MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Prachtig debuutalbum.

RIP David LaFlamme

Afgelopen zaterdag overleed Bert Dijkman. Dijkman was gitarist van de Deventer band Blue Guitars, een band die in de eerste helft van de jaren '90 vier albums uitbracht. De afgelopen dertig jaar werkte hij bij muziekwinkelketen Plato. Dijkman is zestig jaar oud geworden.

Gisteren overleed de Britse grafisch ontwerper Jamie Reid. Reid onderscheidde zich in de jaren '70 door zijn 'knip en plak-stijl'. Toen in 1976 de Sex Pistols op het punt van doorbreken stonden vroeg manager Malcolm McLaren aan Reid om voor de band het promotiemateriaal te ontwerpen. Reid is dus de man achter bv de hoes van het album 'Never mind the bollocks' en al hun singles. Reid werd 76 jaar oud.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dd/Sex_Pistols_-_God_Save_the_Queen.jpg

cosmic kid (moderator)
R.I.P. Robbie Robertson.

Dank voor The Band en voor de bloedmooie single 'Somewhere Down The Crazy River' waarmee je voor het eerst op mijn muzikale radar kwam

R.I.P. Robbie Robertson, gitarist en songwriter van één van mijn favoriete bands, met onsterfelijke nummers als The weight, The night they drove old Dixie down, It makes no difference en (mijn persoonlijke favoriet) Rags and bones. Daarna een interessante solocarrière met helaas slechts een handvol albums, maar veel samenwerkingen met Martin Scorsese. Een gigant in mijn boekje, nu helaas overleden, maar ik hoop dat zijn grote fan George Harrison hem Daarboven een warm welkom zal bereiden. Eén van de grootsten.

Russian DJ and producer Phil Gerus dies aged 35 · News ⟋ RA

wtf

Both Mirzoian and his brother were "hit by a car being driven by a drunk police officer while crossing the street," the statement read.

R.I.P.
Robbie Robertson

dix
Ah, nee

Ik ken eigenlijk vooral die plaat met U2 en die vind ik een stuk beter dan menig plaat van U2

R.I.P. Robbie Robertson.

Deranged
Sinematic is een zeer behoorlijk laatste wapenfeit van deze man.

En toen was alleen Garth nog over, nota bene de oudste van het stel. Je kunt veel over Roberston zeggen, zoals de manier hoe de band ten einde kwam en hoe dat in beeld werd gebracht in The Last Waltz en eindeloos discussiëren over wie welk aandeel had in de totstandkoming van de meeste nummers, maar man, wat een dijk van een oeuvre heeft hij achtergelaten.

De enorme veelzijdigheid, muzikaliteit en prachtige verhalen die The Band heeft voortgebracht, niet uitsluitend, maar toch zeker wel voornamelijk door Robbie Roberston maakt dat ze binnen hun genre op eenzame hoogte staan en qua pionierswerk en kwaliteit niet onderdoen voor The Beatles.

Laten we niet treuren in het feit dat hij er niet meer is, maar vieren en genieten van wat hij achterlaat.

Vooral bekend van The Band natuurlijk, maar ook van deze geweldige solosingle:

R.I.P. Robbie Robertson

Rodriguez

Casartelli (moderator)
Dit topic is weer veel te trending

R.I.P. Robbie Robertson

R.I.P. Robbie Robertson

Bedankt voor het sterke Somewhere Down The Crazy River. Daar ken ik hem voornamelijk van en van The Weight.

R.I.P. Robbie Robertson...

Dank voor alle mooie muziek die door hem gemaakt is en voor alle mooie muziek die zonder zijn invloed er nooit geweest zou zijn.

R.I.P. Robbie Robertson

Robbie Robertson is nu somewhere down the crazy river. R.I.P.

Sixto "Sugarman" Rodriguez R.I.P.

R.I.P. Rodriguez & Robbie Robertson

R.I.P. Rodriguez.

R.I.P. Robbie Robertson.
Nu is alleen Garth Hudson (opvallend genoeg de oudste van alle Bandleden nog over).

Ondanks zijn hoge leeftijd zag ik Robbie Robertson toch niet aankomen. Hij had toch altijd nog iets jongs en vitaals in zijn voorkomen. Toevallig vorige week nog die Band docu Once Were Brothers gezien. Onvoorstelbaar hoe goed die jongens al waren als tieners in Canada. Opmerkelijk ook dat het oudste Bandlid (Garth Hudson) de last man standing blijkt. Gisteravond meteen wat nummers van The Band gedraaid en traantje weggepinkt bij The Weight. Robbie was een groot artiest en volgens mij een prima gast. Het feit dat zijn ex-vrouw en haar huidige partner aan zijn sterfbed zaten, spreekt denk ik wel boekdelen wat dat betreft. Ook roept zijn familie op nav zijn overlijden geen bloemen te geven, maar geld te doneren aan Six Nations of The Grand River. Hier is zijn moeder geboren.

RIP Robbie Robertson. Wat een berg topnummers heeft die man toch geschreven. Al die platen van The Band gaan weer langskomen, zo pakkend allemaal en top gemusiceerd. Door de pure klasse blijven die songs echt in je hoofd zitten, maar ze zitten ook heel goed in elkaar. King Harvest (Has Surely Come), Up on Cripple Creek, Stage Fright en ga maar door. Echt een grote die is heengegaan.

R.i.p. Robbie Robertson.

En een aanleiding om, naast het beluisteren van hun vroege albums, al dan niet met Bob Dylan, ook Invisible Republic van Greil Marcus weer eens te herlezen.

Gisteren overleed Ron Peno, de zanger van de Australische band Died Pretty. Hij was de frontman van die rockband van de oprichting in 1983 tot het uiteengaan in 2002. Peno is 68 jaar geworden.

dix
Die naam zal weinigen iets zeggen, maar het debuut Free Dirt is een langspeler met louter hoogtepunten. Moddervette psychedelische rock met zelfbewuste zang van Peno. Afgelopen week kwam ie bij mij in de auto op weg naar Bilbao toch weer een paar keer voorbij.

Eerder deze maand overleed gitarist Brad Thomson. In 2004 was hij een van de oprichters van de Tony Danza Tapdance Extravaganza. Hij speelde gitaar in die band tot zijn vertrek in 2008.

Germ (crew)
Via Instagram lees ik dat Louis Tillett is overleden, hij was al geruime tijd ziek. Zijn naam zal niet veel mensen iets zeggen, maar ik kan iedereen zijn album A Cast of Aspersions warm aanbevelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:49 uur

geplaatst: vandaag om 06:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.