MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Rust in vrede Hubert van Hoof. En via deze weg hartelijk dank voor het bijzondere radiowerk. Het was doordacht en een belevenis om naar te luisteren.

In de jaren '90 nam ik vaak concerten op van de radio, o.a. van de KRO, en ik denk dat dat in zijn programma was.

RIP Hubert van Hoof

Songfestivalnieuws:
Ook vandaag overleden: Shmulik Bilu, lid van de ESF-winnende groep Milk and Honey. De groep won in 1979 het Eurovisie Songfestival met Hallelujah. Bilu is in het clipje de tweede van rechts. Hij is 71 jaar oud geworden.

Dat was toen een van mijn favoriete liedjes!

RIP Shmulik Bilu

Oh Hubert van Hoof is overleden.
Hubert zorgde op zondag met zijn radioprogramma 'Op Slag van Maandag' na Studio Sport, 'Keek op de Week' voor het toetje op mijn zondagen in de jaren-80.
Tussen 23.00 u en 00.00 u. maakte ik voor het eerst kennis met Nick Drake, Tim Buckley, Bert Jansch, Jackson Browne, Little Feat en noem ze zo allemaal maar op. Wat een geweldige smaak had die man uit Maastricht.
Hubert Bedankt!

R.I.P. Hubert van Hoof

Meest ultieme Hubert van Hoof nummer is toch wel Lovin' Whisky van Rory Block. Meest bijzondere nummer dat ik via hem ontdekt heb is Body's in Trouble van Mary Margaret O'Hara.

R.I.P. Hubert van Hoof

dix
Hubert van Hoof

Die deed singles recensies in de Oor en dat deed ie best leuk. Die recensies moesten natuurlijk kort en dan ga je wel eens kort door de bocht. Drie minuten lang had Hubert naar Boys Boys Boys van Sabrina geluisterd en z'n recensie deed hij met één enkele zin af:

"Nou jongens, geef haar een beurt en wel zó dat ze voorlopig haar kop houdt"

Halverwege de jaren '80 en metoo was nog vier decennia ver weg. Maar twee weken later stond er toch een kort excuusje van Hubert.

Ik vind er nog geen officieel bericht van maar via andere bronnen(binnen een gesloten facebook groep) hoorde ik dat Chris Karrer van Amon Düül II vanmorgen overleden is. Muzikale grootheid.
R.I.P.

Eerder vandaag overleed actrice/ zangeres Glynis Johns. Johns, geboren in Zuid-Afrika, beproefde in de jaren '50 haar geluk in Hollywood en acteerde en zong in speelfilms, tv-films, musicals en Broadway-producties. Zo is ze onder meer te zien in 'Mary Poppins'. In de Broadway-musical 'A little night music' uit 1973 zong ze de originele versie van 'Send in the clowns'.
Glynis Johns is 100 jaar oud geworden.

David Soul overleden.
Heb er nog een LP van.
Starsky & Hutch was een leuke politieserie vroeger.
Was toch ook alweer 80.
R.I.P. David Soul.

dix
God hebbe zijn ...

Dit is toch zeker een fraai liedje van David Soul:

Ja, die en Silver Lady.

RIP David 'Hutch' Soul

Ach Hutch is niet meer. Veel naar Starskey & Hutch gekeken toendertijd. Soort van jeugdhelden toch wel.
En hij was ook nog een zanger uiteraard.

R.I.P. David Soul.

Del Palmer, bassist op verschillende albums van Kate Bush, is op 5 januari overleden. Hij had al enige jaren gezondheidsproblemen.
RIP Del Palmer.

Franz Beckenbauer R.I.P.

johan de witt schreef:
Franz Beckenbauer R.I.P.

R.I.P.

En voor degenen die zich afvragen, wat had Der Franz met muziek te maken? Toch maar mooi twee artiesten die zich naar hem vernoemd hebben: Beck en Bauer.

Poles Apart schreef:
En voor degenen die zich afvragen, wat had Der Franz met muziek te maken?

Sterker nog: Der Kaiser nam in 1966 en 1967 twee singles op: 'Du allein'/ 'Gute Freunde kann niemand trennen' en 'Du bist das Glück'/ '1-0 für die Liebe'

Ik wilde wat zeggen over het WK '74 maar vooruit, over de doden niets dan goeds. Hij kon nog aardig ballen ook.
R.I.P. Franz Beckenbauer.

Eurovisienieuws:
Eerder vandaag overleed Guy Bonnet. Bonnet nam twee keer deel aan het Eurovisie Songfestival. In 1970 eindigde hij als vierde met Marie-Blanche en in 1983 werd hij achtste met 'Vivre'. Daarnaast componeerde hij de inzending voor Isabelle Aubret in 1968, La source, die als derde eindigde. Bonnet is 78 jaar oud geworden.

New Age pioneer Iasos dies aged 77 · News ⟋ RA

A 1989 study found that his track "The Angels Of Comfort" closely resembled the music heard by people who'd had near-death experiences.

lennon schreef:
Tja, toch nog een einde, veel te vroeg, maar niemand is verrast..
En ook al weten we niet wat er gebeurd is, weten we allemaal wel wat er is gebeurd.
Rest in peace Sinead...

En dan blijkt er toch weer wat anders gebeurd dan dat we allemaal dachten dat er gebeurd was

Doodsoorzaak Sinéad O'Connor bekend: zangeres stierf natuurlijke dood | Muziek | NU.nl

Voelt als een soort van geruststelling dat ze, ondanks een moeilijk leven, toch niet zelf voor haar einde heeft gekozen

Gisteren overleed Phill Niblock op 90-jarige leeftijd. Niblock was avant-garde-muzikant, filmmaker en videokunstenaar.

chartsmaster schreef:
(quote)

En dan blijkt er toch weer wat anders gebeurd dan dat we allemaal dachten dat er gebeurd was

Doodsoorzaak Sinéad O'Connor bekend: zangeres stierf natuurlijke dood | Muziek | NU.nl

Voelt als een soort van geruststelling dat ze, ondanks een moeilijk leven, toch niet zelf voor haar einde heeft gekozen

Oh wow... dat is wel verrassend, maar inderdaad een fijnere gedachte

chartsmaster schreef:
Gisteren overleed Phill Niblock op 90-jarige leeftijd. Niblock was avant-garde-muzikant, filmmaker en videokunstenaar.

Zo, wist niet dat die man al zo oud was. Toch best een bekende artiest in de drones en avant garde wereld.

Dit is een mooi album van hem. Phill Niblock - Touch Five (2013) - MusicMeter.nl

Tony Clarkin van Magnum is nu ook weg.

RIP James Kottak en Tony Clarkin.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.