Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
Onweerwolf
geplaatst: 24 oktober 2023, 19:55 uur
Ik had het niet specifiek over jou hoor en ik heb in dit topic ook geen last van traagheid maar dat in het verleden vaak genoeg gehad in andere topics of op andere fora. Ik sprak dus in het algemeen.
https://i.vgy.me/qd5pTV.png
Carry on

0
geplaatst: 24 oktober 2023, 19:56 uur
Het gaat me niet zozeer om de traagheid, dat valt bij ook wel mee. Het is bij mij meer dat zo'n topic als dit echt een beetje een "info-topic" is waarbij je (relatief) snel checkt wie er overleden is. Als het vol met YT-clipjes staat verlies ik een beetje overzicht.
Naar YouTube gaan om zelf iets te checken is net zo makkelijk.
Maar als de rest dat liever wel heeft, ga gerust je gang. Het is geen kwestie van leven of dood.
Naar YouTube gaan om zelf iets te checken is net zo makkelijk.
Maar als de rest dat liever wel heeft, ga gerust je gang. Het is geen kwestie van leven of dood.
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 20:34 uur
Fathead schreef:
Het is geen kwestie van leven of dood.
Het is geen kwestie van leven of dood.
Tsja, dat is juist het probleem natuurlijk; dat is het in dit topic dus wél.
Maar goed, ik heb ook geen idee wie er op zo'n YT-link klikt.
Dat zelf naar youtube gaan hoeft sowieso niet, want óf ik voeg een link toe, óf een embedded clip; ik doe een beetje het voorwerk, zeg maar
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 01:15 uur
Casartelli schreef:
Voordat ik me een mening vorm over to video or not to video: is de ervaring dat een topic trager laadt door video's in het gehele topic of alleen op de deelpagina (in dit geval #84) in kwestie? Ik was zelf in de veronderstelling van het laatste en dan neig ik ook wel naar wat Arno zojuist schreef.
Voordat ik me een mening vorm over to video or not to video: is de ervaring dat een topic trager laadt door video's in het gehele topic of alleen op de deelpagina (in dit geval #84) in kwestie? Ik was zelf in de veronderstelling van het laatste en dan neig ik ook wel naar wat Arno zojuist schreef.
Ik heb weinig last van traagheid, hooguit als ik kijk via mijn telefoon (maar dat doe ik eigenlijk weinig). En vind de video's juist in dit topic zeker wel een toevoeging (i.t.t. de MuMeAfrekening, waar sommigen zoveel video's plaatsen dat ik het merendeel van het topic oversla). Anders een compromis: op alle even pagina's linkjes en op alle oneven pagina's embedded video's?

0
geplaatst: 25 oktober 2023, 01:16 uur
Misschien is dat het, ik kom juist voor 90% van de tijd via m'n telefoon op MuMe.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 01:18 uur
andré schreef:
Angelo Bruschini R.I.P
Massive Attack guitarist Angelo Bruschini has died, band confirms - Bristol Live - bristolpost.co.uk
Angelo Bruschini R.I.P
Massive Attack guitarist Angelo Bruschini has died, band confirms - Bristol Live - bristolpost.co.uk
Niet zo'n bekende naam, maar blijkbaar ook de producer van Strangelove's laatste album dat ik helemaal grijsgedraaid heb.
En gitarist van de Blue Aeroplanes, toch ook een tof Brits bandje uit de early 90s.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 01:30 uur
herman schreef:
Anders een compromis: op alle even pagina's linkjes en op alle oneven pagina's embedded video's?
Anders een compromis: op alle even pagina's linkjes en op alle oneven pagina's embedded video's?
Prima. Ik heb nieuwste bericht bovenaan en dan krijg ik altijd die embedded.

En serieus: embedded heeft mijn voorkeur.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 07:34 uur
Eergisteren overleed op 78-jarige leeftijd zanger, acteur, theater- en filmproducent en voetbalclubvoorzitter Bill Kenwright.
Kenwright probeerde het in 1968 in de showbiz aanvankelijk als zanger, maar die carrière bleef beperkt tot vier succesloze singles (maar wel een met een prettige northern soul-sound). Ook als acteur was zijn carrière kort: in 1968 had hij een rolletje in Coronation Street, maar al na een jaar stapte hij over naar productie (alhoewel hij nog af en toe zou terugkeren in zijn Coronation Street-rol). Kenwright groeide uit tot een van de succesvolste theaterproducenten en -regisseurs van Engeland, met producties van o.a. Blood brothers, Joseph and the amazing technicolor dreamcoat en Whistle down the wind. Daarnaast was hij vanaf 2003 bijna twintig jaar lang voorzitter van de Liverpoolse voetbalclub Everton.
Kenwright probeerde het in 1968 in de showbiz aanvankelijk als zanger, maar die carrière bleef beperkt tot vier succesloze singles (maar wel een met een prettige northern soul-sound). Ook als acteur was zijn carrière kort: in 1968 had hij een rolletje in Coronation Street, maar al na een jaar stapte hij over naar productie (alhoewel hij nog af en toe zou terugkeren in zijn Coronation Street-rol). Kenwright groeide uit tot een van de succesvolste theaterproducenten en -regisseurs van Engeland, met producties van o.a. Blood brothers, Joseph and the amazing technicolor dreamcoat en Whistle down the wind. Daarnaast was hij vanaf 2003 bijna twintig jaar lang voorzitter van de Liverpoolse voetbalclub Everton.
1
geplaatst: 25 oktober 2023, 07:45 uur
Gisteren overleden: acteur Richard Roundtree.
Alhoewel Roundtree wel zo'n 70 à 80 filmrollen op z'n naam heeft staan is hij vooral legendarisch geworden als de donkere detective John Shaft, de oervader van de Blaxploitation-films. In navolging van het succes van de soundtrack voor Isaac Hayes probeerde de hoofdrolspeler het ook op een paar singles. Zoals dit wel erg op de soundtrack inspelende Man from Shaft bijvoorbeeld. Roundtree werd 81 jaar oud.
Alhoewel Roundtree wel zo'n 70 à 80 filmrollen op z'n naam heeft staan is hij vooral legendarisch geworden als de donkere detective John Shaft, de oervader van de Blaxploitation-films. In navolging van het succes van de soundtrack voor Isaac Hayes probeerde de hoofdrolspeler het ook op een paar singles. Zoals dit wel erg op de soundtrack inspelende Man from Shaft bijvoorbeeld. Roundtree werd 81 jaar oud.
1
geplaatst: 25 oktober 2023, 07:55 uur
Afgelopen zaterdag overleed de Amerikaanse rapper Paul Costict. In de jaren '90 maakte hij deel uit van het rapcollectief B-Rock and The Bizz. Met die groep scoorde Costict in 1997 een Amerikaanse top 10-hit met 'My baby daddy'. Het succes was echter van korte duur: door problemen met hun platenlabel bleef het bij die ene single, terwijl het al opgenomen debuutalbum pas twee jaar later verscheen, toen hun momentum al lang verdwenen was.
Costict was in 2008 nog wel te zien in een aflevering van de Amerikaanse tv-serie Devorce Court, een soort van rijdende rechter, maar dan voor echtscheidingszaken. Costict wilde de gouden plaat terug, die hij had verdiend met zijn hitsingle.
Costict is 57 jaar oud geworden.
Costict was in 2008 nog wel te zien in een aflevering van de Amerikaanse tv-serie Devorce Court, een soort van rijdende rechter, maar dan voor echtscheidingszaken. Costict wilde de gouden plaat terug, die hij had verdiend met zijn hitsingle.
Costict is 57 jaar oud geworden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 oktober 2023, 10:10 uur
Arrie schreef:
Misschien is dat het, ik kom juist voor 90% van de tijd via m'n telefoon op MuMe.
Bij mij is het juist niet via telefoon.
0
geplaatst: 26 oktober 2023, 23:36 uur
Gisteren overleed toetsenist Paul Harris, een goede twee weken na z'n 78e verjaardag. Harris zat begin jaren '70 in de band Manassas en aansluitend in de Souther–Hillman–Furay band.
Daarnaast was hij een sessiemuzikant die zijn bijdragen heeft geleverd aan artiesten uiteenlopend van B.B. King tot ABBA en van Nick Drake tot John Melllencamp.
Daarnaast was hij een sessiemuzikant die zijn bijdragen heeft geleverd aan artiesten uiteenlopend van B.B. King tot ABBA en van Nick Drake tot John Melllencamp.
0
geplaatst: 27 oktober 2023, 10:12 uur
Gisteren overleed Gilbert Levey, beter bekend als Goa Gil, de oervader van de Goa-trance. Gil groeide op in San Francisco en maakte van dichtbij de opkomst van de hippiebeweging en psychedelische rock mee. Toen die beweging eind jaren '60 over z'n hoogtepunt heen was trok Gil via Amsterdam naar Goa in India. Daar werd hij een sadhoe, een hindoeïstische yoga-beoefenaar. In de jaren '80 werd Goa een soort bedevaartsoort voor de hippiewereld; Gil speelde in op hun voorliefde voor elektronische muziek en ging livesets organiseren op de stranden van Goa. De backpackende hippies verspreidden zijn Goa-trance verder over de wereld. Gil zag zijn trance-parties als een vorm van meditatie. Goa Gil werd 72 jaar oud.
1
geplaatst: 27 oktober 2023, 23:15 uur
RIP Steve Riley (drummer W.A.S.P en L.A. Guns), overleden aan een longontsteking op 67 jarige leeftijd.
0
Mssr Renard
geplaatst: 28 oktober 2023, 13:45 uur
Ik lees net dat Carla Bley is overleden:
Carla Bley: 11/05/1936 – 17/10/2023 | Jazzwise
Ik ken haar voornamelijk van het Charlie Haden’s Liberation Music Orchestra, waarvan ik ook de lp heb.
Carla Bley: 11/05/1936 – 17/10/2023 | Jazzwise
Ik ken haar voornamelijk van het Charlie Haden’s Liberation Music Orchestra, waarvan ik ook de lp heb.
1
geplaatst: 28 oktober 2023, 17:11 uur
Op 26 oktober overleed de Kongolese soukous-gitarist Rigo Star op 68-jarige leeftijd aan een beroerte. Star (echte naam: Rigobert Bamundele) speelde o.a. in de groep Viva La Musica van Papa Wemba en deed ook mee op het album 'The rhythm of the saints' van Paul Simon. Wel jammer is dat hij op dat album werd gecredit als Ringo Star.
0
geplaatst: 29 oktober 2023, 08:56 uur
Matthew Perry van o.a de bekende serie Friends is overleden. 

1
geplaatst: 31 oktober 2023, 07:32 uur
Friends mss wel 10x in zijn geheel zien. Een warme deken waar ik eens in de zoveel tijd naar terug blijf grijpen. Chandler, met name in de eerste seizoenen tot aan zijn relatie met Monica, was echt geniaal. Dus erg triest nieuws om te horen, een tragisch leven helaas. R.I.P.
1
geplaatst: 31 oktober 2023, 08:45 uur
Vier dagen na zijn 47e verjaardag overleed gisteren sessiedrummer Aaron Spears. Spears was vooral actief in de R&B-hoek en drumde op opnamen van o.a. Ariana Grande, Usher, Alicia Keys, maar ook voor Chaka Khan en James Brown. Daarnaast maakte hij naam als drummer in de gospelwereld.
0
geplaatst: 31 oktober 2023, 17:07 uur
Benny Bulté is gisteren overleden. De Vlaamse gitarist speelde o.a. in de bands Gaas plansjee, Voljeir, Axel, Blutch, Tristar en Sil. Hij maakte ook solo een aantal albums; het album 'Beautiful scars' van een paar jaar geleden bevatte prima classic rock bijvoorbeeld. Bulté is 62 jaar geworden.
0
geplaatst: 1 november 2023, 15:20 uur
Zanger Warren Gradus is op 29 oktober overleden; hij was 78 jaar oud. Gradus maakte deel uit van the Belmonts.
De doo-wop-groep Dion & the Belmonts maakte eind jaren '50 furore met hits als 'I wonder why' en 'A teenager in love', maar Warren Gradus kwam pas later bij de groep, eind 1962, toen zanger Dion DiMucci al solo was gegaan en de successen kleiner werden. Gradus maakte nog net de laatste paar Billboard-hits van the Belmonts mee. Ann-Marie stamt uit april 1963 en kwam tot #86, daarna veegde de British Boom dit soort groepjes de hitparade uit.
Warren Gradus bleef door de jaren heen wel optreden met the Belmonts, verwierf zelfs het recht op het gebruik van de groepsnaam en was de afgelopen tien jaar het enige sixties-lid dat nog deel uitmaakte van de groep. Warren Gradus nam één solosingle op, in 1978, Lovers who wander.
De doo-wop-groep Dion & the Belmonts maakte eind jaren '50 furore met hits als 'I wonder why' en 'A teenager in love', maar Warren Gradus kwam pas later bij de groep, eind 1962, toen zanger Dion DiMucci al solo was gegaan en de successen kleiner werden. Gradus maakte nog net de laatste paar Billboard-hits van the Belmonts mee. Ann-Marie stamt uit april 1963 en kwam tot #86, daarna veegde de British Boom dit soort groepjes de hitparade uit.
Warren Gradus bleef door de jaren heen wel optreden met the Belmonts, verwierf zelfs het recht op het gebruik van de groepsnaam en was de afgelopen tien jaar het enige sixties-lid dat nog deel uitmaakte van de groep. Warren Gradus nam één solosingle op, in 1978, Lovers who wander.
0
geplaatst: 2 november 2023, 13:36 uur
De Franse trompettist Pierre Dutour is sinds gisteren niet meer onder ons. Dutour speelde in de jaren '50 trompet in een aantal orkesten, zoals dat van Alix Combelle en Aimé Barelli. In de jaren '60 was hij de vaste trompettist van Nino Ferrer. Daarnaast was Dutour een veelgevraagd sessiemuzikant, die zijn trompet decennialang liet klinken op platen van het Borelli-label. Wellicht is zijn bekendste opname de solo van anderhalve minuut aan het eind van Joe Dassins 'L'été indien'. PIerre Dutour zou volgende week 92 jaar geworden zijn.
0
geplaatst: 2 november 2023, 13:46 uur
Ook gisteren overleden: de Italiaanse gitarist Vittorio 'Vic' Vergeat. Hij speelde al jong (hij was pas een jaar of 14, 15) bij de beatgroep the Black Birds en nam met hen een single op, Dolce Delilah. Eind jaren '60 verhuisde hij naar Londen, en werkte er samen met Hawkwind. In 1971 sloot hij zich aan bij de Zwitserse hardrockformatie Toad. In 1976 verliet hij die groep, toog naar Amerika en startte daar de Vic Vergeat Band. Als tourmuzikant speelde hij samen met Aerosmith en Nazareth. In de jaren '80 richtte hij in Zwitserland de rockband the Bank op. Een curiositeit was in 1993 het album Pingu hits, dat hij met David Hasselhoff maakte, gewijd aan de animatieserie Pingu. Daarna componeerde hij voor en speelde hij met Gianna Nannini, zoals op dit Centomila. Persoonlijk hoor ik dat nog het liefst.
Vergeat is 72 jaar oud geworden.
Vergeat is 72 jaar oud geworden.
1
geplaatst: 2 november 2023, 15:28 uur
1
geplaatst: 2 november 2023, 20:41 uur
Vernon Dudley Bowhay-Nowell van de Bonzo Dog Doo-Dah Band is overleden. Bowhay-Nowell speelde tussen 1963 en 1967 basgitaar, banjo en zingende zaag in de band, maar deed niet meer mee toen de Bonzo's hun enige Britse hit hadden, een top 5-notering voor 'I'm the urban spaceman' in 1968.
Daarom een clip van de single van het jaar daarvoor, 'Equestrian Statue', met Bowyhay-Nowell zo te zien aan de linkerkant op bas. Vernon Dudley Boway-Nowell keerde weer terug in de Bonzo Dog Doo-Dah Band bij de heroprichting van de groep in 2006.
Daarom een clip van de single van het jaar daarvoor, 'Equestrian Statue', met Bowyhay-Nowell zo te zien aan de linkerkant op bas. Vernon Dudley Boway-Nowell keerde weer terug in de Bonzo Dog Doo-Dah Band bij de heroprichting van de groep in 2006.
0
geplaatst: 3 november 2023, 10:27 uur
Op 25 oktober is zanger/ theatermaker/ entertainer/ componist/ organisator/ spreker/ filmmaker/ zingende trouwambtenaar Rob Janszen overleden na een noodlottig scooter-ongeval. Janszen trok na de pedagogische academie naar Parijs en was daar actief als straatzanger. Vervolgens sloot hij zich aan bij le Big Bazar, de theatergroep rond Michel Fugain. Terug in Nederland was Janszen in 1982 de oprichter van het theatergezelschap Pluche & Plastic. In 1988 begon hij een solocarrière, wat twee jaar later resulteerde in het leuke hitje Hoe is het mogelijk! In 1992 nam hij deel aan de nationale voorronde voor het Eurovisie Songfestival met het door Henk Hofstede van the Nits geschreven 'Net als een kind' (later ook nog opgenomen door Liesbeth List en Frank Boeijen). Janszen eindigde in de voorronde als derde. In latere jaren ontwikkelde hij zich als entertainer en spreker. Rob Janszen is 66 jaar oud geworden.
* denotes required fields.