MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Er is geen 'echt' huilend gezichtje, en dat komt denk ik het dichtstbij.
Vanuit die gedachte, denk ik Stijn.

RIP Ray Collins

freakey schreef:
En weer een Mother of Invention heeft ons verlaten

Er blijven er steeds minder over helaas...

(afbeelding)

Mother Superior Ray Collins was degene die er voor zorgde dat Frank Zappa in 1964 toetrad tot de Soul Giants, waar ook David Coronado, Ray Hunt, Roy Estrada, Jimmy Carl Black en Ray zelf deel van uit maakten.

Na het toetreden zou Zappa de band omdopen tot The Mothers, wat enige tijd later The Mothers Of Invention zou worden.

Je zou derhalve kunnen stellen dat er zonder Ray Collins geen Mothers Of Invention zou zijn geweest zoals we die nu allemaal kennen...

R.I.P Ray Collins en ipv de afgezaagde kerstmuziek, vanavond genieten van de originele mix van Cruising With Ruben and The Jets

Stijn_Slayer
Masimo schreef:
Verschil tussen en , waar de eerste best vaak verkeerd gebruikt wordt.

Oke. Mondje omhoog of omlaag lijkt me toch vrij duidelijk, maargoed.

Als je je muis op houdt (op de plek waar je hem kan aanklikken om hem in je bericht te zetten), dan verschijnt er na een tijdje 'emotioneel'. Zo is ie oorspronkelijk dus wel bedoeld.

R.I.P. Marva Whitney

James Brown diva met een aantal heftige funkclassics op haar naam, tevens stevig gesampled:

Het is voor het eerst dat ik van Marva Whitney hoor, maar wat een stem. Rust in vrede Marva.

R.I.P. Marva Whitney

Marva Whitney

R.I.P.

Marva Whitney R.I.P>

RIP Marva

Het gaat weer hard in de Soul / Funk hoek.......

Fontella Bass R.I.P.

Ai, R.I.P. Fontella Bass

Rust in vrede Fontella Bass.

RIP Fontella

Damn, het gaat hard hier.

RIP Fontella Bass

Fontellas Bass & Marva Whitney

RIP girls

Fontella Bass werkte ook samen met The Cinematic Orchestra.

RIP

Ja, daar ken ik haar ook van.

RIP Fontella Bass.

Improvision
Wow, R.I.P Marva Whitney en Fontella Bass...

Stijn_Slayer
R.I.P. Patti Page. Niet echt mijn ding, maar wel een legende die voor de verandering een mooie leeftijd heeft mogen halen.

R.I.P. Bart Van den Bossche. De heuveltjes van Erika is toch een fijn liedje van toen ik nog een kindje was.

R.I.P. Bart!

Bart Van den Bossche was een getalenteerd liedjesboer
die tijdens de hoogtijdagen van 10 om te zien (de 90s revival van het Vlaamse levenslied)
zijn ei kwijt kon bij de commerciële zender. Hij fleurde zijn liedjes vaak op met folkelementen.

Toen het muzikaal minder goed liep, zocht Bart naar manieren om in medialand
aan de bak te blijven. Sommige van zijn keuzes (belspelpresentator) waren minder geslaagd.

Zijn grootste hit blijft de dubieuze meezinger De Heuveltjes van Erika.
Dubieus omdat het nummer als kinderliedje de geschiedenis inging, met een tekst
die in tijden van pedofilieschandalen toch behoorlijk fout kan gelezen worden.

YouTube - Bart Van den Bossche - De Heuveltjes Van Erika

Bart liet voor het eerst van zich horen toen hij eind jaren 80 het ochtendprogramma
van Radio 2 muzikaal inkleurde, samen met onder andere de nog piepjonge Stef Bos.

30 december 2012 was Arend Langenberg overleden (velen zullen de naam wel herkennen). Voor mij was dat toch de naam van een bekende nieuwslezer op de radio. Zijn naam (en stem!) is zondermeer verbonden met muziek omdat hij nieuws las op diverse bekende muziekzenders. Hij was in 1970 begonnen bij Radio Veronica.
Arend is op 63-jarige leeftijd gestorven aan kanker.

R.I.P. meneer Langenberg

Arend Langenberg is in mijn herinnering vooral bekend door het akkefietje met Alfred Lagarde in diens betonuur. Hij liep toen resoluut - '' ja, nou doe ik het niet meer '' - weg uit een nieuwsuitzending toen 'Big Al' er herhaaldelijk doorheen liep te toeteren. Ben het nooit meer vergeten.

R.I.P. Arend.

R.I.P. Arend Langenberg

Specifieke radiostem....eerlijk gezegd (schaam, schaam) dacht ik dat hij al "lang" dood was. Dit laatste is niet cynisch bedoeld overigens.

Langenberg had een stem die zowel spannend, warm en superherknbaar was.
Een hele aardige man ook naar het schijnt.

Samen met (diezelfde Alfred Lagarde) de beste radiostem ooit.
HIj zal gemist worden.

R.I.P

Rizz
R.I.P. John Wilkinson

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:03 uur

geplaatst: vandaag om 11:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.