Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 26 maart 2022, 06:59 uur
Ach Jezus 
Je denkt nog eerst aan een hoax maar mijn tijdlijn stroomt al aardig vol, niet alleen nieuwssites maar ook collega muzikanten waar hij mee samenwerkte zoals Richard Marx melden het.
Niet persé mijn muziek maar de vrolijke, sympathieke en energieke uitstraling die deze nog jonge vent had werkte toch aanstekelijk. Slechts 50 jaar mocht hij worden.
R.I.P. Taylor Hawkins

Je denkt nog eerst aan een hoax maar mijn tijdlijn stroomt al aardig vol, niet alleen nieuwssites maar ook collega muzikanten waar hij mee samenwerkte zoals Richard Marx melden het.
Niet persé mijn muziek maar de vrolijke, sympathieke en energieke uitstraling die deze nog jonge vent had werkte toch aanstekelijk. Slechts 50 jaar mocht hij worden.
R.I.P. Taylor Hawkins
0
geplaatst: 26 maart 2022, 07:14 uur
Gisteren toevallig Skin and Bones nog gedraaid.
R.I.P. Taylor Hawkins
R.I.P. Taylor Hawkins
1
geplaatst: 26 maart 2022, 07:35 uur
Allemachtig. Dit is wel kut wakker worden zeg. Hoe dan?
Taylor Hawkins was een drummer waar het spelplezier van af spatte. Heerlijke energie en uitstraling. Hij bepaalde ook mede het geluid van de Foo Fighters, sinds hij er deel van uit maakte. Een band die ik erg kan waarderen. Hij leek ook zichtbaar plezier te beleven aan bijvoorbeeld de komische videoclips.
Nu ben ik geen groot kenner van het drummen, maar ik vond dat hij het wel heel aardig kon. Hij kon ook nog wel behoorlijk zingen. Wat ik ook mooi vond hoe liefdevol hij kon praten over muziek die belangrijk voor hem was. Helemaal omdat hij (net als ik) groot Queen-liefhebber was. Zo zie je de bewondering in dit filmpje voor Roger Taylor er duidelijk in terug. This is our last dance.
Bah! De Foo Fighters zullen niet meer hetzelfde zijn. 50 jaar slechts. Dat hoort niet!
R.IP. Taylor Hawkins
Taylor Hawkins was een drummer waar het spelplezier van af spatte. Heerlijke energie en uitstraling. Hij bepaalde ook mede het geluid van de Foo Fighters, sinds hij er deel van uit maakte. Een band die ik erg kan waarderen. Hij leek ook zichtbaar plezier te beleven aan bijvoorbeeld de komische videoclips.
Nu ben ik geen groot kenner van het drummen, maar ik vond dat hij het wel heel aardig kon. Hij kon ook nog wel behoorlijk zingen. Wat ik ook mooi vond hoe liefdevol hij kon praten over muziek die belangrijk voor hem was. Helemaal omdat hij (net als ik) groot Queen-liefhebber was. Zo zie je de bewondering in dit filmpje voor Roger Taylor er duidelijk in terug. This is our last dance.
Bah! De Foo Fighters zullen niet meer hetzelfde zijn. 50 jaar slechts. Dat hoort niet!
R.IP. Taylor Hawkins
0
geplaatst: 26 maart 2022, 07:59 uur

Taylor Hawkins zong lead op dit nummer van Beach Boy Dennis Wilson met Brian May en Roger Taylor van Queen (Wilson zelf nam de zang nooit op):
R.I.P.
0
geplaatst: 26 maart 2022, 08:02 uur
Wat een bizar bericht. Een dag nadat het nieuwe album is uitgebracht nog wel. Pffff
RIP Taylor
RIP Taylor
1
geplaatst: 26 maart 2022, 08:45 uur
Heftig nieuws zeg. En natuurlijk veel te jong.
R.I.P. Taylor Hawkins.
R.I.P. Taylor Hawkins.
9
Soledad
geplaatst: 26 maart 2022, 10:45 uur
Je punt proberen te maken bij de dood van een muzikant…. Politiek gerelateerde berichten verwijderd. Hou de site en zeker dit topic daar alstublieft vrij van.
0
geplaatst: 26 maart 2022, 10:49 uur
Het is al triest genoeg nieuws van zichzelf. Een oorzaak zal eventueel tzt nog bekend gemaakt worden, of niet.
R.I.P. Taylor Hawkins
R.I.P. Taylor Hawkins
0
geplaatst: 26 maart 2022, 10:53 uur
Bah veel te jong.
Ik dacht gelijk aan You ougtha know waar hij in de clip zit te drummen.
RIP
Ik dacht gelijk aan You ougtha know waar hij in de clip zit te drummen.
RIP
0
geplaatst: 26 maart 2022, 10:57 uur
Jong en triest. Hoewel ik niet zo'n fan ben Foo Fighters is het wel een band waar het plezier vanaf straalt. Weinig bands die dat zo sterk hebben. Hawkins was daar onderdeel van. Wat ze verder ook gaan doen, er zal toch een zwart randje omheen gaan hangen. Zeker ook omdat hij blijkbaar voor een concert gevonden is. En dan laat hij ook nog kinderen achter.
1
geplaatst: 26 maart 2022, 11:07 uur
vigil schreef:
Dit dus.
R.I.P. Taylor Hawkins
0
Mssr Renard
geplaatst: 26 maart 2022, 13:09 uur
Holy shit, rip Taylor Hawkins, dat is ook nog heel erg jong.
Foo Fighters-drummer Taylor Hawkins (50) overleden | NOS
Foo Fighters-drummer Taylor Hawkins (50) overleden | NOS
0
geplaatst: 26 maart 2022, 13:27 uur
oceanvolta schreef:
Wat een bizar bericht. Een dag nadat het nieuwe album is uitgebracht nog wel. Pffff
RIP Taylor
RIP Taylor
Welk nieuw album?
R.I.P. Taylor Hawkins

2
Mssr Renard
geplaatst: 27 maart 2022, 10:32 uur
Bonk schreef:
Nu ben ik geen groot kenner van het drummen, maar ik vond dat hij het wel heel aardig kon
Nu ben ik geen groot kenner van het drummen, maar ik vond dat hij het wel heel aardig kon
Ik ben wel kenner, en Taylor was een retegoede drummer. Strak, hard, swingend. Perfect voor zo een hardrockband.
Vrolijke verschijning ook. The good ones always go first.
0
geplaatst: 27 maart 2022, 20:04 uur
Lees net dat Philip Jeck - MusicMeter.nl afgelopen vrijdag is overleden. Twee keer live gezien, al is dat alweer 10+ jaar geleden.
Meer info: Philip Jeck - Wikipedia - en.wikipedia.org
RIP
Meer info: Philip Jeck - Wikipedia - en.wikipedia.org
RIP
* denotes required fields.