Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2023, 11:36 uur
https://aquariumdrunkard.com/_newness/wp-content/uploads/2014/11/TWILLEY_DONT_MIND_YALL.jpg
RIP Dwight Twilley - Powerpop held
RIP Dwight Twilley - Powerpop held
0
geplaatst: 19 oktober 2023, 13:53 uur
Een Eurovisie-overlijden:
Lasse Berghagen is vandaag op 78-jarige leeftijd overleden. Berghagen was de Zweedse deelnemer aan het Eurovisie Songfestival in 1975. Zijn liedje 'Jennie Jennie' eindigde op de achtste plaats, op eerbiedige afstand van de winnaars, Teach-In met 'Ding-a-dong'.
(Even een Eurovisie-terzijde: opvallend dat (voor ons) klassiekers als 'Gelukkig zijn' van Ann Christie en 'Ein Lied kann eine Brücke sein' van Joy Fleming dat jaar nog veel lager eindigden, resp. op 15 en 17. Ook Madrugada deed dat jaar mee trouwens, maar dan als titel van de Portugese inzending, die als zestiende eindigde.)
Lasse Berghagen is vandaag op 78-jarige leeftijd overleden. Berghagen was de Zweedse deelnemer aan het Eurovisie Songfestival in 1975. Zijn liedje 'Jennie Jennie' eindigde op de achtste plaats, op eerbiedige afstand van de winnaars, Teach-In met 'Ding-a-dong'.
(Even een Eurovisie-terzijde: opvallend dat (voor ons) klassiekers als 'Gelukkig zijn' van Ann Christie en 'Ein Lied kann eine Brücke sein' van Joy Fleming dat jaar nog veel lager eindigden, resp. op 15 en 17. Ook Madrugada deed dat jaar mee trouwens, maar dan als titel van de Portugese inzending, die als zestiende eindigde.)
0
geplaatst: 19 oktober 2023, 22:51 uur
The 45 King is vandaag overleden. Mark Howard James, zo heette hij in het echt, was een hiphopproducer uit the Bronx, die zijn artiestennaam ontleende aan het feit dat hij zijn beats haalde uit obscure 45-toerensingles. In 1987 brak hij door met zijn productie 'The 900 number', met een loop van een saxsolo uit een single van Marva Whitney uit 1968. Die loop werd later gebruikt door o.a. Chad Jackson ('Hear the drummer get wicked') en DJ Kool ('Let me clear my throat').
The 45 King produceerde tracks van Jay-Z ('Hard knock life'), Eminem ('Stan'), Queen Latifah, Madonna, Gang Starr, Eric B & Rakim en nog een serie andere artiesten. The 45 King is 62 jaar oud geworden.
The 45 King produceerde tracks van Jay-Z ('Hard knock life'), Eminem ('Stan'), Queen Latifah, Madonna, Gang Starr, Eric B & Rakim en nog een serie andere artiesten. The 45 King is 62 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 19 oktober 2023, 22:54 uur
The 45 King aan het werk; hij doet een spelletje Rhythm Roulette: geblinddoekt een platenzaak inlopen, daar drie willekeurige albums uit de bakken vissen en dan proberen om er een track uit te sampelen
0
geplaatst: 21 oktober 2023, 10:28 uur
Het wordt steeds trager hier door al die youtube filmpjes, alleen een link zou ook kunnen.
0
geplaatst: 21 oktober 2023, 10:52 uur
Hebben meer mensen daar last van?
Ik vind een embedded video aansprekender en probeer me te beperkten tot één per melding. Maar helaas gaan er nogal veel artiesten dood.
Ik vind een embedded video aansprekender en probeer me te beperkten tot één per melding. Maar helaas gaan er nogal veel artiesten dood.
5
geplaatst: 21 oktober 2023, 10:58 uur
chartsmaster schreef:
Maar helaas gaan er nogal veel artiesten dood.
Maar helaas gaan er nogal veel artiesten dood.
Er worden er ook veel geboren. Maar daar hoef ik in elk geval geen filmpje van te zien...
0
geplaatst: 21 oktober 2023, 11:01 uur
Ik merk zelf (nog) niets van die traagheid en vind het wel tof die filmpjes. Maar als users er last van hebben zou je ook kunnen opteren voor een link.
0
geplaatst: 21 oktober 2023, 11:27 uur
Nog maar een dan. Vooralsnog inclusief clipje. In de categorie met de lelijke benaming 'wereldmuziek':
Zanger/ componist/ auteur Chérif Hamani, gisteren overleden, was een Kabyle-zanger. De Kabyle zijn een bevolkingsgroep in Algerije. Chérif Hamani, afkomstig uit een in het noorden van het land gelegen bergdorp, was een van de zangers die het volk een stem gaf. Hij is 67 jaar oud geworden.
Zanger/ componist/ auteur Chérif Hamani, gisteren overleden, was een Kabyle-zanger. De Kabyle zijn een bevolkingsgroep in Algerije. Chérif Hamani, afkomstig uit een in het noorden van het land gelegen bergdorp, was een van de zangers die het volk een stem gaf. Hij is 67 jaar oud geworden.
1
geplaatst: 22 oktober 2023, 14:20 uur
Ik vind de veelheid aan filmpjes op een pagina ook wel een beetje vervelend, ja. Alleen een link zou ik inderdaad ook fijner vinden.
0
geplaatst: 23 oktober 2023, 10:55 uur
itchy schreef:
Er worden er ook veel geboren. Maar daar hoef ik in elk geval geen filmpje van te zien...
Och, als het een beetje kunstzinnig in elkaar geflanst is, wil ik misschien best eens checken. Verder ook geen probleem met embedded. Soms duurt het wat langer, dat wel...Er worden er ook veel geboren. Maar daar hoef ik in elk geval geen filmpje van te zien...
0
geplaatst: 23 oktober 2023, 11:03 uur
Fathead schreef:
Ik vind de veelheid aan filmpjes op een pagina ook wel een beetje vervelend, ja. Alleen een link zou ik inderdaad ook fijner vinden.
Sluit ik me bij aan.
0
Germ (crew)
geplaatst: 23 oktober 2023, 16:15 uur
chartsmaster schreef:
Prima toevoeging hoor, die filmpjes. Geen last van traagheid
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 08:20 uur
We zijn 'm al een tijdje kwijt: op 29 september overleed basgitarist en songschrijver Peter Oakman. Oakman begon z'n carrière in de jaren '60 bij Joe Brown & the Bruvvers en Lonnie Donegan. Voor Joe Brown schreef hij ook de hit A picture of you. In 1983 werd dat nogmaals een hit, maar nu voor Alvin Stardust. In de jaren '70 speelde Oakman in de band Harley Quinne, die een hitje scoorde met New Orleans. Oakman werd 79 jaar oud.
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 08:37 uur
Eergisteren overleed de Amerikaanse basgitarist en songschrijver Gregg Sutton. Sutton speelde als sessiemuzikant o.a. samen met Bob Dylan en the Rolling Stones. In de jaren '80 zat hij in de band Lone Justice en speelde mee op het album Shelter. Als songschrijver schreef Sutton nummers voor o.a. Joe Cocker, Percy Slede, Jeff Healey, Human League, Tom Jones en nog een hele rits anderen, maar zijn bekendste compositorische bijdrage aan de muziekgeschiedenis is toch wel Stop! van Sam Brown. In 1979 bracht Sutton een soloalbum uit. Sutton was daarnaast musical director voor Andy Kaufman. Acht jaar geleden werkte Sutton samen met Arthur Baker en maakte hij een dance-cover van Tom Petty's Won't back down. Gregg Sutton werd 74 jaar oud.
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 09:42 uur
Poek schreef:
Het is wel een stuk saaier zo, met alleen tekst.
Het is wel een stuk saaier zo, met alleen tekst.
Ja ik dacht precies hetzelfde. En zeker die clip van Won't Back Down, waarin je Gregg Sutton ziet zingen en gitaarspelen, is zeker het bekijken waard. Daar klikt nu niemand meer op natuurlijk...
Ik beschouw het experiment voorlopig als mislukt
1
geplaatst: 24 oktober 2023, 09:44 uur
Bij mij laadde de pagina ook trager en ik klikte nooit op de linkjes. Schrijf het experiment nog niet meteen af zou ik zeggen! 

4
geplaatst: 24 oktober 2023, 09:59 uur
Hebben jullie een internetverbinding uit 1995? Gewoon die video's droppen!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 oktober 2023, 10:11 uur
Voordat ik me een mening vorm over to video or not to video: is de ervaring dat een topic trager laadt door video's in het gehele topic of alleen op de deelpagina (in dit geval #84) in kwestie? Ik was zelf in de veronderstelling van het laatste en dan neig ik ook wel naar wat Arno zojuist schreef.
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 10:19 uur
Ik heb persoonlijk nog nooit last gehad van een trager ladend topic vanwege YouTube filmpjes. Nou ja, niet sinds 2005 of iets van die strekking, dus eens met Arno.
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 10:37 uur
Arno schreef:
Geen idee of jullie voorliepen, daar in B (ik waag het te betwijfelen) - maar in dat jaar kon je in Nederland het aantal internet gebruikers eerder tellen in duizendtallen dan in miljoenen. Dat deed je toen met Mosaic (Netscape bestond nog niet) en veelal met een zgn secure netkey.
Begin jaren '90 waren er nog geen (echte) modems en gebruikten we zgn accoustic couplers.
Breedband internet - wat nu zo gewoon lijkt - vond pas in 2003 ingang.
Eerder was het blijven hangen - het trage laden - te wijten aan een plug in van Adobe; in het jargon werd de grijze bol die dan werd getoond the grey circle of death genoemd. Misschien moeten degenen die problemen met laden ondervinden eens hun browser plug in's checken en evt updaten.
2
geplaatst: 24 oktober 2023, 11:13 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 19:42 uur
Casartelli schreef:
Voordat ik me een mening vorm over to video or not to video: is de ervaring dat een topic trager laadt door video's in het gehele topic of alleen op de deelpagina (in dit geval #84) in kwestie? Ik was zelf in de veronderstelling van het laatste en dan neig ik ook wel naar wat Arno zojuist schreef.
De pagina, ja. Maakt het topic wel een stuk minder aantrekkelijk voor me maar als anderen het topic minder leuk vinden zonder de video's, ga ervoor zou ik zeggen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 24 oktober 2023, 19:46 uur
Ik roep dit al jaren maar sommige mensen vinden het fantastisch om hele pagina's vol te embedden.
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 19:49 uur
Onweerwolf schreef:
sommige mensen vinden het fantastisch om hele pagina's vol te embedden.
sommige mensen vinden het fantastisch om hele pagina's vol te embedden.
Niet overdrijven; één clipje per melding
* denotes required fields.