MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:

RIP Tom Parker, Glad you came een unguilty pleasure.
Ook weer veels te jong.

Pffff....33. RIP!

R.I.P. Bobby Rydell

Bobby Rydell, dead at 79

Ik had The Saints net weer herontdekt RIP Chris Bailey

Ah, dat is een harde klap.

Chris Bailey R.I.P.

dix
Gestrand dus

Chris Bailey overleden, dat is wel effe schrikken, zeg. Een Down Under held!
R.I.P. Chris

O wat een blunder... Ik zag een rouwadvertentie in de Volkskrant van (naar ik veronderstel) zijn weduwe, maar daarbij lette ik niet op de datum, en zo zag ik over het hoofd dat het een herdenking van zijn sterfdag op Eerste Paasdag 2020 was. Van Dijk is iemand uit de periferie van mijn jeugd, en daarom had ik zijn overlijden twee jaar geleden kennelijk niet in mijn geheugen opgeslagen. Mea culpa.

Art Rupe, de man achter het in 1946 opgerichte Speciality Records, is op 104 jarige leeftijd overleden.

NY Times

Legendarisch Hip Hop figuur DJ Kay Slay heeft zijn strijd tegen COVID-19 verloren.

Bron

R.I.P. DJ Kay Slay

O.a. bekend van deze geweldige track Rolling 110 Deep

R.I.P. Art Rupe, dat is toch een grote naam. Specialty Records: de Soul Stirrers, Sam Cooke, John Lee Hooker, de Blind Boys Of Alabama, Lloyd Price, Larry Williams en natuurlijk Little Richard. Mwah... plaatsje in de geschiedenisboekjes wel verdiend dunkt me.

R.I.P. Harrison Birtwistle

"In 1995 werd zijn werk Panic uitgevoerd in het populaire Last Night of the Proms-concert op de Britse tv. De BBC werd daarna overstelpt met klachten. "Was iemand een kat aan het wurgen?", vroeg een van de kijkers."

David Freel

(31/01/1958 - 12/04/2022)

dix

Ook vandaag scheen de zon... Ze komen allemaal een keer hier voorbij, maar ik hoopte dit voorlopig niet te hoeven lezen. Freel is een serieuze held van mij

De beste liedjes van Swell hebben steevast iets deprimends en evengoed iets opwekkends, moeilijk uit te legggen. Ik heb ze in mijn hart gesloten. Op Freel's PsychoSpecific bestaat (bestond?) de mogelijkheid om je eigen Swell verzamelaar te laten persen, tot een maximum van 23 minuten per kant. Dat kostte wat, maar dat had ik er voor over. Dit is 'm toen geworden:

Kant A
In The Door, Up The Stairs
Is That Important
What I Always Wanted
At Long Last
Forget About Jesus
A Town

Kant B
Soon Enough
Next To Nothing
Too Many Days Without Thinking
Tonight
Everyday Sunshine

What I Always Wanted, nou dit niet...
R.I.P. David Freel

Las toevallig zojuist dat Polo de Haas is overleden.

DPG Media Privacy Gate - trouw.nl

R.I.P. Polo de Haas

johan de witt schreef:
Ah, dat is een harde klap.

Chris Bailey R.I.P.

Idd, Auw.
Ik leg Stranded nog ns op…

Cynthia Plaster Caster

Geen musicus, maar toch zeker wel een stukje rock 'n roll geschiedenis deze Cynthia.

RIP Jan Rot

Jan Rot ... prachtig mens! RIP

Gast
geplaatst: vandaag om 22:08 uur

geplaatst: vandaag om 22:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.