Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 29 november 2014, 20:24 uur
JoaMuse schreef:
Dit is een schok zeg. In De Slimste Mens maakte Luc De Vos nog een goede indruk. Goeie muzikant en leek me ook een sympathieke mens.
Dit is een schok zeg. In De Slimste Mens maakte Luc De Vos nog een goede indruk. Goeie muzikant en leek me ook een sympathieke mens.
Hij leek niet alleen sympathiek, hij was het ook.
0
geplaatst: 29 november 2014, 23:04 uur
Ik heb hem nog enkele weken geleden zien in de Slimste Mens en hij zag me er nog gezond uit, dus dit komt inderdaad aan als een schok. Een heel charismatisch en sympathiek persoon die de rust zelve was en iemand die zijn stad op zijn best vertegenwoordigde.
R.I.P Luc De Vos!
R.I.P Luc De Vos!
0
geplaatst: 29 november 2014, 23:07 uur
Ik heb laatst nog geroepen dat Luc de Vos een van de drie beste Nederlandstalige poptekstschrijvers ooit is in het mumeladdertopic en dat was gemeend. Zo iemand die in dezelfde zin intens triest en subtiel grappig kon zijn. Een beetje ongrijpbaar in een taal waarin liedteksten vaak heel direct zijn.
Dit doet me echt wat.
Dit doet me echt wat.
0
geplaatst: 29 november 2014, 23:19 uur
Als woorden tekort schieten, zeg je het beter met een lied.
Ria stamt uit de sessies van het debuutalbum en een bonus op de cd-single van Lieve Kleine Piranha.
Ria stamt uit de sessies van het debuutalbum en een bonus op de cd-single van Lieve Kleine Piranha.
0
geplaatst: 30 november 2014, 00:26 uur
R.I.P. Luc de Vos! De beste tekstschrijver/zanger/performer van de lage landen. Zo jong, het kan niet waar zijn....
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 november 2014, 00:47 uur
Rip Luc,
had nog veel moois kunnen komen.
had nog veel moois kunnen komen.
0
geplaatst: 30 november 2014, 01:25 uur
Vreselijk nieuws, totaal onverwacht. RIP Luc, bedankt voor alles! 

0
geplaatst: 30 november 2014, 01:50 uur
Damn, door het topic Nederlandstalige ladder ben ik eigenlijk pas goed in aanraking gekomen met Gorki. Naast de op deze site vaak voorbij komende nummers, leerde ik een aantal nieuwe prachtsongs kennen. En dan dit 
Luc het gaat je goed man, daarboven.

Luc het gaat je goed man, daarboven.
0
geplaatst: 30 november 2014, 03:18 uur
Ik las het via een appje vanavond, tussen twee films door. Schrok me kapot. Heb Gorki eind jaren '90 ontdekt via een lovende recensie over 'Ik Ben Aanwezig' in Oor en ben ze sindsdien lange tijd blijven volgen. Ook meerdere keren live gezien: groots op Werchter (waar Luc het niet kon laten even Sunday Bloody Sunday in te zetten, omdat hij zelf als jonge gast eens U2 daar live had gezien) en intiem bij Club Lek op het Rembrandtplein in A'dam, waar Jaap Boots zijn radioprogramma met livemuziek presenteerde. En ook nog eens gewoon in mijn eigen stad, Leiden. Het zijn stuk voor stuk mooie herinneringen en ik mocht die Luc wel. Het weblog dat ik nu 10 jaar heb is nota bene naar een tekst van hem vernoemd. En nu is hij er ineens niet meer. 

0
geplaatst: 30 november 2014, 03:32 uur
Op Twitter gelezen:

Ooit #lucdevos gezien. Hij stond dronken op het podium. Iemand riep: Ge zijt zat! Zijn antwoord: Gij ook mr ik sta tenminste op een podium.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 november 2014, 10:25 uur
herman schreef:
Op Twitter gelezen:
Ooit #lucdevos gezien. Hij stond dronken op het podium. Iemand riep: Ge zijt zat! Zijn antwoord: Gij ook mr ik sta tenminste op een podium.
Op Twitter gelezen:
Ik heb nog eens een boek van de goede man gelezen... even spieken: Het Woord bij de Daad. Zal ook wel een van de twee boeken zijn waaraan Arno refereerde. Moet eerlijk zeggen dat ik me er niet zo gek veel meer van herinner, behalve dan het enkele keren terugkerende statement dat hij gewoon muziek voor het volk schreef, en geen moeilijkdoenerij a la Pink Floyd en Radiohead. Moet zeggen dat ik aan zijn teksten regelmatig weinig touw kan vastknopen... dus er is ofwel een taalbarrière ofwel ik hoor zelf onvoldoende tot het volk

Dat gezegd zijnd: die quote hierboven kwam me heel bekend voor, zou er zomaar ook ingestaan kunnen hebben. Een heel typerende.

0
geplaatst: 30 november 2014, 12:09 uur
Een drietal jaar van mijn leven letterlijk bijna alleen maar naar Gorki from Belgium geluisterd, maar veel zinnigs kan ik eigenlijk niet kwijt over het overlijden van Luc De Vos. Wat ik nooit zal vergeten, is een uitspraak van hem uit de reportage over Gorki in Lola da Musica. Het leven heeft allerlei soorten van kanten. Zelfs gedurende het grootste verdriet kun je nog altijd eventjes niet aan dat grote verdriet denken, al was het alleen maar om een bord soep te gaan eten of aardappelen te bakken.
0
geplaatst: 30 november 2014, 14:52 uur
Casartelli schreef:
Ik heb nog eens een boek van de goede man gelezen... even spieken: Het Woord bij de Daad. Zal ook wel een van de twee boeken zijn waaraan Arno refereerde.
Ik heb nog eens een boek van de goede man gelezen... even spieken: Het Woord bij de Daad. Zal ook wel een van de twee boeken zijn waaraan Arno refereerde.
Ik heb 'De Verworpenen' en 'De Rest Is Geschiedenis' staan. Maar 'Het Woord bij de Daad' wel gelezen

0
geplaatst: 30 november 2014, 16:02 uur
Allemachtig. Ben je met je studentenvereniging op ledenweekend, lees je zo'n bericht. T kwam behoorlijk hard aan bij mij vannacht (toen las ik t pas). Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, het is het overlijden van een muzikale held die me harder treft dan gebruikelijk. Ik zag De Vos 3 keer live en telkens weer hief hij aan het einde Mia aan. Maar ook zn andere nummers waren stuk voor stuk toppers. Een woordpoeet die met hele simpele woorden bijzondere dingen kon zeggen. Zucht. Muzikale held, moge u ruste in vrede.
0
geplaatst: 30 november 2014, 19:32 uur
Zetten we allemaal de debuutplaat in onze rotatielijst, of doen we dat deze keer niet?
0
geplaatst: 30 november 2014, 19:52 uur
AGE-411 schreef:
Zetten we allemaal de debuutplaat in onze rotatielijst, of doen we dat deze keer niet?
Dat kan ik wel doen. Heb hem ook daadwerkelijk gedraaid vandaag. Maar vind hun latere werk wel beter.
0
geplaatst: 30 november 2014, 20:25 uur
herman schreef:
Maar vind hun latere werk wel beter.
Maar vind hun latere werk wel beter.
Same here ... Wij hielden van de rijpere Gorki
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.