MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
George Best.

(afbeelding)

Frits Philips? Weliswaar geen muzikant of "34e Stone" of zo.....maar wel ooit baas van het concern dat ons de Compact Disc bracht.

En los daarvan ook nog eens een uitermate sympathieke, oprecht in zijn medemens geïnteresseerde man.

Rest in

(afbeelding)
John!

Respect!

Wat de...?

titan (crew)
Ik vind het wel een leuke grap . Het wachten is nu op gebruikers als homo, nog niet jarig, gek en aan de drugs .

Beste nieuwste gebruiker,

Je bezoek aan onze geliefde site was kort maar krachtig. We zullen je missen, en vooral ook de humor die altijd in je berichtjes stonden zullen we nooit vergeten.

R.I.P

groetjes bonothecat

Kos

(afbeelding)

Lou Rawls r.i.p.

.

R.I.P. Lou

Pardon me, you have chance for a quarter?
I gotta make a phonecall
Thank you

oh, 4 januari was Phil Lynotts 20e sterfdag!

Lou Rawls... Die heb ik nog 's soort van geplaybackt toen ik 10 of 11 was.

Dit stond op planet.nl:

BOGOTA (ANP) - Bill Lynn, die de drums speelde voor Elvis Presley, is in Colombia op 73-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een longaandoening. Dat hebben nabestaanden van de muzikant vrijdag verklaard.

Lynn overleed donderdag in zijn woning in Villa de Leyva. Daar was hij eigenaar van de bar 'Legenden en supersterren, die vol Elvis-memorabilia stond. De drummer was geboren in Bogota, maar groeide in de Verenigde Staten op.

Lynn speelde de drums op Elvis' nummer 'It's now or never' uit 1960. Hij bleef daarna nog vijf jaar de slagwerker van Elvis.

Mark Spoon aka Markus Löffel is gisterochtend dood in zijn woning aangetroffen. Vermoedelijk is hij aan de gevolgen van een hartstilstand overleden. Spoon was samen met Westbam en Sven Väth één van de grondleggers van de Duitse technoscene.

De dj/producer uit Frankfurt is vooral bekend geworden als helft van het duo Jam & Spoon die in de begin jaren negentig wereldhits hadden met de nummers 'Right In The Night' en 'Stella'. Ook maakte hij diverse remixen voor o.a. Moby en Frankie Goes To Hollywood waar hij in 1992 ook voor beloond werd met een award voor best remixer.

Mark Spoon was graag geziene gast op de Loveparade. In 2001 verscheen de film Be.angeled over dit evenement in Berlijn waar hij de soundtrack voor schreef en ook een kleine rol in vertolkte. Tevens draaide Spoon op diverse bekende parties als Time Warp en Mayday.

Zijn laatste publieke optreden was tijdens de Dance Music Awards in Hannover vorig jaar maart.

Mark Spoon in 41 jaar geworden.

Jeetje. Treurig.

Yak
Poeh... een naam die ik al lang niet meer had gehoord en dan plotseling dit nare bericht. Dit is inderdaad spijtig.

Als eerbetoon nog maar 's het fantastische 'Stella' opzetten dan maar...

Yak
Ik doe mee.

Fantastisch nummer inderdaad.

Heb hem ook opgezet. Mooie nummers hadden die gasten.

dutch2
De Amerikaanse soulzanger Wilson Pickett is overleden. Hij was 64 en trad al een jaar niet meer op wegens hartproblemen. Bekende songs van Pickett waren Mustang Sally en In the Midnight Hour.

Bron: Teletekst

dutch2 schreef:
De Amerikaanse soulzanger Wilson Pickett is overleden. Hij was 64 en trad al een jaar niet meer op wegens hartproblemen. Bekende songs van Pickett waren Mustang Sally en In the Midnight Hour.

Dat is toch echt bijzonder triest. Wat een stem had die man, zeg.

Inderdaad, R.I.P. Wilson

(afbeelding)

...zucht,
R.I.P. Wilson

sq
Ik hoorde op het nieuws dat zijn carriere neerwaarts ging bij de opkomst van de disco. Daar heb ik niets van gemerkt omdat ik zijn muziek toch veel verder terug plaatste (jaren 60, en dat heb ik ook nog nagezocht zojuist). Hij was in Nederland hoe dan ook niet erg populair en dat is ontrerecht, maakte al hits voordat wij hier hitparades hadden.

Een van de weinige grote soul-namen van vóór mijn tijd waar ik geen muziek van in huis heb, buiten hier en daar een verzamelnummertje. Ik denk dat ik toch maar een Cd-tje aanschaf uit eerbetoon.

Ik ken volgens mij ook alleen de hits "In The Midnight Hour" en "Land of 1000 Dances" maar dat is al genoeg om geïmponeerd te raken van zijn machtige stemgeluid en timing.

Vanmorgen op 22 januari 2006 is Rick van der Linden (toetsenist en brein achter Ekseption) overleden ten gevolge van een herseninfarct die hem trof op op 22 november 2005.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:48 uur

geplaatst: vandaag om 04:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.