MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Jerry Leiber R.I.P.

Jerry je hebt veel moois achtergelaten, mien jong.
Bedankt daarvoor.

R.I.P. Jerry Leiber
R.I.P. Nick Ashford

RIP Nick Ashford

Weer twee grootheden die ons ontvallen. Twee songschrijvers/artiesten met een indrukwekkende staat van dienst.

Opmerkelijk citaat uit dat verhaal in de Rolling Stone trouwens:

In 1956, their career went to a higher level when Elvis Presley took "Hound Dog" – which they wrote for Big Mama Thornton four years earlier – and turned it into a gigantic hit.

Leiber was extremely irritated by the changes that Presley made to the original lyrics. "To this day I have no idea what that rabbit business is about," he said in 2009. "The song is not about a dog; it's about a man, a freeloading gigolo. Elvis' version makes no sense to me, and, even more irritatingly, it is not the song that Mike and I wrote. Of course, the fact that it sold more than seven million copies took the sting out of what seemed to be a capricious change of lyrics."

De focus van het werk van Leiber en Stoller ligt - terecht overigens - op de jaren vijftig en zestig, maar vaak wordt vergeten dat ze ook in de jaren zeventig nog succes hadden. Zo produceerden ze de debuutplaat van Stealers Wheel, inclusief Late again en Stuck in the middle with you, en schreven en produceerden ze Pearl's a singer van Elkie Brooks.

Nickolas Ashford is bekend van de vele Motown-hits die hij met zijn eega Valerie Simpson schreef. Maar ik heb hen eigenlijk vooral hoog zitten als uitvoerende artiesten. Het eerste albums staan vooral vol met prachtige soul-ballads. Later gingen ze meer de funk-kant op en ook dat deden ze heel goed.

Dank, beide heren, voor het prachtige werk dat jullie de wereld hebben nagelaten.

Jerry Leiber R.I.P.

Nickolas Ashford R.I.P.

Ik dacht voorheen altijd dat Nick Ashford de leeuw speelde bij de film The Wizard Of Oz, maar dat is blijkbaar toch iemand anders.

De gelijkenis is treffend, maar dat was 'm niet, nee. Al schreef hij wel mee aan de muziek voor die film.

(afbeelding)

Dit is een foto van twee jaar terug, lees ik. Hij zag er nog goed uit voor iemand van 68...

Mooie uiteenzetting Gaucho, helemaal mee eens en niets meer aan toe te voegen. Ik dacht even dat de single Solid van Ashford & Simpson nog niet zo oud was, maar 1985 is ook alweer 26 jaar geleden...

R.I.P. Jerry Leiber en Nick Ashford.

Stijn_Slayer
Beiden hebben flinke klassiekers geschreven. R.I.P.

Jerry Leiber en Nick Ashford, mogen jullie rusten in vrede.

R.I.P. Jerry Leiber

R.I.P. Nick Ashford

R.I.P. Jerry Leiber en R.I.P Nickolas Ashford

Nick Ashford R.I.P.

Stijn_Slayer
Nieuws op Podiuminfo : 013-directeur Guus van Hove overleden

Hoewel ik nog wel eens kritiek op 013 heb moet ik zeggen dat ik vorig jaar per e-mail contact heb gehad met Guus van Hove. Na de aflasting van Slayer op het moment dat iedereen al in de zaal was had ik 013 een mailtje gestuurd met de vraag of zij ook mijn reiskosten zouden vergoeden. Aanvankelijk kreeg ik geen antwoord, maar na een tweede mailtje kreeg ik het bericht dat ik voor twee personen op de gastenlijst gezet kon worden voor een concert naar keuze. In plaats van de, ik geloof, 14 euro voor de trein mocht ik naar Joe Satriani (twee keer 40 euro!).

Een hele sympathieke actie waar ik erg blij mee was. Ook nadat ik een paar extra mailtjes moest sturen (tweede persoon was ziek, of iemand anders nog mee kon) werd er niet moeilijk gedaan, terwijl een ander misschien zou denken 'bekijk het maar, ik blijf niet aan de gang'.

R.I.P.

Ik kom graag in 013 en wens iedereen veel sterkte toe!

Gallow
Ik las het ook al 1 van mijn favoriete zalen van NL

Rizz
Erg triest

Heel treurig dit nieuws.

Vandaag 10 jaar geleden dat Aaliyah is overleden. Ik blijf me nog steeds afvragen waar zij nu zou zijn in de muziekwereld als het niet was gebeurt. Volgens mij had zij het nog heel ver kunnen schoppen.

dix
herman schreef:
Heel treurig dit nieuws.

Bizarre dood ook ... verdroogd in de woestijn .
Dat zou anno 2011 niet meer nodig moeten zijn, tenzij je ergens in de Hoorn van Afrika woonachtig bent. Zonder GPS de avonturier uithangen, daar betaalt ie een zware prijs voor

Casartelli (moderator)
dix schreef:
Bizarre dood ook ... verdroogd in de woestijn .
Dat zou anno 2011 niet meer nodig moeten zijn, tenzij je ergens in de Hoorn van Afrika woonachtig bent. Zonder GPS de avonturier uithangen, daar betaalt ie een zware prijs voor

Ja, met alle respect, maar als een Limburgse moeder in Spanje gaat wandelen zonder deugdelijke kaart of zelfs maar een flesje water bij zich (en vervolgens twee weken zoek is en met meer geluk dan wijsheid nog gevonden wordt), vragen we ons met zijn allen af hoe onnozel we kennelijk geworden zijn... deze meneer had net wat meer pech, maar zelfoverschatting op vakantie zit kennelijk in alle lagen van de bevolking.

Stijn_Slayer
Alsof 't nog niet erg genoeg was. Die laatste uren moeten vreselijk zijn geweest.

Laten we hopen dat deze situatie in ieder geval nog mensen eraan herinnert om (ook spontane) acties altijd goed te overdenken.

Gallow
dix schreef:
Zonder GPS de avonturier uithangen, daar betaalt ie een zware prijs voor

Een weg ingeslagen waar alleen terreinwagens mochten komen, een GPS had je dezelfde richting ingestuurd... Beetje rare reactie moet ik zeggen.

^maar als je op Amerikaans sites leest, staan daar duidelijk borden waar aangegeven wordt dat je er niks te zoeken hebt zonder 4wd...

Maar goed, een verschrikkelijke dood, da's zeker...

RIP

Frank DiLeo, de kleurrijke manager van Michael Jackson is overleden. De man die de superster begeleidde in de jaren 80 is 64 jaar geworden.

De exacte doodsoorzaak is niet bekend maar DiLeo had onlangs een operatie aan zijn hart gehad. DiLeo was een kleurrijk figuur in de wereld van muziek. De zwaarlijvige manager had altijd een dikke sigaar in zijn mond en voldeed perfect aan het beeld van een muziekmanager. Hij acteerde zelfs in de mafiafilm Goodfellas. Volgens Jackson was DiLeo bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor zijn succes. ‘Zonder hem was Thriller er nooit geweest’, zie hij eens. Nadat beiden uit elkaar gingen, werd DiLeo manager van ondermeer Taylor Dane, Laura Branigan en Bon Jovi-gitarist Richie Sambora. In 2005 keerde hij terug in het kamp van Michael Jackson. Hij werkte mee aan de comeback van de zanger tot diens dood op 25 juni, 2009.

dix
Gallow schreef:
Een weg ingeslagen waar alleen terreinwagens mochten komen, een GPS had je dezelfde richting ingestuurd... Beetje rare reactie moet ik zeggen.

Ik doelde niet zozeer op een navigatiesysteem voor de auto, maar op traceren via GPS. Volgens mij gaan professionele avonturiers niet met een tomtom en een prepaid op pad. Een satelliettelefoon had ze wellicht gered. Maar het is natuurlijk altijd lekker om elkaar de maat te nemen.

Gallow
Ah, op die manier. Nee volgens mij waren ze ook niet de professionele avonturier aan het uit hangen, het was tenslotte een toeristisch park waar ze waren.

Blueslegende ‘Honeyboy’ Edwards (96) overleden

De Amerikaanse bluesmuzikant David ‘Honeyboy’ Edwards is maandag op 96-jarige leeftijd overleden. Hij was een van de grondleggers van de deltablues, samen met onder meer Robert Johnson en Charley Patton, die hij tot zijn vrienden rekende. Dat meldt zijn persoonlijke website.

Het laatste optreden dat Edwards gaf was op 17 april in Clarksdale, Mississippi. Aanvankelijk had hij plannen voor een tour door de VS en Europa, maar nadat hij ziek werd, besloot hij hiervan af te zien. De muzikant stierf in zijn huis in Chicago.

In de jaren veertig verwierf Edwards bekendheid, nadat een aantal van zijn liedjes werden opgenomen door Alan Lomax. Pas ruim tien jaar later scoorde hij zijn eerste hits voor Chess Records. In 1998 publiceerde hij zijn biografie The World Don’t Owe Me Nothing en in 2008 werd hij onderscheiden met een Grammy Lifetime Achievement Award.

Gallow schreef:
Ah, op die manier. Nee volgens mij waren ze ook niet de professionele avonturier aan het uit hangen, het was tenslotte een toeristisch park waar ze waren.

Joshua Tree is een van de kleinere parken maar op zich toch behoorlijk groot. Ze zijn met een gewone auto een dirtroad ingeslagen. Toen ze vervolgens pech kregen hebben ze de auto verlaten en zijn gaan lopen op zoek naar hulp en dezelfde dag nog door uitdroging overleden.

Ze hebben fout op fout gestapeld, wellicht uit paniek. Er stond vorige week een heel artikel over in het AD met alle mogelijke scenario's over wat er gebeurd kan zijn. De lichamen zijn anderhalve kilometer van elkaar gevonden. Wat ze hebben gedaan (dirtroad nemen en de auto verlaten) was echt oerstom en het is heel tragisch dat het zo is afgelopen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:45 uur

geplaatst: vandaag om 20:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.