MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2018

zoeken in:

En David Guetta kan weer een hit toevoegen aan zijn verzameling nummer 2-hits. Zou Flames dan eindelijk kunnen doorstoten naar de eerste plaats? Vast niet.

Dat gehijg in dat nummer van Bastille is wel heel irritant Sowieso een band die na Pompeii wat mij betreft geen fatsoenlijk nummer heeft uitgebracht.

Net alsof Pompeii nou zo'n fantastisch nummer is... Ik denk dat ik de meeste Bastille-singles toch wel stukken liever hoor dan die hey ho-koortjes van Pompeii. Het kon wat dat betreft ook alleen maar beter worden.

Arrie schreef:
En David Guetta kan weer een hit toevoegen aan zijn verzameling nummer 2-hits. Zou Flames dan eindelijk kunnen doorstoten naar de eerste plaats? Vast niet.

Terwijl ik het in dit geval echt niet snap. In ‘Flames’ hoor ik vrijwel niks, terwijl ik niet per se afknap op de naam Guetta. Klinkt gewoon als een Sia track, die sinds Chandelier/ Elastic Heart ook flink afgezakt is

Grappig, op de één of andere manier kan ik Pompeii wel goed hebben, maar het meeste daarna vind ik veel minder.

Arrie schreef:
Net alsof Pompeii nou zo'n fantastisch nummer is... Ik denk dat ik de meeste Bastille-singles toch wel stukken liever hoor dan die hey ho-koortjes van Pompeii.

Echt een nummer voor middelbarescholieren die denken dat top 40-muziek niet cool is en zichzelf daarom heel uniek vinden.

Maar hoe kan dat nou als 50% van de top 40 identiek aan Bastille klinkt?

Joren999 schreef:
Maar hoe kan dat nou als 50% van de top 40 identiek aan Bastille klinkt?

Heb je voorbeelden? Ik vind Bastille niet per se als generieke Top 40-muziek klinken.

Slowgaze schreef:
(quote)

Echt een nummer voor middelbarescholieren die denken dat top 40-muziek niet cool is en zichzelf daarom heel uniek vinden.

Van die mensen die naar 3FM luisteren voor de alternatieve muziek.

Arrie schreef:
Van die mensen die naar 3FM luisteren voor de alternatieve muziek.

Kensington!111!``!!!!

Mwah, Bastille en Imagine dragons vind ik toch vaak wel in dezelfde hoek opereren. Hoewel Bastille misschien toch wel wat meer eigen smoel heeft.

Joren999 schreef:
Mwah, Bastille en Imagine dragons vind ik toch vaak wel in dezelfde hoek opereren. Hoewel Bastille misschien toch wel wat meer eigen smoel heeft.

Imagine Dragons is inderdaad de naam die in me opkwam, maar met één naam kwam ik toch in de verste verte niet aan 50%.

Vind beide bands toch ook wel een eigen geluid hebben, al draagt in het geval van Bastille de zang daar wel heel erg aan bij. Je hebt wel best wat Imagine Dragons-copycats, bijv. American Authors.

Artiesten als Wulf hebben ook wel goed naar beide bands geluisterd. Misschien is mijn blik ook wel wat gekleurd doordat ik voornamelijk q-music hoor, waar de Nederhop stelselmatig wordt genegeerd en ze wel aandelen lijken te hebben in genoemde artiesten.

Joren999 schreef:
Artiesten als Wulf hebben ook wel goed naar beide bands geluisterd.

Die man wordt wel echt enorm gepromoot trouwens. Nieuwe single is nu alweer uitgeroepen tot de Alarmschijf en die zal het komende half jaar wel niet van de radio te rammen zijn. Terwijl zijn muziek echt totaal oninteressant is, maar dat veilige karakter vinden ze natuurlijk sowieso heel fijn bij de radio.

Ja dat snap ik ook niet inderdaad, er is zoveel interessantere muziek in Nederland te vinden en dan gaan ze voor zoiets..

Ik val even van mijn stoel. Zes binnenkomers!

Maar of t nou echt toppers zijn... het leukere werk staat nog in de tip (I Like It van Cardi en Playwitme van KYLE)

Wat een lijst zeg! En Kraantje begint zelfs in de top 10!

Ook opvallend: vijf van de zes zijn Nederlands.

Het schijnt ook te maken te hebben met een wijziging van samenstellingscriteria.

ranboy schreef:
Het schijnt ook te maken te hebben met een wijziging van samenstellingscriteria.
Heb je daarvoor een bron?

Ik ben ook benieuwd!

Och, citaatje uit het forum bij Tipparade van de Top 40: Youtubestreams is een grotere weegfactor geworden.Ik heb vernomen dat de Top 40 per kwartaal de samenstellingscriteria monitort.
Dit wordt gezegd door Frank Zweers tegen Marco Gerritsen, en het maakte op mij de indruk dat ze wisten waar het over hadden .

Zou wel verklaren waarom This Is America nog blijft hangen. Is op Spotify flink teruggevallen en heeft geen airplay

ranboy schreef:
Och, citaatje uit het forum bij Tipparade van de Top 40: Youtubestreams is een grotere weegfactor geworden.Ik heb vernomen dat de Top 40 per kwartaal de samenstellingscriteria monitort.
Dit wordt gezegd door Frank Zweers tegen Marco Gerritsen, en het maakte op mij de indruk dat ze wisten waar het over hadden .

Als Frank voor Klank ons ook kan vertellen waar hij deze informatie vandaan heeft... Als het waar is, vind ik het vrij waardeloos dat Stichting Top 40 daar zelf niets over bericht. Maar goed, dat gebrek aan openheid van zaken is niets nieuws.

Leuke binnenkomers (nouja, Sad is niet echt ‘leuk’). Vooral I Like It vind ik erg fijn, mag van mij de zomerhit worden (maar La Cintura en Dura vormen stevige concurrentie).

Calvin inmiddels tien weken op 1, ben nu wel benieuwd wat de volgende nummer 1 gaat worden. Vind het moeilijk om te zeggen, er zijn meerdere kanshebbers.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.