MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ik vrees dat veel mensen denken dat ze op die manier een link naar het bericht op hun FB pagina krijgen.

Dat denk ik ook ja. Kan me haast niet voorstellen dat ze het leuk vinden dat hij is overleden. Zal wel een soort retweet zijn denk.

R.I.P. Gerard Smith

Motdattan schreef:
Dat denk ik ook ja. Kan me haast niet voorstellen dat ze het leuk vinden dat hij is overleden. Zal wel een soort retweet zijn denk.

Snap ik. Maar het staat zo stom!

Wow, daar schik ik echt van .

R.I.P. Gerard Smith

Bij Jon Oliva's Pain - Festival (2010):

Matt LaPorte overleden.....jammer. Was naast Oliva wel de smaakmaker in JOP.

Dat zal een harde klap zijn voor Jon Oliva. Ik sta er ook van te kijken. Een triest bericht. Vorig jaar heb ik ze nog 2 x live gezien, op Graspop en in 013.

Matt RIP

Von Helsing schreef:
Dat zal een harde klap zijn voor Jon Oliva. Ik sta er ook van te kijken.

Behoorlijk. Uiteraard eerst broer Criss en nadien de weduwe van Criss. Greg Marchak (co-producer JOP) en afgelopen december een neefje van nog geen 20 bij een auto-ongeval. Oliva kon niet met TSO op tour in Europa wegens een ziektegeval in de familie...... Hoeveel kan iemand aan, vraag je je dan af.

In 013 viel het mij overigens wel op wat een ontzettend overgewicht die LaPorte had. Tijdens de 2e tour van JOP tbv Maniacal Renderings viel dat nog erg mee. En nog maar 42....had hem zeker 10 jaar ouder geschat. Anyway.....het is de laatste jaren wel raak in rock/metalland.

RIP Norio Ogha, bedankt voor je schijfjes.

R.I.P. Norio Ogha, de 'uitvinder' van de CD.

Ondanks alle kritiek op het medium kan ik niet anders stellen dan dat de CD mij een leven lang luisterplezier heeft gegeven.

Stijn_Slayer
Ja, ik ben die man dankbaar. R.I.P.

De pindakaas heeft hem verdrongen. R.I.P.

Je kunt natuurlijk ook zeggen: zonder Ogha was er geen pindakaas (lees: zonder CD geen MP3). De CD is op die manier eigenlijk een beetje het slachtoffer van z'n eigen succes geworden.

Stijn_Slayer
Da's meer de schuld van het Internet.

Rizz
En dus weer de schuld van het leger. Blame the army!

Jawel, het internet maakte de verspreiding mogelijk doordat die bestanden via peer-to-peer groups konden worden uitgewisseld. Maar de uitvinding van de CD maakte het - weliswaar pas na een reeks van jaren - mogelijk dat die gedeelde bestanden heel snel konden worden aangemaakt. De meeste MP3'tjes zijn toch gewoon rips van CD's. Als die er niet waren geweest, had iedereen zijn LP's moeten digitaliseren en daarvan rips op het internet moetejn zetten. Dan was die hele ontwikkeling vermoedelijk een stuk minder snel gegaan.

Dus eigenlijk is het de schuld van Faraday, Gauss, Henry & Tesla & co? Die hebben nl. de meeste elektromagetische fenomenen ontdekt waardoor we al die dingen (incl LP's) überhaupt kunnen maken. En als je dan nog verder teruggaat..

In ieder geval: als de CD niet was uitgevonden dan hadden we wel iets anders in de plaats gehad.

Norio Ogha R.I.P.

Dankzij hem heb ik altijd ruimte gebrek, maar zonder hem had het nog erger geweest.

(afbeelding)

R.I.P Poly Styrene (1957-2011)

vooral bekend als zangeres van X-Ray Spex

R.I.P.

Oh cancer up yours!

R.I.P.

Een groot gemis.

R.I.P. Marianne Joan Elliott-Said

(afbeelding)

itchy schreef:
Oh cancer up yours!

Inderdaad.

Pas nog ontdekt, de X-ray spex. Fantastisch bandje, en in Poly hadden ze natuurlijk een geweldige zangeres.

RIP Poly Styrene

RIP Poly Styrene

Poly Styrene R.I.P.

Poly, RIP

Wordt ik heel triest van. Het was een ongelooflijk grappige, intelligente en vooral overtuigende zangeres. Die eerste plaat van X-Ray Spex is ongelooflijk gaaf, jammer dat ze zo jong is overleden.

Ik hoorde het gisteren bij Jools Holland......

R.I.P. Poly

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:24 uur

geplaatst: vandaag om 05:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.