Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
3
geplaatst: 29 september 2022, 15:02 uur
Uit de Facebookgroep Weetjes over popmuziek:
Een bizar hitfeitje:
Het woord paradise kwam drie keer voor in de titel van een nummer 1-hit in de Nederlandse top 40.
Meat Loaf - Paradise by the dashboard light
Vangelis - Conquest of paradise
Coolio - Gangsta's paradise
Alle drie de uitvoerende artiesten zijn dit jaar overleden....
Het woord paradise kwam drie keer voor in de titel van een nummer 1-hit in de Nederlandse top 40.
Meat Loaf - Paradise by the dashboard light
Vangelis - Conquest of paradise
Coolio - Gangsta's paradise
Alle drie de uitvoerende artiesten zijn dit jaar overleden....
1
geplaatst: 29 september 2022, 15:22 uur
Misschien moet iemand Frank Boeijen even in de gaten houden...

0
geplaatst: 29 september 2022, 18:17 uur
Ik maak me eerder zorgen om Phil Collins, Another Day in Paradise stond op nummer 2 en op nummer 1 in de single top 100.
Nochtans R.I.P. Coolio, Gangsta's Paradise is na al die jaren nog steeds een enorme culthit.
0
geplaatst: 29 september 2022, 18:34 uur
Culthit is misschien niet de juiste beschrijving, maar meer de status die het nu nog heeft.
1
geplaatst: 30 september 2022, 08:20 uur
Die hoorde het nieuws van Coolio en was er gewoon upside down van.
3
geplaatst: 4 oktober 2022, 17:31 uur
https://images.fineartamerica.com/images-medium-large/loretta-lynn-1970s-everett.jpg
RIP Loretta Lynn "The Coalminer's Daughter"
RIP Loretta Lynn "The Coalminer's Daughter"
9
Soledad
geplaatst: 6 oktober 2022, 09:19 uur
Politiek getint bericht van een zekere user verwijderd en de reacties hierop.
Uiteraard zijn dit soort statements niet toegestaan maar deze maken ten koste van een overleden muzikant is wel heel erg laag.
Uiteraard zijn dit soort statements niet toegestaan maar deze maken ten koste van een overleden muzikant is wel heel erg laag.
0
geplaatst: 12 oktober 2022, 13:38 uur
Art Laboe, the pioneering DJ who helped end segregation in California, dies at age 97 | California | The Guardian - theguardian.com
Met zijn 97 jaar niet in de wieg gestorven zullen we maar zeggen. Art was dan wel geen muzikant, maar als discjockey is zijn invloed op Los Angeles en omgeving van onschatbare waarde gebleken.
Met zijn 97 jaar niet in de wieg gestorven zullen we maar zeggen. Art was dan wel geen muzikant, maar als discjockey is zijn invloed op Los Angeles en omgeving van onschatbare waarde gebleken.
0
geplaatst: 13 oktober 2022, 17:10 uur
STEVE ROBERTS R.I.P.
It is with a deep sense of shock and sadness that we’ve received the news that Steve Roberts has passed away.
Steve joined the U.K. Subs in 1980 and it’s his superb muscular drumming that can be heard on the classic albums Diminished Responsibility and Endangered Species.
He was by general acclaim considered to be one of the best drummers to have played for the band and it’s a tragedy that his musical talent never got to fulfil its enormous potential.
The U.K. Subs wish to collectively send condolences to the family and friends of Steve at this distressing time.
It is with a deep sense of shock and sadness that we’ve received the news that Steve Roberts has passed away.
Steve joined the U.K. Subs in 1980 and it’s his superb muscular drumming that can be heard on the classic albums Diminished Responsibility and Endangered Species.
He was by general acclaim considered to be one of the best drummers to have played for the band and it’s a tragedy that his musical talent never got to fulfil its enormous potential.
The U.K. Subs wish to collectively send condolences to the family and friends of Steve at this distressing time.
0
geplaatst: 17 oktober 2022, 07:53 uur
Damn, RiP.
Blijft een lekker nummer, waar ze toch de meeste faam mee heeft gehaald.
Blijft een lekker nummer, waar ze toch de meeste faam mee heeft gehaald.
0
geplaatst: 17 oktober 2022, 08:45 uur
Erg fijn nummer ja, moet bekennen dat dit ook het enige nummer is dat ik van haar ken.
0
geplaatst: 19 oktober 2022, 00:20 uur
Nou ja zeg, 63 jaar pas: RIP Joyce Sims
Come Into My Life heb ik vele malen op 12 inch gedraaid en gehoord op de dansvloer.
Come Into My Life heb ik vele malen op 12 inch gedraaid en gehoord op de dansvloer.
1
geplaatst: 20 oktober 2022, 16:03 uur
Breaking the Silence!
Op 23 september is helaas Mark Long, zanger en gitarist van de post-punk band The Opposition overleden. De begrafenis was vandaag.
Tijdgenoten van bands als The Sound, The Comsat Angels en The Chameleons. Ik heb The Opposition wel veel later ontdekt, maar wat een geweldige band was dit toch ook.
R.I.P. Mark Long
Op 23 september is helaas Mark Long, zanger en gitarist van de post-punk band The Opposition overleden. De begrafenis was vandaag.
Tijdgenoten van bands als The Sound, The Comsat Angels en The Chameleons. Ik heb The Opposition wel veel later ontdekt, maar wat een geweldige band was dit toch ook.
R.I.P. Mark Long

0
geplaatst: 20 oktober 2022, 20:12 uur
0
geplaatst: 22 oktober 2022, 20:57 uur
Ja, die eerste 3 platen waren wel van bijzondere klasse.
RIP Mark Long
RIP Mark Long
1
geplaatst: 23 oktober 2022, 00:34 uur
Vandaag nog 2 albums van Clannad gedraaid. Niet op de hoogte van dit nieuws. Mijn middelste dochter vond het heel rare muziek. Ik antwoordde haar dat er nog heeeeel veel meer "rare muziek" is buiten de kleine muziekbubbel waar zij en haar vriendinnen/leeftijdgenoten in verkeren. Zoals het een goede puberdochter betaamt, wilde ze dat uiteraard niet geloven.
RIP Noel Duggan
* denotes required fields.