MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Zack
Zo....die Gantz mag steeds op de man spelen? Vanwege zijn adellijke titel of heeft ie aandelen in MuMe ?....

Het is en blijft een fsmie site hier met 200 jaar hetzelfde , kleine clubje....ik bin inmiddels al elders, hid dit nog even aan , maar ben er echt wel klaar mee....bedenkelijk muziekgenres niveau ook.

Het beste !!

Sinds Panjoe weer bij de crew zit is het inderdaad weer mis met corruptie. Ik snap Cured wel.

De term "op de man spelen" is behoorlijk aan inflatie onderhevig geloof ik.

R.I.P. Tom Pintens

Gretz schreef:
R.I.P. Tom Pintens

Dat doet me wel wat....

Triest

GrafGantz schreef:

Je kreeg onderuit de zack, zeker?

aERodynamIC schreef:
Dat doet me wel wat....
Mij ook, om meerdere redenen...

Verdrietig nieuws en veel te jong natuurlijk

Tom Pintens, wat een verdrietig kutbericht, zeg. Het raakt me wel.

dix
GrafGantz schreef:

Dat doen wij in Rotterdam tegenwoordig helemaal niet meer en dat bleek een juiste beslissing. De Coolsingel stond immers weer vol.

R.I.P. Tom Pintens.

En weer een...
John Gosling, geboren in 1948, was toetsenist in the Kinks tussen 1970 en 1978. Hij overleed vandaag, 75 jaar oud.

Hier, met wilde haardos, op toetsen

R.I.P. Tom Pintens.
Heb niet zoveel met Het Zesde Metaal, maar 49 jaar?
Kloteziekte, in welke vorm dan ook.

John Gosling was een bescheiden mens. Niet een naam die bij de gemiddelde muziekliefhebber bekend is als Kinkslid. Was zo'n beetje afgestudeerd toen hij in 1970 werd uitgenodigd door Ray Davies om keyboards, piano en Hammondorgel te spelen in The Kinks. Ik heb 'm een paar keer meegemaakt op Kinksmeetings waar hij meedeed in de uit voormalige Kinksleden bestaande formatie Kast Off Kinks. In het eerste jaar was hij wat apparatuur vergeten en accepteerde hij lachend een strijkplank om zijn keyboard op speelhoogte te krijgen. Ondanks dat hij officieel al jaren geleden gestopt was als lid van Kast Off Kinks viel hij de laatste jaren, vooral na het overlijden van Ian Gibbons, af en toe toch weer in als keyboardspeler. RIP John.

Poeha schreef:
R.I.P. Tom Pintens.
Heb niet zoveel met Het Zesde Metaal, maar 49 jaar?
Kloteziekte, in welke vorm dan ook.

R.I.P Tom Pintens. Het Zesde Metaal vind ik af en toe zeer prettig om naar te luisteren maar ik had meer met z’n solowerk en de prachtige plaat van Moondog JR waar Tom ook op speelde. 49… damn

Bah, 49 jaar. Hoort niet, gebeurt toch.
Kende hem vooral van Het Zesde Metaal, wat ik momenteel de beste band vind van het Nederlandse taalgebied.

R.I.P. Tom Pintens

Ach jee, zie nu dat Tom Pintens is overleden. In menig band als bandlid gezien, vooral in t Zesde Metaal. Damn.

Gisteren overleed clown/ entertainer/ stand up comedian/ muzikant/ organisator Jango Edwards in zijn huis in Barcelona. Edwards groeide op in Detroit, kwam naar Europa voor een cabaretstudie en werd straatmuzikant in Londen. Later trad hij ook veel op in Nederland (waar hij het Festival of Fools organiseerde), Frankrijk en Spanje. Edwards is 73 jaar geworden.

Jango Edwards, daar heb ik lang geleden een topavond mee gehad. Er waren die avond ook grootouders in het publiek die hun kleinkinderen wilden verrassen. Dat is ruimschoots gelukt want als toegift kwam Jango piemelnaakt op om zijn 'verdwijntruc' te laten zien. Eigenlijk is de man in de jaren erna van mijn radar verdwenen. Dank voor het plaatsen van het filmpje chartsmaster.

Jeetje, hij was een legendarische trance producer.
Oprichter van het Eye Q label in de 90's. Mooie nummers gemaakt, deze vind ik een van zijn beste.

Edit: De remake van Scooter is bekender, maar het origineel van No Fate was ook van hem, gemaakt onder het Zyon alias.

Zyon - No Fate (Original)

Gisteren overleed Willie Perry jr., die in 2004 met 'Cha cha slide' een hit scoorde onder het alias DJ Casper. Hij was ook bekend onder het alias Mr. C the Slide Man. DJ Casper is 58 jaar geworden.

R.I.P. Rodriguez

Triest om te horen, regelmatig naar hem geluisterd toen hij alsnog bekend werd. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. R.I.P. Rodriguez

De gehele Oscar-winnende documentaire over deze in de vergetelheid geraakte Amerikaanse jaren '70-zanger die een onverwachte fanbase in Zuid-Afrika blijkt te hebben is nog terug te zien op youtube:

Eergisteren overleed David LaFlamme, de zanger/ componist/ violist van de Westcoast-band It's A Beautiful Day. LaFlamme schreef hun bekendste nummer, 'White bird', in 1969. Een solo-remake, zeven jaar later, leverde hem een notering in de Billboard Hot 100 op (#89).

Gast
geplaatst: vandaag om 03:41 uur

geplaatst: vandaag om 03:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.