MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Vengeance gitarist overleden

Vengeance gitarist Jan Somers is overleden. Gistermiddag kreeg hij een hartaanval terwijl hij thuis in Mierlo was. Jan heeft twee periodes in Vengeance gespeeld. Juist voor de release van Arabia verving hij Peer Verschuren, totdat de band begin jaren '90 stopte. Hij kwam in de laatste herrijzenis van Vengeance weer ten tonele, en is dus ondermeer op de laatste plaat Soul Collector te horen. Hij laat een vrouw en zoon Timo na. Jan Somers is 46 jaar oud geworden.

(bron: www.metalfan.nl)

Tjonge, dat is weer schrikken. 46 is geen leeftijd om te gaan.

Aquila
RIP John Barry

John Barry voor Midnight Cowboy en nog tig andere filmscores... bedankt.

...en voor Out of Africa en Dances with wolves, wat óók prachtige muziek is. Maar hij werd vooral bekend door de Bond-films natuurlijk. Zijn scores voegden echt wat toe - sommige titelsongs van Bond-films zijn gebaseerd op de thema's die John Barry componeerde voor de 'scores', Zoals Goldfinger, Thunderball, Octopussy en A view to a kill.

R.I.P. John Barry

R.I.P. Salvatore Cusato

Als Casco maakte hij een paar mooie italodisco-platen.

Salvatore Cusato RIP
Cybernetic Love

Bedankt John Barry voor oa de geweldige Bondscore's en de definitieve versie van het James Bond theme!
Zijn Bondscores van From Russia with love, Goldfinger, Thunderball, You only live twice, O.H.M.S.S., Diamonds are forever, The man with the golden gun, Moonraker, Octopussy, A view to a kill en The living Daylights zijn onvergeetelijk.

R.I.P. John Barry.

We gaan deze man missen, R.I.P. John Barry.
Bedankt voor al de top muziek!

Salvatore Cusato R.I.P
John Barry R.I.P.

Gary Moore

Nog niet bevestigd.
Hopelijk niet

Dat is wel schrikken.
In Spanje in een hotel.
Verder iets over bekend?

Stijn_Slayer
Op Wikipedia ook al overgenomen...

O nu wel..

Schokkend, weer een groot artiest minder

Misterfool
still got the blues is een prachtig nummer
R.i.P Gary moore

Stijn_Slayer
Op Twitter: Een Gary Moore is overleden in Spanje. Authorities kunnen niet bevestigen of dit DE Gary Moore is. Ierse media trekt berichten dood terug.

Ook op Wikipedia is de sterfdatum weer weggehaald.

Edit: en nu weer ingevuld, maar dat zijn denk ik gewoon gebruikers die het op basis van die Hotpress site doen.

R.I.P. Gary Moore

BBC_Joe_Lynam Joe Lynam BBC Biz
@
@ramonesENG My ex colleague manages the band and has confirmed it with band members #garymoore 'thinlizzy
7 minutes ago Favorite Retweet Reply

BBC_Joe_Lynam Joe Lynam BBC Biz
Gary Moore, formerly of the band Thin Lizzy, has died. Gary died in the early hours of the morning. Cause of death unknown.
10 minutes ago

Dit zijn twee berichten die toch lijken te bevestigen dat het de Gary Moore is. Dat is toch echt zonde. RIP

Stijn_Slayer
Het wordt aannemelijker, maar dit kan iedereen zeggen natuurlijk.

Scott Gorham schijnt ook een tribute op Moore's Facebook te hebben gezet, maar Moore heeft al jaren niets meer met Thin Lizzy van doen, dus zij kunnen het net zo goed niet zeker weten lijkt me.

BBC News - Rock guitarist Gary Moore dies - bbc.co.uk
Maar dit blijft vreemd. Moore heeft een andere manager dan Lizzy, toch?

Ik geloof als de BBC het op hun eigen site zet, dat het wel gecheckt en dubbel gecheckt is.

Stijn_Slayer
Ik vrees het ook, maar totdat iemand van Moore's eigen 'kamp' het bevestigd blijf ik wantrouwend.

Leuk jaar joh, dat 2011.
Ze vallen bij bosjes, verdomme.
RIP mr. Moore.

Het blijkt waar te zijn ;-((((

Nee Gary Moore is dood! Gary Moore was een groot deel muzikale herinnering voor mij.

Hier ben ik helemaal stuk van

RIP gary Moore

Ja, het staat nu ook op NOS-Teletekst

R.I.P. Gary Moore, wat een fantastisch gitarist was hij

Damn, Gary Moore.
Begon die net weer een beetje te rocken, gaat ie van ons heen. Triest nieuws.

Sir Spamalot (crew)
Wablief? Dit is schrikken! 58 jaar...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.