YouTube - Al Martino - Volare (disco version)

In 1976 maakte hij in comeback in de Nederlandse
en Belgische hitlijsten met zijn discoversie van Volare.

RIP Al Martino

R.I.P. Jef Nys

Sheplays
Vergeef me mijn onwetendheid, Plop, maar wie is Jef Nys?

Sir Spamalot (crew)
Een Belgische striptekenaar, bekend van "Jommeke". Jeugdsentiment voor heel veel Belgen!

Heb je geen google, Janine?

Sheplays
reptile71 schreef:
Heb je geen google, Janine?

Welles, maar toen kwam ik op een striptekenaar van een kerkblaadje uit België uit de jaren vijftig van de vorige eeuw.
Niks muziek.

Maar dat was 'm dus...

Awel, Moge hij rusten in vrede!

Liam Maher van Flowered Up

Schrijver van één van de beste singles van de '90s (Weekender, zie ook de links).

41 nog maar...

Uncut.co.uk - News
How Liam Maher from Flowered Up changed my life

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.