MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
liefkleinhertje schreef:
Tony Clarkin van Magnum is nu ook weg.

Magnum is een AOR-/ hardrockband uit Birmingham, die al bestaat sinds 1972. Gitarist Tony Clarkin schreef het volledige materiaal van de band, 22 albums vol, plus nog twee albums voor de spin-off van Magnum, de band Hard Rain (die bestond tussen 1995 en 2001, toen Magnum tijdelijk stopte). Hij is 77 jaar oud geworden.
Clarkin is de man met de baard:

Von Helsing schreef:
RIP James Kottak

James Kottak was een hardrockdrummer die speelde bij een hele rits bands: Montrose, Kingdom Come, Michael Schenker Group, Warrant, Dio, zijn eigen band Kottak (ook bekend als KrunK), maar het bekendst werd hij waarschijnlijk als drummer van de Duitse band Scorpions; daar roffelde hij twintig jaar lang op de drums, totdat hij in 2016 uit de band werd gemikt wegens alcoholisme. Kottak is 61 jaar oud geworden.

R.I.P Ruth Ellsworth Carter

Schreef onder andere Willie the Wimp en Crossfire voor Stevie Ray Vaughan, Why Get Up voor The Fabulous Thunderbirds en Lust n Love voor Stray Cats.

Casartelli (moderator)
Scorpions horen tot mijn vroegste muzikale helden. Ze live zien gaat er deze zomer eindelijk een keer van komen... met, als we royaal tellen, inmiddels hun elfde drummer. Qua jaren aanwezigheid was James Kottak meer een voetnoot, soit. R.I.P.

Dat laatste kan van Tony Clarkin niet gezegd worden, die was permanent gitarist bij Magnum. Voor zover zij ooit echt relevant geweest zijn, was dat de laatste 35 jaar toch wel voorbij, althans, toen was elk nieuw album definitief tot herhalingsoefening verworden. Deze power ballad blijft (ruimschoots) favoriet, al waren er nummers te verzinnen waar de gitarist een prominentere rol speelde.
R.I.P. Tony Clarkin

Mssr Renard
Holy shit. Is Tony Clarkin overleden. Wat erg.

Magnum (en Tony is nu eenmaal Magnum) reisde decennia mee met mij en heeft mij altijd terzijde gestaan, in goede en slechte tijden.

Goodnight L.A. was en is voor mij hun beste plaat. Ik zal vandaag mij maar weer eens storten op de sympathieke britse melorockers, die mij zoveel vreugde hebben gebracht.

Zonder Tony is Magnum nu wel echt over.

PS: voor het eerst dat een RIP-boodschap echt een beetje bij me binnen komt. Niet om zielig te doen, maar toch. Hij is wel een beetje nog een jeugdheld voor mij.

Casartelli schreef:
Scorpions horen tot mijn vroegste muzikale helden. Ze live zien gaat er deze zomer eindelijk een keer van komen... met, als we royaal tellen, inmiddels hun elfde drummer.

Ik krijg hier Spinal Tap flashbacks van.

Op 5 januari overleed Larry Collins op 79-jarige leeftijd. In de jaren '50 vormde hij met zijn zus Lorry het vermakelijke rockabillyduo the Collins Kids, dat populair bleef totdat halverwege de sixties de novelty er wel af was en Larry te oud was om nog kindsterretje te zijn.
Daarna ging Larry Collins solo door en legde hij zich toe op het songschrijven. Zo componeerde hij onder meer Delta Dawn (Amerikaanse #1 voor Helen Reddy) en You're The Reason God Made Oklahoma (Amerikaanse country-#1 voor David Frizzell & Shelly West).

Vandaag overleed Alex Boeye, een van de leden van de Antwerpse groep de Strangers. Boeye, 'de Stranger met de baard', was van oorsprong tekenleraar. Bij de Strangers verzorgde hij de liedjesteksten, de gitaarbegeleiding en met regelmaat ook de hoestekeningen. In 1985 bracht hij ook een soloalbum uit. Boeye is 89 jaar oud geworden.

R.I.P. Nico Brandsen.

Toetsenist (vooral op het Hammondorgel) en geen kleine jongen in de Nederlandse popmuziek. Speelde veelal als sessiemuzikant in talloze bands, van de Earring tot Borsato, zowel in de studio als op het podium. Door een hersentumor slechts 63 jaar geworden, veel te jong.

DPG Media Privacy Gate - destentor.nl

Nico Brandsen - conservatoriumvanamsterdam.nl

Daar past alleen maar een emotioneel 'Thank you' bij. Nico als lid van Mell & Vintage Future:

Bill Hayes is gisteren overleden. Hayes was zanger en acteur. In 1955 scoorde hij een Amerikaanse #1-hit met The ballad of Davy Crockett. De single verkocht destijds ruim 2 miljoen exemplaren. Als acteur was hij jarenlang te zien in de soapserie 'Days of our lives'. Hayes werd 98 jaar oud.

Gisteren overleed cajun- en countryzanger/ accordeonist Jo-El Sonnier op 77-jarige leeftijd. Hij kreeg na afloop van een optreden een hartaanval. Sonnier werd geboren in het Franstalige gedeelte van Louisiana. In de jaren '80 had ie een serie aardige hits in de Billboard Country chart. In 2015 ging er een Grammy award zijn kant op voor het beste roots-album van het jaar.

DjFrankie (moderator)
https://louderthanwar.com/luis-vasquez-the-soft-moon-rip/

Damn Soft Moon toffe muziek

Overleden schijnbaar samen met Silent Servant

Verdorie...zeker toffe muziek.

Hier is het voor mij mee begonnen.

Jeetje. Veel geluisterd, vooral de eerste paar albums, en ook nog wel eens live gezien. Denk nog wel eens aan dat optreden terug, omdat er iemand bij ons in het publiek iemand bewusteloos (of erger) op de grond lag en ik met wat andere mensen druk naar Luis heb staan zwaaien dat hij het concert stil moest leggen... Wat hij ook deed overigens.

Zo te lezen tegelijk omgekomen met zijn partner en Silent Servant en diens partner.

DjFrankie (moderator)
Poeha schreef:
Verdorie...zeker toffe muziek.

Hier is het voor mij mee begonnen.

Deze voor mij

Marlena sHaw van California Soul is niet meer

Agh... Een van de grootste soulzangeressen

R.I.P. Luis Vasquez en Mary Weiss

Oeh, Marlena Shaw en Mary Weiss.

R.I.P. Marlena Shaw. Ik zet The Spice of Life weer eens op.

Gisteren was ik op de uitvaart van de Asser gitarist Leo van der Ree (55). Oorspronkelijk uit Schiedam afkomstig, maar al vroeg in zijn jeugd verhuist naar Assen. Zat in lokaal bekende bands als Modern Blues Band en Distance Play en sinds twee jaar in The Dirty Boulevard, Voorpagina - Dirty Boulevard - dirtyboulevard.nl, waarschijnlijk zo ongeveer de oudste groep van Assen.
Natuurlijk is het nog het meest verdrietige voor zijn familie. Beide ouders leven nog, en hij heeft twee zonen. Voor Dirty Boulevard is het een tweede klap; op 11 december jl. verloren zij ook al hun bassist Werner van Baarsen (58), die buiten een pauze van 10 jaar bij AA & The Doctors, vanaf zijn 17e bij Dirty Boulevard en zijprojecten betrokken was.

Mary Weiss RIP

R.i.p. Marlene Shaw en Mary Weiss.
Vreemd vind ik dan dat Marlene Shaw niet genoemd wordt in het nieuws, en dat ik vandaag op Radio 1 hoorde dat Mary Weiss o.a. bekend is van TikTok (een deel Remember wordt schijnbaar misbruikt voor "grapjes"). Gekke wereld.

Ik ben gek op Marlene Shaw's versie van California Soul.

Ja stel je voor dat men grapjes maakt met oude liedjes.

R.I.P. Marlena Shaw, Mary Weiss en Luis Vasquez

Alledrie verantwoordelijk voor erg fijne muziek.

Arrie schreef:
Ja stel je voor dat men grapjes maakt met oude liedjes.

Ook niet met nieuwe, maar het ging me meer om de prioriteiten in kennis. En ja, ik ben niet zo onder de indruk van de zgn gevatheid obv recycle knipsels (geleende humor), waar men zo graag mee scoort.
Laat mij me nou lekker verbazen om gekke trends.

R.I.P. Marlena Shaw

Susie Tennant, promotor aan de wieg van het succes van Nirvana is op haar 61e overleden aan (vroege) dementie. Mooi stukje met geweldige foto van haar tussen de leden van Sonic Youth en Nirvana.

Zie hier

Gast
geplaatst: vandaag om 20:30 uur

geplaatst: vandaag om 20:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.