MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Rust zacht Bon Scott en aan het einde van de hoofdweg naar de hel linksaf slaan, dan zie ik je daar!!

Harco
Die man was al dood tien jaar voordat ik het levenslicht zag.

Guru R.I.P.

Rest in Peace GURU.
Toen ik het hoorde was ik echt geschokt. Ik kan het eigenlijk niet geloven. Ik had hem nog zo graag ooit in een show willen zien, maar het mocht niet zo zijn.. Verschrikkelijk.
Het vreemdste vind ik dat als ik nu naar zijn tracks luister alleen kan nadenken over hoe alles wat hij zegt niet meer van toepassing is voor hem. Echt heel vreemd. Vooral omdat het voor mij de eerste keer is dat een artiest is overleden waar ik zo'n grote fan van ben.

Zoals ik al bij zijn albums heb opgeroepen: zet Guru/GangStarr albums in je rotatielijst zodat we op de hoofdpagina komen te staan.

@Verbston, Requiescat in Pace indeed. Jij heb zeker ook ACII lopen spelen..?

Een van HipHops grootste helden is dood. Een rapper waarvan ook maar een bestond.Het duo Gangstarr bestaat vanaf nu dan ook definitief niet meer. Die stem, die teksten. Ik hoop dat het hem goed gaat. Dit is een zwaar verlies voor de HipHop wereld.

R.I.P. GURU

Harco schreef:
Die man was al dood tien jaar voordat ik het levenslicht zag.

Haha, dan heb jij hem lekker nooit live gezien, uhm ik eigenlijk ook niet.

Step in the arena is en blijft een klassieker!!
Ook al is hij dood, die plaat pakken ze nooit meer van ons af.

mayhemblik schreef:
Rust zacht Bon Scott en aan het einde van de hoofdweg naar de hel linksaf slaan, dan zie ik je daar!!

Verklaar je bericht.

Bon Scott was de zanger van AC/DC en die zongen Highway to Hell.

Maar de beste man is al een jaar of 25 jaar geleden overleden. Hopelijk heeft die zijn 'rust' inmiddels al gevonden...

herman schreef:
Bon Scott was de zanger van AC/DC en die zongen Highway to Hell.

Maar de beste man is al een jaar of 25 jaar geleden overleden. Hopelijk heeft die zijn 'rust' inmiddels al gevonden...

Het is inmiddels 30 jaar (feb. '80) en het was niet door ziekte (zoals Guru), maar mede t.g.v. een drankorgie - behoorlijk misplaatste post dus.

Guru was 'hors categorie'- iemand die 'outside the box denkt' en grenzen verlegt; daar zijn er weinig van.

Eén van mij hiphop helden, verschrikkelijk.. Ben met een Gang Starr marathon bezig. Rest in peace Guru!

dix
Mjuman schreef:
Guru was 'hors categorie'- iemand die 'outside the box denkt' en grenzen verlegt; daar zijn er weinig van.

Die tijd is nu voorbij. Hij zal voortaan weer 'inside the box' moeten leren denken

Een tragisch verlies voor de hiphopwereld. Deze man, samen met DJ Premier het duo Gangstarr vormend, een hiphop legende. RIP Gifted Unlimited Rhymes Universal.

Mjuman schreef:
Het is inmiddels 30 jaar (feb. '80) en het was niet door ziekte (zoals Guru), maar mede t.g.v. een drankorgie - behoorlijk misplaatste post dus..

Misplaatste post?
Ik mag mijn held zo nu en dan toch wel eens eren?
En zie hierboven, nu weet weer iemand wie Bon was, anders was hij er misschien nooit achter gekomen.

Hier worden de recent overleden artiesten gemeld, daarom dat de post als misplaatst gezien wordt.

mayhemblik schreef:
(quote)

Misplaatste post?
Ik mag mijn held zo nu en dan toch wel eens eren?
En zie hierboven, nu weet weer iemand wie Bon was, anders was hij er misschien nooit achter gekomen.

Als iedereen hier zijn overleden helden gaat eren, dan blijven we bezig.

Bezig blijven we toch wel, tenzij iedereen ineens onsterfelijk wordt.

@dix: hoe misplaatst je opmerking ook is, vind hem ijzersterk.

Maargoed, om nou om de haverklap dingen als "R.I.P. Ian Curtis", R.I.P. John Lennon", "R.I.P Jim Morrison" te lezen, dat zou toch wel een klein beetje vervelend gaan worden.

Ja, ik vond het zowaar een beetje rot dat ik er hardop om moest lachen.

R.I.P. Elvis

reptile71 schreef:
Bezig blijven we toch wel, tenzij iedereen ineens onsterfelijk wordt.

@dix: hoe misplaatst je opmerking ook is, vind hem ijzersterk.

Ik heb een repliek gepost bij het memorabele quotes topic - dit vind ik niet de plek daarvoor.

R.I.P. Keithy E The GURU!!!

Sir Spamalot (crew)
Ik ken noch de groep noch de man in kwestie, maar potverdomme zeg, 30 jaar oud: Drummer Canadese rockband sterft op podium

Devon Clifford, de drummer van de Canadese rockband You say Party! We Say Die! is op het podium in elkaar gezakt door een zware hersenbloeding. Voor de 30-jarige Clifford kon geen hulp meer baten.
Zijn band was aan het optreden in de Rickshaw in Vancouver, toen Devon Clifford plots in elkaar stuikte. De drummer viel in een coma. Een spoedoperatie kon hem niet meer redden. De hersenbloeding zou veroorzaakt zijn door een erfelijke afwijking.

De dance-punk band had eind vorig jaar zijn derde album 'XXXX' uitgebracht en stonden klaar voor een Europese tour later deze maand.

(bron: www.nieuwsblad.be)

Oke beste medemuziek liefhebbers ik zal me voortaan op deze site alleen nog maar met ''verse'' dooien bezig houden.
Ik dacht na het droeve bericht van Guru dat er wel even een kwinkslag tussendoor maar daar zat ik blijkbaar lelijk naast.
Maar mag ik het nog wel over Peter Steele hebben of is dat al weer te lang terug??

Casartelli (moderator)
Sir Spamalot schreef:
Devon Clifford, de drummer van de Canadese rockband You say Party! We Say Die! is op het podium in elkaar gezakt door een zware hersenbloeding.

Zo! Laat dat een waarschuwing zijn aan alle bands die over het aannemen van een dubieuze naam denken.

Volgens mij leven alle leden van The Dead boys nog dus dat gaat niet op.
Onee, ik bedenk me net dat Stiv Bators is doodgereden door een taxi, misschien heb je toch gelijk.
Ben ik effe blij dat ik geen lid ben van Kutschurft!!

R.I.P Devon Clifford

WeztSide schreef:
Rest in Peace GURU.
@Verbston, Requiescat in Pace indeed. Jij heb zeker ook ACII lopen spelen..?

Not really, ik ben niet echt een gamer. Het is gewoon de betekenis van R.I.P.

Ann Vervoort (33), voormalige zangeres van de Belgische danceformatie Milk Inc., is donderdagnacht dood aangetroffen in haar woning in het Limburgse Houthalen-Helchteren.

No milk today, my love has gone away
The bottle stands forlorn, a symbol of the dawn

R.I.P. Ann Vervoort

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:10 uur

geplaatst: vandaag om 13:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.