Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 7 februari 2011, 12:32 uur
R.I.P. Gary Moore, hoewel ik zijn muziek nauwelijks nog draai, was het een fenomenaal gitarist en behoorde Parisienne Walkways tot één van de beste gitaarstukken ooit gemaakt...
0
geplaatst: 7 februari 2011, 12:35 uur
Stijn_Slayer schreef:
knipperdeknip
knipperdeknip
Dank je wel voor de opheldering Stijn. De media doen hier inderdaad net alsof hij DE Thin Lizzy-gitarist was.
Ik zal vanavond nog eens wat van Gary draaien.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 12:38 uur
Moore deed op Black Rose mee en dat is toch wel een heel goed album, maar hij was inderdaad niet de Thin Lizzy gitarist.
Solo deed hij ook nog wel eens wat samen met Lynott.
Solo deed hij ook nog wel eens wat samen met Lynott.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 15:23 uur
Nee, Gary Moore was niet dé gitarist van Thin Lizzy, al blijft zijn naam er door Black Rose en de Phil Lynott-connectie altijd mee verbonden. Wat mij betreft gaat het bij zijn muziek vooral om zijn solo-albums, en daar zitten heel mooie dingen bij. Pure hardrock (Victims of the future), fraaie rockballads (Empty rooms) en ook veel Ierse invloeden (Over the hills and far away). En natuurlijk sloeg hij rond 1990 de weg naar de blues (opnieuw) in, en dat leverde hem verdiend zijn grootste successen op.
Geweldig gitarist die - in tegenstelling tot veel collega's - technische perfectie wist te koppelen aan emotie. Een heel eigen stijl ook: vloeiend, bijna viool-achtig en dan soms weer een snel gespeelde hardrock-eruptie. Iemand die in zekere zin te weinig erkenning kreeg, vind ik. Want zijn naam ontbreekt te vaak in top-10 lijstjes van beste gitaristen, terwijl hij daar zonder twijfel in thuishoort.
Ik schrik wel van zijn overlijden, zeg. Doodsoorzaak is nog niet bekend, volgens mij, maar het moet toch tamelijk plotseling gekomen zijn. Volgens mij was hij niet zwaar ziek ofzo.
R.I.P. Gary Moore
Geweldig gitarist die - in tegenstelling tot veel collega's - technische perfectie wist te koppelen aan emotie. Een heel eigen stijl ook: vloeiend, bijna viool-achtig en dan soms weer een snel gespeelde hardrock-eruptie. Iemand die in zekere zin te weinig erkenning kreeg, vind ik. Want zijn naam ontbreekt te vaak in top-10 lijstjes van beste gitaristen, terwijl hij daar zonder twijfel in thuishoort.
Ik schrik wel van zijn overlijden, zeg. Doodsoorzaak is nog niet bekend, volgens mij, maar het moet toch tamelijk plotseling gekomen zijn. Volgens mij was hij niet zwaar ziek ofzo.
R.I.P. Gary Moore
0
geplaatst: 7 februari 2011, 16:16 uur
Ik was niet zijn grootste fan, maar hij heeft wel wat betekend voor de popmuziek. Té jong. Ik hoop dat hij niet veel geleden geeft en verder R.I.P and thnx for your music and guitarplay
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 februari 2011, 16:25 uur
"Gary Moore stikte in braaksel na braspartij" - Celebrities - HLN
Ik kan nu niets anders zeggen dan dat het zijn eigen schuld is. Bijzonder dom, hoe treurig de afloop ook is. Ik vraag me af waarom zijn vriendin hem (blijkbaar?) niet op z'n zij heeft gelegd.
Ik kan nu niets anders zeggen dan dat het zijn eigen schuld is. Bijzonder dom, hoe treurig de afloop ook is. Ik vraag me af waarom zijn vriendin hem (blijkbaar?) niet op z'n zij heeft gelegd.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 17:32 uur
Stijn_Slayer schreef:
Op deze manier ben ook een vriend verloren. Heel triest En jouw reaktie snap ik niet helemaal. Op veel vragen in het leven zul je nooit een antwoord krijgen. Het is allemaal al erg genoeg.Ik kan nu niets anders zeggen dan dat het zijn eigen schuld is. Bijzonder dom, hoe treurig de afloop ook is. Ik vraag me af waarom zijn vriendin hem (blijkbaar?) niet op z'n zij heeft gelegd.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 7 februari 2011, 17:34 uur
Toch vraag ik me af... Ik ken Het Laatste Nieuws maar al te goed en blijkbaar hebben ze zich gebaseerd op een artikel in The Sun en die zijn berucht voor hun sensatiezucht... Het resultaat blijft jammer genoeg hetzelfde. De man met de zeis maait erin zonder genade.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 februari 2011, 18:08 uur
Ad Brouwers schreef:
(quote)
Op deze manier ben ook een vriend verloren. Heel triest En jouw reaktie snap ik niet helemaal. Op veel vragen in het leven zul je nooit een antwoord krijgen. Het is allemaal al erg genoeg. Iedereen weet toch dat je na te veel drank niet op je rug moet gaan liggen? Gary Moore als Hendrix-liefhebber moet toch zeker geweten hebben hoe zijn idool aan z'n einde is gekomen.
Het is treurig, maar in feite is het z'n eigen schuld. Maakt dat het verlies minder erg? Nee. Met disrespect heeft dit dan ook niets te maken, mocht dat zo overkomen. Het is gewoon dom en eeuwig zonde, omdat het voorkomen had kunnen worden. Dat is toch niet verboden om te zeggen?
0
geplaatst: 7 februari 2011, 18:20 uur
Dit topic heet R.I.P....rest in peace. Gezever over wel of niet een stomme manier van doodgaan lijkt me niet op zijn plaats. Waarom moeten mensen toch overal, en ik zeg overal over discuseren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 februari 2011, 18:32 uur
Oh ja, dit is zo gigantisch off-topic zeg.. Gaucho had nog geen doodsoorzaak gezien, en dan ben ik zo vriendelijk deze even te vermelden. Ik voeg er een eigen mening aan toe, die Ad niet helemaal begreep. Die probeer ik even te verduidelijken zodat Ad niet denkt dat ik honend reageer op Moore's dood.
Overigens staan hier van jou in dit topic ook wel wat berichten die op discussieren lijken, bonothecat. Je maakt van een mug een olifant, dat is nergens voor nodig.
Overigens staan hier van jou in dit topic ook wel wat berichten die op discussieren lijken, bonothecat. Je maakt van een mug een olifant, dat is nergens voor nodig.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 18:35 uur
Ik vind Parisienne Walkways echt een verschrikkelijk kutnummer.
Zo, en dan nu verder over de doden niets dan goeds.
Zo, en dan nu verder over de doden niets dan goeds.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 19:16 uur
Stijn_Slayer schreef:
Iedereen weet toch dat je na te veel drank niet op je rug moet gaan liggen? Gary Moore als Hendrix-liefhebber moet toch zeker geweten hebben hoe zijn idool aan z'n einde is gekomen.
(quote)
Iedereen weet toch dat je na te veel drank niet op je rug moet gaan liggen? Gary Moore als Hendrix-liefhebber moet toch zeker geweten hebben hoe zijn idool aan z'n einde is gekomen.
Alleen als je bezopen bent, weet je niet altijd wat je doet he...
maar RIP Gary Moore, erg jammer.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 19:18 uur
herman schreef:
Sta wel te kijken van deze reacties, wist niet dat hij zo populair was.
De comments komen per 10 à 20 seconden:Sta wel te kijken van deze reacties, wist niet dat hij zo populair was.
YouTube - Gary Moore - Still Got The Blues (Live)
0
geplaatst: 7 februari 2011, 23:01 uur
chevy93 schreef:
YouTube - Gary Moore - Still Got The Blues (Live)
(quote)
De comments komen per 10 à 20 seconden:YouTube - Gary Moore - Still Got The Blues (Live)
Al bijna 18000 reacties
0
geplaatst: 7 februari 2011, 23:51 uur
Blijft apart. Zijn laatste albums hebben amper stemmen hier.
0
geplaatst: 8 februari 2011, 08:45 uur
Het is was zoals gewoonlijk weer een walgelijke roddel van The Sun en helaas hebben de "serieuze" media het stuk overgenomen:
GARY MOORE Died Of Suspected Heart Attack
According to Mirror.co.uk, legendary guitarist Gary Moore died of a suspected heart attack, a postmortem revealed earlier today (Monday, February 7).
Moore died in his sleep yesterday morning, hours after checking into the five-star Kempinski Hotel in Estepona on the Costa del Sol, Spain with an unnamed female friend. He was 58 years old.
While forensic experts are satisfied Moore died from natural causes, they requested further tests on tissue samples taken from his body ahead of a final report.
A Spanish police spokesman said today, "Mr. Moore died of natural causes and his death is not in any way suspicious. An investigating magistrate has opened a standard inquiry to determine the exact cause of death."
British tabloid The Sun reported earlier today — apparently erroneously — that Moore choked on his vomit after knocking back champagne and brandy before being discovered around 4 a.m.
GARY MOORE Died Of Suspected Heart Attack
According to Mirror.co.uk, legendary guitarist Gary Moore died of a suspected heart attack, a postmortem revealed earlier today (Monday, February 7).
Moore died in his sleep yesterday morning, hours after checking into the five-star Kempinski Hotel in Estepona on the Costa del Sol, Spain with an unnamed female friend. He was 58 years old.
While forensic experts are satisfied Moore died from natural causes, they requested further tests on tissue samples taken from his body ahead of a final report.
A Spanish police spokesman said today, "Mr. Moore died of natural causes and his death is not in any way suspicious. An investigating magistrate has opened a standard inquiry to determine the exact cause of death."
British tabloid The Sun reported earlier today — apparently erroneously — that Moore choked on his vomit after knocking back champagne and brandy before being discovered around 4 a.m.
0
geplaatst: 8 februari 2011, 09:24 uur
Tendentieuze boulevardpers. Bah. Geen goed woord voor over. Je zult maar naaste familie zijn.
0
geplaatst: 9 februari 2011, 13:21 uur
"Still got the Blues" heb ik altijd gezien als een re-make van Parisienne Walkways.
Daarmee bereikte Moore het succes dat hij dik verdiende, maar voor mij blijft het oude (hardrock-) werk van Gary Moore zijn beste.
Daarmee bereikte Moore het succes dat hij dik verdiende, maar voor mij blijft het oude (hardrock-) werk van Gary Moore zijn beste.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 februari 2011, 20:35 uur
Lap, hier gaan we weer... 
Extreme Noise Terror-vocalist overleden (bron: www.metalfan.nl)
Phil Vane, mede-oprichter en co-vocalist van Extreme Noise Terror, blijkt vorige week donderdag te zijn overleden. De overgebleven bandleden zullen binnenkort met een volledige verklaring komen, maar nemen eerst de tijd om over het verschrikkelijke verlies heen te komen. Met Extreme Noise Terror stond Vane mede aan de basis van de crustpunk- en grindcore-stromingen. De vocalist was in de jaren negentig ook korte tijd actief bij die andere grindcore-pioniers Napalm Death. Phil Vane is 46 jaar oud geworden.

Extreme Noise Terror-vocalist overleden (bron: www.metalfan.nl)
Phil Vane, mede-oprichter en co-vocalist van Extreme Noise Terror, blijkt vorige week donderdag te zijn overleden. De overgebleven bandleden zullen binnenkort met een volledige verklaring komen, maar nemen eerst de tijd om over het verschrikkelijke verlies heen te komen. Met Extreme Noise Terror stond Vane mede aan de basis van de crustpunk- en grindcore-stromingen. De vocalist was in de jaren negentig ook korte tijd actief bij die andere grindcore-pioniers Napalm Death. Phil Vane is 46 jaar oud geworden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 februari 2011, 22:52 uur
Ik ben wel wat over die muziek heen gegroeid, maar ik luisterde vroeger wel naar E.N.T.
Weer te jong.. R.I.P.
Weer te jong.. R.I.P.
0
geplaatst: 25 februari 2011, 05:49 uur
R.I.P. Phil Vane.
En veel in dit topic kijken lijkt de levensverwachting serieus naar beneden te trekken. Wanneer sterft er hier nog eens iemand van ouderdom?
En veel in dit topic kijken lijkt de levensverwachting serieus naar beneden te trekken. Wanneer sterft er hier nog eens iemand van ouderdom?
0
geplaatst: 25 februari 2011, 15:27 uur
essence schreef:
R.I.P. Phil Vane.
R.I.P. Phil Vane.
Frank Sinatra was er toch zo'n eentje? Maar dat is ook al inmiddels 13 jaar geleden.

0
geplaatst: 25 februari 2011, 16:29 uur
essence schreef:
R.I.P. Phil Vane.En veel in dit topic kijken lijkt de levensverwachting serieus naar beneden te trekken. Wanneer sterft er hier nog eens iemand van ouderdom?
R.I.P. Phil Vane.En veel in dit topic kijken lijkt de levensverwachting serieus naar beneden te trekken. Wanneer sterft er hier nog eens iemand van ouderdom?
Johannes Heesters (107)
0
Aquila
geplaatst: 25 februari 2011, 16:31 uur
Die is toch nog niet dood? Die kan altijd nog onder de tram komen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.