Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2011, 22:56 uur
Ik vrees dat veel mensen denken dat ze op die manier een link naar het bericht op hun FB pagina krijgen.
0
geplaatst: 20 april 2011, 23:04 uur
Dat denk ik ook ja. Kan me haast niet voorstellen dat ze het leuk vinden dat hij is overleden. Zal wel een soort retweet zijn denk.
0
geplaatst: 20 april 2011, 23:37 uur
Motdattan schreef:
Dat denk ik ook ja. Kan me haast niet voorstellen dat ze het leuk vinden dat hij is overleden. Zal wel een soort retweet zijn denk.
Snap ik.
Maar het staat zo stom!
0
geplaatst: 21 april 2011, 13:29 uur
Bij Jon Oliva's Pain - Festival (2010):
Matt LaPorte overleden.....jammer. Was naast Oliva wel de smaakmaker in JOP.
Matt LaPorte overleden.....jammer. Was naast Oliva wel de smaakmaker in JOP.
0
geplaatst: 21 april 2011, 17:14 uur
Dat zal een harde klap zijn voor Jon Oliva. Ik sta er ook van te kijken. Een triest bericht. Vorig jaar heb ik ze nog 2 x live gezien, op Graspop en in 013.
Matt RIP
Matt RIP
0
geplaatst: 21 april 2011, 19:41 uur
Von Helsing schreef:
Dat zal een harde klap zijn voor Jon Oliva. Ik sta er ook van te kijken.
Dat zal een harde klap zijn voor Jon Oliva. Ik sta er ook van te kijken.
Behoorlijk. Uiteraard eerst broer Criss en nadien de weduwe van Criss. Greg Marchak (co-producer JOP) en afgelopen december een neefje van nog geen 20 bij een auto-ongeval. Oliva kon niet met TSO op tour in Europa wegens een ziektegeval in de familie...... Hoeveel kan iemand aan, vraag je je dan af.
In 013 viel het mij overigens wel op wat een ontzettend overgewicht die LaPorte had. Tijdens de 2e tour van JOP tbv Maniacal Renderings viel dat nog erg mee. En nog maar 42....had hem zeker 10 jaar ouder geschat. Anyway.....het is de laatste jaren wel raak in rock/metalland.
0
geplaatst: 25 april 2011, 09:47 uur
R.I.P. Norio Ogha, de 'uitvinder' van de CD.
Ondanks alle kritiek op het medium kan ik niet anders stellen dan dat de CD mij een leven lang luisterplezier heeft gegeven.
Ondanks alle kritiek op het medium kan ik niet anders stellen dan dat de CD mij een leven lang luisterplezier heeft gegeven.
0
geplaatst: 25 april 2011, 12:08 uur
Je kunt natuurlijk ook zeggen: zonder Ogha was er geen pindakaas (lees: zonder CD geen MP3). De CD is op die manier eigenlijk een beetje het slachtoffer van z'n eigen succes geworden.
0
geplaatst: 25 april 2011, 12:22 uur
Jawel, het internet maakte de verspreiding mogelijk doordat die bestanden via peer-to-peer groups konden worden uitgewisseld. Maar de uitvinding van de CD maakte het - weliswaar pas na een reeks van jaren - mogelijk dat die gedeelde bestanden heel snel konden worden aangemaakt. De meeste MP3'tjes zijn toch gewoon rips van CD's. Als die er niet waren geweest, had iedereen zijn LP's moeten digitaliseren en daarvan rips op het internet moetejn zetten. Dan was die hele ontwikkeling vermoedelijk een stuk minder snel gegaan.
0
geplaatst: 25 april 2011, 13:12 uur
Dus eigenlijk is het de schuld van Faraday, Gauss, Henry & Tesla & co? Die hebben nl. de meeste elektromagetische fenomenen ontdekt waardoor we al die dingen (incl LP's) überhaupt kunnen maken. En als je dan nog verder teruggaat..
In ieder geval: als de CD niet was uitgevonden dan hadden we wel iets anders in de plaats gehad.
In ieder geval: als de CD niet was uitgevonden dan hadden we wel iets anders in de plaats gehad.
0
geplaatst: 25 april 2011, 13:55 uur
Norio Ogha R.I.P.
Dankzij hem heb ik altijd ruimte gebrek, maar zonder hem had het nog erger geweest.
Dankzij hem heb ik altijd ruimte gebrek, maar zonder hem had het nog erger geweest.
0
geplaatst: 26 april 2011, 13:13 uur
0
geplaatst: 26 april 2011, 17:19 uur
itchy schreef:
Oh cancer up yours!
Oh cancer up yours!
Inderdaad.

Pas nog ontdekt, de X-ray spex. Fantastisch bandje, en in Poly hadden ze natuurlijk een geweldige zangeres.
RIP Poly Styrene
0
geplaatst: 26 april 2011, 22:33 uur
Wordt ik heel triest van. Het was een ongelooflijk grappige, intelligente en vooral overtuigende zangeres. Die eerste plaat van X-Ray Spex is ongelooflijk gaaf, jammer dat ze zo jong is overleden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.