Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 februari 2011, 16:41 uur
Ja daar heb je strikt genomen gelijk in. Hoe dan ook zal hij t.z.t. de levensverwachting flink opkrikken ...
0
geplaatst: 25 februari 2011, 16:55 uur
Toch bizar, want die gast rookt als een stoomlocomotief (hoewel ik ergens las dat hij op zijn 104e leeftijd wilde stoppen met roken, ofzoeits?)
0
geplaatst: 25 februari 2011, 17:17 uur
Hij is pas de afgelopen herfst gestopt met roken, volgens betrouwbare bronnen.
En nu hou ik op met off-topic berichten. Levend is niet dood.
En nu hou ik op met off-topic berichten. Levend is niet dood.

0
geplaatst: 27 februari 2011, 23:34 uur
0
geplaatst: 1 maart 2011, 21:21 uur
Suze Rotolo had nog niet lang geleden haar levensverhaal opgetekend en nu dit (althans voor mij) onverwachte (edit: lees net dat het longkanker was) einde...

Dylan has never spoken about Rotolo much more than she spoke about him.
Dylan called Suze “the could-be dream-lover of my lifetime” in "Ballad in Plain D." May she rest in peace.
Dylan called Suze “the could-be dream-lover of my lifetime” in "Ballad in Plain D." May she rest in peace.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 maart 2011, 18:12 uur
Ah nee hè...
Ik word er nu echt een beetje depressief van. Nu is het toevallig Tulin, van The Electric Prunes, waar ik dan wel iets mee heb, maar er sterven de laatste tijd zo veel artiesten, en ook nog eens veel te jong. Wat is dit toch? Elke week is er wel weer een de pineut...
Ik word er nu echt een beetje depressief van. Nu is het toevallig Tulin, van The Electric Prunes, waar ik dan wel iets mee heb, maar er sterven de laatste tijd zo veel artiesten, en ook nog eens veel te jong. Wat is dit toch? Elke week is er wel weer een de pineut...
0
geplaatst: 2 maart 2011, 18:17 uur
Ah, is ie van de Electric Prunes? De bassist, lees ik. Jammer, de Prunes waren een leuk bandje.
R.I.P. Mark Tulin
R.I.P. Mark Tulin
0
geplaatst: 3 maart 2011, 11:08 uur
'Mark Tulin collapsed while helping out at the Avalon Underwater Clean-Up'
Niet in het harnas gestorven dus, had best gekund, want de man was muzikaal nog actief met o.a. : The Smashing Pumpkins , The Seeds en ook weer met zijn Electric Prunes. Een verlies.
Bij de foto hieronder is het triviale feit te melden dat Jane Russell hier niet de speciaal voor haar ontworpen strapless beha draagt, die vond ze namelijk teveel jeuken.
.... maar ze had het ding ook helemaal niet nodig....
Niet in het harnas gestorven dus, had best gekund, want de man was muzikaal nog actief met o.a. : The Smashing Pumpkins , The Seeds en ook weer met zijn Electric Prunes. Een verlies.
Bij de foto hieronder is het triviale feit te melden dat Jane Russell hier niet de speciaal voor haar ontworpen strapless beha draagt, die vond ze namelijk teveel jeuken.
.... maar ze had het ding ook helemaal niet nodig....
0
geplaatst: 9 maart 2011, 00:49 uur
Bij Alice in Chains - Dirt (1992):
Mike Starr is overleden, net.
Hij speelde bas op dit album.
Mogen hij in vreden rusten..
Mike Starr is overleden, net.
Hij speelde bas op dit album.
Mogen hij in vreden rusten..
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 maart 2011, 01:07 uur
Precies een week verder sinds mijn vorige berichtje, en deze keer was Mike Starr aan de beurt. Wederom veel te vroeg... R.I.P.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 01:26 uur
Wederom een groot gemis.
De zoveelste artiest van het grunge tijdperk die te vroeg heen gaat.
De zoveelste artiest van het grunge tijdperk die te vroeg heen gaat.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 maart 2011, 06:02 uur
Ik ben geen grunge liefhebber maar Dirt van Alice in Chains is een geweldige plaat. Wat een leeftijd alweer...
R.I.P. Mike
R.I.P. Mike
0
geplaatst: 9 maart 2011, 11:07 uur
RIP Mike
Ik dacht eerst dat het een soort zieke grap was, maar helaas
En het leek nu net zo goed te gaan (buiten die arrestatie)... Maar het is waarschijnlijk beter zo, want volgens mij was 'ie al lang niet meer gelukkig... Hij heeft het nooit kunnen verwerken dat hij uit Alice was gezet.. Sad.
Ik dacht eerst dat het een soort zieke grap was, maar helaas
En het leek nu net zo goed te gaan (buiten die arrestatie)... Maar het is waarschijnlijk beter zo, want volgens mij was 'ie al lang niet meer gelukkig... Hij heeft het nooit kunnen verwerken dat hij uit Alice was gezet.. Sad.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 14:39 uur
Shit ik kom er net achter dat Mike Starr dood is gegaan. Hij was in vorig jaar nog te zien in Celebrity Rehab. Hij hield er een niet zo gezonde leven op na, dat mag wel gezegd worden. Hij was trouwens de laatste die Layne Staley levend heeft gezien.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 16:16 uur
R.I.P. Mike Starr.
De helft van het originele Alice in Chains is nu al hemelen.
De helft van het originele Alice in Chains is nu al hemelen.

0
geplaatst: 12 maart 2011, 14:59 uur
Had toevallig een AIC t-shirt aan afgelopen woensdag, collega vroeg of dit een ode aan de gestorven bassist was.... schrok me de tiefus, ik had nog geen idee dat Mike Starr gestorven was (dacht eigenlijk nog even dat ze het over de huidige Mike had...)
Waarschijnlijk was ik tijdens zijn overlijden de gehele AIC box aan het doorworstelen....
Het ga je goed daarboven Mike... de groeten aan Layne....
Waarschijnlijk was ik tijdens zijn overlijden de gehele AIC box aan het doorworstelen....
Het ga je goed daarboven Mike... de groeten aan Layne....
0
geplaatst: 12 maart 2011, 15:51 uur
Word on the streets is dat de bedenker van Pokémon is overleden in de Tsunami van gister.

0
geplaatst: 12 maart 2011, 15:57 uur
Schijnt niet waar te zijn. Nintendo heeft gezegd dat er geen werknemers van Nintendo of Japan zijn overleden of gewond geraakt.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 22:46 uur
Lsd-icoon Owsley Stanley (76) omgekomen
LOS ANGELES/SYDNEY - De Amerikaan Owsley Stanley (76), de man die de flowerpowertijd mede inluidde door als eerste op grote schaal de psychedelische drug lsd te produceren, is zondag omgekomen door een verkeersongeval in Australië. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt.
Stanley was enige tijd geluidsman van de band Grateful Dead en enkele van zijn opnames van liveconcerten zijn later uitgebracht als album. Ook schreef de band een nummer over Stanley met de titel Alice D. Millionaire, nadat een krant de man na een arrestatie in 1967 als een lsd-miljonair had beschreven.
Volgens de Amerikaanse krant San Francisco Chronicle begon Stanley met het fabriceren van lsd nadat hij in een universiteitsblad over chemie een recept had gelezen. Hij emigreerde in de jaren tachtig naar Australië, naar verluidt uit vrees voor een nieuwe ijstijd.
© ANP
Mag hij rusten in vrede.
LOS ANGELES/SYDNEY - De Amerikaan Owsley Stanley (76), de man die de flowerpowertijd mede inluidde door als eerste op grote schaal de psychedelische drug lsd te produceren, is zondag omgekomen door een verkeersongeval in Australië. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt.
Stanley was enige tijd geluidsman van de band Grateful Dead en enkele van zijn opnames van liveconcerten zijn later uitgebracht als album. Ook schreef de band een nummer over Stanley met de titel Alice D. Millionaire, nadat een krant de man na een arrestatie in 1967 als een lsd-miljonair had beschreven.
Volgens de Amerikaanse krant San Francisco Chronicle begon Stanley met het fabriceren van lsd nadat hij in een universiteitsblad over chemie een recept had gelezen. Hij emigreerde in de jaren tachtig naar Australië, naar verluidt uit vrees voor een nieuwe ijstijd.
© ANP
Mag hij rusten in vrede.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 23:13 uur
Van NU.nl: NEW YORK - De legendarische Amerikaanse jazzdrummer Joe Morello is zaterdag op 82-jarige leeftijd overleden. Dat is zondag op de website van Morello te lezen. Morello speelde in het befaamde Dave Brubeck Quartet.
Hij was samen met saxofonist Paul Desmond de grondlegger van de wereldhit Take Five. De twee waren aan het improviseren in 1959 toen Brubeck het melodietje hoorde en Desmond vroeg om er een nummer van te maken. Daarin is een markante solo van Morello verwerkt.
Morello gold als groot talent. Op zijn negende trad hij al op als solist met de viool met het Boston Symphony Orchestra, maar hij besefte later dat hij niet het ultieme geluid uit het instrument kon halen en ging op zijn vijftiende drummen.
Hij werkte mee aan meer dan 120 albums, waarvan ongeveer zestig van het Dave Brubeck Quartet.
Hij was samen met saxofonist Paul Desmond de grondlegger van de wereldhit Take Five. De twee waren aan het improviseren in 1959 toen Brubeck het melodietje hoorde en Desmond vroeg om er een nummer van te maken. Daarin is een markante solo van Morello verwerkt.
Morello gold als groot talent. Op zijn negende trad hij al op als solist met de viool met het Boston Symphony Orchestra, maar hij besefte later dat hij niet het ultieme geluid uit het instrument kon halen en ging op zijn vijftiende drummen.
Hij werkte mee aan meer dan 120 albums, waarvan ongeveer zestig van het Dave Brubeck Quartet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.