Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 april 2022, 16:13 uur
Als 't hier druk is, is 't goed mis - en da's ook dit keer het geval. (Hilvaren)Beeks Blonde Henny, Brabo in de bocht, is niet meer - k*; ooit geïnterviewd voor de schoolkrant toen ie nog bij Les Cruches zat.
Mijn lief - ernstig into Doe Maar destijds - zit op training (no phones allowed) - leuk nieuws als ze thuiskomt.
Gewoon zwaar klote!
Leuk weekend, met Arno en Jan er ook bij:
R.I.P.
Everyone is trying to get to the bar.
The name of the bar, the bar is called Heaven
Mijn lief - ernstig into Doe Maar destijds - zit op training (no phones allowed) - leuk nieuws als ze thuiskomt.
Gewoon zwaar klote!
Leuk weekend, met Arno en Jan er ook bij:
R.I.P.
Everyone is trying to get to the bar.
The name of the bar, the bar is called Heaven
2
geplaatst: 25 april 2022, 16:16 uur
Holy shit, helemaal gemist in de drukte vorige week. Bandje dat me toch wel na aan het hart gaat. En bandje dat grotendeels David was. R.I.P.

En ook R.I.P. Henny, eigenlijk de reden dat ik dit topic opende. Met Doe Maar nooit zoveel gehad op een paar nummers na, maar Vrienten als persoon vond ik wel aimabel, sinds zijn optreden bij Zomergasten in 2012. Interessante, vriendelijke man die mooi kon vertellen over muziek.
0
geplaatst: 25 april 2022, 16:16 uur
RIP Henny. Briljant songwriter. Topmuzikant. Alles gaat voorbij. Maar je muziek blijft overeind.
0
geplaatst: 25 april 2022, 16:17 uur
Wat een taferelen meegemaakt in de jaren 80 met de live concerten.
R.I.P. Henny Vrienten
R.I.P. Henny Vrienten
0
geplaatst: 25 april 2022, 16:27 uur
Nee toch, Henny! Mooie oude heer om te zien, charismatisch en leek bovendien nog zo kwiek.
R. I. P
R. I. P
0
geplaatst: 25 april 2022, 16:35 uur
R.I.P. Henny Vrienten 
Niet gedacht dat Doe Maar's show op Crammerock de allerlaatste zou zijn

Niet gedacht dat Doe Maar's show op Crammerock de allerlaatste zou zijn
0
geplaatst: 25 april 2022, 16:37 uur
Treurig nieuws weer. Het is weer goed raak de laatste dagen.
Prettige rustige man altijd. Goede componist .
R.I.P. Henny Vrienten
Prettige rustige man altijd. Goede componist .
R.I.P. Henny Vrienten
0
geplaatst: 25 april 2022, 17:11 uur
0
geplaatst: 25 april 2022, 17:15 uur
Ik hoorde het net op het nieuws op weg naar huis. Toch wel even schrikken, al begreep ik dat hij al enige tijd ziek was. Muziekman in hart en nieren, en qua populariteit vergelijkbaar met Paul McCartney - althans, binnen Nederland dan. Want de populariteit van Doe Maar was in hun hoogtedagen werkelijk ongekend.
Ik zeg het maar eerlijk: in die tijd vond ik Doe Maar maar zo-zo, natuurlijk vooral vanwege hun populariteit bij de bakvisjes. Maar met teruigwerkende kracht heb ik lang geleden al mogen vaststellen dat met name Henny een prima muzikant, zanger en liedjesschrijver was. Bovendien verantwoordelijk voor de eerste echte dub-LP van eigen bodem. Want dat was echt zijn kindje - en daarop hoor je pas goed hoe deze blanke man uit de lage landen de echte reggae-feel volledig in de vingers had.
R.I.P. Henny Vrienten
Ik zeg het maar eerlijk: in die tijd vond ik Doe Maar maar zo-zo, natuurlijk vooral vanwege hun populariteit bij de bakvisjes. Maar met teruigwerkende kracht heb ik lang geleden al mogen vaststellen dat met name Henny een prima muzikant, zanger en liedjesschrijver was. Bovendien verantwoordelijk voor de eerste echte dub-LP van eigen bodem. Want dat was echt zijn kindje - en daarop hoor je pas goed hoe deze blanke man uit de lage landen de echte reggae-feel volledig in de vingers had.
R.I.P. Henny Vrienten
2
ohmusica
geplaatst: 25 april 2022, 17:25 uur
In februari 2021 werd met Henny Vrienten nog een zeer geslaagd muziekprogramma gemaakt. Zo wil ik me hem blijven herinneren. Wat een fijne gast.
Henny Vrienten - onstage - npostart.nl
Henny Vrienten - onstage - npostart.nl
0
geplaatst: 25 april 2022, 17:53 uur
They're dropping like flies...
R.i.p. David, Jan, Arno en Henny.
R.i.p. David, Jan, Arno en Henny.
0
geplaatst: 25 april 2022, 17:58 uur
Trieste dagen houden aan:
Na Jan Rot en Arno, nu ook Henny Vrienten.
R.I.P. Henny.
Na Jan Rot en Arno, nu ook Henny Vrienten.

R.I.P. Henny.
0
geplaatst: 25 april 2022, 18:00 uur
Na een Belgisch muziekicoon sterft nu ook een Nederlands.
R.I.P. Henny
R.I.P. Henny
0
geplaatst: 25 april 2022, 18:22 uur
Rip Henny Vrienten.
Vorig jaar nog een docu gezien waarin hij uitbundig zat te vertellen in zijn groene oase in Overijssel.
Wist niet dat hij al langere tijd ziek was en had hem veel jonger dan 73 geschat.
Vorig jaar nog een docu gezien waarin hij uitbundig zat te vertellen in zijn groene oase in Overijssel.
Wist niet dat hij al langere tijd ziek was en had hem veel jonger dan 73 geschat.
0
geplaatst: 25 april 2022, 19:22 uur
R.I.P. Henny Vrienten, wat heb ik van je muziek genoten: serieus in Is dit alles, geestig in Okee, en altijd extreem muzikaal. Echt een zeer grote meneer.
0
geplaatst: 25 april 2022, 21:18 uur
Skunk vond ik een fijne plaat en Sinds 1 dag of 2 een geweldige single. Al snel barstte de gekte los en had ik zelfs een Doe Doe Maar Niet button op mijn etui op school. 
Stiekem vond ik sommige nummers van Doe Maar natuurlijk best goed en die jongens waren eigenlijk best aardig. Later bleek Hennie Vrienten helemaal een hele muzikale sociale belezen vriendelijke kerel te zijn. Het raakte me stevig toen ik vanmiddag hoorde dat hij overleden was.
R.I.P. Hennie Vrienten

Stiekem vond ik sommige nummers van Doe Maar natuurlijk best goed en die jongens waren eigenlijk best aardig. Later bleek Hennie Vrienten helemaal een hele muzikale sociale belezen vriendelijke kerel te zijn. Het raakte me stevig toen ik vanmiddag hoorde dat hij overleden was.
R.I.P. Hennie Vrienten
0
geplaatst: 25 april 2022, 21:34 uur
R.I.P. Henny Vrienten
Had Doe Maar graag nog eens zien optreden.......
Had Doe Maar graag nog eens zien optreden.......
0
geplaatst: 25 april 2022, 21:40 uur
Nooit veel met Doe Maar gehad, maar Vrienten in de loop der jaren drie keer gezien - één keer solo en twee keer met CCC Inc. - en dat top. Toffe vent, helaas te vroeg gegaan...
1
geplaatst: 25 april 2022, 23:10 uur
Wat een rotweek voor de muziek in de Lage Landen...
R.I.P. Jan, Arno en Henny
Allemaal op hun eigen manier een echte bijdrage geleverd aan het muzikale landschap in Nederland en België.
Ook nog wel eens in combinatie (Jan en Henny) met een mooi nummer met toepasselijke titel, Stil
R.I.P. Jan, Arno en Henny
Allemaal op hun eigen manier een echte bijdrage geleverd aan het muzikale landschap in Nederland en België.
Ook nog wel eens in combinatie (Jan en Henny) met een mooi nummer met toepasselijke titel, Stil
0
geplaatst: 25 april 2022, 23:25 uur
Doe Maar is grotendeels langs mij heen gegaan maar naar de albums van Henny Vrienten heb ik met plezier en bewondering geluisterd.
R.I.P. Henny Vrienten
R.I.P. Henny Vrienten
0
geplaatst: 27 april 2022, 00:40 uur
Op 17 april is Re Styles, singer, performer en designer van The Tubes, overleden. Op 30 maart 1950 is ze in Nederland geboren als Shirley McLeod.
RIP Re Styles
https://www.youtube.com/watch?v=Teg1EpDvj74
RIP Re Styles
https://www.youtube.com/watch?v=Teg1EpDvj74
0
geplaatst: 27 april 2022, 16:53 uur
R.I.P. Klaus Schulze - Zou gisteren overleden zijn, als we Wikipedia mogen geloven. Al zie ik verder nog weinig bevestiging op het web...
Klaus Schulze - Wikipedia - en.wikipedia.org
Klaus Schulze - Wikipedia - en.wikipedia.org
* denotes required fields.