Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 6 februari 2011, 20:07 uur
RIP Gary! Heb hem gelukkig nog ooit live aan het werk mogen zien en dat smaakte naar meer. Echt belachelijk te jong om dood te gaan. Het blijft sowieso erg raar om afscheid te nemen van artiesten die je live hebt gezien; je vormt toch een soort 'band' tijdens een concert. Zijn legacy gaat in ieder geval nooit dood; doe de groeten aan Phil!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 februari 2011, 20:08 uur
Hij is nu in elk geval zonder blues. Out in the Fields en Over the Hills and Far Away blijf ik fraaie nummers vinden.
R.I.P. Gary Moore
R.I.P. Gary Moore
0
Ruby1966
geplaatst: 6 februari 2011, 20:33 uur
Heb hem ook ooit live aan het werk gezien, Pinkpop 1983...mooie herinneringen.
R.I.P. Gary.
R.I.P. Gary.
0
geplaatst: 6 februari 2011, 20:36 uur
Britse rockgitarist Gary Moore overleden
LONDEN - De vermaarde Britse rockgitarist Gary Moore is zondagochtend op 58-jarige leeftijd overleden. Dat heeft Adam Parsons aan de Britse omroep BBC meegedeeld. Parsons is manager van de Ierse hardrockband Thin Lizzy, waarvan Moore deel heeft uitgemaakt.
Zanger Phil Lynott haalde Moore, die uit de Noord-Ierse hoofdstad Belfast kwam, bij de groep. Later kreeg Moore faam als sologitarist en als lid van de Ierse groep Skid Row.In Nederland had de gitarist solohits met Still Got The Blues en Oh Pretty Woman. Moore deed de afgelopen jaren regelmatig ons land aan. Zo stond hij in 2007 op Bospop, in 2010 op Pinkpop Classic en in 2009 gaf hij een eigen concert in de HMH in Amsterdam.
Eerder deze week meldde Blues & Rock Festival Highlands nog de komst van Gary Moore naar het festival in Amersfoort.
© ANP/Pierre Oitmann
Mag hij rusten in vrede en wij dankbaar zijn voor zijn spel op de gitaar.
LONDEN - De vermaarde Britse rockgitarist Gary Moore is zondagochtend op 58-jarige leeftijd overleden. Dat heeft Adam Parsons aan de Britse omroep BBC meegedeeld. Parsons is manager van de Ierse hardrockband Thin Lizzy, waarvan Moore deel heeft uitgemaakt.
Zanger Phil Lynott haalde Moore, die uit de Noord-Ierse hoofdstad Belfast kwam, bij de groep. Later kreeg Moore faam als sologitarist en als lid van de Ierse groep Skid Row.In Nederland had de gitarist solohits met Still Got The Blues en Oh Pretty Woman. Moore deed de afgelopen jaren regelmatig ons land aan. Zo stond hij in 2007 op Bospop, in 2010 op Pinkpop Classic en in 2009 gaf hij een eigen concert in de HMH in Amsterdam.
Eerder deze week meldde Blues & Rock Festival Highlands nog de komst van Gary Moore naar het festival in Amersfoort.
© ANP/Pierre Oitmann
Mag hij rusten in vrede en wij dankbaar zijn voor zijn spel op de gitaar.
0
geplaatst: 6 februari 2011, 20:50 uur
Jeetje daar wordt een mens wel heel stil van.
R.I.P. Gary Moore
R.I.P. Gary Moore
0
geplaatst: 6 februari 2011, 21:07 uur
De mooie herinneringen blijven, net als alle muziek die hij heeft nagelaten.
Rust in vrede.
Rust in vrede.
0
geplaatst: 6 februari 2011, 21:29 uur
God damn...Gary...noooooooo 
You're always in our hearts.
Een grote schok toen ik het net las op teletekst.

You're always in our hearts.
Een grote schok toen ik het net las op teletekst.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 februari 2011, 21:41 uur
We kunnen hier onderhand één muzikant per week noemen....
0
geplaatst: 6 februari 2011, 22:58 uur
R.I.P. Gary Moore, jeugdheld en 1 keer kunnen aanschouwen in Tegelen.
0
geplaatst: 6 februari 2011, 23:47 uur
Een mooie dood, overlijden in je slaap aan een hartstilstand...... alleen veeeeeeeel te vroeg. 
Rust in vrede Gary, je was de blues met hart en ziel.

Rust in vrede Gary, je was de blues met hart en ziel.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 01:11 uur
Sta wel te kijken van deze reacties, wist niet dat hij zo populair was.
Zelf kende ik hem alleen van zijn hits van 20 jaar geleden en dat waren wel mooie nummers. Maar dat hij in Thin Lizzy zat is nieuw voor me. Dat verklaart dan wel het een en ander, want die hebben een paar van de beste gitaarnummers ooit gemaakt (toevallig vannacht nog 1 gehoord in de kroeg).
Nu kan hij weer samen spelen met Lynnot...
RIP
Zelf kende ik hem alleen van zijn hits van 20 jaar geleden en dat waren wel mooie nummers. Maar dat hij in Thin Lizzy zat is nieuw voor me. Dat verklaart dan wel het een en ander, want die hebben een paar van de beste gitaarnummers ooit gemaakt (toevallig vannacht nog 1 gehoord in de kroeg).
Nu kan hij weer samen spelen met Lynnot...
RIP

0
geplaatst: 7 februari 2011, 01:44 uur
Nou, Garry Moore was redelijk bekend, of die echt heel populair was weet ik niet 
Maar natuurlijk een wel een legendarische gitarist

Maar natuurlijk een wel een legendarische gitarist

0
geplaatst: 7 februari 2011, 01:49 uur
Nou 2011 maakt in ieder geval nog niet vrolijk met al die doden. RIP Gary! 

0
geplaatst: 7 februari 2011, 07:48 uur
Holy shit wat een schokkend nieuws, dit had niemand aan zien komen volgens mij.
RIP Gary Moore
RIP Gary Moore

0
geplaatst: 7 februari 2011, 08:24 uur
Gary en Phil zijn weer herenigd.
We hadden alleen liever gezien dat dat op de aardbodem was gebeurd.
Rust in vrede
We hadden alleen liever gezien dat dat op de aardbodem was gebeurd.
Rust in vrede
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 februari 2011, 11:18 uur
herman schreef:
Dat verklaart dan wel het een en ander, want die hebben een paar van de beste gitaarnummers ooit gemaakt (toevallig vannacht nog 1 gehoord in de kroeg).
Dat verklaart dan wel het een en ander, want die hebben een paar van de beste gitaarnummers ooit gemaakt (toevallig vannacht nog 1 gehoord in de kroeg).
Moore heeft maar kort bij Thin Lizzy gespeeld (verspreid over verschillende periodes), en waarschijnlijk zijn de meeste nummers waar je op doelt dan ook niet met Moore. 'Sarah', 'Waiting for an Alibi' en 'Still in Love With You' zijn eigenlijk de enige echt bekende nummers die hij met Thin Lizzy opnam.
Eigenlijk wel jammer, ik had 'm graag vaker bij Lizzy gehoord. Eén album en één live plaat is wat karig.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 februari 2011, 11:48 uur
Twee nummers op Life. Ik dacht eigenlijk dat het er meer waren, maar dit is dus meer een gastrolletje.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 11:55 uur
Ik zie dat ook als een gastrolletje. Het kon zijn dat er nog wat opnamen van concerten waar de man aan meedeed rondzweefden. Dat zou ik ook wel gaaf vinden.
In Nederland doen ze in de berichtgeving net of Gary Moore dé Thin Lizzy gitarist was. Dat is natuurlijk ver bezijden de waarheid.
Ik zag zelfs een stukje Top Of The Pops waar Moore weliswaar op het podium stond, maar gewoon de partijen van Robertson stond te playbacken.
In Nederland doen ze in de berichtgeving net of Gary Moore dé Thin Lizzy gitarist was. Dat is natuurlijk ver bezijden de waarheid.
Ik zag zelfs een stukje Top Of The Pops waar Moore weliswaar op het podium stond, maar gewoon de partijen van Robertson stond te playbacken.
0
PriestMaiden
geplaatst: 7 februari 2011, 12:06 uur
Slecht nieuws
R.IP. Gary Moore
Veel te jong gestorven
Vanavond ga ik wat van hem draaien...
R.IP. Gary Moore
Veel te jong gestorven

Vanavond ga ik wat van hem draaien...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.