MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Albert West.
Hij heeft toch op vrij imposante wijze vanaf eind jaren '60 tot de jaren '80 de hitlijsten beklommen.
Vooral zijn romantische vertolkingen van inderdaad een man als Brian Hyland mogen zeker als memorabel de geschiedenis in gaan.

Ginny come lately

Ach gut

Sneu zeg! Heb hem altijd een sympatieke man gevonden. Ik herinner hem vooral als een leuke tv-persoonlijkheid die in de jaren 80 in allerlei televisieprogramma's opdook, al dan niet zingend.

R.I.P.

Sympatieke man.

Hij was net van plan om een nieuw album op te gaan nemen. Aangereden door een wielrenner.
Triest.

R.I.P Albert West.

Hendrik68
Altijd een van de sympathiekste zangers van het land geweest. Of je de muziek nou mooi vond of niet, Albert West kon geen kwaad doen. Hij ging in VI als FC Den Bosch supporter eens geweldig tekeer over FC Groningen. Van hem kon je het hebben. Wat een treurig einde.

Ik wens alle nabestaanden alle sterkte.

Sunderland schreef:
Ik herinner hem vooral als een leuke tv-persoonlijkheid die in de jaren 80 in allerlei televisieprogramma's opdook, al dan niet zingend.

R.I.P.

Ik herinner me hem dan ook voornamelijk daarvan en dan met name van Avro's Sterrenslag.

Voor de camera een super symphatieke kerel.

Triest einde zo. Rust zacht Albert.

Ik herinner me dat ik begin jaren 80 met mijn broer Kees naar een rock 'n' roll evenement zijn gefietst, waar ook Albert West optrad. Op een gegeven moment zei ik tegen Kees, "hé, daar heb je Albert West". "Waar?", vroeg Kees, terwijl Albert West direct naast hem stond . Van een optreden kan ik me dan weer niets herinneren.

Hendrik68 schreef:
Hij ging in VI als FC Den Bosch supporter eens geweldig tekeer over FC Groningen.

Hij was ook een behoorlijk goed voetballer, heeft volgens mij ook in de jeugd bij Den Bosch gevoetbald.

Ik heb hem vorig jaar in Boxtel (Brabants dorp) gezien, toen ik daar aan het revalideren was . Hij was daar waarschijnlijk vanwege dezelfde reden. Albert zag er toen slecht uit, maar waarschijnlijk is hij tot aan de aanrijding flink aan de bak gegaan en opgeknapt. Daar heb ik veel respect voor. Heel treurig dat hij vervolgens aangereden wordt. Ik leef mee met de nabestaanden. En ondanks dat zijn muziek ver weg staat van wat ik mooi vindt kan ik alleen maar naar zijn doorzettingsvermogen opkijken.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik heb hem vorig jaar in Boxtel (Brabants dorp) gezien, toen ik daar aan het revalideren was . Hij was daar waarschijnlijk vanwege dezelfde reden. Albert zag er toen slecht uit, maar waarschijnlijk is hij tot aan de aanrijding flink aan de bak gegaan en opgeknapt. Daar heb ik veel respect voor.

Hé, bijzonder man. Hopelijk gaat het goed met jouw revalidatie.

En inderdaad triest nieuws van Albert West.

Ik moet nu weer vanaf nul beginnen, ben weer gaan revalideren vanaf dinsdag na 19 weken gelegen te hebben. Voorlopig gaat het zo slecht nog niet maar echt lopen ofzo zit er nog niet in. Gelukkig is een r.i.p. bij mij ook nog lang niet aan de orde. Ik ben dan ook geen muzikant.

FRIPI
Rhythm & Poetry schreef:
Ik moet nu weer vanaf nul beginnen, ben weer gaan revalideren vanaf dinsdag na 19 weken gelegen te hebben. Voorlopig gaat het zo slecht nog niet maar echt lopen ofzo zit er nog niet in. Gelukkig is een r.i.p. bij mij ook nog lang niet aan de orde. Ik ben dan ook geen muzikant.

Succes met revalideren.

Rhythm & Poetry schreef:

Pff, gaat ook maar door, jouw ziektebed. Gelukkig is revalideren beter dan in bed liggen. Las dat je ook vaak in het 'verre' Groningen ligt. Mocht je ooit nog in Groningen zijn, kom ik graag eens langs als je dat tof vindt.

Het was me ontgaan dat hij de laatste 20 jaar nog een paar hits gehad heeft, zoals dat NOS-bericht meldt, maar in de jaren 70 was hij vaak te vinden in de hitlijsten. Ik heb welgeteld 2 singles van hem: Girls & cadillacs (geschreven door Arnie Treffers van Long Tall Ernie & the Shakers) en Listen (een eigen nummer, dat wel erg veel lijkt op Arms of Mary). Leuke, plezierige radio-liedjes zonder al te veel pretenties. Die covers waren niet zo mijn ding, maar een goede stem had hij wel voor dit soort nummers.

Triest einde van een mooie carriere. R.I.P. Albert West.

Hier begon het allemaal mee voor Albert West, als frontman van de Rosmalense Shuffles, met zo ongeveer de meest vertaalde Nederlandse popsong, vaak gehoord tijdens de 'slow' tijd. Let ook op de tijdsbeeldige bloemetjeshemden. Thanx!

Sympathieke man leek het me, RIP Albert

Rhythm & Poetry schreef:
Ik moet nu weer vanaf nul beginnen, ben weer gaan revalideren vanaf dinsdag na 19 weken gelegen te hebben. Voorlopig gaat het zo slecht nog niet maar echt lopen ofzo zit er nog niet in.

Tjonge man, sterkte! Zet 'm op!

Rust in vrede Pumpkinhead, een undergroundrapper uit New York. Slechts 39 jaar oud geworden en ik las dat er een kind van zijn vrouw op komst was. Erg verdrietig nieuws.

dix
ingelast bericht:

James Last Dood!

At last

Zou James Last een record aantal uitgebracht 'reguliere' albums op zijn naam hebben staan?

James Last

dix
west schreef:
Zou James Last een record aantal uitgebracht 'reguliere' albums op zijn naam hebben staan?

Dat zou best kunnen. Maar hoogstwaarschijnlijk gaat Merzbow hem nog wel inhalen.

James Last biscaya - YouTube

Toch wel een mooi nummer

Deze artiest heeft denk ik de meeste reguliere albums...
Ik heb van James Last 32 LP's die op deze site staan (partijenwerk, erfenissen, je kent het wel), maar heb er ook nog bij, die hier niet op staan.
Ze staan op zolder in een apart stapeltje. Ik heb er nog nooit iets van gedraaid
Tijd van leven!
Die is er voor James Last helaas niet meer.
Een welgemeend R.I.P. derhalve.
Wie heeft er immers ouders die geen werk van James Last hebben/hadden?
En Biscaya is inderdaad gewoon mooi.

Nou mijn ouders waren meer van de bundel van Johannes de Heer maar dat terzijde. R.I.P. James Last. Wie kent um niet tenslotte. Behalve mn ouders dan.

dix
Dibbel schreef:
Deze artiest heeft denk ik de meeste reguliere albums...

156? James laat er ons meer dan 200 na ... overigens had een nalatenschap van een stuk of 10 wel volstaan.

Percies ... tot de pijngrens. Mijn vader draaide James Last en mijn moeder las Konsalik
Vooral Op Klompen was populair. Ik gok dat Trijntje daar ook haar outfit op had geïnspireerd.

Op klompen natuurlijk. Voor de hoes
Biscaya kwam me bekend voor, dus net even opgezocht. Was van "Veronica komt naar je toe deze zomer"

Een mooie leeftijd om te gaan, 86 jaar. Rust in vrede James Last.

R.I.P. James Last.
Ik moet toegeven, ook een man die in het harnas is gestorven.

Ik heb niet één van z'n meer dan 200 albums. Ook niet geërfd. Wel is het waar, dat hij natuurlijk een zeer belangrijke, niet te ontkennen rol in de geschiedenis van de lichte muziek heeft gespeeld. Als je in de jaren '70 de albumlijsten doorstruinde naar je eigen favoriete bands, stond er tot je er ergernis in de LP Top 50 ook altijd wel een album van Last bij.

Zijn muzikale aanpak was onmiskenbaar, er hielden erg veel mensen van.
In die zin heeft hij geen onbelangrijke rol gespeeld in het hitwezen. Zijn naam is bij de meesten ook gelijk bekend.

http://3.bp.blogspot.com/_ms5uM2gNGR4/SEh7ILMwQPI/AAAAAAAAAI4/MDUjtmZwlCI/s320/ass2.gif

Dibbel schreef:

Bij mij thuis lagen ze regelmatig op de platenspeler in de woonkamer. Gelukkig had ik al vroeg een platenspelertje op mijn eigen kamer .... Al moet ik eerlijk zeggen dat er heel af en toe op die James Last-platen wel iets voorbij kwam dat me aansprak. Hij heeft zelfs eens een album gemaakt dat klonk als de jazzfunk van Deodato! Weet niet meer welke plaat dat is, maar hij was opgenomen in de VS, staat me bij.

De naam James Last associeer ik vooral met de platenbakken van de kringloopwinkels: je kwam/komt ze met tientallen tegelijk tegen als je door die bakken struint. Dat zegt volgens mij iets over een vergleden generatie. Al is-ie tot op hoge leeftijd platen blijven maken.

Hoe dan ook, een imponerende muzikale carriere. Met inderdaad misschien wel de meeste reguliere albums van willekeurig welke artiest (in elk geval van die met een beetje algemene bekendheid). Uit het overzicht op MuMe leer ik dat-ie in zijn toptijd soms wel vijf tot tien albums per jaar afleverde. Met 1969 als hoogtepunt: 12 albums. Dat is er eentje per maand...

R.I.P. James Last

Hendrik68
Ook in huize Hendrik was er een live album van James Last. Hoe die heet weet ik niet meer. Maar die werd best wel veel gedraaid. Mijn vader was helemaal gek van James Last, Freddy Quinn en Fischer Chore (puntjes op de o). Opvallend is dat Freddy Quinn en Gotthilf Fischer, waarvan je denkt dat die al jaren dood zijn gewoon keihard nog ademen. Ik zag vrijdag bij de WDR een mooie documentaire over Udo Lindenberg, zanger uit Gronau (Enschede-Oost) en begin jaren 80 een klein hitje scorend met Sonderzug nach Pankow. Die is uiterlijk al lang overleden, maar die trekt gewoon nog altijd volle stadions. Ooit was de Duitse Tv bijna een vast onderdeel van je dagelijkse leven, maar ondertussen is het allemaal erg lang geleden. Tegenwoordig krijg ik nauwelijks nog wat van de Oosterburen mee. En ik woon er zo dichtbij. Best wel apart eigenlijk.

R.I.P. James Last.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:53 uur

geplaatst: vandaag om 13:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.