Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 juni 2015, 14:59 uur
Mee eens. Dat is ook wel het enige nummer wat ik bij titel van hem ken, ondanks zijn mega discografie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 juni 2015, 15:05 uur
Misterfool schreef:
R.I.P james Last.
Totaal niet mijn muziek. Nou ja, totaal niet... op een nummer na dan.
R.I.P james Last.
Totaal niet mijn muziek. Nou ja, totaal niet... op een nummer na dan.
Ohja, Die vind ik ook erg mooi. Die is geschreven door panfluitheld Gheorghe Zamfir (waar mams een CD van heeft) maar blijkbaar opgenomen met James Last.
0
geplaatst: 10 juni 2015, 15:28 uur
James Last: was ooit de soundtrack toen ik met een maat een lange lift kreeg van Stuttgart naar Keulen, in een dikke Mercedes Benz SEC, laagvliegend, met James Last over de speakers. Mijn maat voorin, met een zeer angstige blik op de snelheidsmeter, en de bestuurder zeer regelmatig achterom blikkend en pratend omdat ik, achterin, het betere Duits sprak van ons 2n.
Uiterst gelaten - het was immers een lange lift - luisterde ik op een gegeven moment naar James Last Hoog op de Gele Wagen.wmv - YouTube - mijn maat zat voorin Indiaas te schommelen ahw om mani padme hum voor zich uit mompelend ter bezwering van de snelheid.
Gaandeweg bleek dat de man die SEC diezelfde dag had opgehaald bij Mercedes in Stuttgart en hem gewoon eens aan het uitproberen was, mede om ons te imponeren. Vlakbij Keulen werden we na een rit van nog geen 2,5 uur eruit gelaten; mijn maat stond compleet te trillen.
James Last: soundtrack voor rijden in Das Beste oder nichts - tja ...
Uiterst gelaten - het was immers een lange lift - luisterde ik op een gegeven moment naar James Last Hoog op de Gele Wagen.wmv - YouTube - mijn maat zat voorin Indiaas te schommelen ahw om mani padme hum voor zich uit mompelend ter bezwering van de snelheid.
Gaandeweg bleek dat de man die SEC diezelfde dag had opgehaald bij Mercedes in Stuttgart en hem gewoon eens aan het uitproberen was, mede om ons te imponeren. Vlakbij Keulen werden we na een rit van nog geen 2,5 uur eruit gelaten; mijn maat stond compleet te trillen.
James Last: soundtrack voor rijden in Das Beste oder nichts - tja ...
0
geplaatst: 10 juni 2015, 17:58 uur
Ik hoor op de radio dat hij eigenlijk Hans heette. Nou ja, bij mij in de familie staan ook platen van hem in de kast. Naast George Baker enzo. Ik denk dat ik maar onderduik voor het geval dat ze weemoedig worden en die krengen gaan draaien in mijn bijzijn.
0
nedbed
geplaatst: 10 juni 2015, 18:32 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Rust in vrede Pumpkinhead, een undergroundrapper uit New York. Slechts 39 jaar oud geworden en ik las dat er een kind van zijn vrouw op komst was. Erg verdrietig nieuws.
Rust in vrede Pumpkinhead, een undergroundrapper uit New York. Slechts 39 jaar oud geworden en ik las dat er een kind van zijn vrouw op komst was. Erg verdrietig nieuws.
R.I.P. Pumpkinhead

0
geplaatst: 10 juni 2015, 21:35 uur
Jezusssss ... had ik maar niet geklikt.
Mijn pa draaide dit ook. Blijkbaar was het uit m'n geheugen gewist, maar nu zit het er weer.
Dank Mjuman !

0
geplaatst: 11 juni 2015, 08:23 uur
Tja,.James Overlast... ik zal er geen traan om laten. Mooie leeftijd. Dat hij rust mag vinden.
Gelukkig hadden mijn ouders zijn lps niet in huis. Maar desalniettemin ken ik het natuurlijk wel. De kringloop winkels puilen uit met zijn platen, misschien dat ze ze nu gaan kwijt raken..al vraag ik me af aan wie. Het was muziek voor een generatie, die sterft langzaam uit, en het is inmiddels zo enorm achterhaald en oubollig dat niemand er meer behoefte aan heeft. De man laat ons achter met een enorm vinyl overschot.
Gelukkig hadden mijn ouders zijn lps niet in huis. Maar desalniettemin ken ik het natuurlijk wel. De kringloop winkels puilen uit met zijn platen, misschien dat ze ze nu gaan kwijt raken..al vraag ik me af aan wie. Het was muziek voor een generatie, die sterft langzaam uit, en het is inmiddels zo enorm achterhaald en oubollig dat niemand er meer behoefte aan heeft. De man laat ons achter met een enorm vinyl overschot.
0
geplaatst: 11 juni 2015, 08:25 uur
lennon schreef:
Het was muziek voor een generatie, die sterft langzaam uit...
Het was muziek voor een generatie, die sterft langzaam uit...
Check die shit die hij met RZA heeft opgenomen
No joke 
0
geplaatst: 11 juni 2015, 08:32 uur
Precies en deze dan.

Natuurlijk is het orgineel zoveel beter, maar deze lusten wij toch ook wel.

0
geplaatst: 11 juni 2015, 13:06 uur
James Last was baanbrekend voor de lichte muziek, en voor de muziek in het algemeen. Objectief gezien heeft zijn oeuvre een superieure, vrijwel tijdloze kwaliteit.
Over de doden niets dan goeds, toch?
Over de doden niets dan goeds, toch?
0
geplaatst: 11 juni 2015, 14:22 uur
Voordat er mensen komen klagen dat dit niets met muziek van doen heeft. Zoek de wereldberoemde acteur:

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 juni 2015, 14:26 uur
De beste man heeft sowieso een hele stapel platen uitgebracht dus muzikant was hij zeer zeker wel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 juni 2015, 14:28 uur
GrafGantz schreef:
Ah, dat wist ik niet eens, kende hem alleen maar als acteur.
Ah, dat wist ik niet eens, kende hem alleen maar als acteur.
Tsja, hij was dan ook een metalhead. Niet echt jouw genre, toch?

0
geplaatst: 11 juni 2015, 14:52 uur
Rust zacht. Zo'n week geleden kwam ik er weer eens achter wat voor indrukwekkend filmcarrière de man had (en op dat moment dus nog steeds had). Zo'n 270 rollen in films en series. En dus ook nog eens diverse muziekalbums waaronder metal-platen die hij nog maakte als man van boven de 90. Ik denk niet dat je meer kan leven als Christopher Lee dat heeft gedaan. En dan te bedenken dat hij in de Tweede Wereldoorlog deel uitmaakte van onder meer de geheime elite-eenheid van de Britse Special Forces. Vóór zijn film/muziekcarrière dus.
0
geplaatst: 11 juni 2015, 15:13 uur
Ja de heeft wel wat uit zijn leven gehaald. Inderdaad de metal ingegaan als hoogbejaarde, eerst bij Rhapsody en daarna solo.
R.I.P. Saruman (en Dracula natuurlijk)
R.I.P. Saruman (en Dracula natuurlijk)
0
geplaatst: 11 juni 2015, 15:54 uur
0
geplaatst: 11 juni 2015, 16:00 uur
Twee legendes op één dag 
R.I.P. Christopher Lee en Ornette Coleman

R.I.P. Christopher Lee en Ornette Coleman
0
geplaatst: 11 juni 2015, 16:22 uur
0
geplaatst: 11 juni 2015, 17:06 uur
Ach, Ornette Coleman 
Daar gaat - subjectief beschouwd - een superieur vernieuwer met een kwalitatief vrijwel tijdloos oeuvre.
Misschien komt ie James Last tegen bij de hemelpoort, dan kan ie daar eens een boom mee opzetten.

Daar gaat - subjectief beschouwd - een superieur vernieuwer met een kwalitatief vrijwel tijdloos oeuvre.
Misschien komt ie James Last tegen bij de hemelpoort, dan kan ie daar eens een boom mee opzetten.
0
geplaatst: 11 juni 2015, 17:26 uur
dix schreef:
Ach, Ornette Coleman
Ach, Ornette Coleman

Dat zou gaaf zijn! Kan ik de box al reserveren? Last & Coleman - Heavens Gates Sessions
0
geplaatst: 11 juni 2015, 17:33 uur
Tja, Christopher Lee. 93 en bijna net zo lang zo fit als een hoentje. Ik teken ervoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.