MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
R.I.P. Christine McVie.

kleine man
Christine McVie (

Casartelli (moderator)
Ai, dat was een grote mevrouw...

R.I.P. Christine McVie

R.I.P. Christine McVie

Ach... Christine McVie! Rust zacht!

Ach jeetje...
R.I.P. Christine McVie

Onvoorstelbaar.
First lady of rock.
R.I.P. Christine.
Een diepe buiging voor je repertoire en je inzet tot aan je dood aan toe.
Dit jaar nog een album.
Dank voor al het moois dat je hebt geschreven.

Christine

Een grote dame in de muziekbiz. Kon niet uitblijven met de leeftijden van de FM-leden. Het bleef ze lang bespaard.

Rust zacht Christine McVie. Dank voor al die mooie nummers die je hebt geschreven en gezongen.

R.I.P. Christine McVie

cosmic kid (moderator)
Dat is heel verdrietig nieuws. Ondanks haar hogere leeftijd komt dit voor mij totaal onverwacht. We zullen de komende jaren nog veel afscheid moeten gaan nemen van de rock 'n roll helden uit de jaren 60 en 70.

Dankjewel Christine McVie voor je muzikale bijdrage aan deze wereld. Is dit ook het einde van Fleetwood Mac?

Dat is zeker een traan voor deze fantastische muzikante.. Ik hoor haar altijd graag.

Damn, die had ik niet zien aankomen. In Rockrijk werd I'd Rather Go Blind als afscheid aangekondigd, maar ik dacht dat het gewoon was omdat het programma bijna ten einde was. Nadien volgde het nieuws van 21u waarin gezegd werd dat ze overleden was. Eerst nog aan het genieten van die fantastische stem (en aan het juichen dat Chicken Shack nog eens gedraaid werd) en dan dat nieuws... Wat een vreugde en verdriet op een paar minuten tijd. Zo blij dat ik ze jaren geleden met de voltallige Fleetwood Mac bende nog in het Sportpaleis heb kunnen zien. Niet de meest ideale zaal, maar wel één van de leukste concerten die ik al heb meegemaakt.

Oei, dit komt even binnen zeg.
Wat een onverwacht en triest nieuws.

R.I.P. Christine McVie.

Ze leek echt nog fit.
In 2020 speelde zich nog mee op een live album van Mick Fleetwood.
Dit jaar nog bracht ze nog het album Songbird met een uitvoerig interview.
Toen ze werd gevraagd naar een nieuw album van Fleetwood Mac wees ze op de slechte en fragiele gezondheid van haar ex John McVie.
Het kan raar lopen en het lijkt op een heel onverwacht einde.

Pffff, erg erg spijtig.
R.I.P. Christine McVie

R.i.p songbird, na een heel kort ziekbed is ze weggevlogen. Het einde van een tijdperk.

Een grande dame met een fijne podium-presence en een uitgebreide muzikale nalatenschap, vanaf I'd Rather Go Blind, is niet meer.

R.i.P.

R.I.P. Christine McVie.

R.I.P. Christine McVie.

Wat een onverwacht triest bericht. R.I.P. Christine McVie

R.I.P. Christine McVie

RIP Christine

R.I.P. Christine McVie

Stiekem het fijnste lid van Fleetwood Mac. McVie had een fraai gevoel voor onweerstaanbare popmelodieën.

RIP McVie

Songbird en As Long As You Follow zijn slechts twee van mijn favorieten van haar hand. 79 is toch nog behoorlijk jong.

wel precies op tijd voor de top 2000 stemming

Waardeloos nieuws
R.I.P Christine.

Gisteren toevallig nog Mirage op de speler gehad. Treurig bericht, ze was natuurlijk de lijm tussen de botsende creatieve ego's van FM. R.I.P. Christine.

Sommige overlijdens raken je meer dan andere, zelfs al is de artiest al redelijk op de leeftijd en ben je niet eens zo'n grote fan als sommigen anderen hier, zoals bv. musician.

Denk dat het voor mij komt doordat Fleetwood Mac zo'n vaste waarde is in de popmuziek, dat je er vroeg of laat vanzelf wel een keer voor valt als je breed geïnteresseerd bent in popmuziek. Of zelfs meerdere keren. Gaandeweg is mijn waardering in ieder geval flink gegroeid en ik denk dat als je mijn muzikale DNA zou moeten ontleden in 10 nummers dat Everywhere van Fleetwood Mac daar wel bij zit. Want een groot deel van de nieuwe muziek die ik nu luister is wel schatplichtig aan de perfecte 80s popsound uit dat nummer.

Maar ook Save Me (het eerste nummer van ze dat ik bewust leerde kennen), Oh Daddy (eigenlijk dit jaar pas uitgegroeid tot een van mijn favorieten van Rumours) en natuurlijk The Chain zijn weergaloos mooi. En van langer geleden When The Train Comes Back en de schitterende cover van I'd Rather Go Blind met Chicken Shack.

R.I.P.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:29 uur

geplaatst: vandaag om 01:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.