Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 april 2022, 00:04 uur
dix schreef:
Arno, Jan en David in een week is bij elkaar meer dan ik kan verdragen. Waar is de fles?
Arno, Jan en David in een week is bij elkaar meer dan ik kan verdragen. Waar is de fles?
Het is me wel een week...ik heb hier een fles wit.
RIP Arno
8
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 april 2022, 06:41 uur
R.I.P. Arno. Mijn Oostende verliest een markante artiest.
https://images0.persgroep.net/rcs/i1AUWGdtcKeYAF-AJ0P3ZUA-O2A/diocontent/178585933/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8
Bron: Arno aanschouwt portret van zichzelf op gevel stadhuis: “Ziet er beter uit dan ik in ’t echt”
https://images0.persgroep.net/rcs/i1AUWGdtcKeYAF-AJ0P3ZUA-O2A/diocontent/178585933/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8
Bron: Arno aanschouwt portret van zichzelf op gevel stadhuis: “Ziet er beter uit dan ik in ’t echt”
0
geplaatst: 24 april 2022, 14:20 uur
R.I.P. Arno Hintjens
R.I.P. Jan Rot
Het wonderlijke van Jan Rot is dat ik 'm eigenlijk altijd wel gekend heb, vanaf die handvol bijna-hitjes uit de eerste helft van de jaren tachtig (waarvan ik alleen het prachtige singletje Bobby, Roger & Eileen zelf bezit), maar dat ik mijn oor eigenlijk nooit goed bij hem te luisteren heb gelegd. Okee, ik las over die hertaalde Mattheus en andere klassieke werken. En Rocker in Holland hoorde je in de jaren negentig wel eens op de radio, maar veel van zijn andere Nederlandstalige liedjes en albums zijn me echt ontgaan. Ik zie nu pas, o.a. op MuMe, hoe productief hij is geweest.
Pas de laatste jaren is hij, onder meer door zijn deelname aan De Slimste Mens en de manier waarop hij publiekelijk met zijn ziekte omging, voor mijn gevoel uitgegroeid tot een echte Bekende Nederlander. Dat verdiende hij, want het leek me, naast zijn muzikale en taaltechnische kwaliteiten, ook een zeer innemende persoonlijkheid. Bovendien behept met een geweldige gedrevenheid om liedjes te blijven schrijven, ver- en hertalen, en op te treden, ook toen het bijna niet meer ging. Een bijzonder mens, bij wie ik ondanks alles het gevoel heb dat hij alles uit die 64 levensjaren heeft kunnen halen.
R.I.P. Jan Rot
Het wonderlijke van Jan Rot is dat ik 'm eigenlijk altijd wel gekend heb, vanaf die handvol bijna-hitjes uit de eerste helft van de jaren tachtig (waarvan ik alleen het prachtige singletje Bobby, Roger & Eileen zelf bezit), maar dat ik mijn oor eigenlijk nooit goed bij hem te luisteren heb gelegd. Okee, ik las over die hertaalde Mattheus en andere klassieke werken. En Rocker in Holland hoorde je in de jaren negentig wel eens op de radio, maar veel van zijn andere Nederlandstalige liedjes en albums zijn me echt ontgaan. Ik zie nu pas, o.a. op MuMe, hoe productief hij is geweest.
Pas de laatste jaren is hij, onder meer door zijn deelname aan De Slimste Mens en de manier waarop hij publiekelijk met zijn ziekte omging, voor mijn gevoel uitgegroeid tot een echte Bekende Nederlander. Dat verdiende hij, want het leek me, naast zijn muzikale en taaltechnische kwaliteiten, ook een zeer innemende persoonlijkheid. Bovendien behept met een geweldige gedrevenheid om liedjes te blijven schrijven, ver- en hertalen, en op te treden, ook toen het bijna niet meer ging. Een bijzonder mens, bij wie ik ondanks alles het gevoel heb dat hij alles uit die 64 levensjaren heeft kunnen halen.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 april 2022, 15:09 uur
Gaat veel te hard met de jeugdhelden
R I P Henny
R I P Henny
0
Mssr Renard
geplaatst: 25 april 2022, 15:16 uur
Ja, die ken ik dan weer wel.
Wel vervelend wat ik had een documentaire gezien en vind het een erg sympathieke man.
Ik heb ook een plaat van Doe Maar, en die is ook wel okay.
Rust in vrede, Henny.
Wel vervelend wat ik had een documentaire gezien en vind het een erg sympathieke man.
Ik heb ook een plaat van Doe Maar, en die is ook wel okay.
Rust in vrede, Henny.
0
geplaatst: 25 april 2022, 15:22 uur
Ahh.. zag Henny 2,5 jaar terug nog enthousiast bassen, zingen en rondstappen op het podium in het Paard in Den Haag. Blij dat ik m nog een keertje live heb kunnen zien.
Zo jeugdig was zijn uitstraling nog steeds!
RIP
Zo jeugdig was zijn uitstraling nog steeds!
RIP
0
geplaatst: 25 april 2022, 15:31 uur
Ach ach ach.. Henny Vrienten gestorven ? Dat kan niet.. Echt ?
1
geplaatst: 25 april 2022, 15:39 uur
Had bij de afzegging van de tour al het gevoel dat het heel, heel ernstig was, want ik zag Doe Maar een paar jaar terug in den haag en dat voelde als ouwe vrienden die zonder enige druk en met heel veel lol in hun bandje speelden. Daar zou hij mee doorgaan tot hij er bij neerviel. Dat neervalllen heeft hij helaas veel te snel gedaan. Ik heb na Jan Rot en Henny Vrienten wel weer genoeg grote nederpopnamen gehad voor een tijdje (en ook nog een grote Belgische generatiegenoot Arno natuurlijk, ze moeten de lage landen wel hebben).
Opvallend hoe verschillend ze met ziekte en dood omgingen. Er is met een geen van de twee manieren iets mis natuurlijk.
Opvallend hoe verschillend ze met ziekte en dood omgingen. Er is met een geen van de twee manieren iets mis natuurlijk.
0
geplaatst: 25 april 2022, 15:47 uur
Henny, niet alleen een held van mijn generatie, maar ook sinds 1999 de huiscomponist van Sesamstraat.
0
geplaatst: 25 april 2022, 15:52 uur
Magere Hein doet even een weekeindje Lage Landen, zeg! Henny Vrienten ook al, daar schrik ik behoorlijk van. 

* denotes required fields.