MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Heeft zijn 92e verjaardag net niet gehaald.

R.I.P. Dave "Take 5" Brubeck.

Stijn_Slayer
Neeee! Uiteraard een hele mooie leeftijd, maar de man leek nog zo vitaal en was nog altijd actief. Althans, zo kwam het op mij over. Eén van m'n meest gedraaide jazzartiesten. Een legende is niet meer.

Een groot jazz pianist en componist.

Dave Bruback. R.I.P.

Casartelli (moderator)
R.I.P. Dave Brubeck

RIP Dave Brubeck

R.I.P. Dave Brubeck

R.I.P. Dave Brubeck

R.I.P. Mr Brubeck

Vrienden van mij hebben hem 2 jaar geleden nog live gezien in New York - ben nog steeds jaloers op ze...

Ik heb hem in 2004 gelukkig gezien op NSJ

Mooie leeftijd en toch schrikken.
Weer een muzikant heengegaan die mijn hele leven er gewoon was....

Rust in Vrede Dave Brubeck

Misterfool
R.i.P Dave Brubeck. Take five is een jazzklassieker!

RIP Dave Brubeck

Blue Rondo blijft mijn favoriet. Hoe subtiel, en toch overweldigend, dat nummer in elkaar zit. Daar kan ik uren naar luisteren.

R.I.P.
Take Five is geweldig!

Stijn_Slayer
Dexter schreef:
Blue Rondo blijft mijn favoriet. Hoe subtiel, en toch overweldigend, dat nummer in elkaar zit. Daar kan ik uren naar luisteren.

Vooral ook hoe zo'n simpele opeenvolging van noten ineens zo wonderbaarlijk kan klinken als je 't in afwijkende maatsoorten speelt.

Ik las het zeg, getsie.

Rust in Vrede Dave

Rust in vrede Dave Brubeck en Take Five is en blijft een klassieker van de bovenste plank.

R.I.P. Dave Brubeck

R.I.P. Dave Brubeck

Stiekem toch wel 1 van de allergrootste namen uit de jazz heeft ons, op zeer respectabele leeftijd verlaten. 1 dag voor zijn 92e verjaardag nota bene
Gelukkig hebben we al zijn fantastische muziek nog, de albums Time Out en The Dave Brubeck Quartet At Carnegie Hall zullen de komende dagen niet uit de speler verdwijnen !

Uit de klassieke bezetting van 4 man die Time Out opnamen, blijft nu alleen Eugene Wright nog over...

(afbeelding)

R.I.P. Dave Brubeck

R.I.P. Dave Brubeck Maar hij heeft wel een behoorlijke leeftijd gehaald!

R.I.P. Dave.

Oei, 27 nog maar.

Hij maakte trouwens ook artwork voor veel artiesten, bv. deze hoes is van zijn hand:

(afbeelding)

Daarvan word je wel heel stil, 27 veel te vroeg aan het begin nog maar

Brubeck heeft tenminste een lang leven gehad en veel moois nagelaten - d'r gaat hier geen week voorbij of er worden nummers van/met hem gedraaid, Caravan bijv.

R.I.P.

Misterfool
R.I.P Offshore 27 jaar is veel te vroeg.

R.I.P. Zijn naam kwam mij niet bekend voor maar zijn ontwerpen wel. Vreselijk jong. Erg triest.

Ewan Robertson (aka offshore) R.I.P.

Ed Cassidy, geweldige drummer van de al even geweldige band Spirit, is gisteren overleden op 89-jarige leeftijd. Als ik mijn favoriete drummer allertijden zou moeten kiezen zou het Ed zijn.

R.I.P. Ed.

Ik las het hier: http://dangerousminds.net/comments/spirit_drummer_ed_cassidy_r.i.p

Stond net op het punt deze op te zetten, wel een apart toeval:

En nu ook nog Huw Lloyd Langton, gitarist van Hawkwind.

Huw Lloyd Langton - RIP - UK420

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:38 uur

geplaatst: vandaag om 10:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.