Muziek / Nieuws / Record Store Day voor Vinylfreaks vooral leuk
zoeken in:
0
geplaatst: 10 maart 2016, 11:35 uur
Record Sukkel Dag is de betere aanduiding: hoe lok je de meeste UBO's (unidentified buying objects) naar de winkel.
Fijn een dag de hei op - is 't lekker rustig.
Die FGTH 12's zijn ongeveer de best vindbare die er zijn - al zijn er wel veel versies.
Fijn een dag de hei op - is 't lekker rustig.
Die FGTH 12's zijn ongeveer de best vindbare die er zijn - al zijn er wel veel versies.
0
geplaatst: 10 maart 2016, 11:44 uur
Mjuman schreef:
Klopt allebei, ja. Ik heb één 12 inch van Rage hard, The young person's guide to the 12" mix. Mocht ik eventueel toehappen, dan zal ik me er eerst wel van overtuigen of de RSD-versie een andere is.
0
geplaatst: 10 maart 2016, 11:54 uur
Die nieuwe FGTH heeft 2 covers op de b kant, Roadhouse Blouse en Suffragette City. De a kant is idd de legendarische The young person's guide to the 12" mix.
Of te wel toen in de tijd bracht ZTT twee verschillende 12" uit (op de dag van de single release) met op beide versies 1 cover plus remixes. Hier zijn dus de 2 covers samen op 1 plaatkant geperst.
Of te wel toen in de tijd bracht ZTT twee verschillende 12" uit (op de dag van de single release) met op beide versies 1 cover plus remixes. Hier zijn dus de 2 covers samen op 1 plaatkant geperst.
0
kiriyama
geplaatst: 10 maart 2016, 11:56 uur
Jason Molina - The Townes Van Zandt Covers 
Als die nou voor een leuke prijs te krijgen is...

0
geplaatst: 10 maart 2016, 11:58 uur
Mjuman schreef:
Record Sukkel Dag is de betere aanduiding: hoe lok je de meeste UBO's (unidentified buying objects) naar de winkel.
Ik ga er normaal gesproken gewoon heen in Delft. Het is altijd erg gezellig met heel de dag instore optredens die bij goed weer lekker buiten zijn. Staat een tap in de buurt en de platenzaken (Velvet in dit geval) grijpen deze drukke dag ook altijd aan om dingen aan te prijzen waar ze nog veel van hebben of speciaal ingekochte aanbiedingen.
Ik zie niet in waarom ik dan gelijk weer weggezet moet worden als sukkel...
0
geplaatst: 10 maart 2016, 12:06 uur
kiriyama schreef:

10/11€
0
geplaatst: 10 maart 2016, 12:06 uur
kiriyama schreef:
Jason Molina - The Townes Van Zandt Covers - als die nou voor een leuke prijs te krijgen is...
Op de vorige pagina zie ik staan rond de €11,-, goed te doen dus. Jason Molina - The Townes Van Zandt Covers - als die nou voor een leuke prijs te krijgen is...
Deze Molina uitgave staat samen met "Heartworn Highways - 40th Anniversary Edition Box Set" bovenaan mijn verlanglijstje. Ik vrees alleen dat de HH-set onbetaalbaar gaat zijn. Wellicht heeft Ducoz hier ook al een prijs van gezien?
Net een poos door de lijst gespit en ik moet zeggen, daar wordt een mens hebberig van. Een aantal interessante items:
Heartworn Highways - 40th Anniversary Edition Box Set
Afrika Bambaataa & The Soulsonic Force - "Planet Rock"
Allen Toussaint - Live in Philadelphia 1975
Balthazar - Wait Any Longer live EP
Bert Jansch - "Black Birds Of Brittany" / "Cuckoo"
Emmylou Harris - Wrecking Ball Deluxe Vinyl Version
Fela Anikulapo Kuti and Afrika '70 - I Go Shout Plenty
Miles Davis - Ghetto Walkin'
Ol Dirty Bastard - "Brooklyn Zoo"/"Shimmy Shimmy Ya"
Radical Face - The Family Tree
0
geplaatst: 10 maart 2016, 12:48 uur
vigil schreef:
Ik ga er normaal gesproken gewoon heen in Delft. Het is altijd erg gezellig met heel de dag instore optredens die bij goed weer lekker buiten zijn. Staat een tap in de buurt en de platenzaken (Velvet in dit geval) grijpen deze drukke dag ook altijd aan om dingen aan te prijzen waar ze nog veel van hebben of speciaal ingekochte aanbiedingen.
(quote)
Who the cap fits, let him wear it zegt men dan

Kom op man, beetje zelfrelativering is niet verboden! Hoeveel mensen komen hier nou helemaal die niet in eniger mate met het H3-virus zijn besmet?

Alle * (vul in wat u wenscht) dagen lijken steeds meer een event voor commerciële exploitatie te worden. Zo lijk je wel gek als je met Halloween geen pompoen koopt of met Valentijnsdag niet met je lief uit eten gaat; nog even en we gaan spontaan ook Thanksgiving en Independence Day vieren.
Die instores zijn leuk - maar het is de vraag wie de sukkel is, degene die zich erheen begeeft met hooggespannen verwachtingen en (aangetast door het H3-virus) flink in de buidel tast of degene die dat niet doet en elders (of op een ander tijdstip) dat doet, obv hetzelfde virus.
0
geplaatst: 10 maart 2016, 13:00 uur
Mjuman schreef:
Die instores zijn leuk - maar het is de vraag wie de sukkel is, degene die zich erheen begeeft met hooggespannen verwachtingen en (aangetast door het H3-virus) flink in de buidel tast of degene die dat niet doet en elders (of op een ander tijdstip) dat doet, obv hetzelfde virus.
In beide gevallen vind ik die persoon niet een sukkel. Zen.

0
kiriyama
geplaatst: 10 maart 2016, 14:21 uur
Bedankt. Die zal ik dan proberen binnen te halen. Nu nog even kijken waar ik de beste kans maak.

0
geplaatst: 10 maart 2016, 15:03 uur
Edgar18 schreef:
Deze Molina uitgave staat samen met "Heartworn Highways - 40th Anniversary Edition Box Set" bovenaan mijn verlanglijstje. Ik vrees alleen dat de HH-set onbetaalbaar gaat zijn. Wellicht heeft Ducoz hier ook al een prijs van gezien?
Net een poos door de lijst gespit en ik moet zeggen, daar wordt een mens hebberig van. Een aantal interessante items:
(quote)
Op de vorige pagina zie ik staan rond de €11,-, goed te doen dus. Deze Molina uitgave staat samen met "Heartworn Highways - 40th Anniversary Edition Box Set" bovenaan mijn verlanglijstje. Ik vrees alleen dat de HH-set onbetaalbaar gaat zijn. Wellicht heeft Ducoz hier ook al een prijs van gezien?
Heartworn highways, houd je vast.. 200€
0
geplaatst: 10 maart 2016, 15:41 uur
Oei, hoe geweldig de set er ook uitziet, dat is me te gortig. €200,- voor een dubbel LP, DVD, boek, filmposter en houten kistje, lijkt me ietwat aan hoge kant...
De DVD zal sowieso ook wel los verkrijgbaar komen en met een beetje geluk komt ook het vinyl nog eens los op de markt.
De DVD zal sowieso ook wel los verkrijgbaar komen en met een beetje geluk komt ook het vinyl nog eens los op de markt.
0
kiriyama
geplaatst: 10 maart 2016, 17:29 uur
Edgar18 schreef:
DVD is al los verkrijgbaar zonder ondertiteling. Die heb ik zelf ook. Via Amazon.co.uk ed. te krijgen.
0
geplaatst: 16 maart 2016, 10:05 uur
Tegelijk met de verzamelaarsjaarbeurs deze keer. Dat maakt de keuze eenvoudig. 

0
geplaatst: 16 maart 2016, 10:37 uur
Ja, behoorlijk slechte timing...
Ik heb besloten weer eens naar de beurs te gaan, het is al weer een paar jaar geleden.
Ik heb besloten weer eens naar de beurs te gaan, het is al weer een paar jaar geleden.
0
buizen
geplaatst: 16 maart 2016, 14:57 uur
Verdorie wat een slechte planning idd.
Was net van plan naar Bremen te gaan op RSD (in store bandjes optredens).
Maar die giga-beurs in Utrecht is gelukkig meerdere dagen, er kan worden uitgeweken naar de zondag.
Nog nooit geweest dus wil dat wel eens zien.
Trouwens zelfs platenboeren/-boerinnen spreken schande van de hoge prijzen van de items op RSD.
Sprak van de week een nering drijvende en die zei "Sommige elpees vragen ze 60,- voor! Ik ben echt niet van plan dat allemaal in te kopen, wie koopt dat nou?!".
En ik zag alweer dat koud nadat Lemmy naar de eeuwige jachtvelden is gegaan en vorig jaar nog zijn laatste album componeerde en uitbracht, de record company op RSD komt met een 'special' release van datzelfde Black Magic album, maar nu in allerlei kleuren vinyl.
Om je groen en geel aan te ergeren.
Was net van plan naar Bremen te gaan op RSD (in store bandjes optredens).
Maar die giga-beurs in Utrecht is gelukkig meerdere dagen, er kan worden uitgeweken naar de zondag.
Trouwens zelfs platenboeren/-boerinnen spreken schande van de hoge prijzen van de items op RSD.
Sprak van de week een nering drijvende en die zei "Sommige elpees vragen ze 60,- voor! Ik ben echt niet van plan dat allemaal in te kopen, wie koopt dat nou?!".
En ik zag alweer dat koud nadat Lemmy naar de eeuwige jachtvelden is gegaan en vorig jaar nog zijn laatste album componeerde en uitbracht, de record company op RSD komt met een 'special' release van datzelfde Black Magic album, maar nu in allerlei kleuren vinyl.
Om je groen en geel aan te ergeren.
0
geplaatst: 16 maart 2016, 15:25 uur
buizen schreef:
Zeg t even als je daar heen gaat. Ik werk er zondag.. Geef ik je het stand nummer door

0
geplaatst: 16 maart 2016, 15:28 uur
lennon schreef:
Zeg t even als je daar heen gaat. Ik werk er zondag.. Geef ik je het standnummer door
(quote)
Zeg t even als je daar heen gaat. Ik werk er zondag.. Geef ik je het standnummer door
Krijgen we dan korting

0
geplaatst: 16 maart 2016, 15:30 uur
Het zijn mijn spullen niet, dus dat kan ik niet zeggen.. het gaat overigens om nieuw vinyl
0
buizen
geplaatst: 16 maart 2016, 17:49 uur
lennon schreef:
Zeg t even als je daar heen gaat. Ik werk er zondag.. Geef ik je het stand nummer door
(quote)
Ok, leuk Lennon.
Als ik er dan toch ben wil ik er ook de hele dag zijn. Als ik zie hoeveel uren ik soms nu al kwijt ben in een platenboerderij of een 'kleinere' beurs dan is een dag voor Utrecht bijkans te kort. Kan ik mooi tussendoor bij jou even koffie komen drinken. En kennis komen maken natuurlijk. Zet ik m'n tas ook mooi bij jou neer, scheelt weer gesjouw.

0
buizen
geplaatst: 15 april 2016, 19:06 uur
Was vanochtend nog even bij m'n vaste platenboer even over de grens in Duitsland.
Hij was er maar druk mee, met de RSD van morgen. De Laden was al aardig ingericht, dat wel. En wervende posters voor de grote etalageramen. Vloeken en tieren is hij de man niet naar maar het stoom kwam uit z'n oren en hij ging aardig tekeer aan de telefoon. Meerdere telefoontjes. Met leveranciers.
Mijn platenheld had voor allerlei mensen bestellingen gedaan (dat is zijn systeem deels) maar bijv. een speciale release van H. Brood daar had ie er 10 van besteld maar maar 1 van ontvangen. En zo nog een aantal voorbeelden.
Omdat er bijv. sprake is van gelimiteerde oplagen en dan kunnen uit heel Duitsland wel 20.000 bestellingen komen voor een limited edition van 1500 maar dan zullen alle platenzaken die bestellingen hebben geplaatst toch naar rato worden teleurgesteld.
Ik vroeg nog aan 'm hoe ga je dat doen als 10 klanten morgen komen voor hun bestelling en je moet er 9 teleurstellen, wat ga je ze zeggen? "Ja was soll ich den sagen?!"
Hij had er ook twee box sets staan van € 198,-. Wel keurig binnen gekomen. Van Clearance Clearwater Revival ofzo, besteld door klanten. Als ik had gewild had ik volgens mij vandaag al wat kunnen kopen, maar het was gewoon te bizar geprijsd allemaal. Over één album twijfelde ik wel heel erg:

in een likkebaardende uitvoering, echt prachtig.
Een album dat ik recent heb ontdekt en zich vast in het rotatielijstzadel heeft genesteld.
Maar meneer moest er 29,99 voor hebben. Belachelijk. Gewoon een enkele elpee.
Dan scoor ik liever de originele UK- first pressing ergens voor 15,-, tweedehands maar veel zeldzamer en unieker. Dan maar zonder extraatje zoals natuurlijk een prachtig boekwerk dat er bij zat, bij deze speciale RSD-release.
Veel plezier aan hen die gaan op RSD, maar prijzig is het wel.
Hij was er maar druk mee, met de RSD van morgen. De Laden was al aardig ingericht, dat wel. En wervende posters voor de grote etalageramen. Vloeken en tieren is hij de man niet naar maar het stoom kwam uit z'n oren en hij ging aardig tekeer aan de telefoon. Meerdere telefoontjes. Met leveranciers.
Mijn platenheld had voor allerlei mensen bestellingen gedaan (dat is zijn systeem deels) maar bijv. een speciale release van H. Brood daar had ie er 10 van besteld maar maar 1 van ontvangen. En zo nog een aantal voorbeelden.
Omdat er bijv. sprake is van gelimiteerde oplagen en dan kunnen uit heel Duitsland wel 20.000 bestellingen komen voor een limited edition van 1500 maar dan zullen alle platenzaken die bestellingen hebben geplaatst toch naar rato worden teleurgesteld.
Ik vroeg nog aan 'm hoe ga je dat doen als 10 klanten morgen komen voor hun bestelling en je moet er 9 teleurstellen, wat ga je ze zeggen? "Ja was soll ich den sagen?!"
Hij had er ook twee box sets staan van € 198,-. Wel keurig binnen gekomen. Van Clearance Clearwater Revival ofzo, besteld door klanten. Als ik had gewild had ik volgens mij vandaag al wat kunnen kopen, maar het was gewoon te bizar geprijsd allemaal. Over één album twijfelde ik wel heel erg:

in een likkebaardende uitvoering, echt prachtig.
Een album dat ik recent heb ontdekt en zich vast in het rotatielijstzadel heeft genesteld.
Maar meneer moest er 29,99 voor hebben. Belachelijk. Gewoon een enkele elpee.
Dan scoor ik liever de originele UK- first pressing ergens voor 15,-, tweedehands maar veel zeldzamer en unieker. Dan maar zonder extraatje zoals natuurlijk een prachtig boekwerk dat er bij zat, bij deze speciale RSD-release.
Veel plezier aan hen die gaan op RSD, maar prijzig is het wel.
0
buizen
geplaatst: 15 april 2016, 20:37 uur
"Morgen, zaterdag 16 april, vindt wereldwijd de viering van de jaarlijkse Record Store Day plaats. In de Verenigde Staten fungeren niemand minder dan de vier leden van Metallica dit jaar als ambassadeurs van Record Store Day. In het bijzonder gaat de groep in de platenzaak Rasputin Music te Berkeley een intiem concert verzorgen voor een klein aantal prijswinnaars. De rest van de wereld kan online meegenieten, want Metallica gaat het concert live streamen via hun eigen Facebook-pagina. Je moet er wel voor opblijven, want het optreden begint rond 1 uur 's nachts Nederlandse tijd, in de nacht van zaterdag op zondag."
Dit album heb ik trouwens vandaag al gezien, inderdaad met die gescheurde papieren hoes, heel mooi.
Record Store Day-concert Metallica online te volgen | Metalfan.nl
0
geplaatst: 15 april 2016, 20:45 uur
Vandaag al 2 RSD platen op Amazon sites gekocht:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31qrz4HnAsL.jpg
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/sd0AAOSwKfVXEHTi/s-l225.jpg
https://img.discogs.com/6jGazBhz4kCP7v4mxRLua_o8n_w=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-8391310-1460717955-5101.jpeg.jpg
Voor de normale prijs overigens: 14,50 voor de 10" Picture Disc & 21,99 voor de 2LP.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31qrz4HnAsL.jpg
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/sd0AAOSwKfVXEHTi/s-l225.jpg
https://img.discogs.com/6jGazBhz4kCP7v4mxRLua_o8n_w=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-8391310-1460717955-5101.jpeg.jpg
Voor de normale prijs overigens: 14,50 voor de 10" Picture Disc & 21,99 voor de 2LP.

0
geplaatst: 16 april 2016, 09:56 uur
Lees ik net in de nieuwsbrief van MOV over de RSD 2016 Release van Frankie GTH:
"This extended version of "Rage Hard", also known as "The Making Of A 12"" was never before released on vinyl."
Om met Frankie te spreken: well, eeehh, ik heb 'm hier toch echt staan, de originele 12" vinyl.
"This extended version of "Rage Hard", also known as "The Making Of A 12"" was never before released on vinyl."
Om met Frankie te spreken: well, eeehh, ik heb 'm hier toch echt staan, de originele 12" vinyl.

0
geplaatst: 16 april 2016, 10:09 uur
west schreef:
This extended version staat er, er zijn destijds diverse 12" uitgegeven variërend van 5 minuten tot 12 minuten dus misschien is dit weer een andere mix / variant.
Kijk even naar de opgegeven tijdsduur (7 plus minuten) van de a kant die bestaat dacht ik nog niet, wel een van 7 minuten.
0
geplaatst: 16 april 2016, 10:19 uur
Ja dat klopt wel Rudi S, maar het lijkt er nu op alsof "The Making Of A 12"" -mix nooit op vinyl is uitgebracht. Ze hebben er nu alleen een klein stukje aan vastgeplakt. Overigens is dit wel één van mijn favoriete 12"-mixes allertijden.
0
geplaatst: 16 april 2016, 10:33 uur
Oh ja zeg, ik was mijn belangrijkste RSD aankoop vergeten:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/eY8AAOSwiYFXDv0K/s-l225.jpg
'Gewoon' de Picture LP voor 30,00 euro. Vanochtend verzonden.
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/eY8AAOSwiYFXDv0K/s-l225.jpg

0
geplaatst: 16 april 2016, 11:02 uur
west schreef:
In Rotterdam lagen er ook een aantal. Ik heb nog even getwijfeld maar ik vond dat ik al met genoeg aankopen in m'n handen stond.'Gewoon' de Picture LP voor 30,00 euro. Vanochtend verzonden.
* denotes required fields.