Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2010, 14:19 uur
Hij was 36.
En het klinkt misschien raar, maar dit komt dubbel zo hard aan. Er zijn in het verleden natuurlijk veel hiphopartiesten overleden (doodgeschoten een aantal), en veel stierven dan ook op de manier waar ze over rapten. Nujabes was een (Japanse) producer (geen rapper) die bekend stond om zijn vredige, rustige en warme hiphopbeats vol met allerlei jazz-samples en af en toe live-jazz. Dat zo'n warme man dan om het leven komt in een auto-ongeluk is gewoon dubbel zo oneerlijk
.
En het klinkt misschien raar, maar dit komt dubbel zo hard aan. Er zijn in het verleden natuurlijk veel hiphopartiesten overleden (doodgeschoten een aantal), en veel stierven dan ook op de manier waar ze over rapten. Nujabes was een (Japanse) producer (geen rapper) die bekend stond om zijn vredige, rustige en warme hiphopbeats vol met allerlei jazz-samples en af en toe live-jazz. Dat zo'n warme man dan om het leven komt in een auto-ongeluk is gewoon dubbel zo oneerlijk
.
0
geplaatst: 18 maart 2010, 16:39 uur
RIP Alex Chilton , heb altijd heel erg van Big Star genoten .......
0
Father McKenzie
geplaatst: 18 maart 2010, 18:38 uur
Bertus schreef:
R.I.P. Jean Ferrat. Alle andere overleden muzikanten natuurlijk ook, maar mijn gedachten gaan speciaal even naar de zanger van het wonderschone La Montagne.
R.I.P. Jean Ferrat. Alle andere overleden muzikanten natuurlijk ook, maar mijn gedachten gaan speciaal even naar de zanger van het wonderschone La Montagne.
De mijne ook, een groot verlies.
Ook R.I.P. voor de andere overleden artiesten, maar verontschuldig me, maar Alex Chilton ik had daar nog nooit van gehoord....

0
geplaatst: 18 maart 2010, 18:43 uur
0
geplaatst: 18 maart 2010, 19:01 uur
Jawel Patrick, in ieder geval als zanger op dit nummer:
Vreemd genoeg zat ik me al een tijdje af te vragen wie zijn Thirteen had geschreven (zie vorige pagina), omdat ik van dat nummer zowel een versie van Wilco als van Eliott Smith in huis heb, maar ik was altijd te lui om te googlen van wie het nou oorspronkelijk was. Beetje zure manier om er zo achter te komen...
Van Nujabes had ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Blijkbaar is hij al eind februari omgekomen in een auto-ongeluk, en is het trieste nieuws pas nu gedeeld met de wereld. Onder andere door MJ_DA_MANs fraaie reactie, ben ik maar eens naar Youtube gesurft, waar blijkt dat de man zeer fraaie, relaxte hiphopmuziekjes maakte, waaronder deze met rapper CYNE:
RIP beide muzikanten.
Vreemd genoeg zat ik me al een tijdje af te vragen wie zijn Thirteen had geschreven (zie vorige pagina), omdat ik van dat nummer zowel een versie van Wilco als van Eliott Smith in huis heb, maar ik was altijd te lui om te googlen van wie het nou oorspronkelijk was. Beetje zure manier om er zo achter te komen...
Van Nujabes had ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Blijkbaar is hij al eind februari omgekomen in een auto-ongeluk, en is het trieste nieuws pas nu gedeeld met de wereld. Onder andere door MJ_DA_MANs fraaie reactie, ben ik maar eens naar Youtube gesurft, waar blijkt dat de man zeer fraaie, relaxte hiphopmuziekjes maakte, waaronder deze met rapper CYNE:
RIP beide muzikanten.
0
geplaatst: 18 maart 2010, 19:02 uur
Thirteen ken ik volgens mij in een cover van Tom Barman.
Wist niet dat Chilton ook dat nummer had gezongen. Da's toch wel een bekende 60s deun.
Wist niet dat Chilton ook dat nummer had gezongen. Da's toch wel een bekende 60s deun.
0
geplaatst: 18 maart 2010, 19:10 uur
Tom Barman ook al?
Alex Chilton heeft dit liedje dus zelfs geschreven, samen met Chris Bell, voor Big Stars #1 Record.
Wikipedia
Alex Chilton heeft dit liedje dus zelfs geschreven, samen met Chris Bell, voor Big Stars #1 Record.
Wikipedia
0
geplaatst: 18 maart 2010, 19:37 uur
"Children by the million sing for Alex Chilton when he comes 'round.
They sing '' I'm in love. What's that song? I'm in love with that song.''
The Replacements - Alex Chilton
Alex Chilton r.i.p.
Alex Chilton r.i.p.
0
geplaatst: 18 maart 2010, 20:01 uur
J.J. Wever schreef:
Ik wist dat ik zijn naam kende, maar ik wist niet waarvan. Maar nu weet ik het, van dat liedje van The Replacements!
0
geplaatst: 18 maart 2010, 20:04 uur
Sandokan-veld schreef:
Even rechtzetten, CYNE is geen rapper, maar een groep, bestaande uit twee producers en twee rappers.

In ieder geval: R.I.P. Alec Chilton en Nujabes
0
Father McKenzie
geplaatst: 18 maart 2010, 20:14 uur
@ Sandokan-veld; dan ken ik die Cilton dus wel van The Box Tops, maar niet van Big Star.
Van Big Star heb ik amper gehoord, vrees ik.
Maar wist ik veel dat de zanger van the Box Tops deze Chilton was? neen dus.
Enfin, voor alle overleden artiesten; R.I.P.
0
geplaatst: 18 maart 2010, 20:15 uur
Mooie covers van Kangaroo en Holocaust op dit album overigens.
0
geplaatst: 18 maart 2010, 20:16 uur
Father McKenzie schreef:
@ Sandokan-veld; dan ken ik die Cilton dus wel van The Box Tops, maar niet van Big Star.
Lijkt me eigenlijk wel in je straatje passen, Big Star. Gewoon eens het debuut proberen zou ik zeggen, lijkt me heel sterk dat je daar spijt van gaat krijgen

0
geplaatst: 18 maart 2010, 21:29 uur
0
geplaatst: 19 maart 2010, 02:05 uur
Father McKenzie schreef:
En er is nog een liedje van Chilton dat je kent: September Gurls, gecoverd door The Bangles (je hebt op hun album Different Light gestemd)
RIP Chilton
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.