Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2024, 09:41 uur
Acteur Eric Beekes is overleden, en blijkbaar maakte hij ook muziek. Drie Nederlandstalige albums uitgebracht, die op MusicMeter overigens niet te vinden zijn.
1
geplaatst: 11 juni 2024, 10:08 uur
Dit is wel een curiosum: tien jaar voor 'Dromen zijn bedrog' van Marco Borsato bracht Eric Beekes ook al een vertaling uit van 'Storie die tutti i giorni' van Riccardo Cocciante. Cocciante won er in 1982 het San Remo festival mee. Het jaar daarop bracht Beekes als debuutsingle de bewerking daarvan uit. 'Stom' is -imho- een terechte titel, zowel qua tekst als qua zangkwaliteiten.
1
geplaatst: 11 juni 2024, 12:50 uur
Chuck Roberts, legendary Chicago house vocalist, dies aged 66 · News ⟋ RA
Legendarische sample van Can You Feel It.
Legendarische sample van Can You Feel It.
1
geplaatst: 12 juni 2024, 00:46 uur
Arthur 'Gaps' Hendrickson is overleden. Gaps was, naast Pauline Black, de zanger van de Britse skagroep the Selecter. Hij is 73 jaar oud geworden.
2
geplaatst: 12 juni 2024, 00:49 uur
Een groot verlies voor de Franse scene: Françoise Hardy is overleden, tachtig jaar oud. Ze was al een aantal jaren ernstig ziek.
0
geplaatst: 12 juni 2024, 10:43 uur
Ach...Francoise Hardy. De tijd waarin er nog Franse Chansons werden gemaakt die ertoe deden. De Franse auto's nog prachtig waren, de zomers nog vakantieliefdes opleverden.....I'm drowning in my nostalgia....
0
geplaatst: 12 juni 2024, 10:59 uur
Geweldige artiest, ik leerde haar muziek kennen dankzij Moonrise Kingdom, nog steeds mijn favo Wes Anderson.
1
geplaatst: 12 juni 2024, 12:02 uur
Dit liedje zit echt wel vast in het geheugen Tous les garçons et les filles - vanaf dat moment wilde je gewoon absoluut een Française om je leven mee te delen al bracht Abba daarin verandering - nostalgia indeed!
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 12 juni 2024, 12:32 uur
Voor mij de meest favoriete artiest van de chansons
Ze had een ruim en mooi oeuvre
Heb heel veel albums van haar ook nog 2 boxen
Mooiste album ...Ma Jeunesse Fout le Camp... (1967)
R.I.P Francoise Hardy
Ze had een ruim en mooi oeuvre
Heb heel veel albums van haar ook nog 2 boxen
Mooiste album ...Ma Jeunesse Fout le Camp... (1967)
R.I.P Francoise Hardy
0
geplaatst: 12 juni 2024, 22:06 uur
Oef, Chuck Roberts, de man achter de meest legendarische House-vocale ooit, en Francoise Hardy, R.I.P.
4
geplaatst: 13 juni 2024, 10:22 uur
Songschrijver Mark James is afgelopen zaterdag overleden. Wellicht geen bekende naam (hij is trouwens geboren als Francis Zambon; da's al helemaal geen bekende naam), maar hij heeft wel drie absolute classics uit zijn schrijverspen laten vloeien.
James' doorbraak als componist kwam in 1968 met de Amerikaanse top 5-hit voor 'Hooked on a feeling' door B.J. Thomas. In 1973 scoorde de Zweedse groep Blue Swede er een erg vermakelijke coverhit mee met het legendarische 'Ooga-chakka'-intro.
Ook in 1968 schreef Mark James 'Suspicious Minds'. Hij nam het zelf als eerste op (zie hieronder), maar de grote klapper kwam natuurlijk een jaar later, toen Elvis Presley er een Amerikaanse nummer 1-hit mee scoorde. De Fine Young Cannibals deden het in 1986 nog eens dunnetjes over.
Het grootste succes kende James met 'Always on my mind': de eerste opname is van Brenda Lee en stamt uit 1972. De grote hitversies zijn natuurlijk van Elvis Presley (1972), Willie Nelson (1982) en de Pet Shop Boys (1987).
Nou, nog eentje dan: ook 'Moody Blue', de laatste Amerikaanse nummer 1-hit voor Elvis Presley bij leven en welzijn, werd door Mark James gecomponeerd. Ook hiervan nam James de componistenversie als eerste op.
Mark James is 83 jaar oud geworden.
James' doorbraak als componist kwam in 1968 met de Amerikaanse top 5-hit voor 'Hooked on a feeling' door B.J. Thomas. In 1973 scoorde de Zweedse groep Blue Swede er een erg vermakelijke coverhit mee met het legendarische 'Ooga-chakka'-intro.
Ook in 1968 schreef Mark James 'Suspicious Minds'. Hij nam het zelf als eerste op (zie hieronder), maar de grote klapper kwam natuurlijk een jaar later, toen Elvis Presley er een Amerikaanse nummer 1-hit mee scoorde. De Fine Young Cannibals deden het in 1986 nog eens dunnetjes over.
Het grootste succes kende James met 'Always on my mind': de eerste opname is van Brenda Lee en stamt uit 1972. De grote hitversies zijn natuurlijk van Elvis Presley (1972), Willie Nelson (1982) en de Pet Shop Boys (1987).
Nou, nog eentje dan: ook 'Moody Blue', de laatste Amerikaanse nummer 1-hit voor Elvis Presley bij leven en welzijn, werd door Mark James gecomponeerd. Ook hiervan nam James de componistenversie als eerste op.
Mark James is 83 jaar oud geworden.
1
geplaatst: 13 juni 2024, 13:03 uur
Er staat niet één album van Mark James op MuMe
. Ook niet op Spotify trouwens. Ik heb zelf een LP van hem in de kast staan, waarop elk nummer wel geschikt was om door Elvis opgenomen te worden.
RIP Mark James
. Ook niet op Spotify trouwens. Ik heb zelf een LP van hem in de kast staan, waarop elk nummer wel geschikt was om door Elvis opgenomen te worden. RIP Mark James
0
geplaatst: 13 juni 2024, 13:09 uur
spinout schreef:
Ik heb zelf een LP van hem in de kast staan, waarop elk nummer wel geschikt was om door Elvis opgenomen te worden.
Ik heb zelf een LP van hem in de kast staan, waarop elk nummer wel geschikt was om door Elvis opgenomen te worden.
Mark James heeft, voor zover ik kan zien, ook maar één album uitgebracht, een titelloze plaat uit 1973, zonder zijn bekende composities erop. Daar heeft Elvis dus tien kansen laten lopen
0
geplaatst: 13 juni 2024, 13:13 uur
Ik kan niet bij mijn LP's (ver weggestopt), maar leuk dat ik zijn enigste plaat heb. Misschien dat iemand die wil plaatsen op MuMe als eerbetoon aan deze componist/uitvoerder? De titel is verrassend genoeg "Mark James". 

1
geplaatst: 13 juni 2024, 13:53 uur
4
geplaatst: 13 juni 2024, 17:02 uur
spinout schreef:
Ik kan niet bij mijn LP's (ver weggestopt), maar leuk dat ik zijn enigste plaat heb. Misschien dat iemand die wil plaatsen op MuMe als eerbetoon aan deze componist/uitvoerder? De titel is verrassend genoeg "Mark James".
De crew was snel met goedkeuren

Mark James - Mark James (1973) - MusicMeter.nl
1
geplaatst: 13 juni 2024, 17:15 uur
RiP Mark James
Dat zijn een aantal prachtige classics in ieder geval.
Dat zijn een aantal prachtige classics in ieder geval.
0
geplaatst: 13 juni 2024, 20:10 uur
Het 'Ooga-chakka'-intro van 'Hooked on a feeling' is verzonnen door producer Jonathan King die er in 1972 in Nederland een top 10 hit mee had.
0
geplaatst: 15 juni 2024, 10:12 uur
De Amerikaanse zangeres Angela Bofill is eergisteren overleden. In de Billboard Hot 100 kon ze nooit potten breken, maar in de R&B-lijst kwam ze tussen 1979 en 1992 tot dertien noteringen. In Nederland scoorde ze in 1982 een leuk hitje met 'Holding out for love'.
Bofill kreeg zo'n achttien jaar terug tot twee keer toe een beroerte, waardoor ze gedeeltelijk verlamd raakte en haar spraak kwijtraakte. Omdat ze niet verzekerd was tegen ziektekosten werd voor haar een serie benefietoptredens georganiseerd.
Angela Bofill is 70 jaar oud geworden.
Bofill kreeg zo'n achttien jaar terug tot twee keer toe een beroerte, waardoor ze gedeeltelijk verlamd raakte en haar spraak kwijtraakte. Omdat ze niet verzekerd was tegen ziektekosten werd voor haar een serie benefietoptredens georganiseerd.
Angela Bofill is 70 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 15 juni 2024, 13:05 uur
R i.P. Angela Bofill
Sterk nummer blijft dat Holding Out For Love.
Sterk nummer blijft dat Holding Out For Love.
1
geplaatst: 16 juni 2024, 21:58 uur
Afgelopen week is Lou Lewis, zanger/gitarist van The Headboys overleden. The Headboys hadden in 1980 bijna een hit met The Shape of Things to Come.
RIP Lou Lewis.
RIP Lou Lewis.
* denotes required fields.