Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
2
geplaatst: 21 februari 2025, 10:35 uur
Helaas ook een Nederlands sterfgeval: Gerry Arling leeft niet meer. Arling (in de clip met bril), afkomstig uit Emmer-Compascum, was vooral bekend van het lichtvoetige duo Arling & Cameron (samen met Richard Cameron). Daarnaast was hij actief als bassist in het Groningse, bijvoorbeeld bij AA & the Doctors. Ook speelde hij vaak samen met zijn broer Harry; samen maakten ze bijvoorbeeld muzikale voorstellingen voor kinderen.
Gerry Arling is 63 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 21 februari 2025, 12:49 uur
Och, die wonnen ooit nog de popprijs meen ik, daarna weinig meer van gehoord.
Niet oud geworden. Altijd beetje suf nummer gevonden, dan vind ik AA & the Doctors leuker.
Niet oud geworden. Altijd beetje suf nummer gevonden, dan vind ik AA & the Doctors leuker.
2
geplaatst: 21 februari 2025, 13:08 uur
Easytune was een aardige hype destijds; Arling & Cameron wonnen er idd zo'n kwart eeuw geleden de Popprijs mee. Het leverde hen succes op tot in Japan. Ze organiseerden ook easy tune-feesten en werkten samen met de Easy Aloha's. Daarnaast werkten Arling en Cameron samen onder de namen Popcorn en V.O.L.V.O. en maakten ze een aantal filmsoundtracks (Phileine zegt sorry, Oesters van Nam Kee).
De single 'w.e.e.k.e.n.d.' is met zang van Fay Lovsky, met wie Arling daarvoor ook al had samengewerkt voor een van haar soloalbums.
Inmiddels is er ook een Gronings in memoriam voor Gerry Arling online verschenen.
Muzikant Gerry Arling (63) overleden | OOG Groningen - oogtv.nl
De single 'w.e.e.k.e.n.d.' is met zang van Fay Lovsky, met wie Arling daarvoor ook al had samengewerkt voor een van haar soloalbums.
Inmiddels is er ook een Gronings in memoriam voor Gerry Arling online verschenen.
Muzikant Gerry Arling (63) overleden | OOG Groningen - oogtv.nl
0
geplaatst: 21 februari 2025, 13:21 uur
Easy Tune inderdaad, dat was me toch een partij slecht, dat was ik helemaal vergeten die stroming. Mike Flowers Pop was ook zo fout, maar dat was dan weer zo slecht dat het goed werd.
1
geplaatst: 21 februari 2025, 16:31 uur
chartsmaster schreef:
Grappig, nooit geweten. Erg leuk nummer blijft dat.
Heb ze jaren hierna nog eens live gezien op een clubavond. Ze vielen toen last-minute in voor een artiest die verstek moest laten gaan. Leuke spontane show was dat.
R.I.P. Gerry.
0
geplaatst: 22 februari 2025, 15:40 uur
https://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/mediumlarge/2/jerry-butler-music-legend-john-springfield.jpg
RIP Jerry Butler: The Iceman Is Gone
RIP Jerry Butler: The Iceman Is Gone
0
geplaatst: 22 februari 2025, 16:10 uur
Zangeres Gwen McCrae is overleden. Geboren als Gwen Mosley trouwde ze op haar negentiende met George McCrae, de man die in de '70's zou scoren met 'Rock your baby'.
Maar Gwen had natuurlijk op eigen kracht ook een zangcarrière. In de States scoorde ze een R&B-nummer 1 met Rockin' chair. In de Lage Landen had ze in 1982 een discohit te pakken met 'Keep the fire burning'.
Gwen McCrae is 81 jaar oud geworden.
Maar Gwen had natuurlijk op eigen kracht ook een zangcarrière. In de States scoorde ze een R&B-nummer 1 met Rockin' chair. In de Lage Landen had ze in 1982 een discohit te pakken met 'Keep the fire burning'.
Gwen McCrae is 81 jaar oud geworden.
2
geplaatst: 22 februari 2025, 18:02 uur
Uit de Muziek Expres herinner ik me nog een verhaal dat het componistenduo Casey & Finch (aka KC & the Sunshine Band) een nummer voor Gwen McCrae hadden geschreven, maar toen ze haar belden was ze niet thuis. George nam de telefoon aan, haastte zich naar de studio en scoorde zo in 1974 de hit van het jaar in Nederland (8 weken op nummer 1). Of kwam dit verhaal rechtstreeks uit de duim van een redacteur? Het klinkt haast te mooi om waar te wezen, en wat zou Gwen er van hebben gevonden? Hoe dan ook, R.I.P. Gwen McCrae.
0
geplaatst: 23 februari 2025, 02:13 uur
Och, Jerry Butler, dat was wel een grote. Ook de eerste zanger van The Impressions, voordat Curtis Mayfield het stokje overnam.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 23 februari 2025, 07:09 uur
4
geplaatst: 23 februari 2025, 08:15 uur
Bill Fay is op 81 jarige leeftijd overleden.
Je wist dat het eens ging gebeuren, en de man maakte de laatste jaren een fragiele indruk, maar toch komt het nieuws nog best onverwacht.
Op latere leeftijd kreeg zijn in het slob geraakte carrière weer glans doordat Jeff Tweedy van Wilco hem herontdekte en aan een nieuw publiek voorstelde. De man heeft prachtige muziek gemaakt, met het album Life is People (2012) als een hoogtepunt van zijn late werk.
Rust zacht Bill!
Je wist dat het eens ging gebeuren, en de man maakte de laatste jaren een fragiele indruk, maar toch komt het nieuws nog best onverwacht.
Op latere leeftijd kreeg zijn in het slob geraakte carrière weer glans doordat Jeff Tweedy van Wilco hem herontdekte en aan een nieuw publiek voorstelde. De man heeft prachtige muziek gemaakt, met het album Life is People (2012) als een hoogtepunt van zijn late werk.
Rust zacht Bill!
1
geplaatst: 23 februari 2025, 10:32 uur
Mooie clip, uit zijn laatste album (2020), waarbij de tekenen van de ziekte van Parkinson al zichtbaar zijn.
1
geplaatst: 23 februari 2025, 20:58 uur
Never Ending Happening spookt soms op de gekste momenten door mijn hoofd. Toepasselijke titel (zoals meerdere van hem trouwens). Zijn laatste album vond ik ook erg mooi!
1
geplaatst: 24 februari 2025, 17:14 uur
chartsmaster schreef:
Helaas ook een Nederlands sterfgeval: Gerry Arling leeft niet meer. Arling (in de clip met bril), afkomstig uit Emmer-Compascum, was vooral bekend van het lichtvoetige duo Arling & Cameron (samen met Richard Cameron). Daarnaast was hij actief als bassist in het Groningse, bijvoorbeeld bij AA & the Doctors. Ook speelde hij vaak samen met zijn broer Harry; samen maakten ze bijvoorbeeld muzikale voorstellingen voor kinderen.
(embed)
Ik lees dit nu pas en de timing is best behoorlijk bizar (voor mij). Diezelfde vrijdag, pak 'em beet een uurtje na dit bericht, kwam ik namelijk in een kringloopwinkel een aantal cd's van Arling & Cameron tegen, waaronder die fraai vormgegeven Sound Shopping van Arling, Cameron en Joost Swarte. Toch apart om dan bovenstaande nu te lezen. En verdrietig natuurlijk ook.Helaas ook een Nederlands sterfgeval: Gerry Arling leeft niet meer. Arling (in de clip met bril), afkomstig uit Emmer-Compascum, was vooral bekend van het lichtvoetige duo Arling & Cameron (samen met Richard Cameron). Daarnaast was hij actief als bassist in het Groningse, bijvoorbeeld bij AA & the Doctors. Ook speelde hij vaak samen met zijn broer Harry; samen maakten ze bijvoorbeeld muzikale voorstellingen voor kinderen.
(embed)
0
geplaatst: 24 februari 2025, 17:32 uur
EvilDrSmith schreef:
Diezelfde vrijdag, pak 'em beet een uurtje na dit bericht, kwam ik namelijk in een kringloopwinkel een aantal cd's van Arling & Cameron tegen ..
Diezelfde vrijdag, pak 'em beet een uurtje na dit bericht, kwam ik namelijk in een kringloopwinkel een aantal cd's van Arling & Cameron tegen ..
Maar sta jij niet dagelijks in de kringloopwinkel?
0
geplaatst: 24 februari 2025, 17:36 uur
Och jee Roberta Flack.... Van haar waanzinnig sterke debuut First Take tot (mijn favoriete Roberta album ) Feel Like Making Love. En alles daar tussenin wat heeft deze vrouw prachtige muziek gemaakt. Ze kon een cover zo naar haar hand zetten, dat het een nieuw liedje werd. Ik ga nu heel hard een plaat van haar opzetten!
R.i p Roberta!
R.i p Roberta!
0
geplaatst: 24 februari 2025, 17:50 uur
Roberta Flack... ik ken niet zo veel van haar repertoire, maar The first time ever I saw your face is wel van het allerhoogste niveau, zo intens gezongen, zo sober begeleid. RIP Roberta.
0
geplaatst: 24 februari 2025, 18:33 uur
Compared to What is toch wel een van de allerbeste 60s soul songs wat mij betreft. Sowieso heel mooi debuutalbum, verder ken ik alleen de hits maar die zijn ook bepaald niet misselijk.
R.I.P. Roberta.
R.I.P. Roberta.
0
geplaatst: 24 februari 2025, 18:47 uur
Gwen McCrae, Jerry Butler en Roberta Flack in een paar dagen
.
R.I.P.
.R.I.P.

* denotes required fields.