MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Zo gaat het nou eenmaal.

Dus goldendream heeft gewoon een punt.

kaztor schreef:
Wie goldendream's argumentatie over vergoddelijking niet begrijpt...

Daar heeft volgens mij ook niemand wat over gezegd. Wel over de onzinnige vergelijking.

Inderdaad, alsof dat het punt was. Iedereen weet wat er gebeurt als een groot artiest(e) overlijdt.

Het hoort er gewoon bij, een artiest die te vroeg dood gaat krijgt nou eenmaal veel aandacht, en dan maken die extra goede cijfers en meer verkopen mij niks uit. Het is gewoon ontzettend jammer dat ze er niet meer is.

SSS
Stijn_Slayer schreef:
Bij Back to Black zie je 't ook al langzaam opkomen. Degenen die gisteren en vandaag 4,5* en 5* toegekend hebben wilden dat natuurlijk allang doen.

Nou inderdaad, toch al 16 stemmen sinds gisteren bekend werd dat ze overleden is, had je eens moeten kijken bij MJ... tig keer zoveel. Even geteld van die 16 stemmen zijn er drie 5* bij en twee 4,5* gemiddelde blijft dus 3,83.

Edit: Bij het album Frank ook al vier stemmen erbij waarvan één 5* twee 3,5* en een 3*... erg he?

Ik zie het probleem ook niet echt. Toen de saxofonist van Bruce Springsteen overleed kwamen die albums ook weer in de aandacht en toen hoorde je daar niemand over.

Veel mensen hoorden de muziek nu eenmaal graag, dan is het toch niet zo raar dat ze het juist nu weer opzoeken.

MAS
Wat maken jullie je toch allemaal druk over een paar stemmen op een site.

Stijn_Slayer
SSS schreef:
(quote)

Nou inderdaad, toch al 16 stemmen sinds gisteren bekend werd dat ze overleden is, had je eens moeten kijken bij MJ... tig keer zoveel. Even geteld van die 16 stemmen zijn er drie 5* bij en twee 4,5* gemiddelde blijft dus 3,83.

Edit: Bij het album Frank ook al vier stemmen erbij waarvan één 5* twee 3,5* en een 3*... erg he?

lang·zaam bn, bw; -zamer, -st niet vlug: ~ rijden

Heb verder trouwens nergens gezegd dat ik het erg vind. Ik neem die stemmen alleen wat minder serieus.

SSS
Stijn_Slayer schreef:
(quote)

lang·zaam bn, bw; -zamer, -st niet vlug: ~ rijden

Heb verder trouwens nergens gezegd dat ik het erg vind. Ik neem die stemmen alleen wat minder serieus.

3,83 eergisteren, gisteren en vandaag... da's geen verschil, misschien vind het woordenboek dat niet. Als je die klacht nou eens op een paar MJ albums uit dan had je gelijk gehad...

Stijn_Slayer
Helaas: in mijn bericht van 24 juli 2011 18:16 uur staat nergens het woord 'gemiddelde'. Dat gemiddelde zie ik trouwens nog wel stijgen, maar ik heb niet gezegd dat dat nu al zo is.

Nu stop ik hiermee, want dit wordt een beetje 'lekker puh uh' niveau.

herman schreef:
En inmiddels is er weer een dode te betreuren:

Bill Morrissey - turnandspin.com

Een jammerlijk onbekende singer/songwriter, zowel op MusicMeter als in de muziekwereld in zijn algemeenheid. Hij heeft in de jaren '80 en '90 enkele mooie albums uitgebracht. Mooie, ingetogen muziek.

Jocharo-T
Amy Winehouse
1983 - 2011

(afbeelding)

Jocharo-T
Wie had die destructieve levensstijl zien aankomen ten tijde van bovenstaande foto. Een leven kan raar lopen.

Kronos schreef:
(quote)

Daar heeft volgens mij ook niemand wat over gezegd. Wel over de onzinnige vergelijking.

V

goldendream schreef:
Dank aan Brunniepoo voor de verduidelijking.

Voor Arrie: een groot zangtalent is een subjectieve uitspraak, jij vindt dit, ik niet, maar misschien heb je wel gelijk en zeker als iemand gestorven is, hoort iedereen dit te vinden.
Maar ik moet eerlijk zijn: ik heb er nooit aandacht aan geschonken, ik hoorde en zag alleen wat eens toevallig op de radio en tv passeerde, 'Rehab' vond ik altijd al een ergerlijk liedje, maar 'Back to Black' heeft wel iets.

Ik hoop dat we niet weer door een vergoddelijkingsfase heen moeten. Zo van 'Jackson beste zanger aller tijden', 'Nevermind beste album aller tijden' en nu misschien een stijging van Winehouses album met 200 plaatsen op MuMe. Please, laten we serieus blijven. Zelfs de ongewaardeerde Yasmine maakte het mee na haar dood: 'Porselein' verscheen opeens in de top 10 van beste Nederlandstalige nummers. Ann Christie voert zo al jaren zulke toplijsten aan. Eigenlijk is dit een beetje zielig, los over welke artiest het gaat.

Eveningguard schreef:
Laten we niet op de zaken vooruit lopen. Een beetje meer respect mag wel.

Nogmaals: Alle respect voor Amy (en dat meen ik) maar een beetje realiteitszin is toch mogelijk?

Dat gezegd, Amy heeft dus min of meer dezelfde pad bewandeld van haar grote voorbeeld Billie Holiday. Erg tragisch verhaal, dit, en ik hoop dat er voor artiesten die eenzelfde richting uitgaan de ogen geopend zijn.

Nogmaals, je hebt pas alle respect als je dat soort dingen niet zegt. We praten er over een paar weken over. Eerst kijken wat precies de doodsoorzaak is en dan pas oordelen.

kaztor schreef:
V

De uitspraak waar commentaar op kwam was natuurlijk deze:

goldendream schreef:
Eigenlijk wil ik alleen maar dat zeggen: elk sterfgeval is erg, maar op de een of andere manier betreur ik meer de onschuldige slachtoffers van de aanslag in Noorwegen dan een artiest die zich verloor in drank en drugs en daarmee een goddelijke status verwerft.

Maar misschien laat je het beter (ook) rusten

goldendream schreef:
In elk geval trek ik me hierover terug, want ik wil niemand kwetsen.

Stijn_Slayer schreef:
Bij Back to Black zie je 't ook al langzaam opkomen. Degenen die gisteren en vandaag 4,5* en 5* toegekend hebben wilden dat natuurlijk allang doen.

En aanvullend daarop:

Death has turned Amy Winehouse into a bestseller again. But in physical product, not digital. Since her death on Friday, Amy’s CDs and even her vinyl LPs are selling like crazy. The albums “Frank” and “Back in Black” in all forms are selling like crazy on amazon.com, pushing them up the charts to the top 10. Even the “Back in Black” vinyl edition has jumped. It does like everyone wants a souvenir — but an actual one, not a digital one.

De vraag komt natuurlijk niet van één kant, vervolgens ontstaat er ook het systeem zoals The Smiths al ooit bezongen op Paint a vulgar picture van Strangeways here we come:

At the record company meeting
On their hands - a dead star
And oh, the plans they weave
And oh, the sickening greed

At the record company party
On their hands - a dead star
The sycophantic slags all say :
"I knew him first, and I knew him well"

Re-issue ! Re-package ! Re-package !
Re-evaluate the songs
Double-pack with a photograph
Extra Track (and a tacky badge)

A-list, playlist
"Please them , please them !"
"Please them !"
(sadly, THIS was your life)

But you could have said no
If you'd wanted to
You could have said no
If you'd wanted to

BPI, MTV, BBC
"Please them ! Please them !"
(sadly this was your life)

But you could have said no
If you'd wanted to
You could have walked away
...Couldn't you ?

I touched you at the soundcheck
You had no real way of knowing
In my heart I begged "Take me with you ...
I don't care where you're going..."

But to you I was faceless
I was fawning, I was boring
Just a child from those ugly new houses
Who could never begin to know

Who could never really know
Oh ...

Best of ! Most of !
Satiate the need
Slip them into different sleeves !
Buy both, and feel deceived

Climber - new entry, re-entry
World tour ! ("media whore")
"Please the Press in Belgium !"
(THIS was your life...)

And when it fails to recoup ?
Well, maybe :
You just haven't earned it yet, baby

I walked a pace behind you at the soundcheck
You're just the same as I am
What makes most people feel happy
Leads us headlong into harm

So, in my bedroom in those 'ugly new houses'
I danced my legs down to the knees
But me and my 'true love'
Will never meet again ...

At the record company meeting
On their hands - at last ! - a dead star !
But they can never taint you in my eyes
No, they can never touch you now

No, they cannot hurt you, my darling
They cannot touch you now
But me and my 'true love'
Will never meet again

Eveningguard schreef:
Nogmaals, je hebt pas alle respect als je dat soort dingen niet zegt. We praten er over een paar weken over. Eerst kijken wat precies de doodsoorzaak is en dan pas oordelen.

Omdat ik geen oogkleppen draag heb ik geen respect.

Het is maar net hoe je op emotioneel vlak bepaalde gebeurtenissen zelf aanvoelt. Enig begrip daarvoor is dan wel op z'n plaats vind ik, in plaats van meteen als een soort boeman behandeld te worden. Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om te 'shockeren' met mijn bevindingen, wie alles uit m'n vorige berichten heeft gelezen weet best dat ik ook voor Amy het beste voor heb. maar goed.

Maar ik ga er maar niet over verder, heb er ook geen zin in verder.

Voor de doden niets dan respect.

"Feit is dat beroemdheden heel veel geld verdienen voor heel veel mensen. Er is een hoop aan gelegen dat ze zo snel mogelijk weer optreden en geld verdienen".

Wie liet Amy Winehouse vallen?

Hoge druk van het artiest-zijn, een verslaving waar ze niet vanaf kon komen, wie weet had ze ook nog wel iets als een bipolaire stoornis. Het zou me niet verbazen als ze zich compleet vast voelde zitten en het zelfmoord is geweest. Niemand kan erover oordelen of haar veroordelen om haar drank- en drugsgebruik. Je weet niet wat iemand doormaakt. Het is opnieuw een triest verhaal van een talentvolle artiest.

Rust zacht

Lees nu weer iets over een beroerte of een hartaanval. Hoe dan ook, haar dood is direct dan wel indirect een gevolg van overmatig drank- en drugsgebruik. Tragisch. Zonde van zo'n groot talent. Hopelijk heeft ze nu rust. RIP Amy.

Veel te jong natuurlijk, maar desalniettemin rust in vrede Amy Winehouse.

Omdat het me dieper raakte dan ik verwachtte, een van - imo - haar mooiste en meest melancholieke nummers live;

He's going to heaven, on a horse with no name...

R.I.P. Dan Peek. Hij heeft de mooiste jaren van America meegemaakt, meegewerkt aan een aantal sterke albums.

Ach wat triest.

R.I.P.

RIP Dan Peek

Dan Peek R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:56 uur

geplaatst: vandaag om 01:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.