MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
deric raven schreef:
Richard Wright is overleden aan kanker.

De sympathieke Floyd toetsenist .

R.I.P Richard Wright. Best onverwacht(in mij ogen). De man die het keyboard bekende maakte bij het grote publiek. En ik zit net me door een boek over de floyd te werken. Ik pik even een traantje weg.

Ik zet animals maar eens op.

Ik zet Us And Them maar eens op , zijn mooiste song.

Godsamme, hier ben ik even goed kapot van.

ok dit vind ik echt niet vet... ik ga nu gewoon de hele avond pink floyd luistere als een soort van tribute!!!!:'(

RIP

Een hele schok. Erg triest.

DonDijk schreef:
Wat plotseling, hij was toch niet ziek ofzo?

Rick Wright had kanker en die vreselijke ziekte heeft heel snel zijn overlijden tot gevolg gehad.

Wow, dat is wel even verschieten

godverdomme

Shine On.

niet een hele grote verrassing, want hij was toch al enige tijd ernstig ziek, maar de verslagenheid is er niet minder om.

eind deze week verschijnt gilmour's live in gdansk, met het laatste optreden van richard, zo blijkt nu.

we zullen hem missen.

Zo, dat is echt schrikken zeg !
Ik wist niet dat hij ziek was.

R.I.P., Richard, jouw muziek leeft bij mij voor altijd voort !

Dank voor zo veel prachtige momenten.

Da's slikken.

We say goodbye before we've said hello

Dat is spijtig en wordt je niet vrolijk van.
Ook weer veel te jong gestorven!

Van de website van De Telegraaf: "Wright schreef de twee misschien wel bekendste nummers van de band: Dark side of the Moon en Wish you were here. "

Tot zo ver de "wakkere krant van Nederland"...

Mijn eerste reactie was eigenlijk redelijk egoistisch: "nu zeker geen PF-reunie meer" !

Dan meteen: "Shit"...
"Verdorie" !

Amper 65 jaar ... VERDOMME ;-((

R.I.P. Richard !

R.I.P. Richard!
Shine on.

RIP Richard

Nu ga ik Great Gig in the Sky voor de zoveelste keer beluisteren en weer zal ik beseffen hoe mooi muziek kan zijn.

Pff may he rest in peace

Ff gejankt.....stuk van mijn jeugd....

Ik pink ook wat traantjes weg nu ik naar The Great Gig in the Sky luister. Ik denk niet dat je daarboven (of daaronder) bent, Richard, maar ik heb je pianospel altijd zeer gewaardeerd.

R.I.P. (toch maar)

Dat is toch even schrikken wanneer je het nieuws leest...

Dat zijn ziel mag voortleven in alle prachtige muziek die hij heeft achtergelaten.

RIP Richard

Zo maar Dark Side of The Moon op...

KampF schreef:
Zo maar Dark Side of The Moon op...

Heb ik vanavond ook gedaan.

Ben normaal niet zo van het sentimentele maar na vanmiddag te horen hebben gekregen dat één van mijn favoriete ooms ook niet lang meer heeft door die rotziekte (hij is 61) was het toch even anders allemaal

Een van de beste toetsenisten van een van de beste bands van de afgelopen eeuw is niet meer...

Tot daar alle hoop op een Pink Floyd reünie. Niet dat die al erg groot was, maar toch...

Richard Wright R.I.P. - 15.09.2008

en wel door een heel vreemd toeval is dat dus dezelfde datum als de release-datum van Wish You Were = 15.09.1975

Father McKenzie
Het was inderdaad schrikken, toen ik gisteravond, moegewerkt, nietsvermoedend even naar MusicMeter kwam... en het hier als voor het eerst las, de dood van deze Pink Floyd toetsenist...

Groot verlies voor de muziekwereld.

Ik dacht dat hij een jonge zestiger was, dus dat verwacht je nog lang niet hé?

Nou, hij is vast met Syd in de Muzikale Hemel aan de oprichting van een nieuwe Superband aan het werken...
R.I.P. Rick!

Father McKenzie
De reactie van DAVID GILMOUR, op diens eigen website spreekt ook boekdelen :

(quote)

No one can replace Richard Wright. He was my musical partner and my friend.

In the welter of arguments about who or what was Pink Floyd, Rick's enormous input was frequently forgotten.

He was gentle, unassuming and private but his soulful voice and playing were vital, magical components of our most recognised Pink Floyd sound.

I have never played with anyone quite like him. The blend of his and my voices and our musical telepathy reached their first major flowering in 1971 on 'Echoes'. In my view all the greatest PF moments are the ones where he is in full flow. After all, without 'Us and Them' and 'The Great Gig In The Sky', both of which he wrote, what would 'The Dark Side Of The Moon' have been? Without his quiet touch the Album 'Wish You Were Here' would not quite have worked.

In our middle years, for many reasons he lost his way for a while, but in the early Nineties, with 'The Division Bell', his vitality, spark and humour returned to him and then the audience reaction to his appearances on my tour in 2006 was hugely uplifting and it's a mark of his modesty that those standing ovations came as a huge surprise to him, (though not to the rest of us).

Like Rick, I don't find it easy to express my feelings in words, but I loved him and will miss him enormously.

David Gilmour
Monday 15th September 2008

(unquote) bron : http://www.davidgilmour.com/

Misschien dat Roger waters - David Gilmour en Mason een album op gaan nemen met daaraan gekoppeld `n wereld tournee .
Alles ter ere van Richard Wright .
Je mag dit toch hopen .

rudiger schreef:
Misschien dat Roger waters - David Gilmour en Mason een album op gaan nemen met daaraan gekoppeld `n wereld tournee .
Alles ter ere van Richard Wright .
Je mag dit toch hopen .

ehhhhh

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:52 uur

geplaatst: vandaag om 06:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.