MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Ook niet meer onder ons: Leighton 'Pluto' Shervington. De Jamaicaanse reggae-artiest had in de jaren '70 een paar leuke singlesuccessen in Engeland. 'Dat' bereikte in 1976 de zesde plaats. Pluto overleed eergisteren en werd 73 jaar oud.

R.I.P. Luis Vasquez, Mary Weiss & Marlena Shaw

Hebben allemaal fantastische muziek gemaakt!

Laurie Johnson is afgelopen dinsdag overleden.

Hij was de componist van de mainthemes en scores van legendarische Britse tv series als daar zijn:

The Avengers (de Wrekers), The New Avengers (De terugkeer van de Wrekers), The Professionals en Jason King.

Verder films als Doctor Strangelove en TIger Bay.

R.I.P. Laurie Johnson.

Regisseur Norman Jewison is overleden. Zijn link met muziek? Hij regisseerde de muziekfilms A Fiddler on the Roof en Jesus Christ Superstar. Hij werd 97 jaar. RIP

Frank Farian R.I.P.

R.I.P. Frank Farian.

Briljante hitschrijver en producer cq sjacheraar en oplichter.

En een goede zanger, een enkele keer zelfs onder zijn eigen naam.

R.I.P. Frank Farian

Hey dat is gejat van Don Mercedes.

Ik wist trouwens tot vandaag niet dat hij ook achter La Bouche zat.

Drummer Klaas Tuip (Kappie) uit Volendam is op 71-jarige leeftijd overleden. Tuip maakte deel uit van succesvolle bands als Left Side, Stampvast en BZN’66 en maakte vooral naam met Canyon, met wie hij onder meer de hit ’Mooi Volendam’ opnam. Het nummer bereikte in 2013 de eerste plaats in de Volendammer Top 1000.

R.I.P. Frank Farian

Tuurlijk, jatmeister #1, en dat heeft-ie ook zelf toegegeven. Toch kan ik met terugwerkende kracht sommige nummers wel waarderen, zij het vanuit een 'guilty pleasure'-standpunt. Met name sommige nummers van Boney M (Rasputin, Sunny, Ma Baker) kan ik tegenwoordig beter aanhoren dan vroeger. Maar lang niet allemaal natuurlijk, en dat geldt ook voor veel van zijn andere producties.

Deze vond ik destijds wel gewaagd: met medewerking van topkrachten uit de rockwereld, zoals Robin McAulay, Bobby Kimball en Curt Cress. Het begint heel aardig, maar het is een rare gewaarwording als je halverwege, vanaf 2.14, plotseling Bobby Farrell (oftewel Farian zelf) in het nummer hoort opduiken...

Rasputin en Ma Baker zijn gewoon topnummers.

zaaf
Mijn voorkeur gaat niet toevallig uit naar Daddy Cool
RIP herr Farian

herman schreef:
Rasputin en Ma Baker zijn gewoon topnummers.

Dat vind ik dus ook, los van de persoon Farian en zijn jatgedrag zie ik dat zeker niet als 'guilty'.

R.I.P. Frank Farian

The Quietus | News | Neil Kulkarni Has Died, Aged 51 - thequietus.com

Ken hem vooral van Melody Maker, waarin hij vaak hard en eerlijk was.

zaaf
Ik hou van hard en eerlijk. Fijn dat ie niet langer hoefde te lijden.

Gisteren overleed Anders 'Dagger' Sandberg op 55-jarige leeftijd. Sandberg was zanger in de Zweedse groep Rednex. Uiteraard vooral bekend via deze nr.1-hit:

chartsmaster schreef:
Gisteren overleed Anders 'Dagger' Sandberg op 55-jarige leeftijd. Sandberg was zanger in de Zweedse groep Rednex. Uiteraard vooral bekend via deze nr.1-hit:
(embed)

Alleen zat Sandberg t.t.v. de hits nog niet in de groep. Hij voegde zich pas in 2001 bij Rednex.

Poles Apart schreef:
Hij voegde zich pas in 2001 bij Rednex.

Om het nog erger te maken: Rednex scoorde tussen 2006 en 2008 nog een serie top 10-hits in Zweden, maar ook die werden door Sandberg gemist. Hij was lid van de groep van 2001 tot 2005 en van 2009 tot 2013.

Een grote naam die er niet meer is: zangeres Melanie Safka overleed gisteren. De Amerikaanse singer/ songwriter stond onder andere op Woodstock en scoorde in de lage landen o.a. hits met 'Lay down', Beautiful people, Look what they've done to my song, ma en Brand new key. Melanie is 76 jaar oud geworden.

Wow, goede zangeres was dat! Mijn vader was weg van haar.

Erg fraaie stem en mooie liedjes. De tekst van Beautiful people is een soort tweede Imagine, maar dan wel ouder.

RIP Melanie

Grote hits ook, in de hitlijsten van eind jaren '60, begin jaren '70.
Mooie herkenbare songs.
R.I.P. Melanie.

Bijzondere stem had Melanie. Ik vond haar ook altijd een beetje een symbool van de Flower Power cultuur.

Ik ben nooit verder gekomen dan een best of, maar die heb ik toch met enige regelmaat gedraaid. Beautiful People is toch wel mijn favoriet.

Zangeres Melanie (Beautiful People) op 76-jarige leeftijd overleden - nos.nl

Vaak naar haar geluisterd in mijn tienerjaren, o.a. omdat ze geen dieren at, en dieren haar niet.

RIP Melanie

Poek schreef:
Vaak naar haar geluisterd in mijn tienerjaren, o.a. omdat ze geen dieren at

Daar is ze toch in 1971 alweer van teruggekomen:
"I was fasting with a twenty seven-day fast on water. I broke the fast and went back to my life living in New Jersey and we were going to a flea market around six in the morning. On the way back ... and I had just broken the fast, from the flea market, we passed a McDonalds and the aroma hit me, and I had been a vegetarian before the fast. So we pulled into the McDonalds and I got the whole works ... the burger, the shake and the fries "

R.I.P. Melanie

M'n favoriete 60s flower power zangeres. Ze trad tot zeer recent nog op. Naast de al genoemde songs vind ik ook Peace Will Come prachtig en Ruby Tuesday die ik veel mooier vind dan het origineel van de Stones. Peace has come Melanie, rest well!

Beautiful People zal voor menig boomer een soort van generatie-anthem zijn. Een liedje dat voortleeft net zoals Woodstock van Joni Mitchell (die er niet was, maar het wel bezong). Liedjes zijn onsterfelijk - denk ook aan What's Going On - de artiesten zelf niet.

R.I.P.

Ach, Melanie....., een periode waarin het aantal bandjes en muzikanten nog overzichtelijk was

Gast
geplaatst: vandaag om 03:40 uur

geplaatst: vandaag om 03:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.