MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:

zaaf
heel naar, maar ik rouw nog een tijdje over Steve

David Sanborn is gisteren, 12 mei, overleden. Hij is 78 geworden.
RIP David Sanborn

Dat is een bekende naam, al ken ik hem voornamelijk van dit fragment, waarop hij meeblaast.
R.i.p. David Sanborn

Mssr Renard
David Sanborn ken ik van the Brecker Brothers en Paul Simon. Een beetje de lichtere kant van de jazzrockfusion. Verder ken ik hem eigenlijk niet zo goed.

R.I.P. David Sanborn

Met name in de VS was dat best wel een grote meneer. De connectie met de Brecker Brothers en Paul Simon klopt, maar hij speelde als sessiemuzikant op heel veel meer pop- en jazzplaten. Ik heb een paar van zijn solo-albums, en David Sanborn was niet iemand van wie je kan zeggen dat hij van toeten noch blazen wist.
In zijn genre - inderdaad: redelijk licht verteerbare jazz, maar nog net geen smooth jazz - was hij wel een van de toppers. Als ik me niet vergis was met name Candy Dulfer wel idolaat van zijn spel.

Ik zoek vanavond nog even de 12 inch van Chicago song op. Dat vond ik toch wel een van zijn beste nummers.

R.I.P. David Sanborn

RIP David Sanborn. Ik ken hem vooral van het album The Pros and Cons of Hitch Hiking van Roger Waters waar hij een paar weergaloze sax solos speelt. Op het nummer 4:50 AM (Go Fishing) bijvoorbeeld waar ie echt vanuit z'n tenen blaast.

Dough Ingle van Iron Butterfly zit nu in de Garden of Eden.
De andere leden van deze formatie zijn daar al.

R.I.P. Doug Ingle

Mssr Renard
nlkink schreef:
MM user heartofsoul is op 15 maart jl. in zijn slaap overleden. Geen muzikant, maar een echte muziekliefhebber, met een zeer brede belangstelling en kennis inzake muziek. Ik zal zijn bijdrages missen.

Schijnbaar komt ik niet vaak in dit topic terecht, want dit was me helemaal ontgaan. Wel heel jammer hoe soms dingen lopen. Ik voel me wel wat lullig dat ik nog op een bericht van hem had gereageerd.

Bij deze dan nog: rust zacht Nicolaas en bedankt voor de gesprekken en inzichten. We waren het niet altijd eens, maar we hadden wel respect voor elkaar. Ik heb veel muziek door jou ontdekt en jij ook via mij (al vond je het niet altijd goed). Tot een volgende keer in een ander leven, maat.

Lees mijn PM, Mssr Renard. Nico zou dit leuk hebben gevonden. Het was toch een positief bericht? Jij hebt periodes dat je meer afstand tot MM neemt. Misschien heeft dit plaatsgevonden in zo'n periode.

R.I.P. Carel Copier

Hoewel niet het niveau van de nummers van Henny en Ernst, toch heel aardige nummers.

R.I.P. Carel Copier

Deze vrolijke feestzanger is er ook niet meer: Colin Gibb was de zanger van de Britse groep Black Lace. Hun grootste claim to fame kwam in 1984, toen hun bewerking van het Noord-Afrikaanse melodietje Agadoo een nummer 2-hit werd in de UK. In de lage landen was dat drie jaar eerder een hit voor de Saragossa Band.
Gibb/ Black Lace kon de jaren daarna teren op die ene hit; in 1997 was er een Agadoo-day in Groot-Brittannië, in 2002 was er een regionale tv-serie 'Agadoo - The search for a new Black Lace' en ook in 2002 startte Gibb de Black Lace show, waarmee hij op ging treden in hotels op Tenerife en aan de Spaanse vakantiekust. Op 16 mei kondigde Gibb zijn pensioen aan, met een laatste optreden op Tererife. Eergisteren overleed hij, 70 jaar oud.

Toch wel legendarisch liedje:

In a survey for Dotmusic in 2000, respondents voted "Agadoo" as the fourth most annoying song of all time.[5] A 2003 poll for Q magazine saw a panel of music writers vote "Agadoo" as the worst song of all time, saying: "It sounded like the school disco you were forced to attend, your middle-aged relatives forming a conga at a wedding party, a travelling DJ act based in Wolverhampton, every party cliche you ever heard."[2] The panel also described it as "magnificently dreadful".

Ik ken het nummer van Arie:

Zoals Jarvis Cocker zei over zijn hitje: “If Pulp are only ever remembered for this song, I don’t care, it’s a good song. Black Lace are only ever remembered for ‘Agadoo,’ could be a lot worse.“

Poek schreef:
The panel also described it as "magnificently dreadful".

Ik denk dat dat idd wel een rake quote is. Net zo vreselijk én net zo aanstekelijk als de vogeltjesdans. Die zij trouwens ook gecoverd hebben.

Omsk schreef:
Zoals Jarvis Cocker zei over zijn hitje: “If Pulp are only ever remembered for this song, I don’t care, it’s a good song. Black Lace are only ever remembered for ‘Agadoo,’ could be a lot worse.“

Hier het fragment btw, aan het begin:

Nebula bassist Ranch Sironi has died | Metal Insider - metalinsider.net
En de vorige bassist 9 maanden geleden is overleden aan kanker. Treurig

Ach heden, het was altijd zo'n groot feest met die twee... Maar nu is Debora Tieman er niet meer, de vriendin van Zanger Rinus. Een vaste waarde in elke clip van deze feestheld. Debora had vandaag een hartstilstand en is 51 jaar oud geworden. Nog maar een keertje hun grote hit dan.

RIP Debora Tieman. Ik hoop dat Rinus het grote verdriet weet om te zetten in mooie muziek.

Onweerwolf
Siepman was haar naam, niet Tieman.

Oeps. RIP Debora Siepman en excuses aan de nabestaanden.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.