MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
RIP Ronnie...
Vorig jaar nog zag ik Ronnie en de Dubliners (in Antwerpen) in topform.. goed sommigen moesten letterlijk het podium op geholpen worden, maar eens bezig.... SUBLIEM !!!

Rust in vrede, Ronnie !!!

DutchViking
Ronnie Drew was een van de mannen die de Ierse folk naar een grotere bekendheid heeft gebracht. Helaas heb ik hem nooit live aan het werk gezien. RIP Ronnie.

De Dubliners kende ik eigenlijk alleen van de tv en genoot daarvan. Daarom is het droevig om te lezen dat Ronnie Drew er niet meer is. De muziek van de Dubliners gaf me wel een warm gevoel. R.I.P. Ronnie en bedankt voor de fijne muziek.

c-moon schreef:
RIP Ronnie...
Vorig jaar nog zag ik Ronnie en de Dubliners (in Antwerpen) in topform.. goed sommigen moesten letterlijk het podium op geholpen worden, maar eens bezig.... SUBLIEM !!!

Rust in vrede, Ronnie !!!

Ronnie zat toch al lang niet meer in The Dubliners?

Joy
Relax schreef:
(quote)

Hoezo ? hij was sinds 2006 gestopt met het stem inspreken van Chef...
Zijn karakter werd zelfs vermoord toen hij stopte.

klopt idd

chef was killed, en hoe

Hoe? Maar de Dubliners spelen op 10 oktober in Antwerpen!

Steve Foley, de drummer die in de laatste jaren deel uitmaakte van THE REPLACEMENTS, is dood. Hij overleed na het per ongeluk innemen van een overdosis medicijnen. Foley is 49 jaar geworden.

Misterfool
steve foley die naam komt me wel bekent voor.

Lol lijkt wel de broer van axel foley uit beverly hills cop qua naam dan

Bericht verwijderd. Overleden schrijvers kan je hier vermelden.

Jeremie
De dood van acteur Heath Ledger staat hier toch ook vermeld? Ik heb het hier vermeld omdat er meer forumleden op deze site zitten dan op boekmeter, waardoor er meer mensen kennis met hem kunnen maken. Hij verdiende het gelezen te worden toen hij nog leefde, dat is niet gebeurd, en nu hij dood is gaat dat waarschijnlijk niet veranderen. Anyway, het is niet de eerste keer dat er een post van mij verwijderd is, ik ga me er niet druk in maken ofzo. Ik kan maar tevreden zijn dat ik zijn boeken ken en koester.

Goed boek trouwens , ik heb hem vanmiddag nog beluisterd.

Jeremie
Heb jij dan een luisterboek voor slechtzienden van hem? Ik wist niet dat dat van hem bestond, over welk boek spreek je dan?

Jeremie schreef:
Heb jij dan een luisterboek voor slechtzienden van hem? Ik wist niet dat dat van hem bestond, over welk boek spreek je dan?

Geen idee , ik kan de titel niet lezen want ik ben slechtziend.

Jeremie
Ik wil niet flauw doen maar de titel wordt vermeld aan het begin van het luisterboek.
Er is trouwens wel een link naar de muziek, zijn laatste boek heet "Je kunt geen twintig zijn op suikerheuvel" (2006) ,getiteld naar een tekstregel uit Sugar Mountain van Neil Young: "You can't be twenty on sugar mountain". Is dat niet genoeg? Dan is er ook nog diens boek "Tranen voor Coltrane" en "As op jazzwoensdag". En als laatste, hij heeft ooit deel uitgemaakt van de theatergroep/ absurdistische rockgroep Circus Bulderdrang (ze hebben een cd opgenomen waarop Berckmans zingt), dus hij mag hier wel vermeld staan. Voor wie niet kan volgen; Jean Marie Berckmans is zondag overleden.

dix
rudiger schreef:
Goed boek trouwens , ik heb hem vanmiddag nog beluistert.

Als we jou bijdrage hadden kunnen beluisteren, dan was de spelfout ons niet opgevallen.

Als gevolg van complicaties na een herseninfarct vorige maand, is 21 augustus Morrissey producer Jerry Finn overleden. Finn was 39 jaar oud.

Finns producties waren onder meer Morrissey's You Are The Quarry, And Out Come The Wolves van Rancid, Enema Of The State van Blink-182 en als technicus was hij betrokken bij albums van Green Day en Bad Religion.

Finn was net klaar met Morrissey's nieuwe cd Years Of Refusal toen hij de hersenbloeding kreeg. De plaat zou eind dit jaar uitgekomen zijn, maar is nu uitgesteld tot 2 februari 2009.

SelmaDuim

metronomy
Richard Wright (Pink Floyd)
1943 - 2008

Waar is hij aan overleden. Ik lees overal slepende ziekte?

Bij Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973):

Richard Wright is overleden aan kanker.

Richard Wright uw toetsenwerk en composities mochten er zeker wezen, daar kon ik dubbel en dwars van genieten. Daarom eigenlijk veel te laat hartelijk dank.

(Wright is gestorven aan Kanker)

Zonde zeg, eigenlijk veel te jong.

Rip Richard.

Bij Pink Floyd - Meddle (1971):

Even een gepaste stilte lijkt mij hier op zijn plaats. Toetsenist en mede zanger Richard Wright is overleden. Moge hij rusten in vrede.

Eerst Barrett, nu Wright

RIP Richard Wright, een man die een aantal van de prachtigste piano-stukken ooit heeft geschreven

DonDijk
Wat plotseling, hij was toch niet ziek ofzo?

Bij Pink Floyd - Wish You Were Here (1975):

Richard Wright overleden wish you were here

Potdorie , ik heb er vandaag niks over gehoord .
Wat een verlies zeg , triest en op zo`n jonge leeftijd .
R.I.P. Richard Wright , jouw muziek zal altijd voortleven .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:57 uur

geplaatst: vandaag om 09:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.