MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
RIP Loleatta Holloway.

Had nog een nummer van haar in mijn eigen toplijst staan. Fantastisch zangeres.

Holloway heeft op heel wat fantastische nummers gezongen. Ride on Time van Black Box, Good Vibrations van Marky Mark and the Funky Bunch. En inderdaad Love Sensation. Een van de sterkste soulstemmen ooit wat mij betreft.

...en misschien wel de bekendste: haar vocale bijrol op 'Relight my fire' van Dan Hartman. Eén van de sterkste disco/soul performances ooit wat mij betreft:

Dan Hartman - Relight my fire

You gotta be strong enough to walk on through the night
There's a new day on the other side

Als wederdienst produceerde Dan Hartman een jaar later haar hit Love sensation. Niet eens een hit geweest in Nederland (ja, een paar jaar geleden in een vreselijke remix...), maar hoe dan ook een all-time classic.

RIP Loleatta Holloway, Love Sensation is een geniaal nummer!

herman schreef:
Holloway heeft op heel wat fantastische nummers gezongen. Ride on Time van Black Box, Good Vibrations van Marky Mark and the Funky Bunch. En inderdaad Love Sensation.

Die eerste twee nummers samplen gewoon Love Sensation denk ik. Maar ze zingt wel mee dan inderdaad.

Ze heeft wat mij betreft nog een ontzettend prachtige klassieker op haar naam staan: Runaway (ook bekend van Nuyorican Soul / Masters At Work)

R.I.P. Loleatta Holloway

kemm schreef:
(quote)

Die eerste twee nummers samplen gewoon Love Sensation denk ik.

Klopt.

R.I.P. Loleatta Holloway

R.I.P.Loleatta Holloway

R.I.P. Joseph Perkins

R.I.P. Jet Harris

R.I.P. Ronnie Hammond

R.I.P. Loleatta Holloway

R.I.P. Joseph Perkins

R.I.P. Jet Harris

Dit gaat hier veel en veel te hard.
Allemaal zeker hun verdienste gehad in de muziekbizz.

R.I.P. Kjeld Tolstrup

En Elizabeth Taylor kan zich bij Michael Jackson voegen.....

R.I.P.

herman schreef:
R.I.P. Kjeld Tolstrup

Yep - "a living musical encyplopedia" RIP

Inmiddels 'a dead musical encyclopedia'

Sorry, flauw..

Stijn_Slayer
aERodynamIC schreef:
En Elizabeth Taylor kan zich bij Michael Jackson voegen.....

R.I.P.

Volgens mij haalt deze week het Guinness world book of records...

Haar overlijden zat eraan te komen natuurlijk, en is misschien maar beter ook. 79 lijkt een zegen vergeleken bij alle anderen die hier de afgelopen tijd genoemd zijn, maar een jaartje of zes had er eigenlijk nog wel bijgemogen.

79 is wel een mooie leeftijd. Ik zou er voor tekenen.

Tolstrup was 45 meen ik. Weer veel te jong.

MindRuler
herman schreef:
79 is wel een mooie leeftijd. Ik zou er voor tekenen.

Onder het motto "Net geen tachtig, da's toch prachtig"

Pedal-steel gitarist Ralph Mooney kunnen we ook aan het lijstje toevoegen. R.I.P.

Elizabeth Taylor R.I.P.

Stijn_Slayer
Poles Apart schreef:
Pedal-steel gitarist Ralph Mooney kunnen we ook aan het lijstje toevoegen. R.I.P.

In ieder geval een mooie leeftijd, al is het cru dat iemand dan toch weer door die klote ziekte moet overlijden. Tegenwoordig lijkt er niemand meer vredig in z'n slaap heen te gaan. Als dat wel gebeurd zijn ze 26...

Anyhow, een belangrijke side-man die veel van de artiesten waar ik graag naar luister heeft beinvloedt. R.I.P.

Sir Spamalot (crew)
Het houdt niet op...:

Exhorder-bassist overleden (bron: www.metalfan.nl)

Exhorder-bassist Frankie Sparcello is gisteren overleden. Sparcello trad na de release van het invloedrijke debuutalbum Slaughter In The Vatican (1990) tot de band toe. De bassist speelde mee op de opvolger The Law uit 1992. Hij nam vorig jaar ook deel aan enkele reünieshows van de groove metal pioniers uit New Orleans, waaronder het optreden op het Rock Hard festival. Meer details over zijn overlijden zijn op dit moment nog niet bekend.

Bovenstaand album, Slaughter In The Vatican, deed trouwens niet zo lang geleden mee in de topic Het Metal Album van de Week.

Afgelopen zaterdag is op 53-jarige leeftijd overleden, Ellen Helmus - Nederlands beste jazzfluitiste, tevens docente aan het Utrechts conservatorium. Trad regelmatig op tijdens NSJ - herinner me een concert in de ontvangsthal.

(afbeelding)

Dwarsfluit lijkt wellicht een truttig instrument, maar niet in haar handen.

R.I.P.

Zanger Max Woiski jr. (80) overleden

Max Mackintosh, beter bekend als Max Woiski jr., is woensdag op 80-jarige leeftijd overleden. De familie van de Surinaamse zanger heeft in besloten kring afscheid van hem genomen.

Woiski stierf in Alkmaar in het bijzijn van zijn familie, laat een woordvoerder van productiemaatschappij Source 1 Media weten. Zijn vader, die in 1981 overleed, was ook zanger.

De Surinamer werd in de jaren zeventig bekend met het nummer Je Bent Nog Niet Gelukkig met een Mooie Vrouw. Hij trad veelvuldig op in La Tropicana, zijn eigen club in Amsterdam.

Dat nummer wat je van Max Woiski noemt, ken ik niet, maar wel deze natuurlijk:

R.I.P. meneer Max

Hierbij dan

Former MANOWAR Drummer SCOTT COLUMBUS Dead At 54

According to a posting on former MANOWAR guitarist Ross "The Boss" Friedman's Facebook page, ex-MANOWAR drummer Scott Columbus died earlier today (Monday, April 4) at the age of 54. This information was corroborated by Scott's girlfriend of almost four years, Nancy, who wrote on the drummer's Facebook page, "For all you to know, this is Scott Columbus's girlfriend of over 3 1/3 years... and I cannot get the words out, but he died today... Please send your thoughts and prayers. I can't believe he is gone. He was the absolute love of my life."

In a May 2010 interview with Classic Rock magazine, Columbus revealed that his departure from MANOWAR occurred around April 2008 when he and the band's bassist/leader, Joey DeMaio, "agreed to disagree on a few points of interest." He added, "I had a long and wonderful career with MANOWAR; I have no regrets, it's just life moves on."

When asked for a comment on MANOWAR's claim that Columbus was still a member of the band but that he was taking time off for "personal tragedies," Scott replied, "I'm in the best shape of my life. I mean I'm 112 years old (laughs) but I'm in the best shape of my entire life."

On the topic of whether he had had any contact with any of the MANOWAR members since his departure in April of 2008, Scott said, "Yes, I speak quite often with the singer [Eric Adams] who is a dear, dear friend of mine. He and I hung out on the road all the time for many years, so I speak to Eric all the time. Joey and I speak to periodically. Some of the ancillary people I speak with because we've always had a great relationship, so why let something professional interrupt something personal?! I tend to make friends for life. Once people get to know me they realize I wear my heart on my sleeve, there's no bullshit about me. I can do a lot of things very well but one thing I really suck at is lying."

During the Classic Rock chat, Columbus revealed that he had been working on a solo project called INSTRUMETAL, who he promised would "be released to the world very soon." He added, "It doesn't have vocals on it and I'd like to keep it that way. I could possibly see a bonus track or two with vocals. Right now I've got 13 tracks and it's nearly complete. Soon I plan on releasing one song for the world to hear and get an idea what I've been up to for the past several years. The song is called 'Lightning In A Bottle'; it's a little ditty between myself and the guitar player I wrote the album with, Patrick Macdougall. It's very heavy, very rhythmically driven. I call it heavy metal elevator music; you pop the CD in your car and before you know it, you're driving 125 miles an hour! I'm really excited about it. I produced and engineered the whole thing myself. So if it sucks, I suck and if it's good, well… yeah! [laughs]"

Stijn_Slayer
Nooit van Manowar gehouden. Doet me bovendien te veel denken aan de Gay Pride in Amsterdam, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat dit heel erg is. R.I.P.

Damn, Scott Columbus. Het gaat maar door.

De man van de Drums Of Doom

Geheel in Manowarstijl dan maar: Hail to a fallen brother

Sir Spamalot (crew)
Net zoals Stijn ben ik ook geen fan van Manowar, maar 54 jaar jaar is ook weer geen leeftijd.
R.I.P. Scott Columbus.

RIP

en ook RIP Kurt Cobain (17 jaar geleden) en Layne (9 jaar).

Pitchfork: R.I.P. TV on the Radio's Gerard Smith

Bassist van TV on the Radio overleden. R.I.P.

Motdattan schreef:
Pitchfork: R.I.P. TV on the Radio's Gerard Smith

Bassist van TV on the Radio overleden. R.I.P.

Dramatisch nieuws natuurlijk.

Boven dat berichtje dan:

Vind ik leuk: 468

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.