Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 24 april 2010, 15:23 uur
Bij Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare (2007):
Oei.. ze is geschrokken van je opmerking:
Milk Inc.-zangeres (33) overleden - Privé - Nieuws over showbizz, 24 uur actueel [prive] - telegraaf.nl
Aaajjj, da's wel heel politiek incorrect van me...
Dillinja schreef:
Het deuntje van old yellow bricks doet me denken aan een lied van milk inc.
écht een geweldig album.
Het deuntje van old yellow bricks doet me denken aan een lied van milk inc.
écht een geweldig album.
Oei.. ze is geschrokken van je opmerking:
Milk Inc.-zangeres (33) overleden - Privé - Nieuws over showbizz, 24 uur actueel [prive] - telegraaf.nl
Aaajjj, da's wel heel politiek incorrect van me...

0
geplaatst: 24 april 2010, 16:42 uur
herman schreef:
Bon Scott was de zanger van AC/DC en die zongen Highway to Hell.
Maar de beste man is al een jaar of 25 jaar geleden overleden. Hopelijk heeft die zijn 'rust' inmiddels al gevonden...
Bon Scott was de zanger van AC/DC en die zongen Highway to Hell.
Maar de beste man is al een jaar of 25 jaar geleden overleden. Hopelijk heeft die zijn 'rust' inmiddels al gevonden...
Dat snap ik, ik heb voor dat album nog een kleine review geschreven. Maar hij is niet op een recente datum overleden.
mayhemblik schreef:
Misplaatste post?
Ik mag mijn held zo nu en dan toch wel eens eren?
En zie hierboven, nu weet weer iemand wie Bon was, anders was hij er misschien nooit achter gekomen.
Misplaatste post?
Ik mag mijn held zo nu en dan toch wel eens eren?
En zie hierboven, nu weet weer iemand wie Bon was, anders was hij er misschien nooit achter gekomen.
Lijkt mij wel, Ik heb een AC/DC album in mijn Top10 staan.
0
geplaatst: 24 april 2010, 16:45 uur
Is ze dood? Ze had toch laatst nog een hitje of heb ik het nou weer over 2008?
RIP Anne Vervoort.
RIP Anne Vervoort.
0
geplaatst: 26 april 2010, 13:42 uur
Nee joh milk inc heeft al tien jaar een andere zangeres. Linda Mertens heet die ofzo, dit was de eerste. Hoe dan ook arm meisje en omdat het niet genoeg gezegd kan worden: R.I.P. guru, we will def miss u, gangstarr 4 life...
0
geplaatst: 26 april 2010, 22:17 uur
0
geplaatst: 29 april 2010, 20:20 uur
Waarschijnlijk waren er drugs in het spel (volgens de krant). Zonde, zo jong nog. 

0
geplaatst: 1 mei 2010, 23:46 uur
Swedish Keyboard Legend Bo Hansson Passes Away Aged 67
Bo HanssonLegendary Swedish organist and composer Bo Hansson has passed away at the age of 67. Hansson worked with Janne "Loffe" Karlsson in the duo Hansson & Karlsson in the late 1960s.
Hannson & Karlsson were signed by Polydor, playing progressive Hammond organ based music and releasing three albums between 1967 and 1969. They became immensely popular in their home country and Europe, and even reached the ear of Jimi Hendrix, who took time out from his tour to jam with the duo, along with George Clemons on drums and Georg Wadenius on guitar, at the Klub Filips in Stockholm in late 1967. Hendrix went on to record a Hansson song, "Tax Free". The music can be defined as instrumental jazz-rock and psychedelia and the band setting was limited to the drums and organ, without vocals.
Hansson is probably best known for his musical interpretation of Tolkien's "Lord of the Rings", entitled 'Music Inspired by Lord Of The Rings. Released on Charisma Records after gaining a cult following in Britain due to import copies filtering over from Sweden, the album was his biggest success, reaching the Top 20 on the UK Album Charts in 1972.
Due to his pioneering work with both Hansson & Karlsson and his solo excursions into space rock, in recent years Hannson received the status of a living legend in his native Sweden.
Moge hij rusten in vrede
Bo HanssonLegendary Swedish organist and composer Bo Hansson has passed away at the age of 67. Hansson worked with Janne "Loffe" Karlsson in the duo Hansson & Karlsson in the late 1960s.
Hannson & Karlsson were signed by Polydor, playing progressive Hammond organ based music and releasing three albums between 1967 and 1969. They became immensely popular in their home country and Europe, and even reached the ear of Jimi Hendrix, who took time out from his tour to jam with the duo, along with George Clemons on drums and Georg Wadenius on guitar, at the Klub Filips in Stockholm in late 1967. Hendrix went on to record a Hansson song, "Tax Free". The music can be defined as instrumental jazz-rock and psychedelia and the band setting was limited to the drums and organ, without vocals.
Hansson is probably best known for his musical interpretation of Tolkien's "Lord of the Rings", entitled 'Music Inspired by Lord Of The Rings. Released on Charisma Records after gaining a cult following in Britain due to import copies filtering over from Sweden, the album was his biggest success, reaching the Top 20 on the UK Album Charts in 1972.
Due to his pioneering work with both Hansson & Karlsson and his solo excursions into space rock, in recent years Hannson received the status of a living legend in his native Sweden.
Moge hij rusten in vrede
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 mei 2010, 09:51 uur
Shit, zijn Lord of the Rings album is erg mooi...
R.i.p.
R.i.p.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 mei 2010, 10:59 uur
r.i.p. bo
ondanks dat ringenverhaaltje een mooie plaat inderdaad
ondanks dat ringenverhaaltje een mooie plaat inderdaad
0
geplaatst: 2 mei 2010, 13:02 uur
Ik heb eigenlijk nog nooit muziek van deze Bo Hansson gekocht, maar ben wel een paar keer die Lord of the Rings LP tegengekomen. Op de een of andere manier vond ik die hoes altijd wel intrigerend, maar ik ben er nooit toe gekomen hem te beluisteren, laat staan aan te schaffen. Misschien komt het er ooit nog eens van.
Meanwhile, R.I.P. Bo Hansson.
Meanwhile, R.I.P. Bo Hansson.
0
geplaatst: 2 mei 2010, 16:43 uur
Lord of the Rings heb ik nog vorig jaar op plaat gekocht. R.I.P. Bo Hansson.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 mei 2010, 11:09 uur
Weet iemand waaraan hij is overleden? Ik kon alleen vinden dat hij de laatste jaren wat met z'n gezondheid sukkelde.
0
geplaatst: 3 mei 2010, 11:50 uur
Stijn_Slayer schreef:
Weet iemand waaraan hij is overleden? Ik kon alleen vinden dat hij de laatste jaren wat met z'n gezondheid sukkelde.
Heb even gekeken op wat Zweedse krantensites en daar wordt alleen gezegd dat ie er slecht aan toe was (en dan kan zowel mentaal als fysiek zijn); een enkele bron geeft alcoholmisbruik als mogelijkheid. Hij leefde alleen en teruggetrokken en werd dood aangetroffen in zijn Stockholmse hotelkamer. Een triest einde voor een zo befaamd keyboard-speler.
-- Tack för musiken, vila nu Bosse --
Je kunt het zelf nagaan door naar Google.se te gaan en als search op te geven: "Bo Hansson dödsfall" of evt"död" i.p.v "dödsfall".
0
geplaatst: 3 mei 2010, 12:56 uur
Potverdomme kom er nu net pas achter dat mijn oude held Peter Steele is overleden. Bedacht me vanmorgen dat ik benieuwd was naar hun nieuwe materiaal. Ik snap echt niet hoe dit nieuws aan me voorbij heeft kunnen gaan.
RIP Peter Steele
RIP Peter Steele

0
geplaatst: 3 mei 2010, 15:12 uur
Dit is een van de meest recente interviews met Steele die ik kon vinden.
Erg interessant om te zien.
Peter Steele is now sober; into God and shit | Latest News | Metal Injection - metalinjection.net
Erg interessant om te zien.
Peter Steele is now sober; into God and shit | Latest News | Metal Injection - metalinjection.net
0
geplaatst: 10 mei 2010, 09:39 uur
Jazz zangeres Lena Horne van o.a. het prachtige Stormy Weather is zondag overleden.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 14:12 uur
.. en niet eens op het Nederlandse nieuws vanochtend. Is toch een enorme beroemdheid.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 15:05 uur
sq schreef:
.. en niet eens op het Nederlandse nieuws vanochtend. Is toch een enorme beroemdheid.
Uitgebreid in beeld geweest - zelfs nog met beelden van verschillende leeftijdfases (debutant, tot mooi grijzende dame) - ik kende haar en haar werk niet.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 19:14 uur
De LA Times heeft een behoorlijke portie aandacht aan Lena Horne besteed op hun website.
Lena Horne Obituary
92 jaar, dus ze is niet in de wieg gestorven
De meesten van ons halen dat niet, dus waar hebben we het over ?

Lena Mary Calhoun Horne (June 30, 1917 - May 9, 2010)
Lena Horne Obituary
92 jaar, dus ze is niet in de wieg gestorven

De meesten van ons halen dat niet, dus waar hebben we het over ?

Lena Mary Calhoun Horne (June 30, 1917 - May 9, 2010)
0
geplaatst: 11 mei 2010, 21:32 uur
Kun je nagaan dat ze tot middle class, well educated blacks in Amerika behoorde. Zou je niet zeggen als je deze foto ziet.
RIP
RIP
0
geplaatst: 11 mei 2010, 22:01 uur
Op 11 mei 1981 is Bob Marley overleden. Wat mij betreft zeker het herdenken waard. Ik geniet nog zeer regelmatig van zijn werk en vond het een enorme charismatische persoonlijkheid.
R.I.P. Bob Marley
Dit clipje omdat het zo leuk is, gewoon een homevideo, waarop hij Redemption Song, een van zijn meest veelzeggende nummers, oefent.
R.I.P. Bob Marley
Dit clipje omdat het zo leuk is, gewoon een homevideo, waarop hij Redemption Song, een van zijn meest veelzeggende nummers, oefent.
0
geplaatst: 13 mei 2010, 22:26 uur
Joëlle van Noppen van WOW is overleden bij de vliegtuigcrash in Tripoli.
Wow-zangeres Joëlle omgekomen bij vliegramp Libië | Nlpop - nlpop.blog.nl
Bij de vliegramp in Libië is een bekendere Nederlander omgekomen. Het gaat om Joëlle van Noppen (Hyves), in de jaren ‘90 zangeres van de meidengroep Wow. Dat meldt persbureau ANP vandaag. Wow scoorde een hit met Keer op Keer (Loop maar naar de maan) en trad door heel het land op. Wow-zangeres Mandy deed vorig jaar nog mee aan Popstars van SBS 6 en schopte het tot de liveshows.
Triest nieuws, sterkte aan alle nabestaanden en fans.
Wow-zangeres Joëlle omgekomen bij vliegramp Libië | Nlpop - nlpop.blog.nl
Bij de vliegramp in Libië is een bekendere Nederlander omgekomen. Het gaat om Joëlle van Noppen (Hyves), in de jaren ‘90 zangeres van de meidengroep Wow. Dat meldt persbureau ANP vandaag. Wow scoorde een hit met Keer op Keer (Loop maar naar de maan) en trad door heel het land op. Wow-zangeres Mandy deed vorig jaar nog mee aan Popstars van SBS 6 en schopte het tot de liveshows.
Triest nieuws, sterkte aan alle nabestaanden en fans.
0
geplaatst: 13 mei 2010, 22:33 uur
R.I.P. aan alle overledenen van deze ramp en sterkte aan alle nabestaanden lijkt me beter op zijn plaats in dit geval; het is tenslotte niet triester als iemand bekender is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.