Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2012, 18:38 uur
Heeft zijn 92e verjaardag net niet gehaald.
R.I.P. Dave "Take 5" Brubeck.
R.I.P. Dave "Take 5" Brubeck.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 december 2012, 18:41 uur
Neeee! Uiteraard een hele mooie leeftijd, maar de man leek nog zo vitaal en was nog altijd actief. Althans, zo kwam het op mij over. Eén van m'n meest gedraaide jazzartiesten. Een legende is niet meer.
0
geplaatst: 5 december 2012, 19:43 uur
R.I.P. Mr Brubeck
Vrienden van mij hebben hem 2 jaar geleden nog live gezien in New York - ben nog steeds jaloers op ze...
Vrienden van mij hebben hem 2 jaar geleden nog live gezien in New York - ben nog steeds jaloers op ze...
0
geplaatst: 5 december 2012, 20:07 uur
Mooie leeftijd en toch schrikken.
Weer een muzikant heengegaan die mijn hele leven er gewoon was....
Rust in Vrede Dave Brubeck
Weer een muzikant heengegaan die mijn hele leven er gewoon was....
Rust in Vrede Dave Brubeck
0
Misterfool
geplaatst: 5 december 2012, 20:58 uur
R.i.P Dave Brubeck. Take five is een jazzklassieker!
0
geplaatst: 5 december 2012, 21:15 uur
RIP Dave Brubeck 
Blue Rondo blijft mijn favoriet. Hoe subtiel, en toch overweldigend, dat nummer in elkaar zit. Daar kan ik uren naar luisteren.

Blue Rondo blijft mijn favoriet. Hoe subtiel, en toch overweldigend, dat nummer in elkaar zit. Daar kan ik uren naar luisteren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 december 2012, 21:24 uur
Dexter schreef:
Vooral ook hoe zo'n simpele opeenvolging van noten ineens zo wonderbaarlijk kan klinken als je 't in afwijkende maatsoorten speelt.
0
geplaatst: 5 december 2012, 22:28 uur
Rust in vrede Dave Brubeck en Take Five is en blijft een klassieker van de bovenste plank.
0
geplaatst: 6 december 2012, 00:05 uur
Stiekem toch wel 1 van de allergrootste namen uit de jazz heeft ons, op zeer respectabele leeftijd verlaten. 1 dag voor zijn 92e verjaardag nota bene 
Gelukkig hebben we al zijn fantastische muziek nog, de albums Time Out en The Dave Brubeck Quartet At Carnegie Hall zullen de komende dagen niet uit de speler verdwijnen !
Uit de klassieke bezetting van 4 man die Time Out opnamen, blijft nu alleen Eugene Wright nog over...

R.I.P. Dave Brubeck

Gelukkig hebben we al zijn fantastische muziek nog, de albums Time Out en The Dave Brubeck Quartet At Carnegie Hall zullen de komende dagen niet uit de speler verdwijnen !
Uit de klassieke bezetting van 4 man die Time Out opnamen, blijft nu alleen Eugene Wright nog over...

R.I.P. Dave Brubeck
0
geplaatst: 6 december 2012, 00:15 uur
R.I.P. Dave Brubeck
Maar hij heeft wel een behoorlijke leeftijd gehaald!
Maar hij heeft wel een behoorlijke leeftijd gehaald!
0
geplaatst: 6 december 2012, 12:31 uur
Oei, 27 nog maar.

Hij maakte trouwens ook artwork voor veel artiesten, bv. deze hoes is van zijn hand:

0
geplaatst: 6 december 2012, 12:41 uur
Daarvan word je wel heel stil, 27 veel te vroeg aan het begin nog maar
Brubeck heeft tenminste een lang leven gehad en veel moois nagelaten - d'r gaat hier geen week voorbij of er worden nummers van/met hem gedraaid, Caravan bijv.
R.I.P.
Brubeck heeft tenminste een lang leven gehad en veel moois nagelaten - d'r gaat hier geen week voorbij of er worden nummers van/met hem gedraaid, Caravan bijv.
R.I.P.
0
geplaatst: 6 december 2012, 14:43 uur
R.I.P. Zijn naam kwam mij niet bekend voor maar zijn ontwerpen wel. Vreselijk jong. Erg triest.
0
geplaatst: 7 december 2012, 13:05 uur
Ed Cassidy, geweldige drummer van de al even geweldige band Spirit, is gisteren overleden op 89-jarige leeftijd. Als ik mijn favoriete drummer allertijden zou moeten kiezen zou het Ed zijn.
R.I.P. Ed.
R.I.P. Ed.
0
geplaatst: 7 december 2012, 13:24 uur
Ik las het hier: http://dangerousminds.net/comments/spirit_drummer_ed_cassidy_r.i.p
Stond net op het punt deze op te zetten, wel een apart toeval:
Stond net op het punt deze op te zetten, wel een apart toeval:
0
geplaatst: 7 december 2012, 13:47 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.