Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
3
geplaatst: 22 september 2022, 13:46 uur
Met stift, want je hebt ooit een deel van z'n platencollectie overgenomen?
0
geplaatst: 23 september 2022, 18:48 uur
Legendary Manchester DJ Stu Allan dies, aged 60 | DJMag.com
“Stu Allan was very an important voice in Manchester's history of electronic music broadcasting," wrote 808 Stage, who worked alongside Allan in the ‘90s, via Facebook. “His local radio shows were a gateway for me and other 808 State members to hear the sound of Chicago and Detroit in the late 1980s. Stu was the guy we took our test pressings to first. It was Stu that came up with the Guy Called Gerald moniker by introducing him as such.”
0
geplaatst: 24 september 2022, 16:23 uur
R.I.P. Pharoah Sanders
Van Luaka Bop:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/308680877_10166886537135107_299738328472453675_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-7&_nc_sid=973b4a&_nc_ohc=zEkbiTTG6ewAX8f_GPs&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AT_XdlciEzMMO-fKmWV_TZuGcOZSr7QnDeLoDlKw-3b5gw&oe=633382EB
We are devastated to share that Pharoah Sanders has passed away. He died peacefully surrounded by loving family and friends in Los Angeles earlier this morning. Always and forever the most beautiful human being, may he rest in peace. ❤️
Van Luaka Bop:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/308680877_10166886537135107_299738328472453675_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-7&_nc_sid=973b4a&_nc_ohc=zEkbiTTG6ewAX8f_GPs&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AT_XdlciEzMMO-fKmWV_TZuGcOZSr7QnDeLoDlKw-3b5gw&oe=633382EB
We are devastated to share that Pharoah Sanders has passed away. He died peacefully surrounded by loving family and friends in Los Angeles earlier this morning. Always and forever the most beautiful human being, may he rest in peace. ❤️
0
geplaatst: 24 september 2022, 16:46 uur
R.I.P. Pharoah, toch wel een icoon. Ben zijn werk (als bandleader, maar ook met John Coltrane, Alice Coltrane en anderen) stelselmatig aan het ontdekken. Zijn recent werk met Floating Points vind ik erg goed!
1
geplaatst: 24 september 2022, 17:32 uur
Die gaat dan wel met een dijk van een afscheidsplaat bij ons weg 

9
Soledad
geplaatst: 24 september 2022, 17:35 uur
Tsja ze zijn op leeftijd maar dit doet toch weer een beetje pijn. Heb Pharoah twee keer mogen zien in het Bimhuis. Fantastische optredens. Zie hem nog met zijn heupen eigen op het geweldige You’ve Gotta Have Freedom. Hij zat daarvoor te eten in het restaurant. Had mijn Black Unity cd’tje in m’n zak voor een handtekening maar wilde hem niet storen….. toch een beetje spijt van.
Pharoah wordt vaak lekker aan de kant geschoven als boze toeteraar. Die boosheid heb ik zelf nooit zo gevoeld. Maar emotie heeft er altijd genoeg in z’n spel gezeten. Z’n bijdrages aan de muziek van Alice Coltrane, John Coltrane’s Quintet en die van Don Cherry zijn legendarisch. Karma en Black Unity mijn favorieten op Impulse! Oh en deze versie van Ole is bijna net zo goed en op z’n minst zo intens als het origineel van Coltrane:
En dat zegt nogal wat….
Pharoah wordt vaak lekker aan de kant geschoven als boze toeteraar. Die boosheid heb ik zelf nooit zo gevoeld. Maar emotie heeft er altijd genoeg in z’n spel gezeten. Z’n bijdrages aan de muziek van Alice Coltrane, John Coltrane’s Quintet en die van Don Cherry zijn legendarisch. Karma en Black Unity mijn favorieten op Impulse! Oh en deze versie van Ole is bijna net zo goed en op z’n minst zo intens als het origineel van Coltrane:
En dat zegt nogal wat….
0
ohmusica
geplaatst: 24 september 2022, 19:09 uur
Pharoah Sanders Dies at 81 | Pitchfork
“So I’m always trying to make something that might sound bad sound beautiful in some way. I’m a person who just starts playing anything I want to play, and make it turn out to be maybe some beautiful music.”
0
geplaatst: 24 september 2022, 20:30 uur
Oh nee, de quote hierboven vat zijn muziek prachtig samen. Het is fijn cherrypicken in zijn oeuvre, en zijn recente plaat met Floating Points is prachtig. Rust zacht.
1
geplaatst: 24 september 2022, 21:44 uur
Weer een jazz grootheid heen gegaan. o.a. The creator has a master plan en Astral living gaan hier in de kleine uurtjes gedraaid worden van deze mooie verzamelaar: Red Hot On Impulse! (1991)
4
geplaatst: 25 september 2022, 02:07 uur
Wat een verdrietig nieuws, het bericht waarvan je verwachtte dat het weldra zou komen, maar waarvan je hoopte dat het nog lang zou wegblijven. Ik heb het geluk en voorrecht gehad om Sanders tweemaal live te zien. De eerste keer op Le Guess Who? in 2017, niet bepaald iets om snel te vergeten. De broze man schuifelde naar voren om zijn prachtige partijen te spelen en schuifelde dan weer terug naar een stoel op de achtergrond om uit te rusten en de rest van het kwartet te zien schitteren op het podium. Daarna heb ik hem nog eenmaal gezien op het Dekmantel Festival in het Muziekgebouw aan 't IJ en dat leverde een vergelijkbaar beeld op. Verder heel blij dat we vorig jaar nog verwend werden met dat prachtplaat Promises en dat hij zelf nog kon zien hoe goed het album aansloeg. Maar nu is de levende legende niet meer, hij is onderweg naar een weerzien met de Coltranes. Rust in vrede, Pharoah!
Gelukkig hebben we de foto's nog:
https://i.postimg.cc/763zd7kn/pharoah1.jpg
https://i.postimg.cc/T3KDGBxw/pharoah2.jpg
Gelukkig hebben we de foto's nog:
https://i.postimg.cc/763zd7kn/pharoah1.jpg
https://i.postimg.cc/T3KDGBxw/pharoah2.jpg
0
geplaatst: 25 september 2022, 10:31 uur
Doobie Brothers' founding drummer John Hartman dies at 72
John Hartman dead: Doobie Brothers drummer, founding member was 72 - eu.usatoday.com
John Hartman dead: Doobie Brothers drummer, founding member was 72 - eu.usatoday.com
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 27 september 2022, 15:11 uur
R.I.P. Pharoah!
Toch mooi dat hij op 80-jarige leeftijd nog een redelijk revolutionaire plaat heeft uitgebracht.
Toch mooi dat hij op 80-jarige leeftijd nog een redelijk revolutionaire plaat heeft uitgebracht.
0
geplaatst: 29 september 2022, 07:38 uur
6
geplaatst: 29 september 2022, 09:30 uur
Mevrouw Graf: "He had TEN kids!"
Graf: "I'm starting to understand the cardiac arrest at 59
"
RIP Coolio, leek me altijd wel een toffe peer, al ken ik alleen z'n (prima) singles.
Graf: "I'm starting to understand the cardiac arrest at 59
"RIP Coolio, leek me altijd wel een toffe peer, al ken ik alleen z'n (prima) singles.
0
geplaatst: 29 september 2022, 10:26 uur
Deze Gangsta gaat eindelijk naar het paradijs...
R.I.P. Coolio
R.I.P. Coolio
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 september 2022, 10:45 uur
En 'gewoon' overleefd door Stevie Wonder
R.I.P. Coolio
R.I.P. Coolio
* denotes required fields.