MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
dix schreef:
Arno, Jan en David in een week is bij elkaar meer dan ik kan verdragen. Waar is de fles?

Het is me wel een week...ik heb hier een fles wit.

RIP Arno

R.i.P. Arno

R.i.P. Jan Rot

R.I.P. Arno Hintjens
R.I.P. Jan Rot

Het wonderlijke van Jan Rot is dat ik 'm eigenlijk altijd wel gekend heb, vanaf die handvol bijna-hitjes uit de eerste helft van de jaren tachtig (waarvan ik alleen het prachtige singletje Bobby, Roger & Eileen zelf bezit), maar dat ik mijn oor eigenlijk nooit goed bij hem te luisteren heb gelegd. Okee, ik las over die hertaalde Mattheus en andere klassieke werken. En Rocker in Holland hoorde je in de jaren negentig wel eens op de radio, maar veel van zijn andere Nederlandstalige liedjes en albums zijn me echt ontgaan. Ik zie nu pas, o.a. op MuMe, hoe productief hij is geweest.

Pas de laatste jaren is hij, onder meer door zijn deelname aan De Slimste Mens en de manier waarop hij publiekelijk met zijn ziekte omging, voor mijn gevoel uitgegroeid tot een echte Bekende Nederlander. Dat verdiende hij, want het leek me, naast zijn muzikale en taaltechnische kwaliteiten, ook een zeer innemende persoonlijkheid. Bovendien behept met een geweldige gedrevenheid om liedjes te blijven schrijven, ver- en hertalen, en op te treden, ook toen het bijna niet meer ging. Een bijzonder mens, bij wie ik ondanks alles het gevoel heb dat hij alles uit die 64 levensjaren heeft kunnen halen.

Jeugdheld Henny Vrienten is niet meer

Pfff, Henny ook nog
R.I.P.

Jeemig...

Jeetje, nu ook nog Henny Vrienten

R.I.P. Henny

Henny... dit raakt me....

WTF?

dix
Zeg Hein, doe maar even niet

DjFrankie (moderator)
Gaat veel te hard met de jeugdhelden

R I P Henny

DjFrankie schreef:
Gaat veel te hard met de jeugdhelden

R I P Henny

Inderdaad Frank (we zijn van dezelfde generatie zie ik)

Mssr Renard
Ja, die ken ik dan weer wel.

Wel vervelend wat ik had een documentaire gezien en vind het een erg sympathieke man.
Ik heb ook een plaat van Doe Maar, en die is ook wel okay.

Rust in vrede, Henny.

RIP Henny

Ahh.. zag Henny 2,5 jaar terug nog enthousiast bassen, zingen en rondstappen op het podium in het Paard in Den Haag. Blij dat ik m nog een keertje live heb kunnen zien.
Zo jeugdig was zijn uitstraling nog steeds!
RIP

Wat weer een verdrietig bericht...
Rust zacht... Henny!

Het volgt elkaar nu wel heel snel op
R.I.P Henny.

Ach ach ach.. Henny Vrienten gestorven ? Dat kan niet.. Echt ?

Had bij de afzegging van de tour al het gevoel dat het heel, heel ernstig was, want ik zag Doe Maar een paar jaar terug in den haag en dat voelde als ouwe vrienden die zonder enige druk en met heel veel lol in hun bandje speelden. Daar zou hij mee doorgaan tot hij er bij neerviel. Dat neervalllen heeft hij helaas veel te snel gedaan. Ik heb na Jan Rot en Henny Vrienten wel weer genoeg grote nederpopnamen gehad voor een tijdje (en ook nog een grote Belgische generatiegenoot Arno natuurlijk, ze moeten de lage landen wel hebben).

Opvallend hoe verschillend ze met ziekte en dood omgingen. Er is met een geen van de twee manieren iets mis natuurlijk.

Waaattt? Magere Hein weet even van geen ophouden...

RIP Henny

Godver!

Damn!

Henny Rust zacht

WTFFFuuu??? R.I.P. Henny en Arno!

Henny, niet alleen een held van mijn generatie, maar ook sinds 1999 de huiscomponist van Sesamstraat.

Magere Hein doet even een weekeindje Lage Landen, zeg! Henny Vrienten ook al, daar schrik ik behoorlijk van.

Ach, Jezus

RIP Henny Vrienten

Wel een beetje raar, 73 jaar...

Wtf man

R.I.P. Henny

R.I.P. Henny

Wat een shock

Gast
geplaatst: vandaag om 01:46 uur

geplaatst: vandaag om 01:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.