Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2011, 12:55 uur
goldendream schreef:
Ze zal wel talent gehad hebben, ik zie het niet echt, maar je kan niet elke artiest bewonderen.
Ze zal wel talent gehad hebben, ik zie het niet echt, maar je kan niet elke artiest bewonderen.
Je moet het ook niet zien, maar horen. Ze was namelijk een groot zangtalent.

0
geplaatst: 24 juli 2011, 13:30 uur
Inderdaad. Prachtige stem. Ze zal erg gemist worden. Eigenlijk is het een zeer triest verhaal.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 13:42 uur
Dank aan Brunniepoo voor de verduidelijking.
Voor Arrie: een groot zangtalent is een subjectieve uitspraak, jij vindt dit, ik niet, maar misschien heb je wel gelijk en zeker als iemand gestorven is, hoort iedereen dit te vinden.
Maar ik moet eerlijk zijn: ik heb er nooit aandacht aan geschonken, ik hoorde en zag alleen wat eens toevallig op de radio en tv passeerde, 'Rehab' vond ik altijd al een ergerlijk liedje, maar 'Back to Black' heeft wel iets.
Ik hoop dat we niet weer door een vergoddelijkingsfase heen moeten. Zo van 'Jackson beste zanger aller tijden', 'Nevermind beste album aller tijden' en nu misschien een stijging van Winehouses album met 200 plaatsen op MuMe. Please, laten we serieus blijven. Zelfs de ongewaardeerde Yasmine maakte het mee na haar dood: 'Porselein' verscheen opeens in de top 10 van beste Nederlandstalige nummers. Ann Christie voert zo al jaren zulke toplijsten aan. Eigenlijk is dit een beetje zielig, los over welke artiest het gaat.
Voor Arrie: een groot zangtalent is een subjectieve uitspraak, jij vindt dit, ik niet, maar misschien heb je wel gelijk en zeker als iemand gestorven is, hoort iedereen dit te vinden.
Maar ik moet eerlijk zijn: ik heb er nooit aandacht aan geschonken, ik hoorde en zag alleen wat eens toevallig op de radio en tv passeerde, 'Rehab' vond ik altijd al een ergerlijk liedje, maar 'Back to Black' heeft wel iets.
Ik hoop dat we niet weer door een vergoddelijkingsfase heen moeten. Zo van 'Jackson beste zanger aller tijden', 'Nevermind beste album aller tijden' en nu misschien een stijging van Winehouses album met 200 plaatsen op MuMe. Please, laten we serieus blijven. Zelfs de ongewaardeerde Yasmine maakte het mee na haar dood: 'Porselein' verscheen opeens in de top 10 van beste Nederlandstalige nummers. Ann Christie voert zo al jaren zulke toplijsten aan. Eigenlijk is dit een beetje zielig, los over welke artiest het gaat.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 13:44 uur
Laten we niet op de zaken vooruit lopen. Een beetje meer respect mag wel.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 13:46 uur
Een beetje zielig vind ik dat je het ene tegenover het andere afweegt op deze manier.
goldendream schreef:
Eigenlijk wil ik alleen maar dat zeggen: elk sterfgeval is erg, maar op de een of andere manier betreur ik meer de onschuldige slachtoffers van de aanslag in Noorwegen dan een artiest die zich verloor in drank en drugs en daarmee een goddelijke status verwerft.
Eigenlijk wil ik alleen maar dat zeggen: elk sterfgeval is erg, maar op de een of andere manier betreur ik meer de onschuldige slachtoffers van de aanslag in Noorwegen dan een artiest die zich verloor in drank en drugs en daarmee een goddelijke status verwerft.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 juli 2011, 13:47 uur
Ik zie eigenlijk niet waar goldendream respectloos is. Ik volg hem helemaal (in het bericht van 24 juli 13:42).
0
geplaatst: 24 juli 2011, 14:05 uur
RIP Amy.... zo verschrikkelijk zonde... zo enorm jammer dat zo'n jong leven zo vroeg eindigt.....
0
geplaatst: 24 juli 2011, 14:08 uur
Ik bedoel in elk geval niks respectloos. Ik stook (graag) eens een beetje als het over rap en ergerlijke artiesten gaat, maar niet hierover. Aan de ene kant wil ik me verontschuldigen voor het citaat over Noorwegen, aan de andere kant ben ik gewoon eerlijk. Toen Michael en Yasmine op dezelfde dag stierven, was ik meer geraakt door Yasmines dood, zoals nu de berichten over de aanslag in Noorwegen me meer doen. Dat is gewoon een aanvoelen. In elk geval trek ik me hierover terug, want ik wil niemand kwetsen.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 14:10 uur
Het is gewoon nog iets te vers om er over te beginnen. Bewaar het maar voor iets later.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 14:40 uur
Ik snap sowieso niet waarom mensen altijd beginnen over anderen wanneer er iemand of meerderen overlijden. De aanslagen in Noorwegen, de dood van Jackson en de dood van Yasmine staan toch helemaal los van de dood van Winehouse?
0
geplaatst: 24 juli 2011, 14:43 uur
goldendream schreef:
Toen Michael en Yasmine op dezelfde dag stierven, was ik meer geraakt door Yasmines dood, zoals nu de berichten over de aanslag in Noorwegen me meer doen. Dat is gewoon een aanvoelen.
Toen Michael en Yasmine op dezelfde dag stierven, was ik meer geraakt door Yasmines dood, zoals nu de berichten over de aanslag in Noorwegen me meer doen. Dat is gewoon een aanvoelen.
Natuurlijk. Maar het is een persoonlijk aanvoelen. De tragedie in Noorwegen maakt het overlijden van Amy Winehouse niet minder erg voor de nabestaanden of voor iedereen die van haar muziek hield.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:02 uur
Het valt wel altijd op dat als een artiest overlijdt ineens alle verkoopcijfers enorm omhoog schieten. Gisteren op Last FM leek het wel dat ik de enige was die geen Amy Winehouse aan het luisteren was.
Maar het is wel tragisch. Zo diep kun je in 7 jaar dus zakken....
Maar het is wel tragisch. Zo diep kun je in 7 jaar dus zakken....

0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:12 uur
Ik ga hier wel een beetje mee met goldendream.
Je wordt niet op een ochtend wakker met de gedachte 'Ik denk dat ik maar eens een lekkere snuif ga nemen en verslaafd ga worden' zonder de consequenties in te zien.
Amy, for better or for worse, koos dit pad. De tekst van Rehab spreekt wat dat betreft boekdelen.
De slachtoffers in Noorwegen waren zich van geen kwaad bewust.
Ik heb daar heel eerlijk gezegd ook meer voeling mee, hoe hard het ook klinkt.
Voor alle families en betrokkenen is het natuurlijk allemaal even vreselijk, zonder twijfel.
Je wordt niet op een ochtend wakker met de gedachte 'Ik denk dat ik maar eens een lekkere snuif ga nemen en verslaafd ga worden' zonder de consequenties in te zien.
Amy, for better or for worse, koos dit pad. De tekst van Rehab spreekt wat dat betreft boekdelen.
De slachtoffers in Noorwegen waren zich van geen kwaad bewust.
Ik heb daar heel eerlijk gezegd ook meer voeling mee, hoe hard het ook klinkt.
Voor alle families en betrokkenen is het natuurlijk allemaal even vreselijk, zonder twijfel.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:17 uur
Echt, wat een misplaatste en vooral zinloze vergelijking. Uiteraard zijn de aanslagen in Noorwegen tig keer erger als je het op die manier gaat vergelijken, maar het heeft dus niets met elkaar te maken. Bovendien is dit MusicMeter en geen algemeen nieuwsforum o.i.d.
Bovendien, alsof een van ons precies weet wat er in Amy omging. Van die op afstand zittende betweters in hun ivoren toren word ik sowieso misselijk.
Bovendien, alsof een van ons precies weet wat er in Amy omging. Van die op afstand zittende betweters in hun ivoren toren word ik sowieso misselijk.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:24 uur
Op de een of andere manier had ik 'meer' met Amy's overlijden, maar dat komt wellicht omdat alcoholverslaving (mijn vader) wat dichterbij staat. Allebei heel erg natuurlijk, maar op de een of andere manier schrok ik er echt van toen ik het hoorde, ondanks dat het minder verrassend zou zijn dan Noorwegen. Op een ander forum kreeg ik op een dergelijke posts ook wat negatieve reacties, en misschien schaam ik me ook wat dat ik het zo ervaar.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:29 uur
Het zat wel in de lijn der verwachtingen. Niet zo lang geleden zat ik nog te bedenken hoe een derde album van haar zou klinken; het mocht helaas niet baten. Hopelijk heeft ze haar rust gevonden.
Rust in vrede Amy Winehouse.
Rust in vrede Amy Winehouse.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 juli 2011, 15:34 uur
Hier komt toch nooit een 'dader' uit. De één zal wijzen naar haar ex, de ander naar de muziekindustrie, anderen naar Amy zelf, en weer anderen naar haar sociale kringen, etc. De laatste tijd stond er volgens mij in ieder geval gigantisch veel druk op haar.
Ik gok op een hartstilstand, maar de oorzaak zal vast snel boven water komen.
Ik gok op een hartstilstand, maar de oorzaak zal vast snel boven water komen.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:46 uur
goldendream schreef:
Dus je kent twee nummers en doet dan al uitspraken over haar zangtalent? Tja, op zo'n manier is het lastig discussiëren. Ik vraag me echter af hoe subjectief het is, aangezien je zang ook technisch kan beoordelen (timing, bereik, zuiverheid). Zo zal je mij nooit horen zeggen dat Mariah Carey een slechte zangeres is, hoe slecht ik haar muziek ook vind. Amy Winehouse is een heel ander soort zangeres, veel meer een jazz-zangeres. Ze hield zelf ook van zangeressen als Ella Fitzgerald en Sarah Vaughan. Het kan zijn dat je haar muziek niet goed vond (al kan je er weinig over zeggen als je je baseert op twee nummers), maar ik denk wel dat je kan zeggen dat ze op dat gebied een getalenteerde zangeres was.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:54 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Echt, wat een misplaatste en vooral zinloze vergelijking. Uiteraard zijn de aanslagen in Noorwegen tig keer erger als je het op die manier gaat vergelijken, maar het heeft dus niets met elkaar te maken. Bovendien is dit MusicMeter en geen algemeen nieuwsforum o.i.d.
Mijn vrouw heeft een familielid die een drugsverslaafde is en ze zag hoe hij zelf z'n hele leven vergooide en alles om hem heen verwaarloosde (vrouw, kind etc.), dus weten we hier in onze ivoren toren verdomd goed hoe dit soort zaken gaan. Het enigste verschil is dat Amy er gemakkelijker aan kon komen.
Met alle respect voor Amy, trouwens, want we trekken ons dit dus wél aan, voor de goede verstaander.
En dan word je persoonlijk; Ik reageerde omdat ik het eens was met goldendream.
Ik geef gewoon aan dat wij met beide benen op de grond staan en niet vanuit een ivoren toren zitten te blazen. Een beetje kort voor de kop, zo'n opmerking.
En die RIP-functie zit daar voor eenieder gepasseerde medemens.
Of je rekent We Dansen Samen De Bostella tot een relevant muzikaal hoogtepunt..?
0
geplaatst: 24 juli 2011, 16:01 uur
Iemand ervan beschuldigen dat ie in een ivoren toren zit, terwijl je helemaal niet weet wat de persoonlijke ervaringen zijn van die persoon, het is wel een beetje ironisch... Winehouse was gewoon een verslaafde die toevallig ook nog een enorm talent had. Erg tragisch.
En inmiddels is er weer een dode te betreuren:
Bill Morrissey - turnandspin.com
En inmiddels is er weer een dode te betreuren:
Bill Morrissey - turnandspin.com
0
geplaatst: 24 juli 2011, 16:35 uur
herman schreef:
Iemand ervan beschuldigen dat ie in een ivoren toren zit, terwijl je helemaal niet weet wat de persoonlijke ervaringen zijn van die persoon, het is wel een beetje ironisch...
Kaztor doet net alsof het helemaal Amy's eigen schuld is dat het nu zo met haar is afgelopen. Tenminste, ik weet niet hoe ik het volgende anders moet oppakken: Iemand ervan beschuldigen dat ie in een ivoren toren zit, terwijl je helemaal niet weet wat de persoonlijke ervaringen zijn van die persoon, het is wel een beetje ironisch...
kaztor schreef:
Erg makkelijk gezegd en dat doe je idd vanuit je ivoren toren gezien niemand hier op MuMe Amy kende of deel uitmaakte van haar directe omgeving. Dat je zelf ervaringen hebt met verslaafden is niet van toepassing gezien die personen los staan van Amy, behalve dat ze ook verslaafd waren; het gaat om het totaalplaatje.Je wordt niet op een ochtend wakker met de gedachte 'Ik denk dat ik maar eens een lekkere snuif ga nemen en verslaafd ga worden' zonder de consequenties in te zien.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 16:36 uur
Een junkie met talent, zou Thé Lau zeggen.
R.I.P. Bill Morissey. Lucian Freud is ook niet meer.
R.I.P. Lucian Freud.
De Standaard Online - Lucian Freuds naakte waarheid
R.I.P. Bill Morissey. Lucian Freud is ook niet meer.
R.I.P. Lucian Freud.De Standaard Online - Lucian Freuds naakte waarheid
0
geplaatst: 24 juli 2011, 17:14 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Erg makkelijk gezegd en dat doe je idd vanuit je ivoren toren gezien niemand hier op MuMe Amy kende of deel uitmaakte van haar directe omgeving. Dat je zelf ervaringen hebt met verslaafden is niet van toepassing gezien die personen los staan van Amy, behalve dat ze ook verslaafd waren; het gaat om het totaalplaatje.
Erg makkelijk gezegd en dat doe je idd vanuit je ivoren toren gezien niemand hier op MuMe Amy kende of deel uitmaakte van haar directe omgeving. Dat je zelf ervaringen hebt met verslaafden is niet van toepassing gezien die personen los staan van Amy, behalve dat ze ook verslaafd waren; het gaat om het totaalplaatje.
Omdat ze toevallig haar zangtalent had is het nogal gemakkelijk om het allemaal wat te romantiseren. Maar ik denk vast wel dat Amy zelf wist wat ze deed als ze verscheidene adviezen van dokters, familieleden en kennissen in de wind sloeg en terug bleef gaan naar het verkeerde vriendje. Dat was haar persoonlijkheid. Dat was haar keuze, dat is gewoon een feit en daarom vind ik haar dood meer tragisch dan dat ik er meer medelijden voor voel dan voor meer dan 90 mensen die door de zieke gedachtegang van een psychopaat in het nauw worden gedreven en afgeslacht worden. Daar is geen ivoren toren voor nodig om dat te snappen.
Sorry, maar wake up and smell the concrete.
Mij veroordelen omdat ik er zo over denk betekend inderdaad dat je in je eigen ivoren torentje zit.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 17:29 uur
Ik heb nooit gezegd dat je het niet correct kan hebben alleen is het een feit dat jij, ondanks ervaringen met een verslaafde (trouwens, alsof ik die niet heb
), niet kan weten of het volledig Amy's eigen schuld is (laten we eerst ook maar eens op de doodsoorzaak wachten). En nogmaals, waarom er over Noorwegen moet worden begonnen snap ik nog steeds niet; dat is niet relevant op een muzieksite (in deze ''discussie'' dan). Verder doe ik over niets en niemand uitspraken in de kwestie Winehouse dus waarom ík in een ivoren toren zou moeten zitten is me een raadsel.
), niet kan weten of het volledig Amy's eigen schuld is (laten we eerst ook maar eens op de doodsoorzaak wachten). En nogmaals, waarom er over Noorwegen moet worden begonnen snap ik nog steeds niet; dat is niet relevant op een muzieksite (in deze ''discussie'' dan). Verder doe ik over niets en niemand uitspraken in de kwestie Winehouse dus waarom ík in een ivoren toren zou moeten zitten is me een raadsel.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 17:31 uur
Vind het fiks genant dit gekissebis over personen die het tijdelijke hebben verwisseld voor het eeuwige.
Postte zelf als eerste iets over Noorwegen,omdat het me trof en de omvang veel groter was dan gedacht - nog steeds verbijstert het me: één mafketel die zoveel onheil aanricht in een land dat als een van de vredigste van Europe geldt.
Amy Winehouse: heel goed album en een heel triest lot, wat daarbij de rol van de Britse pers is geweest kunnen we alleen maar raden; iemand aan de schandpaal nagelen is voor veel Britse tabloids een sport.
Misschien kunnen we wat meer de doden respecteren en de nuance zoeken.
Postte zelf als eerste iets over Noorwegen,omdat het me trof en de omvang veel groter was dan gedacht - nog steeds verbijstert het me: één mafketel die zoveel onheil aanricht in een land dat als een van de vredigste van Europe geldt.
Amy Winehouse: heel goed album en een heel triest lot, wat daarbij de rol van de Britse pers is geweest kunnen we alleen maar raden; iemand aan de schandpaal nagelen is voor veel Britse tabloids een sport.
Misschien kunnen we wat meer de doden respecteren en de nuance zoeken.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 17:45 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik heb nooit gezegd dat je het niet correct kan hebben alleen is het een feit dat jij, ondanks ervaringen met een verslaafde (trouwens, alsof ik die niet heb
), niet kan weten of het volledig Amy's eigen schuld is (laten we eerst ook maar eens op de doodsoorzaak wachten). En nogmaals, waarom er over Noorwegen moet worden begonnen snap ik nog steeds niet; dat is niet relevant op een muzieksite (in deze ''discussie'' dan). Verder doe ik over niets en niemand uitspraken in de kwestie Winehouse dus waarom ík in een ivoren toren zou moeten zitten is me een raadsel. Ik zeg het nog maar eens: Ik reageerde alleen maar op de reacties die goldendream kreeg en deel zijn opinie. Daar laat ik het graag bij. We verschillen duidelijk van mening, so be it, dus laat ik de doden bij deze graag rusten en zou ik de hypotheek van een eigen kasteel zelfs in m'n stoutste dromen niet kunnen betalen.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 18:12 uur
Wie goldendream's argumentatie over vergoddelijking niet begrijpt moest nu maar eens naar MTV gaan zappen. Die hebben ineens de weg naar Amy's muziek gevonden daar waar ze normaal de ene patsershow na de andere uitzenden...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 juli 2011, 18:16 uur
Bij Back to Black zie je 't ook al langzaam opkomen. Degenen die gisteren en vandaag 4,5* en 5* toegekend hebben wilden dat natuurlijk allang doen. 

0
geplaatst: 24 juli 2011, 18:16 uur
Bij Amy Winehouse - Back to Black (2006):
Voor iemand als zij, had ze een goede stem dat bij de sound ''Jazz'' en ''Soul'' paste. Zonde dat ze er niet meer is.
R.I.P
The Heart of Amy Winehouse (Back to Black)
Voor iemand als zij, had ze een goede stem dat bij de sound ''Jazz'' en ''Soul'' paste. Zonde dat ze er niet meer is.
R.I.P
The Heart of Amy Winehouse (Back to Black)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.