Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 10 februari 2025, 12:14 uur
Ron Brandsteder R.I.P.
Weer een icoon minder
Bijna 2 miljoen keer bekeken.
Weer een icoon minder

Bijna 2 miljoen keer bekeken.
0
geplaatst: 10 februari 2025, 13:22 uur
Ron Brandsteder R.I.P.
Hij was een hele grote.
Fijn radioprogramma vrijdagavond laat op Radio 5, tot 2023.
Hij was een hele grote.
Fijn radioprogramma vrijdagavond laat op Radio 5, tot 2023.
1
geplaatst: 10 februari 2025, 17:32 uur
Maakt u zich niet zo veel zorgen,
net was ik nog bij hem.
Hij slaapt nu zeker door tot morgen,
de zuster blijft bij hem
Ron Brandsteder R.I.P.
net was ik nog bij hem.
Hij slaapt nu zeker door tot morgen,
de zuster blijft bij hem
Ron Brandsteder R.I.P.
2
geplaatst: 10 februari 2025, 18:30 uur
Erg jammer; heb hem toevallig ooit kort ontmoet en ik vond hem een heel sympathieke kerel; heb daarna nog jarenlang in literaire kringen verteld dat ik Ron Brandsteder een sympathiekere BN'er vond om te ontmoeten dan Cees Nooteboom, maar dat werd me niet altijd in dank afgenomen.
1
geplaatst: 10 februari 2025, 18:53 uur
0
geplaatst: 10 februari 2025, 19:14 uur
Rust zacht, Ron Brandstreder.
Heb van je genoten in het theater met o.a. je mattie Van Duin. Sympathieke vent, op de bühne.
Heb van je genoten in het theater met o.a. je mattie Van Duin. Sympathieke vent, op de bühne.
1
geplaatst: 10 februari 2025, 20:38 uur
Zomaar uit het niets was ie er ineens; boomlang, charmant, ietwat onhandig en een diepe zware stem uit duizenden + aanstekelijke schaterlach.
Hij was een blijvertje uiteindelijk. De latere jaren op de radio, tot het twee jaar geleden stil werd.
Rust zacht Ron Brandsteder.
Hij was een blijvertje uiteindelijk. De latere jaren op de radio, tot het twee jaar geleden stil werd.
Rust zacht Ron Brandsteder.
2
geplaatst: 10 februari 2025, 23:12 uur
Radiomaker Vincent van Engelen is overleden. Van Engelen presenteerde in de jaren '70 namens de KRO een aantal Hilversum 3-programma's, zoals 'De KRO op 3', 'De Vincent van Engelen show' (goede naam voor een radioprogramma van Vincent van Engelen!) en 'Vraag en Antwoord'. In de jaren '80 verschoof Van Engelen naar Radio 6. Hij woonde inmiddels al een aantal jaren in Hongarije.
Vincent van Engelen is 77 jaar oud geworden.
Vincent van Engelen is 77 jaar oud geworden.
1
geplaatst: 11 februari 2025, 12:48 uur
Terror Danjah, legendary grime artist and R&G pioneer, dies
Kan niet vinden hoe oud hij is geworden, en ik meende dat hij ook al eens in coma heeft gelegen. Niet echt een liefhebber van zijn producties maar het is wel een grote naam in de grime.
Kan niet vinden hoe oud hij is geworden, en ik meende dat hij ook al eens in coma heeft gelegen. Niet echt een liefhebber van zijn producties maar het is wel een grote naam in de grime.
1
geplaatst: 12 februari 2025, 13:03 uur
!K7 label founder Horst Weidenmüller dies aged 60 | DJ Mag - djmag.com
Ach ook niet oud geworden zeg.
Het label is vooral bekend geworden door de X-Mix en DJ-Kicks series.
1
geplaatst: 12 februari 2025, 13:18 uur
trebremmit schreef:
Triest idd! !K7 is echt wel een grote naam - zeker onder liefhebbers; eind jaren '90 groot geworden door down-tempo (dat ook wel eens "lounge" wordt genoemd): Kruder & Dorfmeister, Tosca, Thievery Corporation, Vikter Duplaix.
R.I.P.
1
geplaatst: 12 februari 2025, 13:40 uur
Heel fijn label inderdaad. De laatste jaren draai ik weer wat meer late 90's down-tempo, vaak ideale arbeidsvitaminen. En dan kom je geheid bij dit label uit. Maar ook (dj-kicks) releases van later van o.a. Erlend Oye, Annie en Swayzak heb ik helemaal grijsgedraaid. R.I.P.
0
geplaatst: 12 februari 2025, 13:47 uur
Deze is ook erg goed.
Hardfloor - X-Mix (1998) - MusicMeter.nl
Ik vind DJ-Kicks van vroeger wel beter dan wat er nu vaak uit komt, maar die Honey Dijon van vorig jaar is dan wel weer erg sterk.
Hardfloor - X-Mix (1998) - MusicMeter.nl
Ik vind DJ-Kicks van vroeger wel beter dan wat er nu vaak uit komt, maar die Honey Dijon van vorig jaar is dan wel weer erg sterk.
0
geplaatst: 13 februari 2025, 18:40 uur
Niet echt een household naam, maar Paul Mozart Bjørke, de ex-bassist van een van mijn favoriete metalbands (Madder Mortem), is onlangs overleden. Dat werd gisteren door de band bekendgemaakt. Hij speelde mee op de platen uit 2001 en 2003, precies de albums die ervoor zorgden dat ik de band al een klein kwart eeuw op de voet volg. Oorzaak van zijn overlijden is niet bekend gemaakt, maar als er woorden vallen als "Paul has left us" voedt dat de idee dat hij er mogelijk zelf voor heeft gekozen. Hij mocht/wilde slechts 44 jaar worden.
https://scontent.fgrq1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/479549597_1076848314455697_8013623144834432324_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600_tt6&_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=K80SG5JMS3MQ7kNvgFueZSl&_nc_oc=AdjpD4ejkpJVxjICgJ9xjS7drokgLpEcLrAR-MlYjyHtegMvj6AAEHre1hDFkvh03s0&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-1.fna&_nc_gid=AGki59TPhS7UUwt9hyWfmdZ&oh=00_AYA1WCWnJNzmtNMkeoNPvTYf9Ys5TNr9vBQ2Eb6kNAziSw&oe=67B41937
https://scontent.fgrq1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/479549597_1076848314455697_8013623144834432324_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600_tt6&_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=K80SG5JMS3MQ7kNvgFueZSl&_nc_oc=AdjpD4ejkpJVxjICgJ9xjS7drokgLpEcLrAR-MlYjyHtegMvj6AAEHre1hDFkvh03s0&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-1.fna&_nc_gid=AGki59TPhS7UUwt9hyWfmdZ&oh=00_AYA1WCWnJNzmtNMkeoNPvTYf9Ys5TNr9vBQ2Eb6kNAziSw&oe=67B41937
1
geplaatst: 15 februari 2025, 16:02 uur
Terugkomend op het bericht van vijf dagen geleden over het overlijden van Vincent van Engelen: in podcast Dit Was De Radio was hij in september 2015 te gast om over zijn carrière te praten. Te vinden op uw streamingplatform, seizoen 1 afl. 6 en tevens hier hier te horen. Vooral over zijn jaren bij Hilversum 3.
0
geplaatst: 18 februari 2025, 14:04 uur
Jamie Muir van King Crimson (Larks tongue in aspic) is weg.
1
geplaatst: 18 februari 2025, 14:40 uur
liefkleinhertje schreef:
Misschien is ie gewoon een pakkie shag halen.
0
geplaatst: 18 februari 2025, 15:13 uur
Dan gaat het toch lang duren voor ie terugkomt.
Hier staat ie te percussioneren:
3
geplaatst: 18 februari 2025, 21:48 uur
Rick Buckler, de drummer van the Jam, is overleden.
The Jam was natuurlijk dé band in Engeland begin jaren '80, met vier nummer 1-hits. Nadat de band opbrak in 1982 richtte Buckler de groep Time UK op; daarvan bleef het succes uit, er werden drie singles uitgebracht. Daarna richtte hij zich op produceren en zette hij een platenstudio op.
In de jaren '90 stapte Buckler uit de muziek en werd hij timmerman. Een jaar of tien later pakte hij zijn drumsticks weer op en speelde hij in een aantal Jam-coverbands. De laatste tien jaar werkte hij als artiestenmanager. Over zijn jaren bij the Jam vertelde hij tien jaar geleden bij de BBC
Buckler werd 69 jaar oud.
.
The Jam was natuurlijk dé band in Engeland begin jaren '80, met vier nummer 1-hits. Nadat de band opbrak in 1982 richtte Buckler de groep Time UK op; daarvan bleef het succes uit, er werden drie singles uitgebracht. Daarna richtte hij zich op produceren en zette hij een platenstudio op.
In de jaren '90 stapte Buckler uit de muziek en werd hij timmerman. Een jaar of tien later pakte hij zijn drumsticks weer op en speelde hij in een aantal Jam-coverbands. De laatste tien jaar werkte hij als artiestenmanager. Over zijn jaren bij the Jam vertelde hij tien jaar geleden bij de BBC
Buckler werd 69 jaar oud.
.
0
geplaatst: 18 februari 2025, 23:41 uur
0
geplaatst: 18 februari 2025, 23:49 uur
Ach, daar heb ik heel wat naar geluisterd door de jaren heen. RIP 

0
geplaatst: 19 februari 2025, 06:27 uur
Ik toch stiekem ook wel al was het zeker niet elke week.
RIP Rick Buckler
RIP Rick Buckler
1
geplaatst: 20 februari 2025, 09:50 uur
Gisteren overleed Snowy Fleet, de drummer van the Easybeats. Gordon Fleet, zo heette hij eigenlijk, werd geboren in Liverpool, maar kwam al jong in Australië terecht. Daar was hij een van de oprichters van de Eastbeats. De groep had vanaf 1965 een hele serie Australische successen. Toen 'Friday on my mind' een wereldwijde hit werd verkaste de band naar Londen. Fleet had echter een jong gezin en was nog maar amper thuis. Hij vertrok daarom in 1967 uit band. In Perth runde hij een oefenruimte voor muzikanten en werd hij een succesvol aannemer. Snowy is 79 jaar oud geworden.
Ik haal nog maar een keer 'Friday on my mind' van de plank, met Fleet achter de drumkit.
Ik haal nog maar een keer 'Friday on my mind' van de plank, met Fleet achter de drumkit.
1
geplaatst: 20 februari 2025, 10:05 uur
De Brusselse muzikant Benjamin Lew is overleden. Lew, wiens volledige echte naam Serge Benjamin Henri Leon Mathot was, was een componist en muzikant die zich ergens in het spectrum van minimal en ambient bevond. Hij werkte veel samen met de leden van Tuxedo Moon. Daarnaast was Lew ook actief als dichter en beeldend kunstenaar.
1
geplaatst: 21 februari 2025, 10:26 uur
Nog een Belgische artiest die er niet meer is: afgelopen nacht overleed Fred Bekky, alias Frederik Beekmans. Bekky was begin jaren '60 een van de oprichters van de Vlaamse band the Pebbles. Met het geweldige 'Seven horses in the sky' werden zij de eerste Belgische band met succes buiten de eigen landgrenzen.
Toen the Pebbles in 1974 stopten ging Bekky door als lid van het discotrio Trinity. Met 002.345.709 werd een fraaie discohit gescoord.
Vanaf eind jaren '70 richtte Bekky zich op het produceren en componeren voor veel bekende Vlaamse artiesten, als Danny Fabry, Ann Christy, Jo Vally, Yasmine en Silvy Melody. Ook werd hij vast jurylid van de Vlaamse editie van de Soundmixshow. Hij is 81 jaar oud geworden.
Toen the Pebbles in 1974 stopten ging Bekky door als lid van het discotrio Trinity. Met 002.345.709 werd een fraaie discohit gescoord.
Vanaf eind jaren '70 richtte Bekky zich op het produceren en componeren voor veel bekende Vlaamse artiesten, als Danny Fabry, Ann Christy, Jo Vally, Yasmine en Silvy Melody. Ook werd hij vast jurylid van de Vlaamse editie van de Soundmixshow. Hij is 81 jaar oud geworden.
* denotes required fields.